بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای مسافرت به جاهای سرسبز و خوش آب‌وهوایی مثل شمال کشور بروند. برای کسانی که به دنبال استراحت در مکانی آرام، بکر و سرسبز هستند، شهرها و سواحل شمالی کشور ممکن است شلوغ به نظر برسند. بااین‌حال، مکان‌های دیدنی آرام‌تر و بکری در شمال وجود دارد که سفری راحت و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم ۶ جای شمال که کمتر کسی با آن آشناست را معرفی کنیم.

در شمال برای مسافرت و طبیعت‌گردی کجا بریم؟

آیا شما هم به دنبال مکان‌های عالی برای سفر و جنگل‌نوردی در شمال هستید؟

اکثر ایرانیان به دنبال استراحت و لذت بردن از آب‌و‌هوای عالی به شمال سفر می‌کنند. خوشبختانه به علت محبوبیت شمال کشور، مناطق ساحلی دریای خزر دارای تعداد بی‌شماری هتل‌های درجه‌یک، انواع مختلف ویلای ساحلی، اقامتگاه‌های بومی، استراحتگاه‌ها و پارک‌ها با امکانات عالی هستند.

شمال ایران مملو از شهرها و مناطق منحصربه‌فرد است، به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای اقامت و گردشگری در شمال، کار دشواری است. اینجاست که آژانس‌ها و تورهای گردشگری به شما کمک می‌کنند تا با زیباترین مناطق شمال آشنا شوید و به شما در برنامه‌ریزی سفر یاری می‌رسانند. حال بیایید با ۶ جای کمتر شناخته‌شده شمال آشنا شویم.

۱. پارک خرمای لنگرود

یکی از جواهرات پنهان در شمال، پارک خرمای لنگرود است که در 20 کیلومتری شهر لنگرود قرار دارد. این پارک که بین یک جنگل و یک رودخانه زیبا قرار گرفته است، در بیشتر ایام سال آرامش و آسودگی خاصی در آن برقرار است.

درحالی‌که ممکن است در ایام تعطیلات که گردشگران زیادی به سمت شمال کشور سفر می‌کنند اکثر شهرهای شمالی شلوغ و پرازدحام باشند؛ ولی پارک خرمای لنگرود در بیشتر روزهای سال خلوت و بکر باقی می‌ماند، به‌خصوص اگر خارج از فصل تعطیلات به آن سفر کنید.

برای رسیدن به این پارک از روستای کومله به سمت روستای اپپور و روستای لیل حرکت کنید. پس از سفری کوتاه به زیباترین منطقه پارک خرما می‌رسید.

۶ جای شمال که کمتر کسی بلده!

۲. غار دربند رشی

یکی دیگر از جاذبه‌های کمتر شناخته شد شمال ایران، غار دربند رشی است. این غار برخلاف بیشتر غارها دهانه بزرگ‌تری دارد و در اثر جریان آب به وجود نیامده است. باستان‌شناسان نشانه‌هایی را کشف کردند که نشان می‌دهد مردم در حدود 200 هزار سال پیش در عصر حجر در این غار زندگی می‌کرده‌اند.

یکی از مزایای غار دربند رشی، اقامتگاه‌های جذاب و خاص در مناطق اطراف غار است؛ کلبه‌های ییلاقی و کلبه سوئیسی از جمله اقامتگاه‌های جذاب شهرهای طراف غار نظیر رودبار هستند. این غار همچنین یکی از خلوت‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد شمال کشور با هوای با طراوت و خنک است، به همین دلیل اگر به دنبال راهی برای دور شدن از هوای شرجی و گرم شمال هستید می‌توانید به این غار سفر کنید.

غار دربند که در قسمت جنوبی قله درفک و روستای سیادشت قرار دارد، از طریق تنکابن به سمت روستاهای دفراز و سی‌دشت قابل دسترسی است. پس از طی این مسیرها به روستای رشی می‌رسید و سپس باید با پای پیاده تا غار دربند رشی ادامه دهید. پیاده‌روی در این منطقه آرام و زیبا در میان جنگل‌های انبوه، به‌خصوص در هوای دلپذیر، بسیار دل‌انگیز است.

در داخل غار و غار کوچک‌تر مجاور آن، خفاش‌های زیادی زندگی می‌کنند که صدایشان در شب شنیده می‌شوند. فضای وهم‌آور داخل غار ممکن است شما را به یاد یک فیلم ترسناک بیندازد؛ اما در طول روز، غار مناظر خیره‌کننده‌ای را در میان جنگل‌های سرسبز به نمایش می‌گذارد. این غار یک محیط عالی و خلوت برای یک استراحت در شمال است.

۳. غار آویشو

غار آویشو در گیلان، منطقه‌ای خیره‌کننده و دیدنی است که در 40 کیلومتری جنوب غربی شهرستان شاندرمن در ماسال قرار دارد. قدمت این غار حدود 75 میلیون سال است و مسیری مزین به رودخانه‌ها، چشمه‌های جوشان و قندیل‌هایی به شکل‌های مختلف دارد. با کاوش بیشتر در غار، شاهد افزایش عمق و جریان آب خواهید بود. دیواره‌های غار فرورفتگی‌های ناشی از برخورد آب را نیز نشان می‌دهند. آنچه این غار را از دیگران متمایز می‌کند، وجود بقایای پوسته اقیانوس پالتوتنیس است.

برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و غار نوردی، غارهای کمتر شناخته شده مثل غار آویشو در شمال ایران تجربه‌های بکر و آرامی را ارائه می‌دهند. غار آویشو مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است، مخصوصاً افرادی که هم از جنگل‌نوردی و هم از شنا در محیط طبیعی لذت می‌برند.

برای دسترسی به این غار و گشت‌وگذار در استان گیلان، اگر به سفر هوایی به شمال ایران علاقه دارید، می‌توانید بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتری رشت را تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید با قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی نیز خودتان را به استان گیلان برسانید و از تماشای جاذبه‌های متعدد و دیدنی این استان، مانند غار آویشو لذت ببرید.

۶ جای شمال که کمتر کسی بلده!

۴. زیارتگاه خالد نبی

قبرستان و زیارتگاه خالد نبی مکانی تاریخی و مقدس برای مردم ترکمن است. این زیارتگاه تماشایی، در دشتی هموار واقع شده و مقبره‌های علم بابا و چوپان آتا را نیز در خود جای داده است. برای رسیدن به این بقعه‌های زیارتی می‌توانید کمی در دشت‌های سرسبز منطقه قدم بزنید. بهترین زمان برای سفر به خالد نبی و به‌طورکلی سفر به استان گلستان، فصل بهار است، به‌ویژه در ماه اردیبهشت که دشت‌ها سرسبز و سرزنده با رنگ‌های سبز و طلایی نمایان می‌شوند.

۵. توسکستان

توسکستان، روستایی در 18 کیلومتری شرق استان گلستان، دارای شگفتی‌های طبیعی مانند آبشاری در فاصله 9 کیلومتری و همچنین جنگلی پر از درختان زیبا است. بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل پاییز است که برگ‌ها قرمز و زرد می‌شوند.

جاده شاهرود به توسکستان به‌عنوان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مسیرهای ایران شهرت دارد. سفر به این منطقه‌، یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان به عکاسی است تا خاطراتی به‌یادماندنی را ثبت کنند. توسکستان به ویژه در ایام غیرتعطیل و اوایل پاییز یا اواخر تابستان، به مقصدی بکر و خلوت برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل می‌شود.

۶. آبشار کبودوال

برای کسانی که به دنبال جنگل‌های بکر و خلوت در شمال هستند، استان گلستان مقصد ایده‌آلی است. آبشار کبودوال که در پشت سد زرین‌گل قرار دارد، یک آبشار تماشایی و منحصربه‌فرد است. این آبشار، در 5 کیلومتری جنوب علی‌آباد کتول واقع شده است. اگرچه با ماشین می‌توانید به ابتدای آبشار دسترسی داشته باشید، اما بقیه مسیر را باید پیاده طی کنید. این مسیر شامل پله‌ها، گذرگاه‌ها و پل‌های متعدد در میان جنگل است. زیبایی نفس‌گیر ارزش سختی طی کردن راه را بیشتر می‌کند.

آبشار کبودوال یکی از زیباترین جاذبه‌های استان گلستان است که به خاطر خلوتی و طبیعت بکرش به‌ویژه در فصل بهار و اوایل تابستان شهرت دارد. این منطقه، مقصدی است که باید از آن دیدن کنید، به‌خصوص اگر از ورزش‌های آبی لذت می‌برید.

۶ جای شمال که کمتر کسی بلده!

کلام آخر

شمال ایران با طبیعت بکر و زیبای خود همواره منطقه‌ای پربازدید برای سفر و گردشگری بوده است. مناطق خاص، زیبا و بکر شمال کشور با آب‌وهوای مساعد و همچنین طبیعت خیره‌کننده گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند. علاقه‌مندان به منطق شمالی در هر ۴ فصل سال می‌توانند به این جاذبه‌های دیدنی سفر کنند. در این مقاله شما را به گشت‌وگذار در ۶ منطقه زیبا و کمتر شناخته‌شده در شمال ایران دعوت کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز