بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کمپانی سونی در طی ۲۶سال حضور مستمر و فعال در حوزه بازی یا به اصطلاح گیم، موفق به عرضه ۴ نوع کنسول خانگی شد. تا اینکه در سال ۲۰۲۰ توانست نسل پنجم این کنسول خانگی را با عنوان Play Station5 تولید و عرضه کند. گیم psیک شروع طوفانی را در کل جهان دارا بود، بطوری که رکورد پرفروش ترین گیم تاریخ در دهه نود را به همراه داشت.

اشتباه بزرگ در انتخاب ps5

هدف ما در این مقاله بررسی این گیم پرطرفدار و ابهامات موجود در این باره و در نتیجه اشتباهاتی که اکثر مردم در هنگام خرید نسل پنجم این گیم مرتکب میشوند، هست.

اشتباهات خرید

با اینکه ps5دارای ویژگی های فوق العاده ای است، ولی یک ایراد بسیار بزرگ دارد. برخی شاید این ایراد را اصلا جز ایراد دسته بندی نکنند که البته شاید۵ درصد مردم باشند. اما برای اکثر افرادی که دوست دارند از این بازی پر طرفدار استفاده کنند اما به دلیل قیمت بالای آن قادر به تهیه آن نیستند، می‌تواند مهمترین عامل در خرید باشد؛ بنابراین اولین اشتباهی که در خرید مرتکب خواهیم شد، دادن هزینه بالا برای این نسل از سونی است.

قیمت

قیمت ps5 از 22میلیون تومان شروع و تا 60الی70میلیون تومان ادامه دارد. متغیر بودن قیمت ناشی از لوازم جانبی آن است. بنابراین کسی که بودجه کافی را ندارد، نباید این دستگاه را خریداری کند و اگر بخرد اشتباه بزرگی را انجام داده است.

دستگاه ps5 به لحاظ بروز بودن و قابلیت های بیشتر به طبع بهتر از ps4 است، اما دلیل بر این نمیشود که قیمت نسل4و5 تا این اندازه با هم تفاوت داشته باشد. بنظر ما کسی که می‌خواهد از بازی کردن لذت ببرد نسل4و5 تفاوت آنچنانی با هم ندارند و هردو به یک اندازه در ارضای هیجانات شخص، تاثیر گذارند. پس اشتباه اول، صرف هزینه زیاد برای این گیم است.

وقتی که کمپانی سونی با اعتراضات افراد، در ارتباط با قیمت، روبرو شد. تصمیم گرفت پلی استیشن 5 هایی با رنج قیمت متفاوت عرضه کند. با این حال باز از نظر ما قیمت نسل 5 این بازی بشدت بالاست؛ بنابراین این خطا را مرتکب نشوید.

یک قانون کلی وجود دارد: وقتی شما بابت یک وسیله هزینه زیادی را متحمل می‌شوید، حساسیت شما نسبت به نگهداری آن بالا می رود، وقتی حساسیت بالا رود، نمی‌توانید از یک وسیله نهایت استفاده و نهایت لذت را ببرید. همین موضوع باعث می‌شود که وسیله زود به زود دچار خرابی و مشکل شود، زیرا حساسیت نسبت به چیزی، باعث ایجاد مشکلات فراوان خواهد شد. این یک قانون نانوشته است ولی اکثر افراد آن را تایید می‌کنند؛ زیرا بر اساس تجربه است.

اشتباه بزرگ در انتخاب ps5

لوازم جانبی ps5

از عرضه ps5 زمان زیادی نیست که میگذرد. این یعنی لوازم جانبی این نسل از سونی به راحتی در بازار یافت نمی شود. پس یکی از اشتباهات رایج در خرید، می‌تواند در دسترس نبودن لوازم جانبی این دستگاه باشد. معمولا وقتی وسیله ای خراب می‌شود، ما به دنبال بررسی مشکل و پیدا کردن دلیل خرابی می‌باشیم و سپس پس از یافتن دلیل به دنبال رفع مشکل و تعمیر آن هستیم. این یعنی وقتی وسیله ای خراب می‌شود سریع آن را با وسیله جدید جایگزین نمی‌کنیم، بخصوص وقتی وسیله خریداری شده گران قیمت باشد، مانند ps5.

پس یکی از دلایلی که ما آن را اشتباه در خرید تلقی می‌کنیم، این است که وقتی ps5 شما دچار مشکل فنی شد، به راحتی نمی‌توانید آن را تعمیر کنید زیرا هنوز این نسل از سونی بین مردم شناخته شده نیست و عده کمی قادر هستند نواقص فنی آن را برطرف کنند و همچنین قطعات آن به راحتی پیدا نخواهند شد‌. در حالی که تعداد زیادی از افراد هستند که بتوانند نقص های فنی نسل4 از این بازی را شناسایی و تعمیر کنند و قطعات این نسل هم به راحتی قابل دسترسی هستند چون به مقدار انبوه در بازار موجود می‌باشند و این به دلیل این است که از عرضه نسل4 مدت زمان زیادی است که میگذرد. همه صحبت های ما، همراه با دلیل و تجربیات افراد مختلف است.

پیشنهاد ما، نه تنها در خرید ps5 بلکه در خرید همه لوازم خانگی این است که وسیله ای را خریداری کنید که لوازم جانبی آن در بازار قابل دسترسی باشند، تا بتوانید با خیال راحت از یک خرید امن لذت ببرید.

علاوه بر موجود نبودن، یا سخت پیدا کردن قطعات ps5 میتوان به قیمت های نجومی این قطعات اشاره کرد. اگر شما حتی موفق به خرید قطعه خراب شده و تعویض با قطعه جدید هم شوید، این قطعات به قدری گران قیمت هستند که ممکن است نتوانید در تامین هزینه های آن، موفق باشید.

این متن مرا به سه دهه گذشته برد! زمانی که افراد میخواستند از بین لپ تاب و کامپیوتر یکی را خریداری کنند، نظر افراد مختلف را می‌پرسیدند، و همگی به یک جواب واحد دست می یافتند، اینکه چون قطعات لپ تاب خیلی پرهزینه تر از کامپیوتر است، بنابراین کامپیوتر گزینه مناسب تری است. این یک مثال واضح است.

بعنوان مثال: دسته بازیps5 با دسته بازی ps4 تفاوت چندانی ندارند، شاید تفاوت های جزئی آن به شکل و شمایل ظاهری آن برگردد. با این حال قیمت دسته بازی نسل ۵ بسیار بالاتر از قیمت نسل۴ است. این رنج قیمت نیز متفاوت است و نمیتوان قیمت واحدی را عرض کرد.

پس شما به عنوان یک انسان بالغ و عاقل اگر جوانب گفته شده را مورد سنجش قرار دهید، میتوانید به نتیجه شفافی برسید.

اشتباه بزرگ در انتخاب ps5

کلام پایانی

امیدواریم دلایل گفته شده برای کمک به شما هنگام خرید، مفید و کامل بوده باشد. اگر در خرید هر وسیله ای از جمله ps5 کوتاهی کنید و بدون اطلاعات و تجربیات افراد مختلف پیش بروید، شانس خیلی کمی در اینکه وسیله خریداری شده ، مطلوب شما باشند، خواهید داشت. اشتباهات رایج زیادی در خرید ps5 ممکن است موجود باشند، ولی ما مهمترین و بزرگترین آنها را برای شما شرح دادیم. شاید به نظر آید همه اشتباهات گفته شده به نوعی ناشی از قیمت بالای این دستگاه باشد، و برای کسانی که از بودجه بالایی برخوردارند، کمی مضحک به نظر آید، اما هدف ما در هر مقاله ای بررسی جوانب های موجود برای اکثریت جامعه است نه فقط تعداد کمی از افراد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز