بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

پنج نکته طلایی برای خرید جاکفشی

جاکفشی یکی از وسایل منزل است که اصولاً افراد در بدو ورود به ساختمان با آن مواجه می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت تمامی‌زوایای انتخاب و خرید جا کفشی مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به اینکه امروزه ده‌ها مدل و صدها طرح متفاوت برای طراحی و تولید جاکفشی وجود دارد، بنابراین باید پیش از انتخاب و خرید جاکفشی به مهم‌ترین نکات موجود جهت انتخاب یک گزینه ایده‌آل دقت کنیم.

امروزه با افزایش قیمت جاکفشی توجه به نکات مهم پیش از خرید آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد سعی می‌کنند بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایند. ما نیز سعی می‌کنیم در این مقاله مهم‌ترین نکات موجود جهت انتخاب یک جا کفشی مناسب را برای شما بیان کنیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

مستاجر هستید یا صاحبخانه؟

اگر در یک ملک استیجاری زندگی می‌کنید محدودیت‌ های بیشتری برای خرید جاکفشی خواهید داشت، اما اگر صاحب اصلی ملکی هستید که در آن سکونت دارید، می‌توانید با توجه به معیارهای موجود در همان ساختمان برای خرید جاکفشی اقدام کنید و با هیچ کدام از محدودیت های یک مستاجر در زمان خرید وسایل منزل مواجه نخواهید بود.

کسانی که مستاجر هستند بهتر است از نمونه‌ هایی استفاده کنند که طراحی آنها با اغلب دکوراسیون های موجود تناسب دارد. همچنین بهتر است از خرید جاکفشی بسیار کوچک یا جاکفشی هایی با ابعاد بسیار بالا خودداری کنند، چرا که در دوره های مختلف ممکن است در ساختمان هایی با متراژ خیلی کم یا بسیار زیاد سکونت نمایند.
اصولا جاکفشی هایی که دارای ابعاد متوسطی هستند برای ساختمان هایی با متراژ کم تا زیاد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک نمونه ایده آل برای مستاجرین نام برد.

 سبک دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید

یکی دیگر از مسائلی که در زمان خرید جاکفشی مطرح می‌شود سبک دکوراسیون داخلی است. با توجه به اینکه سبک های موجود به انواع مختلفی اعم از مدرن، معاصر، کلاسیک، سنتی، لاکچری و غیره دسته بندی می‌شوند شما نیز می‌توانید متناسب با سبک مورد نظرتان یک جاکفشی ایده آل انتخاب کنید. البته در این خصوص هارمونی فضای منزل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رنگ بندی حاکم بر فضای موجود در یک ساختمان یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده رنگ در جا کفشی است. اگر شما طرفدار رنگهای گرم و پر انرژی هستید نباید از جاکفشی هایی به رنگ سفید استفاده کنید. اگر هم طرفدار رنگ های مات و یا رنگهای سرد در طراحی داخلی هستید می‌توانید از رنگهای سفید صدفی، سفید صحرایی، سنگی، ذغالی و مواردی از این قبیل برای سفارش جاکفشی استفاده کنید. همچنین امکان سفارش و خرید جاکفشی با رنگ های فانتزی برای کسانی که به رنگ های خاص علاقه دارند امکان پذیر است.

شناخت دقیق متریال های موجود

امروزه از متریال های متفاوتی برای اجرای انواع جاکفشی استفاده می‌شود که بخش عمده‌ای از آنها به متریال های چوبی اختصاص دارد به گونه‌ای که متریالهای فلزی و پلاستیکی به حاشیه رانده شده و امروزه میزان فروش آن‌ها نیز در سطح محدودی صورت می‌گیرد.

متریال های چوبی نیز به جنس نئوپان، ام دی اف، نئوپان با روکش ام دی اف و ملامینه تقسیم می‌شوند. البته متریال های دیگری از نوع چوب نیز در بازارهای ایران یافت می‌گردد که تعداد محدودی دارند و به صورت ویژه خریداری می‌شوند.

ملامینه یکی از گرانترین متریال های موجود جهت طراحی و تولید وسایل چوبی است که البته در نهایت یک محصول کاملا محکم و با استقامت بالا را ایجاد می‌کند. ام دی اف نیز در صورتیکه به صورت اصولی استفاده شود یک جا کفشی مناسب و ایده آل را نتیجه خواهد داد؛ اما جنس نوپان در زمره ارزان‌ترین متریال های موجود در بازار ایران قرار داشته و اصولاً جا کفشی و کمد هایی که از این جنس تهیه می‌شوند استقامت بالایی ندارند با این حال می‌توانند نیاز افرادی که علاقه بسیاری به تغییر دکوراسیون داخلی در دوره های کوتاه‌تر را دارند رفع نماید.

جاکفشی های مرتفع یا عریض

گذشته از جاکفشی هایی که دارای ابعاد مناسبی هستند برخی دیگر از انواع جاکفشی‌ها در زمره مواردی قرار می‌گیرند که عریض یا مرتفع هستند. اغلب کسانی که سالهای سال در این زمینه فعالیت کرده‌اند خرید جاکفشی مرتفع را به جاکفشی های عریض ترجیح می‌دهند البته این مقوله بیشتر در خصوص افراد مستاجر یا ساختمانهایی صدق می‌کند که فضای کمتری در راهرو یا مقابل درب ورودی در اختیار دارند.

جاکفشی های مرتفع می‌توانند با اشغال کمترین فضای ممکن بیشترین نیاز شما را در خصوص محل قرار دادن کفش‌ها، کشو، آینه و حتی رخت‌آویز رفع کنند، اما نباید از این نکته غافل شد که اغلب جاکفشی های مرتفع دارای جلوه و نمای کمتری هستند، اما جاکفشی های عریض گذشته از فضای بسیار زیادی که اشغال می‌کنند دارایی محل های مناسبی همانند طاقچه برای قرار دادن انواع گل و گلدان و مجسمه هستند؛ بنابراین شما می‌توانید نما و جلوه بهتری را با استفاده از جاکفشی های عریض در مقابل درب ورودی ایجاد کنید.

توجه به محدودیت‌ها و مزایای انواع جاکفشی

اصول انواع جاکفشی‌ها دارای محدودیت‌ها و مزایای خاصی هستند که باید پیش از انتخاب و خرید مورد توجه شما واقع شوند؛ به عنوان مثال جاکفشی هایی که دارای نشیمن یا صندلی هستند فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، اما در عین حال رضایت خاطر بیشتری را در زمان خستگی برای شما به دنبال خواهند داشت. این مقوله در خصوص جاکفشی هایی که دارای رخت آویز هستند نیز صدق می‌کند.

جاکفشی هایی که دارای کشو هستند محل مناسبی برای قرار دادن واکس، انواع روغن‌ها، اسپری‌ها و پاشنه کش و غیره دارند، اما نباید از این نکته غافل شد که معمولاً کشوها اولین بخش از یک جا کفشی و کمد هستند که در معرض استهلاک قرار می‌گیرند و نیاز اساسی به تعمیر پیدا می‌کنند.
جاکفشی های آینه دار بیش از سایر جاکفشی‌ها به دستمال کشیدن و برق انداختن نیاز دارند، اما شمار از خرید آینه های قدی و آینه و کنسول بی‌نیاز خواهند کرد. حال تصمیم با شماست که پس از شناخت انواع مزایا و محدودیت های یک جاکفشی، گزینه ایده آل را انتخاب کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز