بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا لیزر موهای زائد باعث بیماریهای پوستی می‌شود؟

همه زیباجویان نسبت به سلامت پوست و مو و همچنین بدن خود حساس هستند. بنابراین هیچ نوع عمل زیبایی همچون لیزر موهای زائد نباید باعث تهدید سلامتی آنها شود. در این خصوص کلینیک زیبایی آی گل اولویت را بر سلامت زیباجویان بنا نهاده است.

بنابر شایعات مختلفی که وجود دارد برخی از افراد مواردی همچون سرطان زا بودن لیزر و بروز بیماری های پوستی مانند ایجاد لک و کک و مک، سوختگی و مواردی از این قبیل را ذکر کردند. لذا ما در این مقاله سعی کردیم که به این شایعات پاسخ بدهیم و از لحاظ علمی به رفع ابهامات بپردازیم. بنابراین این مقاله میتواند به همه افرادی که برای انجام لیزر موهای زائد مردان و زنان تردید دارند کمک کند. پس مطالب را با دقت مطالعه فرمایید.

اشعه لیزر موهای زائد تنها جذب فولیکول های مو می‌شود

زمانی که از لیزرهای استاندارد برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود این انتظار وجود دارد که اشعه لیزر تنها از طریق مو جذب شود. درواقع در چنین شرایطی است که می‌تواند اثر تخریبی روی ریشه مو و سبب ریزش آنها شود. مکانیزم عملکرد لیزرها به شکلی است که از طریق انرژی گرمایی باعث سوزش فولیکول مو می‌شوند.

بنابراین آن بافت سالم که در موها وجود دارد از بین خواهد رفت. باور اشتباه که لیزرها می‌توانند باعث بیماری های مختلف مانند سرطان و دیگر آسیب های پوستی شوند کاملا اشتباه است. البته از عوارض لیزرها میتوان به سوختگی، بروز تاول، تغییر رنگ و قرمزی پوست اشاره کرد که همه این‌ها هیچ ارتباطی به بیماری هایی مانند کنسر ندارند.

عوارض مذکور نیز تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما به یک کلینیک غیرتخصصی مراجعه کنید که از دستگاه های مدرن برای لیزر موهای زائد استفاده نکند. از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه و همچنین حذف موها در دیگر نقاط مختلف بدن یک رویکرد تدریجی دارد و باید جلسات متعدد این عمل تکرار شود تا تاثیر مثبت خود را بگذارد.

آیا لیزر موهای زائد باعث بیماریهای پوستی می‌شود؟

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد روی پوست روشن و موهای مشکی

لیزر موهای زائد عملکرد ایده آلی را روی برخی پوست و موهای خاص دارد. یعنی اثر مطلوب آن زمانی رخ خواهد داد که زیباجویان یک پوست روشنی را داشته باشند و در کنار آن موهای آنها نیز کاملا تیره یا مشکی باشد. لذا افرادی که از چنین ویژگی هایی برخوردار نیستند یا به عبارتی دارای پوست سبزه یا تیره هستند و موهای آنها نیز بور و روشن است امکان دارد کاندید خوبی برای عمل لیزر نباشند.

اما متخصصین پوست و مو تمهیداتی را نیز برای آن اندیشیده اند. این کار کاملا تخصصی می‌باشد و باید در کلینیک ضمن بررسیهای به عمل آمده روند درمان برنامه ریزی شود. پس کاملا طبیعی است که پوست هایی که رنگ تیره ای دارند در مقابل اشعه لیزر واکنش پذیر شده و دچار تغییر رنگ شوند. لذا این اتفاق هیچ نوع بیماری تلقی نمی‌شود بلکه یک تنشی است که از طرف لیزر روی پوست‌ها ایجاد شده است.

چرا عوارض لیزر بیماری تلقی نمی شود؟

زمانی که ما در مورد یک بیماری پوستی صحبت میکنیم منظور ما کاملا متفاوت است. یعنی امکان دارد که فرد از طریق یکسری تغییرات بافت داخلی مانند خون و اندام های درونی از قبیل کبد و غیره دچار بیماری پوستی شوند. در واقع این یک نوع عارضه درون بدن است و به تنشهای بیرونی مرتبط نیست.

اما زمانی که یک لیزر یک سوختگی بسیار خفیفی را ایجاد میکند بعد از چند روز این تنش های پوستی از بین میروند یا کاملا ترمیم می‌شوند. یعنی سیستم دفاعی بدن کاملا باعث بهبودی آنها خواهد شد. پس ما نمیتوانیم این عارضه های جزئی را به عنوان یک بیماری پوستی تلقی کنیم. زیرا دوران نقاهت آن کوتاه مدت است و برای همیشه بر روی بدن افراد باقی نمی ماند. مگر در زمان هایی که افراد دارای رنگ پوست تیره باشند که ایجاد تغییر رنگ بر روی آنها محتمل میباشد.

آیا لیزر موهای زائد باعث بیماریهای پوستی می‌شود؟

بدنبال یک کلینیک تخصصی برای لیزر موهای زائد باشیم

اگر قصد لیزر موهای زائد را دارید نمی توانید بدون تحقیق و بررسی هر نوع مرکزی را انتخاب کنید و توقع داشته باشید که عملیات لیزر در تعداد جلسات اندک و بدون کوچکترین عارضه تکمیل شود. هدف ما این است که شما با اطلاعات کامل نسبت به انتخاب کلینیک های معتبر اقدام کنید و یک تجربه درمانی ایده آل را داشته باشید. این کلینیک‌ها از بروزترین دستگاه‌ها استفاده میکنند و روند لیزر را بدون درد و سوزش و با کمال آرامش انجام می‌دهند.

انجام عمل های زیبایی مختلف در کلینیک آی گل

یکی از خدمات بسیار رایجی که در کلینیک زیبایی آی گل ارائه می‌شود لیزر موهای زائد است که با دستگاه سری الکساندرایت کلاریتی انجام می‌شود. در کنار آن عمل هایی مانند تزریق ژل یا فیلر، تزریق بوتاکس، عمل های بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین، کاشت مو و کاشت ابرو نیز برای زیباجویان انجام می‌شود. بهره مندی از پزشکان با تجربه و با دانش علمی بالا یکی از مزیت های این کلینیک محسوب می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02126230496 تماس حاصل فرمائید تا کارشناسان ما بیشتر شما را راهنمایی کنند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز