بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مایو ضد کلر چیست؟ هر آنچه لازم است بدانید

مایو ضد کلر یکی از انواع لباس‌های شنای مقاوم به کلر است که به منظور جلوگیری از عوارض تماس کلر با بدن ساخته شده است. این مایو به دلیل استفاده از پارچه‌ای ارتجاعی که از پلی‌استر ساخته شده است، می‌تواند علاوه‌بر حفظ رنگ و جنس خود، شما را در برابر کلرهای به کار رفته در استخرها برای رفع آلودگی‌ها، ایمن نگه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی‌های مایو ضد کلر این مطلب را مطالعه کنید.

ویژگی‌های مایو ضد کلر

هنگامی که حرف از مایوهای ضد کلر می‌شود، معمولا این سوال برای افراد پیش می‌آید که ویژگی‌های مایو ضد کلر چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مایوها ویژگی‌های زیر را دارا هستند:

مقاومت در برابر کلر

این مایو همان‌گونه که از نامش نیز پیدا است در برابر کلر مقاومت بسیار بالایی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا کلر موجود در آب هیچ‌گونه آسیبی به بافت لباس وارد نکند. استفاده از این لباس شنا برای آن دسته از دوستانی که نسبت به کلر موجود در آب حساسیت دارند، بسیار مناسب است. اگر می خواهید در مورد عوارض کلر موجود در استخر برای بدن بیشتر بدانید می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

وزن کم و راحتی حرکت

وزن کم این مایو باعث می‌شود تا شناگران در هنگام شنا کردن سهولت حرکت داشته باشند. به عبارت دیگر می‌توان گفت آب جذب این لباس نمی‌شود. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا فرد شناگر هیچ‌گونه احساس سنگینی نداشته باشد.

کیفیت بالا

مایوهای ضد کلر نسبت به سایر مایوهای معمولی موجود در بازار از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا این لباس‌های انعطاف‌پذیر با گذر زمان تغییر رنگ ندهند و بتوانند برای مدت زمانی طولانی‌تر همچون روز اول سالم و نو بمانند.

عمر بالا

مایوهای ضد کلر نسبت به سایر مایوهای معمولی عمری طولانی‌تر خواهند داشت.

سایر لوازم ورزشی مورد نیاز برای شنا کردن

مایو ضد کلر چیست؟ هر آنچه لازم است بدانید

برای تجربه بهتر شنا کردن، شما علاوه‌بر آموزش صحیح نیازمند داشتن لوازم و تجهیزات ورزشی شنا خواهید بود. در واقع می‌توان گفت نمی‌توان انتظار داشت بدون وسایل مورد نیاز باشگاه شنا بتوانید تجربه خوبی از شنا کردن به دست آورید. از مهم‌ترین تجهیزات باشگاه‌های شنا می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

ساک ورزشی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزشی که هر ورزشکار به آن نیاز دارد، ساک ورزشی است. فرقی ندارد کدام ورزش را دنبال می‌کنید در هر صورت شما به یک کیف یا ساک ورزشی نیاز پیدا خواهید کرد تا لوازم‌تان را در آن قرار دهید. خوشبختانه تنوع ساک‌های ورزشی به قدری بالا است که شما این امکان را خواهید داشت با توجه به میزان بودجه خود یکی از این ساک‌ها را برای استفاده خریداری کنید.

مایو و لباس شنا

مایو شنا مردانه و زنانه شنا لباس‌های مخصوصی هستند که برای شنا کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طراحی و ساخت این دسته لباس‌ها از الیافی ضد آب و لطیف استفاده شده است که وزن کمی دارند و به شناگر امکان تجربه شنا بدون هیچ‌گونه محدودیتی را می‌دهند. این دسته لباس‌ها معمولا زیپ و دکمه ندارند یا زیپ و دکمه به کار رفته در آن‌ها بسیار محدود است. حالا که می‌دانید مایو ضد کلر چیست، خرید یکی از این لباس‌ها می‌تواند کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در هنگام شنا کردن داشته باشید.

عینک شنا

عینک شنا یکی دیگر از وسایل مورد نیاز باشگاه شنا است که به دلیل طراحی خاص و لنزهای مخصوص کمک می‌کنند در هنگام شنا کردن بتوانید دید بهتری در آب داشته باشید و از چشم‌های خود در برابر بسیاری از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. این عینک‌های سبک وزن تمامی قسمت‌های چشم را می‌پوشد تا آب نتواند به چشمان شود نفوذ یابد.

کلاه شنا

کلاه شنا نیز یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز باشگاه شنا است که با قرارگیری بر روی موها و گوش شناگر اجازه ورود آب به گوش و موها را نمی‌دهد. ورزشکاران در هنگام استفاده از این کلاه می‌توانند احساس راحتی بیشتری داشته باشند و ساعت‌ها شنا کنند.

حوله شنا

حوله شنا، حوله‌ای مخصوص است که برای خشک کردن بدن پس از شنا و استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حوزه‌ها معمولا نسبت به سایر حوله‌های معمولی اندازه بالاتر و قدرت جذب بیشتری دارد. به عنوان یک شناگر خرید یک حوله شنا با کیفیت از یک مجموعه معتبر مانند ایران اسپورتر برای شما لازم و ضروری است.

کلام آخر درباره مایو ضد کلر

در این مطلب به بررسی این سوال مهم پرداختیم که مایو ضد کلر چیست و چرا محبوبیت خاصی دارد. اگر می خواهید در مورد فواید شنا برای تناسب اندام بیشتر بدانید می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

https://www.iransporter.com/article/2043/فواید-شنا-برای-تناسب-اندام--تاثیر-شنا-بر-اندام-شناگران-زن-و-مرد.aspx

ممکن است پس از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته باشید یکی از این وسایل و تجهیزات ورزشی را تهیه کنید. فرقی ندارد قصد خرید ساک ورزشی را داشته باشید یا لباس شنا و توپ‌های ورزشی؛ در هر صورت انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید نقش بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

اگر نمی‌دانید کدام مجموعه برای خرید لوازم و تجهیزات ورزشی و باشگاهی بهترین است، ما ایران اسپورتر را به شما توصیه می‌کنیم. این فروشگاه یکی از بهترین فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش تجهیزات ورزشی است که به دلیل ارائه خدمات به صورت اینترنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ناگفته نماند که این مجموعه در زمینه آموزش ورزش نیز توانسته است موفقیت‌های بسیاری به دست آورد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز