بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

سفت شدن پوست صورت | 7 راهکار سریع

افزایش سن به معنای تغییراتی در بدن شما به خصوص ظاهر صورت و پوست شماست. هیچکس نمی‌تواند ساعت را متوقف کند، اما خوشبختانه راه‌هایی برای سفت شدن پوست صورت وجود دارد که در کمترین زمان ممکن جوانی را به شما برمی‌گردانند. در این مقاله به علل شل شدن پوست و 7 راهکار سریع برای سفت شدن آن می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چرا پوست شل می‌شود؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن شماست که به پوست ساختار می‌بخشد و بافت مفصلی بین ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را تشکیل می‌دهد. بدن شما به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند، اما با افزایش سن، تولید این پروتئین مهم کاهش می‌یابد. در نتیجه، پوست خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند. همانطور که سطح کلاژن طبیعی کاهش می‌یابد، میزان چربی طبیعی در لایه‌های عمیق‌تر پوست نیز کمتر می‌شود. به این ترتیب زیر لایه‌های پوست فضاهای خالی به جای می‌مانند که همین باعث افتادگی پوست می‌شود.

سایر عوامل سبک زندگی نیز در بروز زودرس چین و چروک‌ها موثر هستند. سایر عواملی که می توانند در ایجاد چین و چروک زودرس نقش داشته باشند عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش
  • کاهش یا افزایش شدید وزن
  • رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده

روش‌های سفت شدن پوست صورت در یک هفته

اگر کمی در فضای اینترنت جستجو کنید و به دنبال راه‌های سفت شدن پوست صورت باشید، احتمالا با ماسک‌های خانگی و طبیعی بسیاری مواجه می‌شوید که همه ادعای اثربخشی سریع دارند. در صورتی که سفت شدن پوست با استفاده از این ماسک‌ها بسیار زمان‌بر است. در عوض راه‌های متعددی برای سفت شدن سریع پوست وجود دارد که اثربخشی آن‌ها به طور علمی ثابت شده است. برخی از بهترین این راه‌ها عبارتند از:

1. اولتراپی؛ سفت کردن پوست با اولتراسوند

در این روش مانند آنچه که در آموزش لیزر موهای زائد می‌گویند، از امواج اولتراسوند استفاده می‌شود که در عمق خاصی زیر پوست حرکت کرده و محل را گرم می‌کند. بنابراین، تولید کلاژن را تحریک کرده و در نهایت پوست را سفت‌تر می‌کند. استفاده از انرژی اولتراسوند برای سفت کردن پوست به عنوان روشی ایمن و موثر پذیرفته شده و برای مراجعانی که اولین نشانه‌های چین و چروک روی صورت آن‌ها ظاهر می‌شود، بهترین است. این روش حداکثر 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد و مراجع پس از آن نیازی به استراحت ندارد.

سفت شدن پوست صورت | 7 راهکار سریع

2. درمان با فرکانس رادیویی (RF) یا آر اف فرکشنال برای سفت شدن پوست

فرکانس رادیویی یکی دیگر از درمان‌های مبتنی بر موج است که کم و بیش از همان استراتژی اولتراپی استفاده می‌کند. تفاوت اصلی در این است که آر اف لایه‌های اپیدرم را مورد هدف قرار می‌دهد و نتیجه، پوستی محکم‌تر و صاف‌تر است. آر اف فرکشنال عمدتا در صورت، گردن، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. نتایج به تدریج طی چند ماه ظاهر می‌شوند و باید صبور باشید. با توجه به متقاضیان زیاد این مداخله زیبایی، دوره‌های آموزش آر اف فرکشنال طرفداران بسیاری دارد.

3. درمان‌های ترکیبی IPL/RF برای سفت شدن پوست صورت

این درمان ترکیبی سفت کننده پوست لایه‌های عمیق‌تر پوست را هدف قرار می‌دهد و باعث تولید کلاژن طبیعی می‌شود. در این روش لیزر نور پالسی شدید (IPL) و فرکانس رادیویی (RF) را با هم ترکیب می‌کنند تا عمیق‌ترین لایه‌های پوستی گرم شده و کلاژن تولید شود. بسته به شرایط پوست شما ممکن است به چند جلسه این درمان ترکیبی نیاز داشته باشید تا چین و چروک‌ها کاملا برطرف شوند.

سفت شدن پوست صورت | 7 راهکار سریع

4. سفت کردن پوست با لیزر

لیزر درمانی روش هدفمندی محسوب می‌شود. طی جلسات لیزر سلول‌های کلاژن و آب زیر پوست مورد هدف قرار می‌گیرند و در نهایت پوست سفت‌تر شده و خطوط ریز بسیار کاهش می‌یابند. این فرآیند کاملا غیرتهاجمی است و بیشتر برای سفت کردن پوست در امتداد خط فک و بالای گردن استفاده می‌شود. نتیجه لیزر خط فک مشخص‌تر و به عبارتی صورت کانتور شده شماست. است. پس از جلسات لیزر ممکن است متوجه بهبود کلی در حالت ارتجاعی و بافت پوست شوید.

5. میکرونیدلینگ برای سفت شدن پوست صورت

میکرونیدلینگ یک فناوری انقلابی است که در آن از ترکیب چندین فناوری استفاده می‌شود. این روش شامل استفاده از سوزن‌های ظریفی است که پوست شما را سوراخ می‌کند. آسیب‌های کنترل شده سیستم ترمیم طبیعی بدن را فعال کرده و به این ترتیب پوست شما را به طور طبیعی جوان می‌کند. میکرونیدلینگ می‌تواند به درمان شرایطی مانند اسکار آکنه، اندازه منافذ، خطوط ریز، چین و چروک، شلی پوست، بهبود بافت پوست و غیره کمک کند.

سفت شدن پوست صورت | 7 راهکار سریع

6. لایه‌برداری شیمیایی برای سفت شدن پوست

اغلب درمان‌های شیمیایی، مانند لایه‌برداری و کرم‌های دارویی، گزینه ایده‌آلی برای بسیاری از افراد هستند. دسترسی آسان و ماهیت کم تهاجمی دلیل اصلی آن است. اسیدهای معمولی که در لایه برداری شیمیایی استفاده می‌شوند، اسیدهای گلیکولیک، سالیسیلیک و کوجیک هستند که لایه مرده بیرونی را از بین می‌برند و پوست را جوان می‌کنند. لایه‌برداری شیمیایی فواید متعددی از جمله سفت کردن پوست، رفع چین و چروک، اسکار آکنه، منافذ بزرگ و لکه‌های تیره دارد.

7. لیفت صورت با نخ

در این روش، پوست کمی به عقب کشیده می‌شود و در نتیجه ظاهری سفت‌تر به پوست می‌دهد. بخیه‌های موقت برای ایجاد اثر سفت کنندگی روی پوست استفاده می‌شود. به غیر از صورت، لیفت صورت با نخ یا براکیوپلاستی برای بازوها نیز استفاده می‌شود و اثربخشی بالایی دارد.

آموزش بهترین روش‌های سفت شدن پوست صورت در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله دلایل شلی پوست را توضیح دادیم و 7 روش سریع و کارآمد برای سفت شدن پوست صورت معرفی کردیم. با توجه به متقاضیان زیاد این مداخلات زیبایی، دوره‌های آموزشی این روش‌ها طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که در این زمینه فعالیت کنید، پیشنهاد ما شرکت در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی مای اسکین است.

آکادمی تخصصی مای اسکین با بهره‌مندی از تجارب ارزشمند اساتید متخصص و حرفه‌ای، دوره‌های جامعی را در زمینه انواع مداخلات مربوط به زیبایی و مراقبت از پوست و مو برگزار می‌کند. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها و دریافت مدرک معتبری در پایان دوره، به سادگی وارد بازار کار پردرآمدی شوید و آینده شغلی خود را تضمین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز