بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 موارد قابل‌بررسی پروازهای چارتری؛ پرواز چارتری چیست؟

پرواز چارتری به معنای اجاره دربست تمام یا بخشی از صندلی‌ها (بلیط‌های) هواپیما برای یک بازه زمانی معین است. چارترکننده‌ها اغلب مشتاق هستند تا پروازهایی که مسیر پرتردد دارند را از ایرلاین یا چارتر دهنده اجاره کنند. حال این قرارداد می‌تواند برای چند ماه یا یک سال بسته شود که طی آن قرارداد آژانس به طور رسمی مسئولیت بلیط‌های صادر شده را بر عهده می‌گیرد و بسته به سیاست کاری خود نرخ بلیط‌ها را تعیین می‌کند. چارترکننده بلیت رفت‌وبرگشت را روی مسیری خاص با نرخی توافقی با چارتر دهنده یا ایرلاین قرارداد می‌بندد و پس از آن موظف است که تسویه تعداد صندلی‌های خود ضربدر بهای بلیطی که توافق کرده را تا 4 ساعت قبل از پرواز با چارتر کننده یا ایرلاین انجام دهد. صندلی چارتر یا به صورت Full Charter، Half Charter و Seat Charter به چارتر کننده ها عرضه می‌گردد.

کنسلی پرواز چارتر

اصولاً پرواز چارتری به این معنی است که امکان کنسل‌کردن یا عودت بلیت از سوی مسافر وجود ندارد. ولی باتوجه‌به افزایش رقابت در این بازار اخیراً امکان کنسل‌کردن پرواز چارتری از بعضی واسط‌ها وجود دارد. با این تفاسیر شما باید قوانین مربوط به کنسلی پرواز را بادقت بخوانید. انواع کنسلی پروازهای چارتری عبارت‌اند از:

کنسلی پرواز چارتری از سوی مسافر

برای کنسل‌کردن بلیت پرواز خود، به طور معمول باید یک روز قبل یا حداکثر پیش از ساعت 12 روز قبل از پرواز، اقدام کرده و مراتب کنسلی را به پشتیبانی شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اطلاع دهید. در نظر داشته باشید که معمولا پس از سپری شدن این مدت، امکان کنسلی بلیط وجود نخواهد داشت. با تماسی که با آژانس مسافرتی برقرار می‌کنید، استعلام میزان جریمه کنسل شدن پرواز از سوی مسافر وجود داشته و پس از کسر جریمه، معمولا باقی مانده هزینه بلیط، ظرف مدت 72 ساعت به حساب شما واریز خواهد شد.

کنسلی پرواز چارتری از سوی شرکت هواپیمایی

درصورتی‌که پرواز چارتری از سوی شرکت هواپیمایی کنسل شود، باید بدون کسر هزینه‌، 100 درصد هزینه‌ای که بابت خرید بلیط چارتر پرداخت کرده‌اید، به شما باز گردد.

شلوغ‌ترین مسیرهای بلیت چارتری در ایران

بلیت چارتر تقریباً در تمام مسیرها پرطرف‌دار است، اما بعضی مسیرها طرف‌داران بیشتری دارند؛ بلیت چارتر مشهد، بلیت چارتر کیش، بلیت چارتر شیراز، بلیت چارتر بندرعباس، بلیت چارتر اصفهان، بلیت چارتر استانبول و بلیت چارتر دبی، از جمله بلیط‌های چارتر محبوب برای مسافران به شمار می‌آیند.

معایب بلیت چارتری

  • قیمت بلیت چارتری برای تمام سنین یکسان است، این در حالی است که قیمت بلیت سیستمی برای کودکان کمتر از بزرگسالان است.
  • بلیت چارتری را نمی‌توانید کنسل کنید. البته کنسلی بلیت چارتری در مواردی ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما به‌طورکلی بلیت چارتر جزو بلیط‌های غیرقابل‌استرداد به‌حساب می‌آید.

مزایای بلیت چارتری

  • اولاً یک چارتر به‌صورت جداگانه برای مسافران ایجاد می‌شود و هواپیماها به مکان‌هایی پرواز می‌کنند که اصلاً پروازهای معمولی به آنجا وجود ندارد.
  • ثانیاً این یک صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه بلیت است: پروازهای چارتر ۲۵ الی ۳۰ درصد از نظر هزینه کمتر هستند. این امر به‌ویژه زمانی مفید است که با تمام خانواده به تعطیلات می‌روید.
  • ثالثاً، این یک سفارش برای پرواز در زمان مناسب برای شما است، زیرا چارتر بر اساس نیازهای فردی مسافر سازماندهی می‌شود. پروازهای معمولی نمی‌توانند این مورد را برای شما فراهم کنند.
  • چهارم، با استفاده از چارتر، شما خودتان یک شرکت، مجری تور با سطح خدمات و راحتی مناسب را انتخاب می‌کنید.
  • پنجم، بازرسی چمدان و سوارشدن مسافر معمولاً زمان کوتاهی دارد.

هزینه خرید بلیت چارتری

یکی از مهم‌ترین نکات که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه پرواز چارتری است که به زمان سفر و مسیر موردنظر بستگی دارد. هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید این بلیط‌ها با قیمت ارزان‌تری فروخته می‌شوند. در ۲۴ ساعت قبل از پرواز بلیط‌های چارتری با قیمت بسیار اقتصادی به فروش می‌رسند. چارترکننده هزینه صندلی‌های هواپیما را از قبل پرداخت کرده به همین دلیل ترجیح می‌دهد بلیط‌ها را با قیمت‌های پایین بفروشد.

خرید بلیت چارتری در سفر هوایی می‌تواند برای سفرهای دسته‌جمعی به‌صرفه باشد، اما یکی از مشکلات این نوع بلیت این است که در لحظات نزدیک به پرواز صندلی‌هایی که با قیمت ارزان‌تر فروخته می‌شوند امکان دارد در کنار هم نباشند. این موضوع از نظر بسیاری از افراد خوشایند نیست.

هزینه خرید بلیت چارتری در سفر هوایی برای کودکان

یکی از سؤالات رایج خرید بلیت هواپیما چارتر برای کودکان است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بلیت چارتری تنها برای کودکان زیر ۲ سال با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد. این در حالی است که در بلیت سیستمی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال هزینه کمتری می‌پردازید.

 موارد قابل‌بررسی پروازهای چارتری؛ پرواز چارتری چیست؟

مناسب‌ترین زمان خرید بلیت چارتری

در فصل‌های کم سفر سال بلیط‌های لحظه آخری که گاهی اوقات قیمتشان بسیار ارزان است، نوعی بلیت چارتری هستند که زمان بسیار کمی تا موعد پروازشان باقی‌مانده است؛ بنابراین اگر گوش‌به‌زنگ باشید و در فصل کم سفر و نزدیک به پرواز به سایت خرید بلیت آنلاین مراجعه کنید، می‌توانید بلیت چارتر ارزان‌قیمت بخرید.

نکات مهم خرید بلیت چارتری

پروازهای چارتر نیز شامل جابه‌جایی مسافران از طریق هوایی از شهری به شهر دیگر است. پروازها برای تاریخ‌های مختلف برنامه‌ریزی‌شده و در جهات مختلف انجام می‌شوند. اما تفاوت آن با پرواز معمولی این است که تمامی بلیط‌های چارتر توسط یک سازمان از قبل خریداری می‌شوند و مستقیماً توسط شرکت هواپیمایی به طور جداگانه فروخته نمی‌شوند. مشتریان بلیت هواپیما چارتر عمدتاً آژانس‌های مسافرتی هستند، گاهی اوقات هواپیماها توسط مؤسسات آموزشی یا شرکت‌هایی باتعصب اجتماعی، سیاسی رزرو می‌شوند.

در آخر...

در این مطلب به بررسی تهیه بلیت چارتری در سفر هوایی پرداختیم. توجه کنید که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای هزینه سفر زمان پرواز است. بلیط‌های چارتری از قبل توسط یک شرکت هواپیمایی یا اداره خریده می‌شوند و با قیمت تعیین شده توسط آن‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. بلیط‌های چارتری معمولاً قیمت ارزان‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند به‌ویژه اگر زمان پرواز نزدیک باشد. هر چقدر زمان پرواز نزدیک‌تر باشد چارترکننده برای جلوگیری از ضرر بلیط‌ها را با قیمت ارزان‌تری می‌فروشد.

بلیط‌های چارتر برای افراد بالای دو سال قیمت یکسانی دارند. خرید این نوع بلیت به افرادی توصیه می‌شود که از قبل قصد سفر دارند و مطمئن هستند به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند کنسل کنند. در ضمن توجه کنید امکان استرداد بلیت چارتری وجود ندارد و شخص در صورت تمایل به انجام این کار باید جریمه بپردازد. پیشنهاد می‌شود اگر قصد سفر یا مهاجرت به خارج از ایران را دارید و میزان بار قابل‌حمل شما بیش از 30 کیلو باشد شرکت حمل و نقل بین المللی همراه دژ ایرانیان مسئولیت فریت بار و حمل و نقل کالاها را برعهده میگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه فریت بار مسافری با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز