بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

روانشناسی اسباب بازی

بسیاری از دانشمندان اسباب بازی را برای کودکان نوعی غذای روح و روانی می دانند زیرا برخی از قسمت های زندگی کودکان با اسباب بازی تعرف شده است و یکی از نیاز های جدی و اصلی آن ها به شمار می رود. در رواشناسی اسباب بازی اینگونه آمده است که زمانی که کودک به وسیله ی اسباب بازی به بازی کردن می پردازد بخشی از قسمت های فکر و هوش خود را تقویت می کند در واقع اسباب بازی ها به رشد کودک از لحاظ حرکتی و حتی روانی کمک خواهند کرد. در دنیای پیش رو انواع اسباب بازی ها در بازار موجود می باشند که هر کدام ویژگی هایی دارند اما شما برای انتخاب یک اسباب بازی خوب و متناسب با کودک خودتان باید به موارد مختلفی که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه کنید.

 

خرید اسباب بازی با توجه به سن کودک

یکی از موارد که در انتخاب و خرید اسباب بازی باید آن را رعایت کنید سن کودک خود می باشد زیرا تمامی اسباب بازی ها دارای رده ی سنی می باشند و متناسب با سن و سال کودکان ساخته خواهند شد. روانشناسی اسباب بازی می گوید که اگر از وسایل متناسب با سن برای کودکان خود استفاده کنید، کودک شما نیز با آن ارتباط برقرار خواهد کرد و از لحاظ جسمی و ذهنی رشد کند. برای مثال کودکان 6 تا 10 سال به اسباب بازی های واقعی تر و جذاب تری مانند انواع ماکت های ماشین یا برای دختر ها عروسک اسباب بازی بهترین گزینه می تواند باشد.

روانشناسی اسباب بازی

خرید اسباب بازی برای کمک به تحرک و تفکر کودک

یکی دیگر از عواملی که در علم روانشناسی اسباب بازی نیز آمده است توجه کردن به انتخاب اسباب بازی می باشد که باعث ایجاد تحرک و تفکر در کودکان شما شود. برای مثال یکی از بهترین اسباب بازی هایی که هم میتواند به تفکر و هم تحرک کودکان تاثیر گذار باشد خرید لگو است. شما با خرید یک لگو میتوانید کودک خود را وادار به تفکر کردن برای ساخت و ساز کنید که انجام این فعالیت خود نیز یک تحرک محسوب می شود.

 

خرید اسباب بازی برای ایجاد انگیزه و روحیه در کودک

فاکتور سومی که علم روانشناسی اسباب بازی نیز به آن اشاره کرده است انتخاب و خرید اسباب بازی است که با روحیه ی کودک شما سازگار باشد و بتواند در آن شور و هیجان ایجاد کند و اوقات خوشی را برایش سپری کند برای مثال در اکثر مواقع اسباب بازی های پسر بچه و دختر بچه ها با یکدیگر متفاوت است زیرا هر کدام دارای روحیه ای متفاوت می باشند.

 

خرید اسباب بازی که بتواند تصورات کودک را شکل دهد

ویژگی بعدی که در روانشناسی اسباب بازی نیز به آن اشاره شده است خرید اسباب بازی هایی است که تصورات کودک را شکل دهد برای مثال شما برای کودک خود باید از اسباب بازی هایی استفاده کنید که قطعات آن قابل جدا شدن باشد تا کودک بتواند با توجه به تفکر و خلاقیت خود دوباره آن را بسازد یکی از بهترین اسباب بازی ها در این زمینه پازل می باشد و دارای انواع بسیار زیادی است که با توجه به سن کودک میتوانید آن را انتخاب کنید.

روانشناسی اسباب بازی

خرید اسباب بازی امن و بی خطر برای کودک

از موارد که قبل از خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنید کیفیت و امنیت اسباب بازی است. خیلی مهم خواهد بود که اگر کودکی با سن پایین دارید از اسباب بازی های تیز و برنده یا شکستنی استفاده نکنید زیرا کودکان با سن پایین اکثر اسباب بازی ها به دهان خود نزدیک خواهند کرد. همچنین توصیه میکنیم که اسبازی های خود را بعد از شسته و ضدعفونی کنی و سپس در اختیار کودک خود قرار دهید تا از بیمار شدن کودک خود بر اثر میکروب جلوگیری کرده باشید.

 

کلام آخر

ما در این نوشته سعی کردیم چندین فاکتور مهم که در علم روانشناسی اسباب بازی نیز به آن توجه ی بسیاری شده است را برایتان توضیح دهیم تا قبل از خرید یک اسباب بازی به این نکات توجه کنید. در ادامه اضافه خواهیم کرد که یکی دیگر از انواع اسباب بازی که بسیار کاربردی و مفید می باشند اسباب بازی هایی است که به قدرت تکلم کودک کمک خواهند کرد و باعث می شوند کودک شما زودتر صحبت کردن را بیاموزد.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز