بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

امروزه با رتبه بندی که توسط موسسات مختلف در مورد دانشگاههای سراسر دنیا انجام می شود، برخی از دانشگاهها با رتبه های بالایی که از نظر علمی به دست می آورند، اعتبار دو چندانی پیدا کرده و جویندگان علم و آگاهی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند. مخصوصاً از طرف کشورهای درحال توسعه یا کشورهای توسعه نیافته ای که این بستر علمی کمتر در کشور آن ها فراهم است. از طرف دیگر برخی از کشورها هم هستند که بازار کار بسیار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای رشته های خاص دارند و افراد می توانند برای تحصیل به آن کشورها مهاجرت کرده و در نهایت بتوانند جذب بازار کار شده و اقامت آن کشور را به دست آورند. از جمله این کشورها می توان از کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئیس، اتریش، اسپانیا، بلژیک، یونان، ایتالیا، پرتغال، هلند، و ... نام برد.

بیمه مسافرتی برای سفر دانشجویی

کشور ایران و مردم ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از جوانان در حال تحصیل ما هم رویای تحصیل در برخی از دانشگاههای معتبر دنیا را در سر می پرورانند. اما با توجه به اینکه برای سفر تحصیلی به کشورهای پیشرفته نیاز به ویزای دانشجویی هست، مدارک مختلفی برای سفر به این کشورها نیاز هست. به طور مثال مدارک شناسایی شخصی، تاهل و ازدواج، مدارک درآمدی که ضمانت می کند که در زمان تحصیل می توانید از عهده مخارج خود برآیید، تأییدیه دانشگاه مورد نظر برای پذیرش تحصیلی، و مدارک خاص دیگری که برخی از کشورها برای ویزای دانشجویی از شما طلب می کنند.

اما یکی از مدارک لازم و ضروری برای تمام کشورها برای سفر دانشجویی، بیمه مسافرتی دانشجویی است. به این خاطر که اگر شما در زمان سفر دچار حادثه یا بیماری یا مسئله دیگری شوید، به دلیل هزینه های بالای درمان قاعدتاً نمی توانید به خوبی از پس هزینه ها برآمده و مشکلاتی را برای آن کشور ایجاد می کنید. بنابراین معمولاً یکی از مدارک ضروری برای ارائه به سفارت بیمه مسافرتی است. در میان شرکت های بیمه که در این زمینه بیمه نامه های معتبر مسافرتی را ارائه می کند، بیمه سامان را می توان نام برد که مورد قبول سفارت های عضو شنگن و همچنین استرالیا، آمریکا، کانادا، نیوزیلند و کشورهای آسیای شرقی مثل سنگاپور، تایلند، مالزی، هند و چین هست.

در برخی مواقع دانشگاهها تسهیلاتی را برای داشتن بیمه سلامت و بیمه درمان برای دانشجویان خود فراهم می کنند، اما باز هم برای اولین ورود و معمولاً سه ماهه اول به بیمه مسافرتی دانشجویی سامان نیاز هست و باید آن را برای ارائه به سفارت برای دریافت ویزا، تهیه کنید.

همچنین خرید بیمه مسافرتی دانشجویی این مزیت را هم برای پدر و مادرها دارد که بدون نیاز به اینکه مبلغ زیادی را برای حوادث غیرمترقبه و یا بیماری هایی که امکان دارد فرزندشان دچار شود به همراه او بفرستند، به راحتی با استفاده از بیمه سفر خیال خود را راحت کرده و فرزند خود را به سفر تحصیلی بفرستند.

همچنین برخی از افراد هم هستند که ویزای مسافرت برای فرصت مطالعاتی می گیرند. این افراد هم باید از بیمه مسافرتی سامان استفاده کنند.

یکی از بزرگتری مزیت های بیمه مسافرتی که از ایران تهیه می کنید، هزینه به مراتب ناچیزی است که به عنوان حق بیمه می پردازید. چرا که در گران ترین حالت ممکن که برای پوشش های بیمه طلایی بیمه مسافرتی هست، باز هم در مقایسه با حق بیمه ای که به ارز در کشور مقصد باید بپردازید، بسیار ناچیز و ارزان قیمت است.
بیمه های مسافرتی یکی از آسان ترین بیمه ها برای دریافت خسارت هم هستند. در زمان بروز حادثه، یا بیماری، یا هر پوشش دیگری که در بیمه نامه ذکر شده می توانید با تماس با مرکز تماس خسارت بیمه مسافرتی سامان به راحتی کمک رسان را از حادثه رخ داده مطلع نموده و هزینه ایجاد شده را هم در همان کشور مقصد از کمک رسان دریافت کنید.

در زمینه بیمه مسافرتی دانشجویی اطلاعات بیشتری هم هست که می توانید با تماس با نمایندگی بیمه مسافرتی سامان از جزئیات آن مطلع شده و قبل از مراجعه به سفارت اقدام به خرید آن نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:
  • هادی نیک چهارشنبه, 19 آبان 1400

    قبل از اینکه برای دانشجویی بیمه بگیرید، حتماً چک کنید که بیمه ای که میخواهید از ایران تهیه کنید مورد قبول دانشگاه هست یا نه. بعضی از بیمه ها که پرداخت خسارت رو توی اون کشور ندارن و باید بیای ایران تا مبلغ بهت پرداخت بشه، مورد قبول نیستن. البته که فکر کنم برای اینکه ویزا بگیری حتماً باید بیمه مسافرتی رو از اینجا تهیه کرده باشی.

  • زهرا غفارزاده سه شنبه, 10 فروردين 1400

    خواهر من دانشجو هست توی ایتالیا و واقعاً هزینه هایی که بابت بیمه می پردازه اصلا قابل مقایسه با بیمه های مسافرتی نیست. ما برای چند ماه اول از این جا براش بیمه گرفتیم و بعدش که از طریق دانشگاه اقدام کرد برای بیمه درمان هزینه ای تقریبا دوازده برابری پرداخت کرد. کاش میشد همه مدت اقامتش رو از همینجا براش بیمه بگیریم. خیلی خیلی به صرفه تره.