بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کابینت عروس، مهم‌ترین عنصر یک خانه است که همواره خانم‌ها در ابتدای چیدمان خانه، با حساسیت زیاد اقدام به انتخاب و اجرای آن می‌کنند. امروزه تنوع بسیاری در کابینت‌ها وجود دارد که در نام‌های ام‌دی‌اف، ممبران و های‌گلاس عرضه شده و با توجه به سلیقه‌های مختلف انتخاب می‌شوند. این کابینت‌ها در انواع مات و براق و همچنین رنگ‌های مختلف وجود دارند.

تنوع در جنس، رنگ و طرح کابینت‌ها، سبب سردرگم شدن افراد و از طرفی سخت شدن انتخاب برای آن‌ها شده است. برای یک انتخاب ایده‌آل ابتدا باید تصمیم بگیرید که از کدام سبک و رنگ پیروی می‌کنید، سپس وارد مراحل بعدی شوید. در ادامه جهت معرفی 4 مدل کابینت جدید و شیک برای آشپزخانه عروس با ما همراه باشید.

کابینت‌ عروس، انواع مختلف دارد و این تفاوت در طرح، رنگ، ابعاد و مدل‌های اجرایی آشکار است. برخی افراد طرفدار طرح‌های ساده و مینیمال هستند و در مقابل برخی دیگر علاقمند به اجرای کابینت‌های رنگی برای محیط زندگی خود دارند. در ادامه جهت معرفی بهترین و جدیدترین انواع کابینت‌ عروس با ما همراه باشید.

تصاویر کابینت از وب سایت آرشام دکور برگرفته شده است. برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید این لینک را مشاهده کنید.

1. کابینت پولیشی روشن و براق

4 مدل کابینت جدید و شیک برای آشپزخانه عروس

یکی از بهترین انواع کابینت عروس، کابینت پولیشی است که از رنگ پولیش ساخته شده و روی آن یک لایه شیشه‌ای به ضخامت سه میل قرار دارد. این کابینت‌ها در دسته کابینت‌های نئوکلاسیک قرار داشته و برای اولین بار در کشور آمریکا تولید شدند. جنس آن‌ها ورق ام‌دی‌اف خام بوده که در ابعاد و طرح‌های مختلف، توسط دستگاه‌های برش و طبق سلیقه مشتری تولید و حکاکی می‌شوند.

تفاوت اکثر کابینت‌ها در نما و جنس درب است که کابینت‌های پولیشی از ام‌دی‌اف با روکش سفید تشکیل شده و نمای بسیار براق و چشم‌نوازی دارند. برخی از مزایای کابینت‌های پولیشی روشن و براق عبارت‌اند از:

  • ضخامت کابینت به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی حدود دو تا سه میلی‌متر بیشتر است که این امر سبب محکم‌تر شدن ورقه‌ها می‌شود.
  • در اثر فشار یا ضربه دچار آسیب و فرورفتگی نمی‌شوند؛ زیرا خمیر پولیشی به کار رفته در آن‌ها مانند چسب عمل کرده و باعث استحکام سطوح می‌شوند.
  • این کابینت‌ها در برابر آب بسیار مقاوم بوده؛ زیرا با پوشانده شدن سطح کابینت توسط رنگ پولیش، دور تا دور کار عایق شده و در این حالت به هیچ عنوان آب به درون کابینت نفوذ نمی‌کند.
  • به دلیل سفید بودن این نوع کابینت‌ها، آشپزخانه بزرگتر جلوه داده شده و به علاوه شما می‌توانید وسایل آشپزخانه را به راحتی در آن ست کنید.

2. کابینت های گلاس سفید طوسی

4 مدل کابینت جدید و شیک برای آشپزخانه عروس

رنگ سفید طوسی در کابینت های گلاس یکی از رنگ‌هایی است که در سال‌های اخیر جهت اجرای کابینت عروس بسیار پرطرفدار شده و حسی سرشار از آرامش به آشپزخانه هدیه می‌کند. این کابینت به دلیل تیرگی و حس خنثایی که به اطراف القا می‌کند، باید حتما به صورت متناسب اجرا شود. به طور مثال بهتر است از طوسی روشن به جای طوسی تیره و از ترکیب های گلاس سفید طوسی یا سفید نقره‌ای استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ترکیب دو رنگ مات و براق برای آشپزخانه بسیار ایده‌آل بوده و به دلیل انعکاس نور و ایجاد کنتراست رنگی، زیبایی محیط را دوچندان می‌کند. کابینت‌های های گلاس مقاومت و استحکام بالایی در برابر رطوبت داشته و به راحتی خط و خش برنمی‌دارد. برخی از مزایای کابینت‌ های گلاس سفید ‌طوسی عبارت‌اند از:

  • تمیزکاری و نظافت آن‌ها بسیار آسان و راحت است.
  • انعکاس نور بسیار زیبا و محیط دلنشین و جذاب ایجاد می‌کنند.
  • تنوع رنگی بسیار بالا دارند.
  • ست کردن سایر وسایل منزل مانند مبلمان با آن‌ها آسان است.
  • به دلیل مات و سرد بودن نما، خسته‌کننده نخواهند شد.

3. کابینت ممبران روشن برای آشپزخانه بزرگ

4 مدل کابینت جدید و شیک برای آشپزخانه عروس

کابینت ممبران یا همان کابینت وکیوم از روکش PVC تشکیل شده است که روی مغزی‌های با جنس مختلف مانند ام‌دی‌اف، چوب یا نئوپان کشیده می‌شود. این کابینت‌ها یکی از کابینت‌های پر طرفدار در سبک کلاسیک بوده که از ویژگی‌های خاصی برای طراحی برخوردار است.

این کابینت عروس، در دو حالت مات و براق ساخته می‌شوند. روکش‌های برخی از این کابینت‌ها نازک و حالت مات دارند و نوع دیگری از روکش‌ها ضخیم و براق هستند که بسته به سلیقه مشتری انتخاب و اجرا می‌شوند. برخی از مزایای کابینت‌های ممبران برای آشپزخانه بزرگ عبارت‌اند از:

  • امکان اجرای طرح‌های خیلی متنوع و زیبا به دلیل تکنولوژی خاص و قیمت‌های بسیار مناسب
  • امکان اجرا در طرح و رنگ‌های مختلف
  • زیبایی و مقاومت بالای کار

4. کابینت ام دی اف سفید برای آشپزخانه کوچک

4 مدل کابینت جدید و شیک برای آشپزخانه عروس

کابینت ام‌دی‌اف سفید در ردیف کابینت‌های مدرن است که برای کابینت عروس گزینه مناسبی بوده و پس از اجرا در آشپزخانه کوچک، سبب دلبازتر شدن محیط می‌شود. این کابینت در عین سادگی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است و نظر هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. رنگ سفید، به دور از تجمل و پیچیدگی است، به همین دلیل انتخاب افرادی است که ساده پسند هستند.

از طرفی دیگر رنگ سفید فضا را بزرگ‌تر، روشن‌تر و بازتر نشان می‌دهد. پس اگر فضای کافی در اختیار ندارید، قطعا بهترین انتخاب جهت اجرای کابینت، رنگ سفید خواهد بود. همچنین این کابینت‌ها قیمت بسیار مناسبی داشته و با هر بودجه‌ای امکان اجرای آن‌ها امکان‌پذیر است. گاهی برخی افراد به دلیل علاقه نداشتن به کابینت تمام سفید، از ترکیب دو رنگ در اجرای این کابینت‌ها استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کابینت ام دی اف سفید قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای و مخصوصا طیفی از رنگ‌های قهوه‌ای که تداعی‌کننده طرح چوب هستند، در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد بوده و در ترکیب با رنگ سفید، نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند.
  • کابینت ام‌دی‌اف سفید طلایی: رنگ طلایی در دل رنگ سفید، حس لوکس بودن را ایجاد کرده و ظرافت خاصی دارد. در اجرای رنگ طلایی باید به دیوارهای آشپزخانه و همچنین رنگ نور به کار رفته در محیط توجه داشته باشید.

اجرای صحیح کابینت و استفاده از جنس، طرح متناسب با محیط، زیبایی آشپزخانه را دوچندان کرده و محیط را دلنشین‌تر می‌کند. البته در انتخاب، سلیقه افراد همیشه حرف اول را می‌زند. چنانچه فضا کم باشد، بهتر است از کابینت‌های رنگ روشن به طور مثال سفید، استفاده کنید؛ زیرا سبب دلبازتر شدن محیط خواهد شد. در این مقاله سعی بر آن بود که 4 مدل از کابینت‌های جدید و مدرن جهت اجرا در آشپزخانه عروس را معرفی کرده و ویژگی‌های هریک را بررسی کنیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز