بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

5 نکته طلایی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

فقط با رعایت ۵ نکته ساده اتاق خواب کوچک خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل دیزاین کنید. بسیاری اوقات تزیین اتاق کوچک برای برخی افراد تبدیل به یک چالش می‌شود. این‌ درحالی است که با استفاده از وسایل ساده و در دسترس می‌توانند اتاق خود را به بهترین شکل طراحی کنند. برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک از کاغذ دیواری‌های سه بعدی، رنگ آمیزی نامنظم و کف‌پوش روشن کمک بگیرید. در این مقاله به نکات طراحی اتاق خواب‌های کوچک اشاره کرده‌ایم. پس اگر به‌دنبال راهی برای بعد بخشیدن به اتاق کوچک خود هستید، چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مقاله کنید.

1. استفاده از پوستر و کاغذ دیواری سه‌بعدی؛ ترفند هوشمندانه ایجاد خطای دید

یکی از رایج‌ترین مشکلات آپارتمان‌های متراژ پایین، داشتن اتاق خواب‌هایی با فضای محدود است. کوچک بودن اتاق به معنی نبود فضای کافی برای چیدمان وسایل مختلف و حس نزدیکی دیوارها به یکدیگر خواهد بود. در نتیجه شما باید راهی پیدا کنید که فضای اتاق بزرگ‌تر از ابعاد واقعی خود به نظر برسد. یکی از تکنیک‌های افزایش بصری ابعاد اتاق، ایجاد خطای دید با خرید کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح‌های چند بعدی به شمار می‌رود. برخی از پوسترها یا کاغذهای دیواری به شکل سه بعدی دالان، جاده سرسبز یا یک پل روی آب برای این فضاسازی اتاق مناسب هستند.

ترکیب رنگ‌های روشن و تیره؛ ایجاد عمق در فضایی ساده و یکنواخت

در‌مورد استفاده از کاغذهای دیواری می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مدل‌هایی با سایه روشن را انتخاب کنید. ترکیب رنگ‌های تیره و روشن باعث ایجاد عمق و خطای دید بیشتر می‌شود. طراحی سفید و مشکی تونل‌ها یا سبز تیره و روشن درختان، چندبعدی بودن تصویر را بهتر نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید این تضاد رنگی را در ترکیب پوشش کف و دیوار ایجاد کنید؛ مثلا کفپوشی روشن را با پوستر دیواری سه بعدی تیره هماهنگ سازید. کف‌پوش‌ها با متریال مختلفی ساخته می‌شوند. جنس پوشش کف را بهتر است با طرح کاغذ دیواری یکسان انتخاب کنید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که معمولا نوع بافت بر قیمت کفپوش

تاثیر دارد. پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها با کمک مشاوران دکوراسیون، گزینه‌ای مطلوب‌تر را برای خود بخرید.

2. فضاسازی رنگارنگ در دیوارها؛ روشی جالب و مهیج برای دکوراسیون

یکی از ترفندهای بسیار جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده از روش سرنخ‌گذاری است. به این ترتیب که مثلا یک مربع کوچک زرد را روی یک دیوار طراحی می‌کنید. سپس روی دیوار دوم تعداد مربع‌های زرد را به ۲ عدد می‌رسانید. همینطور روی دیوارهای بعدی سرنخی از شکل اولیه بر جای می‌گذارید. این تکنیک تمرکز چشم را از روی یک دیوار بر می‌دارد. همچنین می‌توانید برای اجرای ترفند فضاسازی با استفاده از رنگ‌ها، از کاغذ دیواری گلدار کمک بگیرید و یک طرح مشخص را در فاصله مشخص تکرار کنید.

5 نکته طلایی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

3. خرید کف‌پوش رنگ روشن؛ ظاهری خلاقانه و دلنشین برای اتاق‌ کوچک

بیشتر طراحان دکوراسیون توصیه می‌کنند که برای فضاهای کوچک از رنگ روشن استفاده کنید. از این رو می‌توانید در فضاسازی دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود از رنگ‌های روشن در پوشش کف، دیوار و سایر اجزای دکوراسیون کمک بگیرید.

برای اجرای رنگ روشن به سراغ سبک مینیمال یا مونوکروم بروید تا دکوراسیون اتاق از سبک مشخص و حرفه‌ای‌تری پیروی کند. در سبک مونوکرم همه اجزا دکوراسیون از یک طیف رنگی مانند سفید انتخاب می‌شوند. سبک مینیمال کمی خلاقانه‌تر است و دو رنگ در آن به کار می‌رود. در این سبک باید از پوستر دیواری با طراحی ساده استفاده کنید.

4. استفاده از قفسه‌ها با ترتیب منظم؛ راه‌حل عمق بخشیدن به اتاق

چینش منظم قفسه‌ها در اتاق خواب به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری برای رفت‌و‌آمد، نظم بخشیدن به وسایل و ایجاد عمق در اتاق‌های کوچک داشته باشید. در هنگام ترتیب‌بندی قفسه‌ها وسایل موردنظر خود را در باکس‌های پایینی بچینید تا از آشفتگی و درهم‌ریختگی جلوگیری شود.

همچنین قفسه‌ها را براساس نوع اقلام تقسیم‌بندی کنید. مثلا کتاب‌ها را در یک قفسه و لباس‌ها را در باکس دیگر قرار دهید تا با نظم بیشتر به افزایش مساحت کمک شود. همچنین وسایل غیرضروری را در جعبه بچینید و به بخش زیرین تخت منتقل کنید.

5. نصب پارچه دیواری مینیمال؛ نکته طلایی برای چیدمان مدرن در فضای کوچک

صنعت طراحی دکوراسیون همواره طراحی‌های به‌روزی را به بازار معرفی می‌کند. در حال حاضر به جای کاغذهای دیواری از دیوارپوش‌های پارچه‌ای استفاده می‌شود. پارچه‌ دیواری نه‌تنها از کاغذ دیواری زیباتر است؛ بلکه از نظر برخی ویژگی‌ها مانند ضد آب بودن به کاغذ دیواری برتری دارد. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره می‌توانید برای فضاسازی از پوسترهای مخمل استفاده کنید که به اتاق حس صمیمیت می‌بخشد. مدل‌های کتان نیز گزینه مناسبی برای اتاق‌های کوچک نوجوانان است.

5 نکته طلایی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون خلاقانه و حرفه‌ای اتاق‌ها با استفاده از محصولات لینوم فلکس

در این مطلب به ۵ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک اشاره کردیم و ایده‌های متفاوتی برای ایجاد عمق بیان کردیم. شما با خلاقیت خود می‌توانید ایده‌ها را به شکل‌های بهینه‌تری اجرا کنید. قبل از اجرا هر ایده مانند استفاده از کاغذ دیواری، کف پوش و پارچه دیواری توصیه می‌کنیم که از کارشناسان طراحی دکوراسیون کمک بگیرید و برای خرید محصول مورد نظر خود به فروشگاهی با تنوع محصولی بالا بروید.

لینوم فلکس یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید اقلام دکوراسیون است که محصولات خود را به صورت حضوری و آنلاین به فروش می‌رساند. Linumflex نمایندگی انحصاری محصولات تیمبرلند در ایران است و متنو‌ع‌ترین کف پوش‌ها و کاغذهای دیواری را با مرغوب‌ترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای خرید اقلا دکوراسیون به فروشگاه لینوم فلکس به آدرس linumflex.com مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز