بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مزایا و معایب تخت‌خواب دو طبقه کودکان چیست؟

امروزه باتوجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های چیدمان منزل خرید تخت‌خواب برای کودکان خانواده است. اگر قصد دارید برای فرزندان خود به صورت جداگانه تخت خریداری کنید؛ پیشنهاد ویژه ما برای خرید تخت‎‌ کودکان در فضاهای آپارتمانی و کوچک، خرید تخت‌ دوطبقه است. این تخت‌ها بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی است که دارای دوفرزند هم‌سن و یا دو قلو هستند. در ادامه به معرفی تخت‌های تخت دوطبقه و مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

کاربرد تخت‌های دوطبقه از گذشته تا به امروز

تخت‌های دوطبقه به دلیل فضای کمی که اشغال می‌کنند از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند. قطعا شما هم تجربه شیرین و شاید تلخ استفاده از این تخت‌ها در روزهای خوابگاه، سربازی، اقامت در مسافرخانه‌ و هاستل‌ها را داشته‌اید.

یکی از مهم‌ترین کاربرد این تخت‌خواب، تخت دو طبقه دونفره کودکان و یا تخت دوطبقه تک نفره کودک است که امسال نیز بسیار استفاده از این مدل تخت ترند شده است. البته طرح، جنس و مدل این تخت‌ها با آنچه که شما از تجربه زندگی در روزهای خوابگاه و سربازی داشته‌اید بسیار متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب تخت‌خواب دو طبقه برای کودکان همراه ما باشید.

مزایا و معایب تخت‌خواب دو طبقه کودکان چیست؟

چرا تخت‌خواب دوطبقه برای کودکان مناسب است؟ مزایای استفاده از آن

 همانطور که در ابتدا نیز توضیح دادیم تخت‌های دوطبقه انتخابی بی‌نظیر برای استفاده صحیح از فضا هستند. حتی اگر یک کودک در خانه دارید با سفارش این تخت می‌توانید از فضای پایینی آن به عنوان کمد لباس و یا کمد اسباب‌بازی استفاده کنید. همچنین اگر تنها یک کودک در اتاق است از فضای پایین تخت به عنوان میز تحریر و یا فضای بازی او استفاده کنید.

روانشناسان براین باورند که استفاده از تخت‌های دوطبقه برای کودکان هم‌سن یک خانواده باعث ایجاد دوستی و اعتماد بین آن‌ها می‌شود. معمولا فرزند بزرگتر در طبقه بالای تخت می‌خوابد و همین امر باعث بالارفتن اعتماد به نفس او می‌شود. فضای بالا و پایین تخت، فضای شخصی هر کدام از آن‌ها تلقی می‌شود که با وجود فاصله‌ کم کودکان یاد میگیرند هر فضا متعلق به شخص دیگری است و برای ورود آن باید کسب اجازه کنند و این موضوع در آینده بسیار به آن‌ها کمک خواهد کرد.
با نقاشی بر رو‎ی دیواره‌های تخت و به‌تصویر کشیدن هر یک از کاراکترهای موردعلاقه کودکان‌تان آن‌ها را در ایجاد جداسازی فضای شخصی‌شان کمک کنید. این کار را می‌توانید با گذاشتن کوسن‌های رنگی و تصویری موردعلاقه آن‌ها نیز انجام دهید. تخت‌خواب دوطبقه کودکان‌تان را همچون قایقی در قصه‌ها برایشان آماده کنید تا فضای امن و دوست‌داشتنی متعلق به خودشان را داشته باشند.

 

معایب تخت دوطبقه کودکان، نکات مهمی که حتما باید بدانید

یکی از بزرگترین مشکلات و خطرات تخت‌خواب‌های دوطبقه ایمن نبودن آن است.بسیار مهم است که هنگام خرید سرویس خواب برای کودکان تنها به قیمت صندلی و تخت آن دقت نکنید و مهم‌ترین نکته برای شما جنس و کیفیت آن‌ها باشد.

بهتر است هنگام خرید کودک‌تان را همراه خود ببرید تا چندین بار از نرده‌های تخت بالا و پایین برود و از راحتی و امنیت تخت خیال‌تان آسوده باشد. جنس بی‌کیفیت به خصوص در تخت دوطبقه ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات تخت‌های دوطبقه سخت بودن عوض کردن تشک و ملافه آن به نسبت تخت‌های همکف است. اگر کودک شما مریض یا بی‌حال باشد ممکن است کمی نگهداری و مراقبت از او در طبقه فوقانی تخت مشکل باشد.

استفاده از طبقه فوقانی این تخت برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود. پس از دوران نوجوانی کودکان‌تان شاید مجبور شوید این تخت‌ها را عوض کنید چون نوجوانان علاقه‌ای خاصی به استفاده از تخت‌شان به عنوان کاناپه دارند و تخت دوطبقه این امکان را به آن‌ها نمی‌دهد.

بنابراین در هنگام خرید تمامی مزایا و معایب این تخت‌ها را در نظر داشته باشید.

مزایا و معایب تخت‌خواب دو طبقه کودکان چیست؟

در انتخاب تخت‌خواب کودکان، ایمنی و کیفیت را فراموش نکنید

همانطور که در این متن خواندید انتخاب تخت دوطبقه مزایا و معایب زیادی دارد. با انتخاب درست و اصولی سرویس‌خواب به راحتی می‌توانید بسیاری از معایب این تخت را از بین ببرید. توجه داشته باشید مهم‌ترین نکته در انتخاب تخت‌خواب، کیفیت و راحتی آن برای کودک عزیزتان است.
فروشگاه بلج با ارائه متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین تخت خواب‌های دوطبقه در خدمت شما عزیزان است. این فروشگاه اینترنتی همواره در جهت کیفیت و نوآوری محصولات قدم برداشته و در سال‌های اخیر موفق به کسب رضایت حداکثری خریداران بوده است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با فروشگاه بلج با شماره  53138 021 تماس حاصل فرمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز