بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نحوه اندازه گیری ابعاد کابینت؛ اندازه گیری کشو و درب کابینت

حتی خطای یک سانتی‌متری در اندازه گیری کابینت منجر به تراز نبودن دکوراسیون آشپرخانه می‌شود. در اندازه‌گیری به محل قرارگیری دستگیره و یراق آالات دقت کنید و فاصله آن‌ها از بدنه را براساس سانتی‌متر بسنجید. برای تعیین اندازه ابعاد در، کشوها و محفظه داخلی باید به وسایل درون کابینت دقت داشته باشید. همه کابینت‌ها را نمی‌توان با اندازه یکسان ساخت؛ چون برای قرار دادن هر وسیله آشپزخانه نیاز به فضایی متفاوت است. اگر قصد اندازه‌گیری کابینت‌ها برای نصب صحیح آن‌ها را دارید، چند دقیقه از وقت خود را به خواندن نحوه محاسبه متراژ کابینت که در این مقاله بررسی شده است، اختصاص دهید.

آماده‌سازی ابزارها؛ اندازه‌گیری دقیق و بهینه کابینت آشپزخانه

اندازه‌گیری ابعاد کابینت مانند هر سنجش دیگری نیاز به ابزاری دارد. پیش از شروع طراحی کابینت ابزارهای لازم مانند متر لیزری، گونیای مرکب، تراز سنج، کولیس، شیب سنج و گونیای نجاری را آماده کنید. ساخت کابینت نیاز به سنجش دقیق اندازه‌ها برحسب میلی‌متر و تعیین دقیق محل برش‌کاری دارد. برای مشخص کردن اندازه‌های دقیق پیشنهاد می‌کنیم که آن را روی متریال ساخت کابینت اجرا کنید. مثلا ممکن است اندازه‌گیری کابینت ممبران با ام دی اف متفاوت باشد؛ چون هریک ضخامت متفاوت‌تری دارند. همچنین برای تراز کردن و مرکزیابی از گونیای مرکب استفاده کنید.

تعیین دقیق محل نصب کابینت؛ علامت‌گذاری مکان پیاده‌سازی کابینت

زمانی که به مرحله علامت‌گذاری محل نصب کابینت می‌رسید، یعنی چند مرحله تعیین متریال کابینت و  تصمیم‌گیری در مورد محل نصب را پشت سر گذاشته‌اید. پس در این مرحله باید جای دقیق هر کابینت را براساس چینش پازل‌گونه آن مشخص کنید.

اگر قصد دارید به دلیل قیمت کابینت آشپزخانه یا کیفیت بالای کابینت‌های قدیمی فقط درب آن‌ها را با نوع جدید عوض کنید، پس باید به محل قرارگیری لولاها و فاصله درها از یکدیگر توجه کنید. اندازه‌گیری کابینت، کار پیچیده‌ای نیست و فقط باید با دقت و براساس واحد اندازه‌گیری یکسان انجام شود.

شروع اندازه گیری بدنه کابینت با استفاده از ابزارهای تعیین ابعاد

برای اندازه‌گیری و نصب کابینت آشپزخانه، زوایای مختلف کابینت، تو رفتگی‌ها و محل لولاها را در نظر بگیرید. متری که استفاده می‌کنید باید کاملا استاندارد باشد و اندازه‌ها را براساس میلی‌متر نشان دهد. همچنین برای اندازه‌گیری نقاط مختلف فقط از همان متر استفاده کنید. اگر اندازه‌گیری به درستی انجام نشود، درهای کابینت به یکدیگر برخورد می‌کنند. در ادامه روش اندازه گیری ابعاد مختلف کابینت را بیان کرده‌ایم.

تعیین عرض؛ مشخص کردن عرض براساس الگو

در نحوه محاسبه متراژ کابینت باید به اندازه گیری عرض که در واقع مساحت قراردادن وسایل مختلف است، دقت کافی داشته باشید. حتی اگر یک کابینت شبیه به مدل‌های دیگری به نظر برسد باید آن را اندازه گیری کنید؛ چون اختلاف‌های در حد چند میلی‌متر نیز در نتیجه کار تاثیر می‌گذارد. کابینت‌های آشپزخانه عرض استانداری ندارند و باتوجه‌به کاربری ممکن است در آن تغییراتی ایجاد شود. برای اندازه گیری عرض، متر را روی درب کابینت قرار دهید و از عرض را از داخل اندازه‌گیری نکنید.

مشخص کردن ارتفاع؛ اندازه گیری ارتفاع با کمک متر

برای تعیین ارتفاع باید ارتفاع تک تک طبقات و سپس کل طبقات را بسنجید. داخل کابینت نه به اندازه قابل توجهی ولی کوچک‌تر از بیرون آن است. برای همین گونیای مرکب و متر را درست روی بدنه خارجی بگذارید. برای تعیین ارتفاع کابینت‌هایی که دسترسی مناسبی ندارد، به صورت تخمینی عمل نکنید. مثلا از داخل ارتفاع یک طبقه را در نظر نگیرید و سپس میزان را ضرب در تعداد طبقات کنید. اندازه گیری دقیق کل ارتفاع اهمیت دارد.

نحوه اندازه گیری ابعاد کابینت؛ اندازه گیری کشو و درب کابینت

اندازه گرفتن عمق؛ سنجش عمق کابینت از در تا دیوار

اندازه گیری متراژ کابینت شامل طول، عرض و عمق می‌شود. برای تعیین عمق، اندازه هر زایده را نیز مشخص کنید. در صورت لزوم عمق را از بیرون و داخل اندازه‌گیری کنید تا به اندازه دقیق عمق دست یابید. یک کاغذ و قلم کنار دست خود بگذارید و اندازه هر زاویه را به‌طور دقیق روی آن مشخص کنید. اگر قرار است برای تعویض کابینت اقدام کنید، اندازه‌های کارِ ساخته‌شده را با مدل قبلی تطابق دهید. عمق کابینت زمینی ۵۵ تا ۶۵ سانتی‌متر و عمق کابینت هوایی ۳۰-۳۵ و ۴۵ سانتی‌متر است.
اندازه گیری کشو؛ سنجش دقیق مساحت کشوی کابینت

نحوه محاسبه متراژ کابینت فقط شامل بخش‌های داخل کابینت نمی‌شود؛ بلکه باید همه کشوها را نیز اندازه گیری کنید. نکته مهم این است که هر کشو را جداگانه اندازه‌گیری کنید و ابعاد دقیق آن را روی کاغذ بنویسید. در کنار اعداد حتما از کلماتی مانند «سانتی‌متر» و «میلی‌متر» استفاده کنید تا اندازه گیری‌ها اشتباه نشود. در اندازه گیری کشو به محل قرارگیری دستگیره و ریل‌ها توجه داشته باشید و ابعاد آن را نیز مشخص کنید.

اندازه گیری در کابینت؛ توجه به ضخامت و سبک کابینت

اگر قصد تعویض در کابینت را دارید، در کنار اندازه گیری در، به ضخامت متریال استفاده‌شده در کابینت‌های مختلف توجه داشته باشید. مثلا در کابینت‌های شیشه‌ای ضخامت کمتری نسبت به ممبران دارد. همچنین روش محاسبه متراژ کابینت چوبی با فلزی متفاوت است. برای چوب از مساحت مربع استفاده می‌شود، درحالی‌که جنس فلز را براساس متراژ ورق اندازه‌گیری می‌کنند.

نکات مهم در مورد تعیین اندازه کابینت؛ اندازه گیری کابینت با ابزار مناسب

در طریقه اندازه گیری کابینت باید به نکاتی اشاره کنیم که در سنجش دقیق ابعاد تاثیر دارد. با رعایت نکته‌هایی که در ادامه بیان کرده‌ایم، ابعاد کابینت‌ها را بدون خطا اندازه‌گیری کنید. در ادامه به نکات مهمی که در اندازه‌گیری کابینت باید به آن‌ها توجه کنید را به اختصار شرح داده‌ایم.

  • توجه به تراز بودن کابینت: با استفاده از تراز سنج می‌توانید زاویه اضافی کابینت را به صفر برسانید. در حال حاضر از ابزارهای سنجش دیجیتال برای  تشخیص سطح هموار استفاده می‌شود.
  • دقت به فاصله بین کابینت‌ها: در کنار اندازه گیری کابینت توجه به فاصله کابینت‌ها نیز اهمیت دارد.  اندازه استاندارد بین کابینت زمینی و هوایی ۵۵ تا ۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.
  • مشخص کردن اندازه‌ها با مداد: از آنجایی‌که چندین بخش مختلف کابینت را اندازه‌گیری می‌کنید، اعداد را با مداد روی کاغذ بنوسید. درصورت ثبت اشتباه اندازه نمی‌توانید عدد را به‌راحتی پاک و اصلاح کنید.
  • استاندارد بودن درجه‌های متر: از ابزار استاندارد برای اندازه گیری استفاده کنید. خطا داشتن ابزار مساوی است با اندازه گیری غلط نهایی. مترهای دیجیتال خطای اندازه‌گیری کمتری دارد.

کابینت یکی از اجزای تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه است. اندازه‌گیری اشتباه بخش‌های مختلف کابینت‌ها باعث طراحی نامنظم و ممکن نبودن نصب آن‌ها در کنار هم می‌شود.

نحوه اندازه گیری ابعاد کابینت؛ اندازه گیری کشو و درب کابینت

بلج کابینت؛ ارائه‌دهنده کارآمدترین خدمات مشاوره، طراحی و نصب کابینت‌های آشپزخانه

در این مقاله نحوه محاسبه متراژ کابینت را مورد بررسی قرار دادیم و ابزارهایی را برای اندازه گیری دقیق معرفی کردیم. درصورتی‌که قصد محاسبه متراژ کابینت آشپزخانه را دارید، باید به طول، عرض و ارتفاع کابینت توجه داشته باشید و مقدار دقیق آن را روی کاغذ بنویسید. اندازه‌گیری‌ها را بهتر است روی کابینت با متریال و ضخامت مختلف پیاده‌سازی کنید تا در اندازه‌گیری دچار خطا نشوید.

پیش از شروع اندازه‌گیری ابتدا متریال کابینت‌های خود را مشخص کنید. برای خرید کابینت توصیه می‌کنیم که به فروشگاهی معتبر با تنوع محصولات بالا مراجعه کنید. بلج کابینت یکی از فروشگاه‌هایی است طراحی‌های اختصاصی را عرضه می‌کند و در هر مرحله از خرید مشاوره‌های ارزشمندی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این مجموعه در چندین شعبه و فروشگاه کابینت و لوازم جانبی را به فروش می‌رساند. برای ارتباط با بلج کابینت می‌توانید به سایت bolej.design سر بزنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز