بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

این روزها دغدغه بسیاری از افراد این است که توان شناسایی کالای تقلبی از اصل را ندارند به همین دلیل در خرید دچار سردرگمی می شوند. این موضوع در بازار لباس، لوازم آرایشی، کالاهای الکترونیکی و ... همواره وجود داشته است. اما این بار شاهد ورود کالاهای تقلبی در محصولات طبی نیز هستیم. یکی از آخرین نمونه هایی که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است فلکسی پرو است. در ادامه در مورد عواقب استفاده از این محصول بیشتر خواهیم گفت.

تکنولوژی مخرب فلکسی پرو چیست؟

فلکسی پرو محصولی است که به گفته فروشگاههای عرضه کننده آن از تکنولوژی مگنت تراپی در آن استفاده شده است و در تسکین درد کمر نقش دارد. اما با بررسی هایی که به صورت دقیق تر انجام شد مشخص شد که موارد ذکر شده تنها در حد ادعا هستند و مزیت های ذکر شده در محصول وجود ندارد.

مواد اولیه به کار رفته در کمربند های فلکسی پرو

محصول فلکسی پرو به طور عمده از 3 بخش بسیار ساده ساخته شده است:

  • بدنه پارچه ای محصول: جنس بدنه دستگاه از پارچه پلاستیکی است که به دلیل عدم دارا بودن کیفیت لازم ممکن است خطر بروز آلرژی های پوستی را در فرد ایجاد کند.
  • چسب کمربند: کمربند از طریق چسب هایی که روی بدنه کمربند تعبیه شده است بسته می شود.
  • المنت حرارتی: داخل فلکسی پرو برخلاف آنچه که توسط سازندگان آن اعلام شده است به جای آهن رباهای مغناطیسی المنت های حرارتی تعبیه شده است.

فلکسی پرو  خطرناک ترین روش برای درمان کمر درد

کمربند طبی آری یا خیر؟

به طور کلی استفاده از کمربند طبی آن هم انواعی که شامل امواج صوتی، مادون قرمز و حرارتی هستند می تواند سبب رفع گرفتگی عضلانی، افزایش جریان خون و تحریک بافت ها برای ایجاد سلولهای جدید می شود. اما آیا هر کمربندی می تواند چنین ویژگی هایی داشته باشد؟ قطعا خیر.

ویژگی هایی که ذکر شد فقط درصورتی می تواند برای فرد اثرات موثری در پی داشته باشد که کالا اصل باشد و به شکل استانداردی تولید شده باشد. فلکسی پرو به دلیل نداشتن آهن رباهای مغناطیسی در بهترین شرایط می تواند یک کالای بی اثر است. اما کاش اینگونه بود. حقیقت امر این است که فلکسی پرو علاوه بر نداشتن ویژگی هایی که ادعای آن را داشته محصولی است که استفاده از آن می تواند آسیب های جدی برای سلامتی داشته باشد.

چرا نباید کمربند مگنتی فلکسی پرو استفاده کرد؟

خرید فلکسی پرو به عنوان یک محصول برای درد کمر که کاملا تقلبی است منجر به بروز سوختگی های پوستی می شود. درواقع المنت های حرارتی موجود در فلکسی پرو به دلیل غیراستاندارد بودن سبب بروز انواع سوختگی های پوستی می شود که در مواردی حتی این سوختگی می تواند منجر به روانه شدن فرد به بیمارستان شود.

از سوی دیگر جنس کمربند به گونه ای ساخته شده است که به خاطر کم شدن هزینه نهایی از مواد اولیه درجه 3 برای تولید آن استفاده شده است. از این رو استفاده از آن بدلیل ایجاد حساسیت های پوستی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کمربند طبی خوب باید به گونه ای روی کمر ثابت شود که نه خیلی شل باشد و نه خیلی محکم. اما متاسفانه فلکسی پرو به دلیل نداشتن سایزبندی مناسب و همین طور به دلیل به کارگیری چسب های بی کیفیت در آن چنین قابلیتی ندارد.

این محصول فقط ظاهری شبیه به کمربندهای طبی را دارد و در اصل هیچ گونه شباهتی به نمونه های هر چند رده 3 بازار را نیز ندارد. خرید فلکسی پرو این محصول تقلبی که فقط با قصد سودجویی تولید شده است توصیه نمی شود. چراکه انواع بسیار باکیفیتی نسبت به این هم اکنون در بازار موجود هستند و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند.

فلکسی پرو  خطرناک ترین روش برای درمان کمر درد

نظرات بیماران آسیب دیده راجب تکنولوژی فلکسی پرو

به طور کلی این محصول به تازگی وارد بازار شده است اما در همین مدت کوتاه نظرات منفی بسیاری در مورد آن وجود دارد؛ افرادیکه با استفاده از آن دچار سوختگی ها شدید پوستی شده اند و کارشان به بیمارستان کشیده شده است. شکایت از تولیدکنندگان این محصول نیز به دلیل مشخص نبودن هویت تولیدکنندگان آن کاری سخت و زمان بر است که به احتمال زیاد به جایی هم نخواهد رسید. به همین دلیل توصیه می کنم هرگز گول تبلیغات را نخورید و قبل از خرید محصولات به خصوص انواعی که به طور مستقیم با سلامتتان در ارتباط است حتما تحقیقات کاملی انجام دهید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز