بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه های تحصیلی

اروپا یک مقصد جذاب برای ادامه تحصیل است. در اروپا، کشورهای قدرتمند و پیشرفته‌ای وجود دارد که زیرساخت‌های خوبی را برای آرامش و پیشرفت ساکنین خود فراهم کرده‌اند. از طرفی نیاز بسیاری از کشورهای اروپایی به نیروی کار جوان و متخصص، باعث شده تا این کشورها شرایط خوبی را برای مهاجرت تحصیلی فراهم کنند. شاید با خود فکر کنید که تحصیل در دانشگاه‌های اروپا، بسیار گران تمام می‌شود؛ اما باید بگوییم که امکان تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های اروپا وجود دارد! یکی از راه‌های تحصیل رایگان یا ارزان در اروپا، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی است. با ما همراه باشید تا با تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه های تحصیلی آشنا شوید.

کدام کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان یا بسیار ارزان را با استفاده از بورسیه های تحصیلی فراهم کرده‌اند؟

کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و جمهوری چک، امکان تحصیل رایگان یا ارزان را با اهدای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند.

تحصیل رایگان در آلمان

اولین کشوری که به آن اشاره می‌کنیم، آلمان است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی واقع در تمامی ایالت‌های آلمان (به جز ایالت بادن-وورتمبرگ) رایگان است. البته باید بدانید که تنها شهریه دانشگاه رایگان یا ارزان است و باقی هزینه‌های زندگی را خود دانشجو باید تامین کند. این هزینه‌ها را می‌توان با راه‌هایی مثل کار حین تحصیل، پوشش داد. هر دانشجوی خارجی در آلمان می‌تواند هفته‌ای ۲۰ ساعت کار کند.

در بیشتر دانشگاه‌های آلمان، دروس به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شود. بنابراین برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، نیازی به اخذ مدرک زبان آلمانی نیست. این موضوع هم می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مهاجرت به آلمان شود.

اما دانشجویانی که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند، می‌توانند به اخذ بورسیه برای پوشش هزینه‌های زندگی در آلمان هم امیدوار باشند. مؤسسات خیریه، تحقیقاتی و صنعتی زیادی در آلمان هستند که با دانشگاه‌ها همکاری کرده و بودجه لازم برای تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه های تحصیلی را فراهم می‌کنند.

تحصیل رایگان در فرانسه

اول از همه باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان خارجی رایگان نیست. اما دولت این کشور اخیراً مبلغ بورسیه تحصیلی اعطایی به دانشجویان خارجی را تا ۲۱ هزار یورو افزایش داده است. البته باید بدانید که برنامه‌های اعطای بورسیه و تحصیل رایگان در فرانسه، عموماً برای دانشجویانی است که به زبان فرانسه تسلط داشته باشند. بنابراین اگر مدرک زبان فرانسوی را اخذ کنید و رزومه تحصیلی و پژوهشی خوبی هم داشته باشید، شانس شما برای تحصیل رایگان در فرانسه بالا خواهد رفت. بودجه بورسیه‌های دانشگاه‌های فرانسه توسط دولت، موسسات خیریه، موسسات تحقیقاتی و یا صنعتی تامین می‌شود.

تحصیل رایگان در جمهوری چک

شاید از دیدن نام کشور چک در این لیست شوکه شوید؛ اما باید بدانید که این کشور هم دانشگاه‌های باکیفیت و معتبری دارد و هم برنامه‌های خوبی را برای تحصیل رایگان دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. اما یک مانع بزرگ برای تحصیل رایگان در چک وجود دارد و آن هم تسلط بر زبان چکی است! اگر با یادگیری زبان چکی مشکلی نداشته باشید و به تحصیل در رشته‌های ادبیات، زبان، فرهنگ، روانشناسی و جامعه شناسی علاقه داشته باشید، می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ماساریک (Masaryk University) چک اقدام کنید.

تحصیل رایگان در اسپانیا

شاید اسپانیا را با تیم‌های فوتبال معروف بارسلونا و رئال مادرید بشناسید، اما باید بدانید که در این کشور دانشگاه‌های بسیار باکیفیت و معتبری هم وجود دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارید، حتماً شرایط مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را بررسی کنید. اسپانیا یک کشور فوق‌العاده زیبا و جذاب است که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی مقطع دکتری فراهم کرده است.

دانشجویان دکتری می‌توانند از بورسیه تحصیلی دولتی اسپانیا استفاده کنند یا این که هزینه تحصیل آن‌ها توسط استادشان پرداخت شود. مهاجرت تحصیلی به اسپانیا علاوه بر امکان تحصیل در یک سیستم آموزشی باکیفیت، شانس زندگی در کنار مردم شاد این کشور و آشنایی با فرهنگ غنی آن‌ها را هم فراهم خواهد کرد.

تحصیل رایگان در ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه های تحصیلی است و علت آن هم وجود یک بورسیه به نام «بورسیه استانی» در این کشور است. بورسیه استانی، به دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا تعلق می‌گیرد که تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا را ندارند.

این بورسیه از سمت استان محل اقامت دانشجو و با ارائه مدارک تمکن مالی، به او اعطا می‌شود. جالب است بدانید که در اعطای این بورسیه، رزومه تحصیلی هیچ نقشی ندارد و تنها کافیست تا عدم توانایی مالی دانشجو، اثبات شود. بسیاری از ایرانی‌ها برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا به خصوص دانشگاه‌های واقع در استان میلان اقدام می‌کنند و بورسیه استانی هم در نهایت به آن‌ها اعطا می‌شود.

مبلغ بورسیه استانی حدود شش هزار یورو در سال است که می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را پوشش دهد.

جمع بندی

همانطور که دیدیم امکان تحصیل رایگان در اروپا با بورسیه های تحصیلی وجود دارد. اما برای این که بدانید امکان تحصیل در کدام کشور و اخذ کدام بورسیه تحصیلی برای شما وجود دارد، بهتر است از کارشناسان مهاجرت تحصیلی مشاوره بگیرید. مشاوران سیم آخر، آمادگی این را دارند تا تجربه خود در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی را در اختیار شما قرار دهند. سیم آخر تاکنون توانسته بیش از پنج هزار پرونده مهاجرت تحصیلی را با موفقیت به اتمام برساند. شما می‌توانید همین الان درخواست مشاوره اولیه رایگان خود را در موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر ثبت کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز