بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر می‌خواهید یک روتین پوستی داشته باشید در این مقاله نکات مهمی را بیان کردیم که به شما کمک می‌کند.

پوست عضو مهمی است که مراقبت از آن هم اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای عروس‌ها و خانم‌هایی که به تازگی درگیر مراسم‌های مختلف قبل ازدواج و پس از آن هستند. چراکه روتین پوستی علاوه بر آن زیبا و سلامت بودن پوست تاثیر زیادی در زیبایی چهره و خوب شدن آرایش دارد. روتین مراقبت پوست از جمله اقداماتی است به سلامت پوست و زیبایی آن کمک می‌کند. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم یک روتین پوستی خانگی و ایده‌آل برای خود بسازید و پوستی شاداب و چهره‌ای زیبا داشته باشید.

روتین پوستی چیست | مهمترین نکات روتین پوستی کامل

روتین پوست چیست؟

روتین پوست مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که جهت حفظ سلامت پوست انجام شده و شامل تمیز کردن پوست، رساندن مواد مغذی و آبرسانی بافت پوست است.

چطور روتین پوستی مناسب خود را پیدا کنیم؟

نکاتی برای داشتن یک روتین پوستی مناسب وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. در ادامه این متن به شما کمک می‌کنیم تا روتین پوستی خود را پیدا کنید و به این وسیله یک پوست زیبا و سالم داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

تشخیص نوع پوست

ابتدا باید نوع پوست خودتان را تشخیص بدهید که بتوانید در روتین خود نیازهای آن را به بهترین نحو ممکن برطرف کنید. برای تشخیص نوع پوست ابتدا باید پوستتان را کاملا بشویید و پس از شستن هیچ ماده یا کرمی روی پوست نزنید. پس از یک ساعت باید ویژگی‌های زیر را با صورت خود مطابقت دهید و نوع پوستتان را مشخص کنید.

ویژگی‌های پوست چرب

اگر پس از یک ساعت سطح پوست شما براق بود و با دست کشیدن روی پوست حس لمس چربی داشتید پوست شما چرب است.

ویژگی‌های پوست خشک

احساس کشیدگی و پوسته‌پوسته شدن پوست صورت در قسمت لپ، پیشانی و چانه از نشانه‌های خشکی پوست است.

ویژگی‌های پوست مختلط

اگر روی لپ‌های خودتان حس کشیدگی دارید اما پوست بینی و پیشانی شما براق است و چرب، پوست شما مختلط است.

ویژگی‌های پوست حساس

قرمزی، تورم و خارش پوست همگی از نشانه‌های پوست حساس هستند.

روتین پوستی چیست | مهمترین نکات روتین پوستی کامل

انتخاب محصولات روتین پوستی بر اساس نوع پوست

هرپوست نیازهای خاصی دارد که لازم است در روتین پوستی حتما به آن‌ها توجه شود. یکی از اساسی‌ترین نیازهای پوست فارغ از نوع آن، آبرسانی است. فرقی نمی‌کند پوست شما خشک باشد یا چرب، در هرصورت باید آبرسان و مرطوب کننده را در روتین پوست خود قرار دهید.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در روتین پوست

افراد زیادی هستند که فرق بین آبرسان و مرطوب کننده را نمی‎دانند. حتی برخی افراد فکر می‌کنند که آبرسان و مرطوب کننده یک کرم آبرسان هستند. در صورتی که کرم آبرسان دارای مقادیر زیادی آب است که لایه‌های پوست را آبرسانی می‌کند. اما کرم مرطوب کننده دارای مقادیر بیشتری روغن است که یک لایه روی پوست ایجاد می‌کند و مانع ازبین رفتن آب پوست می‌شود. به همین خاطر باید حتما آبرسان و مرطوب کننده را به ترتیب استفاده کنید.

آیا پوست چرب نیاز به مرطوب کننده دارد؟

یکی از باورهای غلط این است که پوست چرب نیاز به آبرسان یا مرطوب کننده ندارد. درصورتی که پوست چرب تنها غدد ترشح چربی فعال‌تری دارد و می‌تواند خشک شود. به همین خاطر باید به آبرسانی پوست چرب با کرم‌های مخصوص پوست چرب توجه کنید تا شادابی پوست شما حفظ شود.

روتین پوستی چیست | مهمترین نکات روتین پوستی کامل

مواد مغذی مناسب هرپوست

در این بخش به شما کمک می‎‌کنیم تا محصولاتی با ترکیبات مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید.

ترکیبات مناسب پوست چرب

پوست چرب به واسطه ترشح چربی و مستعد جوش بودن نیازمند ترکیباتی است که ترشح چربی را کنترل کند و از جوش زدن صورت جلوگیری کند. این ترکیبات عبارتند از آلانتونین، گلیسیرین، سالیسیلیک اسید و رتینول که به راحتی ترشح چربی را کنترل می‌کند.

ترکیبات مناسب پوست خشک

محصولات مورد استفاده برای پوست خشک بهتر است حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین E و روغن‌های گیاهی باشند که پوست را نرم و آبرسانی می‌کنند.

ترکیبات مناسب پوست مختلط

پوست‌های مختلط می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات مناسب پوست چرب و خشک را داشته باشند.

ترکیبات پوست حساس

برای پوست‌های حساس بهتر است از محصولات ملایم غیر عطری و فاقد تحریک کننده یا لایه‌بردار قوی استفاده کنید. همچنین محصولاتی با ترکیبات ضدالتهاب بهترین گزینه برای این نوع پوست هستند.

اصول یک روتین پوستی

روتین پوست به معنای استفاده یکسری محصولات مراقبت پوست به صورت روزانه نیست، بلکه ترتیب استفاده و زمان آن نیز تاثیر زیادی در روند روتین پوستی شما خواهد داشت.

تمیز کردن صورت

اصلی‌ترین گام برای داشتن پوست سالم به خصوص در روتین پوستی روزانه پوست چرب، تمیز کردن پوست از چربی، مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی است. بسته شدن منافذ پوست توسط مواد آرایشی، چربی و آلودگی‌های محیطی باعث برهم ریختن PH پوست شده و شفافیت و سلامت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین پوست تمیز بهتر مواد مغذی کرم‌ها و سرم‌ها را جذب می‌کند. به همین خاطر باید اولین گام در شروع روتین پوستی، پاک کردن صورت باشد.

برای تمیز کردن پوست صورت بهتر است از میسلار و ژل شست‌وشو مخصوص نوع پوستتان استفاده کنید. تفاوتی ندارد که پوست شما آرایش دارد یا نه، میسلار به پاک شدن آلودگی، مواد آرایشی و چربی از سطح پوست می‌کند و ژل شست‌وشو منافذ را به صورت عمیق تمیز می‌کند.

پس از شستن صورت، به سراغ تونر صورت می‌رویم. افراد زیادی استفاده از تونر در روتین پوستی را جدی نمی‌گیرند. اما واقعیت این است که تونر صورت به عمیق‌ترین حالت ممکن پوست شما را تمیز می‌کند و PH پوست را نیز تنظیم و به از بین رفتن حس کشیدگی، التهاب و خارش در سطح پوست کمک می‌کند.

تغذیه پوست

اگر برای پوست خود ماسک، کرم یا سرم آبرسان، ضدچروک، روشن کننده و ... تدارک دیده‌اید، در این مرحله از روتین پوست باید از آن استفاده کنید. پوست شما اکنون آماده گرفتن مواد مغذی و جذب آن‌هاست. همچنین کرم‌های روشن کننده و ضدچروک هم در این مرحله استفاده می‌شوند.

سرم یا کرم را روی پوست تمیز زده و به آرامی با نوک انگشت یا درمارولر مخصوص ماساژ دهید تا محصول کاملا جذب شود.

روتین پوستی چیست | مهمترین نکات روتین پوستی کامل

آبرسان و مرطوب کننده

پس از استفاده از محصولات مغذی پوست، ابتدا به سراغ ژل یا کرم آبرسان صورت رفته و پوست را به واسطه آن آبرسانی می‌کنیم. سپس نوبت به کرم مرطوب کننده می‌رسد که به حفظ آب پوست و دیگر مواد مغذی استفاده شده کمک می‌کند. توجه داشته باشید که از کرم مرطوب کننده مخصوص نوع پوستتان استفاده کنید.

تفاوت روتین صبح و شب

اگر روتین پوستی خود را صبح‌ها و قبل بیرون رفتن از خانه انجام می‌دهید، باید پس از مرطوب کننده از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست شما در مجاورت آفتاب دچار آسیب نشود. اما اگر پس از خانه آمدن و شب‌ها روتین پوستی انجام می‌دهید، کرم‌های ضدچروک شب یا روشن کننده را بهتر است حتما در روتین خود جای دهید.

روتین پوستی هفتگی

اگر زمان ندارید که یک روتین پوستی روزانه داشته باشید، بهتر است یک روتین پوستی هفتگی را رعایت کنید. اما شست‌وشوی صورت باید به صورت روزانه باشد. برای یک روتین پوستی هفتگی می‌توانید از ماسک صورت متناسب با نیازهای پوستتان استفاده کنید.

محصولات مراقبت پوست اورجینال

حال که با روتین پوست و نکات آن آشنا شدید وقت خرید محصولات پوستی است. اما پوست حساسیت زیادی دارد و استفاده از محصولات مراقبت پوست اصل اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر بهتر است برای خرید محصولات آرایشی اورجینال از یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز