بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اینستاگرام در ایران پلتفرم محبوبی است و استراتژی‌های جذب فالوور اینستاگرام، همچنان موضوع داغی است. روزانه میلیون‌ها ایرانی به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند. بسیاری از کسب‌وکارها هم بنیان خودشان را در اینستاگرام بنا کرده‌اند.

حضور پررنگ ایرانی‌ها در اینستاگرام نه‌تنها با فیلترشدن اینترنت کم نشده، بلکه در حال افزایش هم هست. روزی نیست که یک کسب‌وکار یا برند شخصی جدید ایرانی در اینستاگرام متولد نشود. به همین خاطر و برای عقب نماندن از رقبا، باید استراتژی دقیق و درستی برای افزایش فالوور در این شبکه داشته باشید.

استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام

آشنایی با استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام

ما در این مقاله همه استراتژی‌هایی را که می‌تواند به افزایش فالوورهای شما کمک کند به اشتراک می‌گذاریم. موضوعاتی از قبیل:

  • بهینه‌سازی پروفایل
  • تولید محتوای باکیفیت
  • استفاده از هشتگ
  • و...

برای حضور موفق در اینستاگرام و رسیدن سریع‌تر‌ به اهدافتان، این مقاله را تا پایان بخوانید.

درک و شناسایی مخاطبان هدف

اولین قدم برای جذب فالوور اینستاگرام، درک و شناسایی مخاطبان هدف است. باید بدانیم قصد جذب کدام دسته از کاربران این شبکه اجتماعی را داریم. این مسیر حرکت ما را مشخص می‌کند و به اقدامات ما، هدف و معنا می‌دهد.

در این مرحله باید دست به تحقیق و کاوش بزنیم. اطلاعاتی مثل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی شامل سن، جنس، تحصیلات، درآمد، شغل و همچنین علایق کاربران موردنظرمان را جمع‌آوری ‌کنیم. بخشی از این اطلاعات با مشاهده رفتار آنها در فضای مجازی و حقیقی به دست می‌آید.

تجزیه‌وتحلیل فالوورهای رقبا هم می‌تواند کمک بزرگی برای ما باشد. به صفحه رقبا سر بزنید و ببینید آنها از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و چگونه با فالوورها تعامل می‌کنند. این بررسی‌ها علاوه بر آشناکردن شما با مخاطبانتان، دید بهتری از شکاف‌ها و فرصت‌های موجود به شما می‌دهد.

بخشی از اطلاعات لازم را می‌توانید از بخش Instagram Insight نیز به دست آورید. این یک ابزار تحلیلی در اینستاگرام است که داده‌های ارزشمندی مثل وضعیت جمعیت، تعامل و رفتار مخاطبان را نشان می‌دهد. همچنین ابزارهای خارج از اینستاگرام زیادی نیز وجود دارد که اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان می‌گذارد.

اکنون و بعد از مشخص‌شدن جامعه مخاطبان هدف، آماده هستید که قدم‌های بعدی را بردارید. کارهایی که تا الان انجام داده‌اید، تأثیر مستقیمی بر اثربخشی استراتژی‌های شما در جذب فالوور اینستاگرام دارد.

برنامه‌ریزی و تولید محتوا

وقتی پروفایلتان بهینه شد باید قدم بزرگ‌تری بردارید و برای تولید محتواهای باکیفیت، تلاش کنید. شما تا الان باید فهمیده‌ باشید به دنبال چه چیزی هستید و تخصص و علاقه‌تان در چه زمینه‌ای است. همچنین مخاطبانتان را نیز شناخته‌اید. اکنون وقت آن است به جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید، بچسبید و خودتان و برندتان را پررنگ کنید.

هنگامی که محتوای شما جذاب باشد کاربران بیشتری از آن بازدید میکنند و با افزایش بازخورد و لایک ها، پست شما در معرض دید کاربران در اکسپلور اینستاگرام قرار میگیرد و این یک استراتژی بسیار مناسب برای رشد فالوور های شماست. برای رشد جذابیت پست خود و افزایش شانس ورود به اکسپلور آن میتوانید اقدام به خرید لایک اینستاگرام کنید. همچنین برای رشد بازخورد مخاطبان خود باید یک برنامه ریزی اصولی و منظم در راستای تولید محتوای پیجتان داشته باشید که موارد زیر را برای شما بازگو میکنیم.

استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام

این موضوع از طریق تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای اتفاق می‌افتد. باید ازاین‌پس همه نکات لازم را در تولید بهترین محتواها رعایت کنید.

اگر باید عکاسی یاد بگیرید یا به فتوشاپ و نرم‌افزارهای ویرایش عکس مسلط شوید، پس این مهارت‌ها را در خود تقویت کنید. باید به مهارت‌های دیگری مثل نویسندگی و داستان‌گویی بصری هم مسلط شوید.

اگر نمی‌توانید همه این تخصص‌ها را به دست آورید، یک کارشناس تولید محتوا استخدام کنید. به‌هرحال باید بدانید برای جذب فالوور اینستاگرام در این مرحله، باید دانش و تخصص زیادی را به کار بگیرید.

همچنین باید تنوع محتواها را حفظ و آنها را در قالب‌های مختلفی تولید کنید. انواع محتواهای فیلم، عکس و نوشته را می‌توانید در قالب‌های پست، استوری، لایو و ریلز منتشر کنید.

جذب فالوور با خرید فالوور اینستاگرام

یکی دیگر از استراتژی‌های کم هزینه و سریع برای جذب فالوور، خرید فالوور ارزان است. وقتی صفحه‌ای با فالوورهای زیاد داشته باشید، اعتماد دیگران به شما بیشتر جلب خواهد شد. آنها حاضر خواهند شد، وقت بگذارند و محتواهای شما که از نظرشان یک فرد معتبر هستید، مطالعه کنند. بدین ترتیب با پروفایل حرفه‌ای و محتواهای باکیفیتتان ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت، تصمیم به فالوکردن شما می‌گیرند.

استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام

آنچه که باید بعدازاین انجام دهید، همان کارهایی است که تا اینجا برشمردیم؛ به‌روزرسانی پروفایل، تولید محتوای باکیفیت، استفاده از هشتگ‌ها، انتشار به‌موقع و منظم محتوا و تعامل با مخاطب. این‌گونه، خرید فالوور به روند جذب دنبال‌کننده جدید و رشد سریع و بی‌وقفه پیجتان، کمک بزرگی خواهد کرد.

بهینه‌سازی پروفایل اینستاگرام

برای جذب فالوور باید یک بیوی حرفه‌ای داشته باشید، پروفایلی که نشان دهد دیگران چرا باید شما را فالو کنند. این پروفایل باید تصویر دقیق و واضحی از فرد یا سازمانی که هستید و کاری که می‌کنید، نشان دهد.

این‌گونه از هدررفت پول و زمان جلوگیری می‌کنید. مهم‌تر اینکه بر روی کسانی که پول، شهرت و اعتبار برایتان می‌آورند، سرمایه‌گذاری می‌کنید. برای رسیدن به این هدف و حرفه‌ای کردن پروفایل باید چند کار انجام دهید:

  • نام کاربری مناسب انتخاب کنید: نام‌های پیچیده و مبهم نمی‌تواند به معروف شدن شما کمکی کند. نامی را برای پروفایل انتخاب کنید که در ذهن‌ها می‌ماند و با هویت شخصی و سازمانی‌تان سازگار است.
  • یک بیوگرافی جذاب بنویسید: سعی کنید از همین شروع با قلم شیوا و روانتان، یک ضربه محکم به مخاطب بزنید. کاری کنید که او تحت‌تأثیر قرار بگیرد و به‌محض خواندن بیوگرافی‌تان، شما را فالو کند. می‌توانید به چیزهایی مثل شغل، مهارت و علایقتان بپردازید. استفاده از ایموجی و هشتگ هم بیوی شما را جذاب‌تر می‌کند.
  • عکس پروفایل خوبی برگزینید: شما برای جذب فالوور اینستاگرام تلاش می‌کنید؛ بنابراین تصویر گل، طبیعت و... به درد پروفایلتان نمی‌خورد. اگر کسب‌وکار هستید استفاده از لوگو اشکالی ندارد اما برای معرفی خودتان از یک عکس حرفه‌ای و باکیفیت استفاده کنید.
  • لینک وب‌سایت خود را قرار دهید: اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری یک لینک را در بیو می‌دهد. بنابراین نهایت استفاده را از آن ببرید. اگر می‌خواهید مخاطبان به وب‌سایت یا لندینگ‌پیج شما بروند، یک دعوت به اقدام عالی «CTA» بنویسید. این‌گونه آنها تشویق می‌شوند که بر روی لینک کلیک کنند.

استراتژی هشتگ

استفاده از هشتگ مناسب در پست‌ها و استوری‌ها به پربازدید شدن محتواها و افزایش فالوورها کمک می‌کند. هشتگ‌ها باید بادقت و بر اساس اهداف و فعالیت‌ها انتخاب شوند. بهتر است هنگام تحقیق درباره هشتگ‌ها به این نکات توجه کنید:

  • هشتگ‌های مناسب شغل و تخصصتان را پیدا کنید.
  • رقبایتان را به‌خوبی تحلیل کنید و ببینید از چه هشتگ‌هایی برای محتواهای خود استفاده می‌کنند.
  • به صفحه اکسپلور بروید و کلمات کلیدی مرتبط را سرچ کنید و از هشتگ‌های پیشنهادی اینستاگرام ایده بگیرید.
  • ابزارهای آنلاین هم می‌توانند به شما در پیداکردن هشتگ‌های محبوب و پرطرف‌دار کمک کنند.
  • اگر محتوایتان وابسته به مکان است از هشتگ‌های مرتبط با مکان استفاده کنید.

باید هشتگی را انتخاب کنید که به‌یادماندنی است و نام تجاری، شعار یا... شما را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. همچنین تا جای ممکن آن را تبلیغ کنید و از کاربران بخواهید هنگام اشتراک‌گذاری محتواهای مرتبط با شما از آن استفاده کنند.

هشتگ موردنظرتان را وارد مسابقه‌ها و چالش‌های اینستاگرامی کنید. این‌گونه به روند جذب فالوور اینستاگرام سرعت می‌بخشید.

فراموش نکنید با کسانی که محتواهای با هشتگ شما را منتشر می‌کنند، ارتباط برقرار و از آنها قدردانی کنید. در نهایت روزی خواهید دید، یک جامعه حول هشتگ شما ساخته و تعداد زیادی فالوور جذب حساب کاربری‌تان شده است.

بسیاری از ما برای یافتن موضوع مورد نظرمان در اینستاگرام در بخش هشتگ ها به جستجو میپردازیم و با یافتن موضوع مد نظر خود یا پیج کاربر را دنبال میکنیم و یا پست مورد نظرمان را سیو یا ذخیره میکنیم که همین یکی از عوامل رشد و موفقیت بسیاری از پیج هاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیج های بسیار زیادی در سطح این پلتفرم محبوب با خرید سیو اینستاگرام بازدهی پیج خود را افزایش داده و سبب رشد مخاطبین خود میشوند.

استراتژی های جذب فالوور در اینستاگرام

تولید و انتشار منظم محتوا استراتژی برای افزایش فالوور ها

روزانه هزاران محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‌شود، بدون اینکه دیده شوند و تأثیری گذارند. علت این موضوع را باید در الگوریتم اینستاگرام جستجو کرد. اینستاگرام برای حفظ کاربران خود و بالا نگه‌داشتن رضایت آنها به تولید محتوای منظم و برنامه‌ریزی‌شده بیشتر اهمیت می‌دهد.

تولید محتوای منظم و برنامه‌ریزی‌شده در اینستاگرام چند حسن دارد:

  • اعتماد مخاطبان را برمی‌انگیزد و آنها را در ارتباط با ما حفظ می‌کند.
  • به انتظار مخاطب برای دریافت محتواهای باکیفیت پاسخ مثبت می‌دهد.
  • چنین محتوایی هماهنگ با الگوریتم اینستاگرام است و در اولویت نمایش قرار می‌گیرد.
  • نام، نشان و هویت شما به‌تدریج در ذهن مخاطب ثبت می‌شود.

زمان انتشار محتوا هم باید بر اساس نظم و الگوی مشخصی باشد. محتوا باید زمانی منتشر شود که مخاطب بیشتری در اینستاگرام فعال است. برای این منظور باید چند کار انجام دهید.

بخش Insights Instagram حساب کاربری خود را بررسی کنید و ببینید کاربران بیشتر در چه زمان‌هایی فعال هستند. اگر مخاطبان جهانی دارید، مناطق زمانی متفاوت آنها را در نظر بگیرید. همچنین دست به آزمون‌وخطا بزنید و بفهمید انتشار محتواها در چه زمانی بهتر است.

وقتی زمان مناسب انتشار محتوا را فهمیدید، می‌توانید از ابزارهای انتشار زمان‌بندی‌شده استفاده کنید. این ابزارها به انتشار محتوا توسط شما، نظم و ثبات می‌دهند. ابزارهای مختلفی در این زمینه، هم ایرانی و هم خارجی در فضای وب موجود است.

تعامل با مخاطب برای جذب فالوور های بیشتر

کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی داشتن ارتباطات قوی است. پروفایل خوب، تولید محتوای باکیفیت و... بدون تعامل قوی با مخاطب هیچ ارزشی ندارند. باید بتوانید حضورتان را در اینستاگرام پررنگ کنید.

باید به کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهید و پست‌های و محتواهای دیگران را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. این‌گونه حضورتان در این شبکه اجتماعی واقعی‌تر می‌شود و دیگران آن را احساس خواهند کرد.

راه‌هایی که برای تقویت ارتباط با دیگران و به دنبال آن، جذب فالوور اینستاگرام وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • قدردانی کنید: از دیگران به‌خاطر وقتی که صرف می‌کنند و به پست‌ها و استوری‌های شما واکنش نشان می‌دهند، تشکر کنید.
  • تشویق به گفتگو کنید: در پست‌ها و استوری‌ها، دیگران را تشویق به تعامل کنید.
  • به پیام‌های دایرکت‌ فوراً پاسخ دهید: پیام‌های دایرکت‌، پیام‌های شخصی شما در اینستاگرام هستند. پاسخ سریع به آنها ارتباطات شما را تقویت می‌کند.
  • پاسخ‌ها و نظرات شخصی‌سازی‌شده بدهید: از دادن پیام‌ها و نظراتی که ماشینی هستند و چیزی از ارزش‌ها، فکر و احساستان را منتقل نمی‌کند، دوری کنید.

ابزارهای مختلف اینستاگرام نظیر لایو، استوری و پست، همگی امکان برقراری تعاملات قوی با مخاطبان را به شما می‌دهند. در استوری‌ها می‌توانید پرسش‌وپاسخ داشته باشید، از استیکرهای نظرسنجی و سؤال استفاده کنید و بخش‌‌هایی از زندگی شخصی‌تان را به اشتراک گذارید.

در نهایت باید گفت، تعاملات قوی، رابطه بین شما و مخاطبان را تقویت می‌کند و حس دوستی و وفاداری آنها را برمی‌انگیزد. شما بیشتر دیده‌ می‌شوید و گفتگوهای بیشتری برای همکاری، مشارکت و دوستی با دیگران خواهید داشت. بدین ترتیب و به‌تدریج به تعداد فالوورهای شما افزوده خواهد شد.

نوبت به‌کارگیری استراتژی‌ها است

ما در این مقاله به معرفی چند استراتژی برای جذب فالوور اینستاگرام پرداختیم. از بهینه‌سازی پروفایل شروع کردیم و سپس به سراغ اهمیت تولید محتوای باکیفیت رفتیم.

همچنین بخشی را به موضوع هشتگ‌ها و چگونگی پیداکردن آنها اختصاص دادیم. استراتژی‌های مهم دیگر ما، انتشار به‌موقع و منظم محتوا و تعامل با مخاطب بودند. علاوه بر این‌ها، خرید فالوور را به‌عنوان یک راه‌حل خوب برای رشد سریع پیجتان معرفی کردیم.

با همه این‌ها، باید بدانید افراد و کسب‌وکارها باتوجه‌به شرایطی که دارند، دست به انتخاب استراتژی می‌زنند. ممکن است الان در بعضی بخش‌ها قوی باشید و احتیاجی به اصلاح آنها نداشته باشید. پس ابتدا نقاط ضعفتان را پیدا و برای رفع و اصلاح آنها تلاش کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز