بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چطور لباس‌های زمستانی قدیمی خود را نو کنیم؟

با فرا رسیدن فصل سرما، همه ما نیاز به لباس‌های زمستانی خود پیدا کرده و احتمالا باید دوباره سراغ کمد لباس‌هایی برویم که برای ماه‌ها به فراموشی سپرده شده بودند. احتمالا برخی از این لباس‌ها کهنه شده و شاید فکر کنید که باید دور انداخته شوند. اما خبر خوب این که راه حل‌هایی برای نو کردن لباس‌های زمستانی قدیمی وجود دارد. اگر چه این راه حل‌ها همیشه جوابگو نبوده و ممکن است شما نتوانید هر لباس زمستانی را نوسازی کنید، اما بیشتر لباس‌ها، این امکان را دارند. در این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به چند پیشنهاد برای نو کردن لباس‌های قدیمی زمستانی بیندازیم.

روش‌های نو کردن لباس‌های قدیمی زمستانی

برای فصل زمستان یا باید به سراغ خرید لباس‌های زمستانی جدید بروید یا این که سری به کمد لباس‌های قدیمی خود زده و آن‌ها را نو و قابل استفاده کنید. به طور مثال شما می‌توانید به دنبال خرید کاپشن مردانه از اسنپ شاپ باشید یا این که کاپشن سال قبل خود را به شکلی برای استفاده مجدد، آماده کنید. روش‌های پیشنهادی برای نو کردن لباس‌های قدیمی زمستانی، به شرح زیر هستند:

1. شستشو دادن و خشک شویی: با شستن یا خشک شویی لباس‌های زمستانی خود مطابق دستورالعمل‌های مراقبت از آنها، شروع کنید. این کار هر گونه آلودگی، بو و لکه‌های انباشته شده را از بین می‌برد و ظاهری تمیز و با طراوت به آن‌ها می‌بخشد. برای شستشو دادن لباس‌های زمستانی قدیمی، حتما دستورالعمل شستشو را رعایت کنید. برخی از لباس‌ها باید با آب سرد شسته شده و بعضی دیگر به آب ولرم احتیاج دارند. برخی از لباس‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی انداخت و مشکلی برای آن‌ها پیش نخواهد آمد و بعضی دیگر باید حتما به خشکشویی؛ سپرده شوند.

2. بازرسی و تعمیر: هر لباس قدیمی زمستانی را از نظر هرگونه علائم ساییدگی، مانند شل شدن دکمه‌ها، دوخت شل و باز شده یا پارگی‌های کوچک بررسی کنید. آن‌ها را با دوختن دکمه‌ها، تقویت درزهای شل یا تعمیر و دوختن سوراخ‌های کوچک تعمیر کنید. این کار باعث افزایش طول عمر لباس شما می‌شود و ظاهری مرتب از آن، نشان می‌دهد.

3. پرز زدایی: از یک برس پارچه یا غلتک پرزگیر، برای پاک کردن هر شکلی از پرز که روی لباس‌های زمستانی شما جمع شده است، استفاده کنید. این باعث می‌شود آنها تمیزتر و قابل استفاده به نظر برسند. به خاطر داشته باشید که بعضی از پارچه‌ها، به ذات خود پرزها را به خود گرفته و باید مرتب برای پاک کردن پرزها از یک برس پرزگیر، کمک بگیرید. در غیر این صورت لباس شما، ظاهری نامرتب و بهم ریخته پیدا کرده و برای پوشیدن در هر جایی، نامناسب خواهد بود.

چطور لباس‌های زمستانی قدیمی خود را نو کنیم؟

4. اتو کردن: لباس‌های زمستانی خود را اتوکشی کرده یا در صورت امکان از اتوبخار استفاده کنید تا هر گونه چین و چروک از بین برود و ظاهری صاف و جذاب به آن‌ها، بخشیده شود. انجام صحیح این مرحله می‌تواند تفاوت قابل توجهی در ظاهر لباس‌های شما ایجاد کند و کمک کند که براق‌تر به نظر برسند. دقت داشته باشید که برخی از لباس‌های زمستانی، به طور مثال لباس‌های پشمی، برای اتوکشیدن معمولی مناسب نیستند. لازم است که حتما این لباس‌ها را به خشکشویی بسپارید تا مطابق با جنس پارچه، بهترین نوع اتوکشی را برای آن‌ها، به کار بگیرند.

5. خیاطی و تغییرات: لباس‌های زمستانی قدیمی خود را برای تغییر دادن جزئی به خیاطی ببرید. یک خیاط ماهر، می‌تواند تنظیماتی را برای بهبود تناسب لباس‌های قدیمی زمستانی شما انجام دهد و این باعث خواهد شد تا لباس‌های شما جذاب‌تر به نظر برسند. به ویژه در صورتی که نسبت به سال قبل، تغییر سایز و اندام داشته باشید، تغییرات خیاطی، احتمالا واجب خواهد بود.

6. اضافه کردن اکسسوری‌های جدید به لباس: اضافه کردن اکسسوری‌های جدید به لباس‌های زمستانی خود را در نظر بگیرید، مانند تعویض دکمه، سنجاق سینه، کلاه، دستکش یا جواهرات معمولی. این اکسسوری‌های جدید، می‌توانند ظاهر شما را شاداب‌تر کرده و به لباس های فعلی شما سبکی خاص و جدید اضافه کنند.

7. اضافه کردن لایه‌های جدید به لباس‌های زمستانی: لایه بندی جدید، یک راه عالی برای به روز رسانی لباس‌های زمستانی شما است. لباس‌های موجود خود را با تکه لباس‌های جدید ترکیب کنید تا ظاهری متنوع و شیک، به وجود بیاید. به طور مثال یک ژاکت کش باف پشمی، یک جلیقه یا یک ژاکت مد روز به لباس قبلی خود اضافه کرده و ست جدیدی درست کنید. این کمک خواهد کرد تا شما استایل جدید و بروز داشته باشید.

7. نگهداری درست و اصولی: لباس‌های زمستانی خود را به درستی نگهداری کنید تا وضعیت اتوکشیده و صاف آن‌ها، حفظ شود. همین طور برای شستشو در نوبت‌های بعدی، ماده شوینده، درجه حرارت آب و ... را به خوبی رعایت کنید.

چطور لباس‌های زمستانی قدیمی خود را نو کنیم؟

با انجام این مراحل، می‌توانید به لباس‌های زمستانی قدیمی خود جان تازه‌ای بدهید و آن‌ها را برای فصل پیش رو آماده کنید. به این ترتیب صرفه‌جویی مناسبی نیز در هزینه‌های خود به عمل آورده و به جای خریدن از ابتدای یک هودی مردانه ، ممکن است بتوانید هودی سال قبل خود را دوباره به ظاهری تمیز و جذاب درآورده و از آن، استفاده کنید.

خرید لباس زمستانی جدید از اسنپ شاپ

با این همه ممکن است که لباس‌های قدیمی زمستانی شما، به حدی کهنه و غیرقابل استفاده شده باشند که نتوانید آن‌ها را دوباره نو کرده و استفاده کنید. در این صورت لازم است که دیگر به سراغ خرید لباس نو زمستانی بروید. در این صورت می‌توانید برای خرید لباس زمستانی مرغوب و درجه یک، از طریق فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ اقدام کرده و به راحتی انواع و اقسام مدل‌های لباس‌های زمستانی را مشاهده کرده و بهترین آن‌ها را خریداری کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز