بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چطور با قطار به دور اروپا سفر کنیم؟

تجربه سفر به اروپا آن‌هم به‌قصد گردشگری به سرتاسر اروپا امری است که شاید در خیال هم نگنجد. حال‌آنکه باید به شما بگویم به دلیل ناوگان ریلی بسیار پر رفت‌وآمد اروپا این روزها این امر به واقعیت پیوسته است. به شکلی که شما با خرید بلیط قطار می‌توانید چند روز را برای گردشگری در بخش شمالی اروپا و مدتی را برای گردشگری در جنوب اروپا وقت بگذارید.

البته اگر نمی‌خواهید تمام این مدت را در واگن‌های قطار سپری کنید بهتر است زمان بیشتری را در نظر داشت باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر شهرهای بزرگ به تماشای شهرها کوچک و محلی نیز بپردازید. در ادامه سعی بر آن داریم تا از مزیت‌های سفر با قطار به دور اروپا و چگونگی تجربه این سفر مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع قطارهای ریلی

شما باید قطارهای که در ناوگان ریلی اروپا درحرکت است را در ابتدا بشناسید تا متناسب با نیاز خود دست به برنامه‌ریزی بزنید. برای این مهم سه گزینه در پیش روی شما قرار دارد.

قطارهای منطقه‌ای

برای اینکه ساده‌ترین و ارزان‌ترین شکل سفر در اروپا را تجربه کنید ما حرکت با قطارهای منطقه‌ای را به شما توصیه می‌کنیم. این سبک از قطارها شمارا از کوچک‌ترین شهرها و روستاها عبور می‌دهد. بدون اینکه نیاز باشد پیش از سفر به رزرو بلیط قطار بپردازید. درست شبیه متروهای داخلی با این تفاوت که این بار به‌جای زیرزمین روی زمین هستید. میانگین سرعت این قطارها 150 کیلومتر در ساعت است.

چطور با قطار به دور اروپا سفر کنیم؟

قطارهای سریع‌السیر

اگر می‌خواهید به گشت‌وگذار در قاره سبز اروپا بپردازید نیاز است پیش از سفر با قطارهای سریع‌السیر بلیط قطار خود را رزرو کنید. ازآنجایی‌که خدمت‌رسانی در این قطارها نسبت به‌قطارهای محلی بیشتر است قطعاً شما راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد. این قطارها برای فواصل طولانی در نظر گرفته‌شده‌اند و به دودسته داخل کشوری و بین کشوری تقسیم می‌شوند. میانگین سرعت قطارهای سریع‌السیر عموماً 320 کیلومتر در ساعت است.

قطارهای شب رو

برای کسانی که تمایل دارند شب به مسافرت بروند و مسافت بین جاده‌ای سبب خستگی آن‌ها نشود. بهترین گزینه قطارهای شب رو است که خدماتی را برای خواب و استراحت آن‌ها در نظر گرفته است. این قطارها دارای کابین‌های خواب خصوصی هستند و شما متناسب با بودجه‌ای که در نظر دارید می‌توانید از خدمات متمایزی بهره‌مند شوید. از همین رو در کنار رزرو بلیط قطار خود باید خوابگاه مدنظرتان را نیاز روی بلیط اعتباری‌تان مشخص کنید.

نکاتی که برای سفر با قطار در اروپا باید دانست؟

اگر تجربه سفر به اروپا را ندارید و با مزیت‌های ناوگان حمل‌ونقل ریلی آن آشنا نیستید با ما همراه باشید که ایده ال ترین ها در پیش روی شما است.

عبور از مرزهای اروپای

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سفرهای اروپایی آن‌هم با قطار از بین مرزهای هر کشور نیاز به ارائه مدارک خاصی ندارد. روند رفت‌وآمد به کشورهای حوزه شینگن با قطار پروسه اداری خاصی را برای شما در پی ندارد و در برخی مواقع به‌صورت رندمی مأموران به بررسی مدارک برخی از توریست‌ها می‌پردازند که این امر هم مدام صورت نمی‌گیرد.

دسترسی آسان به‌قطار در اروپا

باید به این مهم اشاره شود که اصلی‌ترین دلیل سفر با قطار در اروپا دسترسی آسان به ناوگان حمل‌ونقل ریلی این کشور است. نیازی نیست شما شبیه هواپیما به بیرون از شهر بروید و به مسافرت بپردازید که این امر هزینه سربار زیادی را برای شما در پی دارد. همین‌که به مرکز شهر مراجعه کنید و ساعت حرکت قطارها را بدانید به‌راحتی می‌توانید دورتادور اروپا به گشت‌وگذار بپردازید.

چطور با قطار به دور اروپا سفر کنیم؟

خبری از صف‌های امنیتی نیست

برای سفر با قطار در اروپا نیازی نیست پروسه امنیتی طولانی را سپری کنید. همین‌که چمدانتان را ببندید و به اولین ایستگاه قطار بروید سفر شما آغاز می‌شود. کافی است بلیط خود را به مسئول واگن مدنظر ارائه دهید و سوار قطار شوید. حتی نیازی به رعایت کردن میزان بار مجاز در هر بار مسافرت نیست شما به‌راحتی می‌توانید هر تعداد چمدان و کیف را با خود به داخل واگن قطار بیاورید. ازآنجایی‌که شما آزادی عمل بسیاری در قطار دارید پس از کسب تجربه از این سفر از آن به‌خوبی یاد خواهید کرد.

بلیط ارزان و سفر مقرون‌به‌صرفه

اگر می‌خواهید با سفر به اروپا در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی کنید به شما توصیه می‌کنیم سفر با قطار را در پیش روی خود قرار دهید. برای این منظور کافی است از ساعت حرکت و رفت‌وآمد قطارها کسب اطلاع کنید و اگر قرار است با قطارهای بین‌شهری سفر کنید خودتان را به ایستگاه برسانید و برای قطارهای سریع‌السیر و گشت‌وگذار بلیط خود را از قبل به‌صورت آنلاین تهیه کنید. بدون شک این امر در برنامه‌ریزی سفر و کم شدن هزینه‌های شما بسیار مؤثر خواهد بود.

کلام آخر

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید سفر با قطار در اروپا مزیت‌های بی‌شماری را در این قاره سرسبز برای شما فراهم می‌کند. پس اگر عاشق سفر و تماشای مناظر دیدنی هستید با قطارهای محلی به مسافرت بپردازید و اگر می‌خواهید شهرهای اروپایی را از نزدیکی ببینید و خیلی فرصت زیادی برای گشت‌وگذار ندارید با قطارهای سریع‌السیر به مسافرت خود ادامه دهید.

در همین راستا قطارهای شب رو هم برای اینکه فاصله بین‌شهری را احساس نکنید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید در پیش روی شما قرار دارد. این سفر مزیت‌های را نیز برای شما در پی دارد. به‌عنوان‌مثال شما از مرزهای اروپایی به‌راحتی عبور خواهید کرد، سفر ارزانی را با قطار در دورتادور اروپا تجربه می‌کنید.

دیگر از صف‌های شلوغ امنیتی برای بازرسی بدنی و وسایل شخصی شما نیست. درنهایت هم باید به تجربه دسترسی آسان به ایستگاه قطار که در مرکز هر شهر واقع‌شده است اشاره داشته باشیم. امید است مطالب ارائه‌شده توانسته باشد برای خرید بلیط قطار به‌قصد گردشگری در اروپا موردتوجه شما عزیزان قرار گرفت باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز