بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ بررسی ویژگی های آن

اگر هم زیبایی سبک کلاسیک و هم کاربردی بودن مدرنیته را می‌خواهید، نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای شماست. نئوکلاسیک در وسایل مختلف منزل به‌ویژه کابینت‌ها اجرا می‌شود. این سبک طراحی کابینت به‌ دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد در سال‌های گذشته طرفداران متعددی را به خود اختصاص داده است. تنوع رنگی بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت‌های نئوکلاسیک به شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی کابینت‌ نئو کلاسیک می‌پردازیم. فقط کافی است سه دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بدانید «کابینت نئوکلاسیک چیست».

کابینت نئوکلاسیک؛ ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک

کابینت‌های نئو کلاسیک ترکیبی از قفسه‌های مدرن و کلاسیک هستند. در این مدل از کابینت‌های آشپزخانه ویژگی‌های متعددی از کابینت‌های کلاسیک و مدرن را مشاهده می‌کنید. قفسه‌های آشپزخانه که در سبک نئوکلاسیک طراحی شده‌اند، کاربردی بودن سبک مدرن و زیبایی سبک کلاسیک را دارند. منبت‌کاری‌های روی قفسه‌های آشپزخانه کلاسیک به‌اندازه مدرن نیست؛ بااین‌حال منبت‌کاری و ایجاد نقش یکی از المان‌های جدانشدنی کابینت نئوکلاسیک به شمار می‌رود.

در انواع مدل کابینت آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک، سادگی مطلق مانند سبک مدرن را نمی‌بینیم. همچنین تاج‌های به‌کاررفته در این نوع کابینت‌ها کمی‌ ساده‌تر از کلاسیک است. معمولا در نئوکلاسیک از ستون و سرستون مانند سبک کلاسیک استفاده نمی‌شود.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ بررسی ویژگی های آن

ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک؛ قفسه‌ای با ظاهر لوکس، اما کاربردی

مهم‌ترین ویژگی‌ کابینت‌های نئوکلاسیک، کاربردی بودن این قفسه‌ها شناخته می‌شود. لوکس بودن یکی از ویژگی‌های این سبک است؛ بااین‌حال در نئوکلاسیک فقط به لوکس بودن توجه نمی‌شود؛ کابینت باید کاربردی باشد تا در سبک نئوکلاسیک جای بگیرید. قفسه‌های آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک معمولا از چوب ساخته می‌شوند. به همین دلیل نصب کابینت به سبک نئوکلاسیک ممکن است کمی پرهزینه باشد. البته متریال‌های جایگزین باکیفیت برابر با چوب نیز در بازار موجود است. با استفاده از کابینت‌هایی با متریال ام‌دی‌اف، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالا نخواهید داشت.

ویژگی بارز «کابینت نئوکلاسیک چیست»؟ سادگی آن‌ها در طراحی با استفاده از خطوط صاف و دایره‌ای ساده به شمار می‌رود. تقارن، ویژگی بازمانده از عصر کلاسیک است که در نئوکلاسیک هم رعایت می‌شود. کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ‌های سرد و ملایم اجرا می‌شود، اما رنگ‌های سفید و طوسی بیشترین طرفدار را دارند.

چه رنگی برای کابینت نئوکلاسیک مناسب است؟

ازآنجایی‌که کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است، محدودیت کمتری در زمینه رنگ‌آمیزی دارد. رنگ‌های گرم طیف قهوه‌ای و رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش سبز برای سبک نئوکلاسیک قابل‌اجرا هستند. انتخاب رنگ تیره مانند ماهگونی یا قهوه‌ای شکلاتی باعث مجلل‌ دیده شدن فضا می‌شود. در مقابل سبز تیره زیتونی برای ایجاد ظاهری نزدیک به طبیعت و افزایش طراوت محیط کاربرد دارند.

رنگ طلایی یک گزینه شیک و مجلل برای کابینت نئوکلاسیک است؛ این رنگ با جزئیات دیگر کابینت تناسب بسیار خوبی دارد و به ظاهر کلی آن جلوه‌ کم‌نظیری می‌بخشد. همچنین، می‌توانید رنگ‌های دیگری مانند آبی تیره، مشکی و سفید کرم را نیز در نظر بگیرید که با تزئینات و متناسب با سایر عناصر داخلی فضا، جلوه‌ زیبا و شیکی را برای کابینت نئوکلاسیک ایجاد می‌کنند.

معمولا رنگ‌های گرم و نزدیک به چوب زیبایی و طرفداران بیشتری دارند؛ همچنین استفاده از متریال طرح چوب باعث کاهش قیمت روز کابینت در عین بالا نگه داشتن کیفیت این نوع از قفسه‌های چوبی می‌شود.

سازگاری کابینت نئوکلاسیک با دکوراسیون منزل؛ از مدرن تا کلاسیک

تفاوتی ندارد که دکوراسیون منزل شما مدرن است یا کلاسیک، کابینت‌های نئوکلاسیک به‌خوبی در این فضا با وسایل دیگر هماهنگ می‌شوند. طیف رنگی گسترده این نوع قفسه چوبی به‌‌همراه ویژگی‌های منبت‌کاری با جزییات بالا و کاربردی بودن برای سبک‌های مختلف دکوراسیون کاربردی هستند.

کابینت‌ نئو کلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در‌عین‌حال کاربردی را پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن، المان‌های تزئینی ساده‌ای دارند که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توام با مدرنیته و سادگی است.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ بررسی ویژگی های آن

مراقبت از کابینت نئوکلاسیک؛ چگونه این کابینت‌ها عمر طولانی‌تری دارند؟

برای افزایش عمر کابینت نئو کلاسیک فقط کافی است سطح این قفسه‌ها را به‌طور‌منظم تمیز کنید. برای این کار از پارچه‌های تمیز و مرطوب استفاده کنید. البته نیازی به خیس کردن دستمال نیست و فقط کمی رطوبت برای برق انداختن سطح کابینت کفایت می‌کند.

از پارچه‌های نرم و تمیز برای این کار استفاده کنید تا احتمال ایجاد خراشیدگی روی سطح کابینت‌ها کاهش یابد. جلوگیری از تماس مستقیم با آب و مایعات روی کابینت‌ها مهم است. در صورت ریختن مایعات روی سطح کابینت‌ها، آن را به‌سرعت پاک کنید. از محلول‌های شیمیایی قوی برای پاک‌کردن کابینت‌ها استفاده نکنید؛ این نوع محصولات ممکن است باعث خرابی و آسیب به سطح چوب شوند.

گروه دکورین؛ مرجعی برای انتخاب بهترین کابینت نئوکلاسیک

در این مقاله به بررسی تعریف «کابینت نئوکلاسیک چیست» و ویژگی‌های مهم این قفسه‌های چوبی پرداختیم. کابینت‌های نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک هستند؛ بنابراین تلفیقی از زیبایی، لوکس بودن و در عین‌حال کاربرد مناسب را دارند. کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های متنوع و زیبایی در بازار موجود هستند. این سبک از قفسه‌های چوبی با تم طراحی داخلی متنوعی قابل هماهنگی است.

اگر قصد تغییر دکوراسیون در آینده‌ای نزدیک را دارید پیشنهاد می‌کنیم از کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده کنید. این کابینت‌ها به‌راحتی با سبک‌های مختلف دکوراسیون همخوانی دارند. با نصب قفسه‌های آشپزخانه در سبک نئوکلاسیک دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالا برای تغییر کابینت و هماهنگی با تم کلی خانه نخواهید داشت. برای خرید و نصب کابینت نئوکلاسیک با فروشگاه دکورین تماس بگیرید. این فروشگاه یکی از عرضه‌کنندگان بهترین و متنوع‌ترین کابینت‌های آشپزخانه در سبک‌های مختلف است. برای ارتباط با دکورین فقط کافی است نام این فروشگاه را در موتورهای جستجو وارد کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز