بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از شهرهای توریستی کشور که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند، همدان است. همدان علاوه بر آثار تاریخی فوق‌العاده‌ای که دارد، سوغاتی‌های جذابی نیز داشته و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این شهر سفر کردید، حتما سوغات همدان را نیز خریداری کنید. برای این که تجربه بهتری از خرید داشته باشید، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب علاوه بر سوغات این شهر، بهترین مکان‌ها برای خرید آن‌ها را نیز معرفی کنیم.

سوغات همدان از کجا بخریم؟

سوغاتی‌های همدان

همدان شهری قدیمی و بااصالت است و طبیعتا، سوغاتی‌های متنوعی نیز دارد. سوغات این شهر را می‌توان به دو بخش کلی خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم‌بندی کرد.

خوراکی‌ها

همدانی‌ها خوراکی‌های زیادی دارند اما معروف‌ترین آن‌ها، نان کماج است. این نان از آرد، شکر، دارچین و گردو تشکیل شده و طعم خاص و چربی متعادلش، سبب می‌شود تا بسیار لذیذ باشد. اگر قصد دارید تا این نان را خریداری کرده و با خود به شهرتان ببرید، پیشنهاد می‌کنیم تا برای جلوگیری از خرد شدن، کماج‌ها را در یک جعبه شیرینی قرار دهید؛ همچنین جعبه را هم داخل یک پلاستیک بگذارید تا از خشک شدن نان‌ها نیز جلوگیری شود.

از دیگر خوراکی‌های معروف همدان، حلوا زرده است. حلوا زرده از شکر، نشاسته، زرده تخم مرغ، زعفران و گلاب تشکیل شده و رنگی طلایی دارد. بسیاری از همدانی‌ها، حلوا زرده را مانند کره روی کماج مالیده و به عنوان صبحانه مصرف می‌کنند. شما هم می‌توانید این ترکیب را امتحان کرده و از آن لذت ببرید.

علاوه بر تمامی خوراکی‌هایی که ذکر شدند، عسل نیز جزو سوغات همدان محسوب می‌شود. دامنه‌های الوند مکانی بسیار مناسب برای زنبورها هستند و عسلی که در این منطقه به‌دست می‌آید، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

سوغات همدان از کجا بخریم؟

صنایع دستی

مهم‌ترین صنایع دستی همدان، ظروف سفالی و سرامیکی هستند. ظروفی که توسط هنرمندان همدانی تولید می‌شوند، علاوه بر طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، استحکام بالایی نیز دارند و با این که ظروفی دکوری به‌شمار می‌روند، اما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت روزمره نیز استفاده کنید.

از دیگر صنایع دستی همدان، می‌توان به محصولات چرمی آن اشاره کرد. چرمی که در این شهر تولید می‌شود، کیفیت و زیبایی بالایی دارد. چرم‌سازان همدانی علاوه بر این که چرم باکیفیتی تولید می‌کنند، محصولات جذابی را نیز به‌وسیله این چرم‌ها ساخته که انواع طرح‌های کلاسیک و مدرن را شامل می‌شوند.

بهترین مکان برای خرید خوراکی‌های همدان

تقریبا تمامی قنادی‌های همدان، خوراکی‌هایی مانند کماج و حلوا زرده را می‌پزند و با توجه به این که دستور پخت این محصولات، دستور پیچیده‌ای نیست، معمولا کیفیت تمامی آن‌ها خوب بوده و می‌توانید از هر کدام از قنادی‌ها، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید؛ البته توجه داشته باشید که کماج و حلوا زرده، با گذر زمان، خوش‌طعمی خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل، حتما به فروشنده ذکر کنید که محصول تازه پخته شده باشد.

فروشندگان عسل زیادی نیز در همدان مشغول به فعالیت هستند و اگر قصد خرید این محصول را داشتید، سعی کنید تا عسل‌هایی را بخرید که دارای برند و مجوز هستند. یکی از فاکتورهای مهم که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید، ساکاروز است. میزان ساکاروز موجود در عسل، نشان می‌دهد که چه مقدار از تغذیه زنبورها طبیعی بوده و چه مقدار از آن توسط موادی مانند شکر تامین شده است.

سوغات همدان از کجا بخریم؟

بهترین مکان برای خرید صنایع دستی همدان

اگر قصد تهیه ظروف سفالی و سرامیکی را دارید، بهترین مکان برای خرید این محصولات، شهرستان لالجین است. این شهرستان در ۲۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده و قطب سفال و سرامیک ایران محسوب می‌شود. اغلب اقتصاد این منطقه به این محصولات وابسته بوده و اکثر اساتید و سازندگان حرفه‌ای ظروف سفالی، اهل لالجین هستند.

برای خرید محصولات چرمی، پیشنهاد می‌کنیم تا به بازار همدان و راسته چرم‌سازان مراجعه کنید. مغازه‌هایی که در این راسته فعالیت می‌کنند، همگی از بهترین تولیدکنندگان محصولات چرمی بوده و می‌توانید با خیالی راحت درباره اصالت و کیفیت، هر کدام از اجناسی که دوست داشتید را بخرید.

چه زمانی به همدان سفر کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بهترین زمان برای سفر و خرید سوغات همدان چه موقعی است؟ در واقع همدان به دلیل ارتفاع زیاد و مجاورت با کوه الوند، زمستان‌های بسیار سردی دارد؛ همچنین دمای هوا در تابستان‌های این شهر نیز می‌تواند شدیدا بالا رفته و آزاردهنده باشد؛ به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم تا یکی از فصل‌های بهار یا پاییز را برای سفر به این شهر در نظر بگیرید. بهار همدان از دمایی معتدل و خنک برخوردار بوده و جاذبه‌های طبیعی این شهر مانند آبشار گنجنامه، در اوج زیبایی خود به سر می‌برند. بهتر است تا در ماه اردیبهشت به همدان سفر کرده تا با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نشوید.

همچنین اگر قصد داشتید تا در فصل پاییز به همدان بروید، برای این که با بارش‌ برف مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تا در روزهای ابتدایی این فصل مانند ماه مهر به این شهر سفر کنید.

تهیه بلیط و سفر به همدان

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و می‌توانید امکانات و خدمات مورد نظر خود را از هر کدام از آن‌ها خریداری نمایید؛ اما اگر قصد دارید تا سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم تا سفرتان را فقط به‌وسیله فلای‌تودی برنامه ریزی کنید.

فلای‌تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و تمامی خدمات این مجموعه، از طریق وب‌سایت آن و به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شوند. خرید آنلاین بلیط قطار، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، تنها گوشه‌ای از امکاناتی هستند که برای کاربران فلای‌تودی فراهم شده‌اند؛ همچنین تورهای مختلفی نیز توسط این آژانس برگزار می‌شوند و برای داشتن سفری راحت‌تر، پیشنهاد می‌کنیم تا در یکی از این تورها شرکت کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز