بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در هنگام خرید شارژر دیواری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ یک شارژر خوب چه مشخصاتی دارد؟ در راهنمای خرید شارژر دیواری 7 نکته مهم را بخوانید.

7 نکته مهم که باید قبل از خرید شارژر دیواری بدانید

شارژرها به صورت مستقیم برق را به باتری گوشی و سایر دستگاه‌ها منتقل می‌کنند. بنابراین، باید از یک شارژر مناسب برای تکمیل ظرفیت باتری دستگاه‌های خود استفاده کنید. در غیر این صورت نه تنها به باتری آسیب وارد می‌شود، بلکه طول عمر گوشی یا دستگاه شما هم به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ اما یک شارژر خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ در میان این همه مدل از شارژر دیواری باید کدام یک را انتخاب کنیم؟ در راهنمای خرید شارژر دیواری ما به تمام نکاتی که باید برای این کار در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد.

راهنمای خرید شارژر دیواری

دقت به آمپر شارژر؛ اولین نکته در راهنمای خرید شارژر دیواری

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید شارژر دیواری در نظر بگیرید، همخوانی ولتاژ خروجی شارژر با توان ورودی گوشی است. اگر شارژری بخرید که توان آن کمتر از نیاز گوشی شما باشد، مسلما باید زمان بیشتری منتظر بمانید تا ظرفیت باتری گوشی شما کامل شود. این موضوع می‌تواند در دراز مدت به باتری گوشی آسیب بزند. چرا که در این مدت زمان دمای باتری گوشی افزایش پیدا می‌کند.

در طرف مقابل، اگر شارژری بخرید که توان بیشتری داشته باشد، با مشکل مواجه نمی‌شوید. چرا که گوشی به اندازه نیاز خود جریان را می‌پذیرد. با این وجود، بهتر است که توان گوشی و شارژر دقیقا یکسان باشد. برای این‌که متوجه شوید گوشی شما نیاز به شارژر چند واتی دارد، می‌توانید به سراغ جعبه گوشی بروید. هم‌چنین، اگر مدل گوشی خود را در گوگل یا سایت‌هایی مثل GSMArena جستجو کنید، می‌توانید در قسمت مشخصات باتری این اطلاعات را به دست آورید. توان خروجی آداپتورهای شارژ هم با کلمه‌ای OUTPUT روی بدنه آن‌ها نوشته شده است.

راهنمای خرید شارژر دیواری

دقت به برند؛ دومین نکته مهم برای خرید شارژر

بهترین انتخاب این است که برند شارژر با برند گوشی یکسان باشد؛ چرا که قطعا این شارژرهای اورجینال تمام استانداردهای لازم را دارند. با این وجود اگر موفق به خرید شارژر هم مارک با گوشی خود نشدید، بهتر است که به سراغ برندهای معتبر بروید. برندهای مثل: بیسوس، انکر، مک‌دودو، اوریکو و غیره از جمله بهترین مارک‌هایی هستند که شارژرهای باکیفیتی را روانه بازار می‌کنند. شارژرهای دیواری تولیدشده توسط این برندها ایمن و مطمئن هستند. هم‌چنین، می‌توانید قبل از خرید هم نگاهی به نظرات مشتریانی داشته باشید که قبلا از این شارژرها استفاده کرده‌اند. در این صورت با آگاهی بیشتر می‌توانید در بین مدل‌ها بهترین را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که نباید هرگز به سراغ شارژرهایی با برندهای ناشناس بروید. شاید این شارژرهای دیواری قیمت‌ها کمتری داشته باشند؛ اما قطعا ولتاژهای غیراستاندارد و پرنوسانی را به دستگاه منتقل می‌کنند. این ولتاژها برای گوشی و غیره بیش از حد مضر هستند و باعث کاهش طول عمر مفید آن‌ها می‌شوند.

قابلیت فست شارژ از دیگر نکات مهم برای خرید شارژر دیواری

حتما شما هم در مورد فست شارژ یا همان شارژ سریع اطلاعاتی دارید. در حال حاضر این قابلیت به گوشی‌های هوشمند بسیاری اضافه شده است. با کمک فناوری فست شارژ می‌توانید با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری گوشی خود را شارژ کنید. البته اگر گوشی شما این قابلیت را داشته باشد و از آداپتوری هم استفاده کنید که به فناوری فست شارژ مجهز باشد.

روی بدنه آداپتورهایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، به این موضوع اشاره خواهد شد. در نظر داشته باشید که سرعت شارژ در گوشی‌های مختلف متفاوت است. هرچه آمپر خروجی یک شارژر بیشتر باشد، دستگاه شما سریع‌تر شارژ می‌شود. با این وجود این آمپر هم باید با ظرفیت گوشی شما همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت تاثیری روی سرعت شارژشدن آن نمی‌گذارد. نکته بعدی این است که فناوری فست شارژ در دو نوع QC و PD ارائه می‌شود. این فناوری‌ها نسخه‌های مختلفی دارند. باید بدانید که گوشی شما از کدام فناوری‌ها و از چه نسخه‌ای پشتیبانی می‌کند. سپس با توجه به این اطلاعات برای خرید یک آداپتور فست شارژ اقدام کنید.

توجه به تعداد پورت‌های خروجی شارژر

آداپتور شارژر دیواری می‌تواند دارای یک یا چندین درگاه برای اتصال کابل باشد. اگر قصد دارید از شارژر برای شارژ بیش از یک گوشی یا دستگاه استفاده کنید، انتخاب آداپتوری با بیش از یک پورت مناسب به نظر می‌رسد. فقط در نظر داشته باشید که معمولا توانی که برای این آداپتورها مشخص می‌شود، جمع توان پورت‌های آن است. برای مثال فرض کنید روی آداپتوری نوشته شده است که توانی برابر با 20 وات دارد. این یعنی اگر هم‌زمان دو دستگاه را به آن متصل کنید، به هر کدام تنها 10 وات انرژی منتقل می‌شود.

راهنمای خرید شارژر دیواری

درنظر گرفتن نوع پورت‌ها در راهنمای خرید شارژر دیواری

پورت‌های خروجی یک آداپتور یا از نوع usb A یا usb C هستند. اگر قصد دارید از یک کابل دو سر تایپ سی استفاده کنید، باید حتما درگاه آداپتور شما هم دارای پورت تایپ سی باشد. در غیر این صورت اگر یک سر کابل شارژ شما دارای کانکتور USB-A است، باید آداپتوری با درگاه usb A بخرید. اگر هم قصد دارید از یک کابل لایتنینگ برای شارژر آیفون خود استفاده کنید، باید آداپتور مناسب آن را انتخاب کنید.

نوع اتصال آداپتور شارژر

برخی از آداپتورها که برای عرضه در کشورهای دیگر تولید شده‌اند، دو شاخه‌ای نیستند. هم‌چنین، ممکن است نوع دوشاخه آن‌ها با پریزهای برق داخلی ایران همخوانی نداشته باشد. در هنگام خرید یک آداپتور باید این موضوع را هم در نظر بگیرید. البته می‌توانید با اضافه‌کردن یک تبدیل به آداپتور آن را به پریز برق متصل کنید؛ اما مسلما باید هزینه جداگانه‌ای برای خرید یک مبدل هم بپردازید.

دقت به ویژگی‌های امنیتی شارژر دیواری

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید شارژر دیواری در نظر بگیرید، ویژگی‌های امنیتی آن است. یک شارژر دیواری خوب باید از عبور جریان زیاد، اتصالات کوتاه، ولتاژ بالا و غیره جلوگیری کند. در این صورت، می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما در حین شارژشدن دچار آسیب نمی‌شود. به‌علاوه، در صورت استفاده از یک شارژر دیواری استاندارد، خطر داغ‌شدن بیش از حد گوشی یا حتی انفجار آن هم وجود نخواهد داشت.

راهنمای خرید شارژر دیواری

اطمینان از اصل بودن؛ آخرین نکته برای انتخاب شارژر دیواری

در راهنمای خرید شارژر دیواری به 7 نکته اشاره کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید انتخاب مطمئنی داشته باشید. به عنوان آخرین نکته باید بدانید که در بازار شارژرهای زیادی وجود دارند که تشخیص اصل یا تقلبی‌بودن آن‌ها اصلا کار راحتی نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که شارژرهای خود را تنها از فروشگاه‌های معتبری مثل جانبی خریداری کنید که اصالت و سلامت فیزیکی محصولات خود را تضمین می‌کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز