بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

موفقیت آقای کرکره با دنیای دیجیتال!

فضای دیجیتال سبب شده بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط، بتوانند بازاریابی و تبلیغات بهتری در این فضا داشته باشند و با وجود رسانه جدید دیجیتال در دهه 90، سبک جدیدی از بیزینس ها را شاهد باشیم. در این مقاله به بررسی این فضا پرداخته شده و یکی از کسب وکارهای فنی و سنتی را شرح خواهیم داد که چگونه موفق شده است.

از حدودهای سال 1391 که موبایلهای هوشمند همه گیرتر شد دنیای زندگی دیجیتالی رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. در این میان اپلیکیشن های ارتباط اجتماعی موبایلی هم دنیای جدیدی را خلق کردند و کاربران را با جذابیت های فراوان به این دنیا کشاندند. همین موضوع سبب شد که مردم بیشتر هنگام کار، هنگام رفت و آمد از خانه به محیط کار، هنگام استراحت بیشتر زمان خود را در این فضا بگذرانن. در ابتدا این فضا با محیط دوستی و سرگرمی آغاز شد، اگر خاطرتان باشد خیلی گروه های جُک تشکیل شد. بعدها که این تعاملات پیشرفته تر شد موارد کاری و ارتباطات، همگی به فضای دیجیتال کوچ کردند. شاید تا چندسال پیش خیلی از ارتباطات کاری و ارسال فایلها از طریق ایمیل انجام می شد اما امروزه فقط برخی امورات خاص از طریق ایمیل انجام می شود اکثر ارتباطات و ارسال فایل ها در اپلیکیشنهای دیجیتالی انجام می شود.

ورود به فضای دیجیتال دنیای جدیدی از فرصت های تبلیغات و بازاریابی را خلق کرد که آژانس های تبلیغاتی پیشرو در دنیای دیجیتال شکل گرفتند همانند آژنس تبلیغاتی مسیرذهنی که سعی کردند همگام با این دنیا حرکت کنند و همراستا با تغییرات سریع این حوزه، راه حل های تبلیغاتی زیادی را تست کنند و به روش های بهینه برسند که در کسب و کارهای مختلف اجرا کنند و سریع آن بیزینس ها را به نتیجه برسانند. وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ میشود از ده، پانزده سال پیش به امروز، یعنی ابزارهای بازاریابی توسط سایت و سئو، فیسبوک، وایبر، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، انواع روش های تبلیغات گوگلی، بنری و کلیکی، اپلیکیشن و ....

این دنیای دیجیتال آنقدر به خود مخاطب جذب کرده که یکی از قویترین رسانه های تبلیغاتی با بودجه مناسب شده که در مقایسه با تلویزیون و بیلبورد به مراتب هزینه تبلیغاتی آن پایین است و میتوان گفت مبالغ آن در مقابل مبالغ تلویزیون شوخی ای بیش نیست اما پیچیدگی دارد و تنوع ان بسیار بالاست. در حال حاضر، پس از موفقیت بیزینس های آنلاین و اپلیکیشنها، ذهنیت کسب و کارهای سنتی و فنی تغییر پیدا کرده و این فضا را به چشم یک فرصت می دانند چرا که با غلبه بر ترس خود در گام اول، فرصت درآمد و سودی که میتوانند کسب کنند را تجربه می کنند و برای گامهای بعدی با خیالی آسوده می توانند قدم بردارند.

آژانس مسیرذهنی که از پیشروان صنعت دیجیتال مارکتینگ و برندینگ در کشور است هر چندوقت یکبار یکی از کسب و کارهایی که طی چندماه به درآمدهای خوب رسیده اند را در مشتریان خود معرفی می کند که یکی از آنها آقای کرکره، در حوزه تعمیرات کرکره برقی، خرید کرکره برقی و نصب کرکره برقی است. شاید در نگاه اول این یک بیزینس محلی است اما با داشتن چشم انداز صحیح و برداشتن گامهای محکم و درست می توان به موفقیت های چشم گیر رسید.

در گفت و گویی که با آقای صالحی مدیر مجموعه آقای کرکره داشته اند ایشان بیان کردند که: " روز اولی که قرارداد همکاری با مسیرذهنی بستم پر از ترس و ابهام بودم اما چون تصمیم گرفته بودم این فضا رو به مدت چندماه تست کنم، پا روی ترسهای خود گذاشتم و اعتماد کردم. البته پیش از آن، آژانس های تبلیغاتی زیادی را رفتم و صحبت کردم اما در نهایت به تجربه و مهارت مسیر ذهنی اعتماد کردم. سال 98 رفتم که اینستاگرام داشته باشم و قرار داد اینستاگرام با مسیرذهنی امضا کنم. خب اینستاگرام بنظر جامعه پرمخاطبی است و میتوان ارزان و راحت در آن تبلیغ کرد و خدمات را نمایش داد. اما مسیرذهنی راه حل دیگری را برای کسب و کار من در نظر گرفته بود. به پیشنهاد مسیرذهنی سایت برای مجموعه من طراحی کردند. نام برند من در آن زمان آرادُر بود. به پیشنهاد آژانس مسیرذهنی، با توجه به تخصص و تمرکز تیم بنده بر روی کرکره برقی، نام آقای کرکره برای مجموعه من انتخاب شد. پس از سه ماه همه موارد طراحی سایت و گذراندن دوران ابتدایی کرونا، عملیات تبلیغات شروع شد. خیلی سریع من به نتیجه رسیدم در واقع آقای کرکره به نتیجه رسید و باور کردنش سخت بود که این تعداد مشتری و مخاطب از طریق راهکارهای مسیرذهنی برای برند تازه تاسیس آقای کرکره رقم خورد. بعد از نتیجه گیری از شش ماه اول سال 99 وارد گام دوم شدیم و بجای ترس، با دلی سرشار از امید قرارداد دوم امضا شد که با راهکاری مدیر دیجیتال و مدیر برند مسیرذهنی،  تصمیم بر این شد که آقای کرکره با هویت بصری حرفه ای تری نمایش داده شود که در نهایت کاراکتر آقای کرکره توسط دپارتمان هویت بصری و طراحی لوگو مسیر ذهنی ساخته شد. "

موفقیت آقای کرکره با دنیای دیجیتال!

"با طراحی بدن و اسکلت کرکره برقی بر حوزه تخصصی آقای کرکره که همان کرکره برقی و کرکره اتومات است، تأکید می‌کنیم و با نمایش شنل در پشت این کاراکتر، به سرعت عمل و تواناییمان اشاره می کنیم. در حال حاضر تلاش داریم تا نیروهای فنی رو در منطقه های مختلف تهران به خوبی گسترده تر کنیم تا در سریع ترین زمان سرویس و خدمات کرکره برقی ارائه کنیم."

در گفت و گویی که با مسیر ذهنی انجام شد به این مسئله اشاره کردند که دیجیتال مارکتینگ فقط کار کردن روی اینستاگرام نیست، اینستاگرام یک ابزار بازاریابی است که فقط در برخی از کسب و کارها می تواند موفقیت به همراه داشته باشد و هر کسب و کاری، راه حل اختصاصی خود را دارد. باید مشخص باشد که هدف از بازاریابی چیست؟ قاعدتا اگر یک کسب و کار کوچک و متوسط هستید اولویت فروش زودهنگام و ایجاد جریان نقدینگی در آن بیزینس است که بتوان مسیر بازاریابی را ادامه داد و اگر این مسیر بیش از چندماه طول بکشد بیزینس توان ادامه مسیر را نخواهد داشت و احتمال شکست بالا می رود. بنابراین صاحبان کسب و کار حتما توجه کنند که شما تنها زمانی موفق می شوید که قویترین ابزار را متناسب با بیزینس خود در اولویت قرار دهید و تشخیص این اولویت ها فقط توسط افراد با تجربه تشخیص داده میشود که می تواند یک فرد باشد یا یک آژانس تبلیغاتی. بازاریابی دیجیتالی مسیری پر از ابهام است و تنوع تبلیغات در آن هر فردی را در ابتدا گمراه می کند.

آقای کرکره یکی از نمونه های موفقی است که با رویکرد جدید در صنعت کرکره برقی توانسته در مسیر موفقیت و توسعه به کمک راهکارهای دیجیتال آژانس مسیرذهنی قرار گیرد و این مسیری است که صنایع دیگر و کسب و کارهای دیگر هم می توانند طی کنند. خدمات آقای کرکره هر کدام به تفکیک در سایتشان ارائه شده برای بازاریابی قبل از خدمت آن استراتژی مناسبی دیده شده و نکته مهم آن این است که آقای کرکره یکی از بهترین و سریعترین خدمات کرکره برقی را با قیمت مناسب ارائه می کند که این نکته سبب تبلیغات دهان به دهان و تکرار خرید مشتری می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: