بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از کارهای موردعلاقه خانم‌ها آرایش‌کردن و خرید لوازم‌آرایش است. زیبایی و زیبادوستی از ویژگی‌های هر انسان است. انسان‌ها معمولاً به سمت زیبایی‌ها جذب می‌شوند و دوست دارند زیبا به نظر بیایند. این ویژگی در خانم‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند. خانم‌ها عاشق ظاهری آراسته و زیبا هستند و می‌خواهند هرچه زیباتر در جمع و در جامعه و یا جمع‌های خانوادگی حاضر شوند به همین دلیل به دنبال آرایش‌کردن و خرید لوازم آرایشی با کیفیت‌های متنوع می‌روند. درگذشته خانم‌ها زمان زیادی را صرف آرایش‌کردن می‌کردند، و گاهی در نهایت از تمیزی آرایش خود راضی نبودند و بارها آن را پاک و مجدد آرایش می‌کردند. اما امروزه اوضاع تغییر کرده است.

امروزه کمتر کسی خودرا مشغول آرایش‌کردن موقت می‌کند، در این گفتار می‌خواهیم شما را با مفهوم میکروپیگمنتیشن آشنا کنیم.

با ما همراه باشید

آموزش میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یک روش آرایش دائم است که با استفاده از دستگاه‌های استاندارد مانند دستگاه پیچی و وسایل یک‌بارمصرف استریل، یک آرایش همیشگی را برای شما به ارمغان می‌آورد و ظاهری زیبا و آراسته‌تر از همیشه به شما هدیه می‌دهد. در این روش خاص، کاشت رنگ‌دانه‌های زیست‌سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست انجام می‌شود که حداقل آسیب را بر بافت پوستی دارد و توسط افراد متخصص همچون دکتر زیبایی و پوست انجام می‌شود. میکروپیگمنتیشن همچنین می‌تواند برای استتار یا بهبود ظاهر اسکارها، یکنواخت کردن رنگ پوست و بازگرداندن رنگ به مناطقی از پوست که به دلیل شرایطی مانند ویتیلیگو رنگ ازدست‌داده‌اند، استفاده شود. این روش زمان صرف شده برای آرایش را کاهش داده و در درازمدت هزینه خرید لوازم‌آرایش را کاهش می‌دهد.

انواع میکرو میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یا مدلی شناخته شده تر از آن یعنی آموزش میکروبلیدینگ نوعی ارایش دائم است که در قسمت‌های مختلف چهره همچون ابرو، خط چشم، لب، خط لب، مژه، پوست و... کاربرد دارد .

حال که با انواع میکروپیگمنتیشن آشنا شدیم لازم است به سراغ چگونگی آرایش دائم برویم.

میکروپیگمنتیشن لب

ابتدا در آموزش میکروپیگمنتیشن لب باید سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم. آیا مخاطب ما می‌خواهد لب‌هایش بسیار قابل‌توجه باشد یا اینکه علاوه بر زیبایی لب می‌خواهد تقریباً حالتی نرمال و نزدیک به طبیعی داشته باشد. طراحی که دور لب انجام می‌دهیم در ابتدا با سوزن دورگیری می‌کنیم. اول کارما شروع به‌قرار دادن خطوط از لب بالا می‌کنیم. ۰٫۵ سانتی‌متر دورتر است. وقتی به انتهای لب رسیدیم، از مخاطبان می‌خواهیم لب‌ها را کمی از هم باز کند تا کارمان باظرافت و دقت بیشتری انجام شود در ادامه. سوزن موردنظر برای انجام خط لب این اطراف لب باید سوزن سه سر پاور باشد خطوط کاملاً آرام و خطی جفت‌جفت در کنار هم ادامه می‌دهیم هنگام زدن خطوط از خطوطی که طراحی کردیم به‌هیچ‌وجه نباید بیرون برویم دقیقاً روی خطوط طراحی شده انجام می‌دهیم تا علاوه بر اینکه آسیبی به لب نرسید کارمان دقیق‌تر و شکیل‌تر به نظر بیاید

در آموزش میکروپیگمنتیشن لب بعدازاین که خط لب بالایی را انجام دادیم نوبت خطوط پایین لب می‌شود حجمی که و خطوطی که برای لب مشتری طراحی می‌کنیم و انجام می‌دهیم همان‌طور که قبلاً گفتیم بستگی به سلیقه مشتری دارد و اینکه طراحی به چهره مشتری باید بیاید عمق سوزنمان اصلاً نباید زیاد باشد به‌خاطر همین اگر عمق سوزنمان بیشتر باشد حاشیه لب پوستش حساس است و باعث آمدن خونریزی می‌شود و اینکه رنگ هم اصلاً به‌هیچ‌عنوان جذب نمی‌کند به‌اندازه یک تا یک و نیم میل نوک سوزن پاور برای حاشیه لب باید بیرون بماند. پس‌آنچه در اینجا اهمیت دارد رعایت عمق سوزن است

همان‌طور که گفته شد اجرای قوانین و اصول به‌صورت دقیق کار شما را بسیار زیباتر و جذاب‌تر به نمایش خواهد گذاشت .

برای ادامه کارمان سوزن دستگاه کارتریج را عوض می‌کنیم از کارتریج پاور پنج سر پاور استفاده می‌کنیم برای سایه زنی داخلی لب باید گام‌به‌گام و آرام آماده بشود مرحله‌به‌مرحله برای جلوگیری از کبودی برای جلوگیری از خونریزی و برای اینکه درد حداقل و برای اینکه درد به حداقل برسانیم یکی دوبار کامل دور لب را با فن رژلب پر کردیم و سایه‌های دور لب را انجام دادیم.

حالا بعد از چند دقیقه که رنگ لب روی آن ماند اول‌ازهمه باید بگیریم پاک بکنیم و دوباره بی‌حسی بین کار زده بشود چهار دقیقه صبر می‌کنیم و ادامه کار را انجام می‌دهیم برای رنگ‌سازی و کیفیت بهتر کارمان در پایان کاردوباره سوزن پاور را در دستگاه قرار می‌دهیم و دورگیری دور لب را دوباره انجام می‌دهیم و همچنین بعدازاین کار برای اتمام کارمان مشتری در حالت نشسته نود درجه می‌نشیند و رنگ‌سازی وسط لب گوشه‌های لب و پایین لب را انجام می‌دهیم. آرایش دائم لب یکی از پر طرف‌دارترین آرایش‌های موجود است، کار شما هرچقدر تمیزتر و زیباتر باشد مشتری بیشتری به سمت شما کشانده خواهد شد.

شما باید مراقب باشید در این کار آسیبی به لب مشتری‌تان وارد نشود، باتوجه‌به حساس‌بودن لب و نازکی پوست کوچک‌ترین خراش بر روی لب سبب ایجاد خونریزی و در نتیجه سبب می‌شود رنگ موردنظر جذب لب نشود و نتیجه برای مشتری رضایت‌بخش نباشد.

 

چگونگی میکروپیگمنتیشن ابرو

ابرو یکی از اجزای مهم در چهره انسان به شمار می‌آید که مدل و رنگ آن تأثیر بسزایی در حالت و زیبایی چهره شما می‌گذارد.

شما برای این کار ابتدا باید باتوجه‌به رنگ پوستتان رنگی مناسب برای ابروی خود انتخاب کنید و نواقص و کم‌پشت بودن ابروی خود را در نظر داشته باشید.

اگر ابروی شما کم‌پشت است و یا رنگ آن را نمی‌پسندید و یا حتی در ابرویتان نقص یا شکستگی وجود دارد، پیشنهاد ما به شما میکروپیگمنتیشن است، روشی مناسب برای رفع نواقص و ایجاد زیبایی خاص و منحصربه‌فرد برای چهرهٔ شما به شمار می‌آید در میکروپیمنتیشن. ابرو، برای کشیدن هاشور از قلم و دستگاه‌های دیجیتال مخصوصی استفاده می‌شود و رنگ‌ها به قسمت عمیق‌تری از پوست وارد می‌شوند و به همین دلیل طراحی ابرو دائمی‌تر و طبیعی‌تر از تاتو و میکروبلیدینگ است.

در مرحله اول شما باید ابرو پشت چشم مخاطب را ضدعفونی کنید و از تمیزی آن مطمئن شوید، در ادامه مداری مواد سرکننده روی ناحیه نورد نظر برنید و از سرشدن آن مطمئن وید تا مخاطب دچار درد نشود، بعد از آن لازم است به دنبال قرینه کردن ابروها بروید و در ادامه طراحی خود را آغاز کنیدم در این کار آنچه مهم است انتخاب رنگ برای مشتری است. یک آرایشگر حرفه‌ای باید فراموش نکند برای انجام هاشور ابرو حتماً از رنگ‌هایی که دارای کیفیت و اصل و ماندگاری بالایی هستند استفاده کند.

رنگ انتخاب شده را در تشتک کوچک انگشتی ریخته و در حین کار با سوزن به‌آرامی از آن بر می‌داریم. در انجام هاشور ابرو دقت کنید که سوزن را کامل در رنگ فرونکنید؛ زیرا حجم زیادی از رنگ در سوزن کشیده می‌شود و ممکن است روی پوست پخش شود. چنانچه رنگ زیادی از تشتک برداشته شد به‌آرامی به کمک یک‌رنگ اضافی را از سوزن گرفته و شروع به کار کنید.

عمل هاشور ابرو را حتماً از سر ابرو شروع کرده و از قسمت پایین به سمت وسط خط ظریف را کشیده و از قسمت وسط به سمت بالا خط را کامل کنید.

هاشور ابرو برای اینکه نتیجه کار را در دور اول به‌خوبی ببینیم به کمک کلینر رنگ‌های اضافه را از روی ابرو پاک می‌کنیم. کلینر رنگ‌ها را به حالت فتیله از روی کار خارج می‌کند. به این قسمت دقت می‌کنیم چنانچه نقطه‌هایی رنگ نگرفته را تزریق می‌کنیم. به جهت اینکه ظرافت در کار رعایت شود بهتر است فقط به همان نقاط رنگ اضافه کنیم



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز