بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کناف ها به عنوان صفحه های روکش دار بهترین جایگزین برای مصالح قدیمی مثل گچ هستند. سرعت بالای نصب، طرح های مختلف و ... از جمله مزیت های این مصالح بوده و آنها را بهترین گزینه برای نصب روی دیوار و سقف می کنند. شما می توانید انواع مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک یا طرح دار و خاص را در اینترنت ببینید و از بین نمونه کارها یکی را به دلخواه برای محیط داخلی ساختمان استفاده کنید.

کناف ها توانسته اند به دلیل زیبایی ظاهر و طرح های خاص و متفاوت تبدیل به بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون های مدرن و امروزی شوند. البته در صورت انتخاب طرح مناسب امکان استفاده از آنها در انواع دکوراسیون های دیگر نیز وجود دارد.

در کنار کناف، روش های جذاب دیگری برای انواع دکوراسیون ها به خصوص کلاسیک توسط طراحان داخلی پیشنهاد می شود که از جمله آنها می توان به راویز اشاره کرد. با انتخاب مدل راویز سقف پذیرایی جدید می توانید دکوراسیون های کلاسیکتان را نیز جذابتر از همیشه کنید.

کناف چیست؟ (مزایا + معایب + تاثیر آن در دکوراسیون داخلی)

کار کناف چیست؟

در قدیم از گچ معمولی و مصالح مشابه برای پوشاندن دیوار خانه ها، مراکز تجاری و اداری استفاده می شده است؛ اما خوشبختانه با پیشرفت فناوری های ساخت مصالح ساختمانی، اکنون نوع جدیدی از مصالح به نام کناف روی کار آمده اند که با سهولت بیشتری در اجرا تبدیل به گزینه ای جذاب برای صنعتگران و فعالان حوزه ساخت و ساز شده اند. وظیفه اصلی کناف ها پوشاندن دیوارها یا سقف هاست و در زیباسازی محیط کاربرد دارند.

اسم این مصالح از اولین شرکتی گرفته شده که آن را ساخته است؛ در واقع تمام جذابیت های ظاهری دکوراسیون های داخلی آپارتمان های امروزی را مدیون شرکت کناف هستیم که مصالحی نوین را تولید و روانه بازار کرد و اکنون همه مردم این مصالح را با نام کناف می شناسند.

البته کناف ها زیر مجموعه ای از خانواده گچ ها هستند که نسبت به نسل های قدیمی شان مزیت های بیشتری دارند؛ از این رو صنعتگران تمایلی بیشتری به استفاده از آنها از خود نشان می دهند.

قطعا برای اجرای کناف و انتخاب طرح مناسب آن نیاز به دریافت مشاوره دارید. بسیاری از مراکز فروش و نصب حرفه ای در بازار با کارشناسان آگاه به مشتریان خود خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به سلام دکور اشاره کرد. این مجموعه ابتدا مشاوره های لازم را (درباره اینکه کناف چیست و به چه کاری می آید) ارائه داده و سپس در صورت تمایل مشتری به او خدمات رسانی می کند.

کناف چیست؟ (مزایا + معایب + تاثیر آن در دکوراسیون داخلی)

معرفی انواع کناف

آیا با انواع این صفحات آشنایی دارید؟ ما در ادامه قصد داریم انواع آنها را معرفی کنیم:

صفحات ساده

صفحات ساده که به آنها RG می گویند، با سطح و لبه بلند پوشیده شده اند. روی سطح این مصالح نیز مقوای محکمی قرار داده شده تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. از این محصول می توانید در طراحی داخلی، سقف کاذب، پوشاندن دیوارهای سنتی و ... استفاده کنید.

صفحات مقاوم در برابر رطوبت

صفحات مقاوم در برابر رطوبت یا MR با مواد اولیه مخصوص برای جلوگیری از آسیب دیدگی در برابر رطوبت ساخته شده اند و معمولاً در قسمت های مرطوبتر فضای ساختمان مثل سرویس بهداشتی یا آشپزخانه به کار می روند.

صفحات مقاوم در برابر آتش

در ترکیبات صفحات مقاوم در برابر آتش یا FR از فایبرگلاس استفاده شده است تا مقاومت این مصالح را در برابر آتش بالا ببرد. شما می توانید از این مصالح در دیوارهای جداکننده، سقف کاذب و موقعیت های لازم استفاده کنید.

صفحات مقاوم در برابر آتش و رطوبت

صفحات مقاوم در برابر آتش و رطوبت یا FM نه تنها دارای فایبرگلاس هستند، بلکه در ترکیبات آنها از مواد اولیه مناسب برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت نیز استفاده شده است. این صفحات مقاومت ساختمان را تا حد زیادی بالا می برند.

مزیت های کناف چیست؟

این مصالح ساختمانی چه مزایا و ویژگی های مثبتی دارد و چرا بیشتر فعالان حوزه ساخت و ساز به جای گچ معمولی و ... از آنها استفاده می کنند؟

  • افزایش سرعت حین کار و نصب راحت و بدون دردسر
  • انعطاف پذیری بالا برای اجرا در محیط های مختلف با کاربری های متفاوت
  • ایجاد عایق مناسب در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در برابر بسیاری از عوامل آسیب زا از جمله آتش و رطوبت که بیشترین تاثیر مخرب را روی ساختمان می گذارند.
  • قابل اجرا در فضاهای قدیمی و تخریب شده و ایجاد فضایی کاملاً مدرن و امروزی
  • امکان عبور انواع تاسیسات ساختمانی از داخل این مصالح
  • ضخامت کمتر نسبت به سقف های سنتی
  • وزن کمتر نسبت به گچ معمولی (این ویژگی مثبت جلوی خطرات مالی و جانی را در برابر حوادثی مثل زلزله می گیرد).

کناف چیست؟ (مزایا + معایب + تاثیر آن در دکوراسیون داخلی)

معایب کناف چیست؟

تمام مصالح ساختمانی برخی ویژگی های مثبت و برخی عیب ها و مشکلات دارند و کناف نیز از این قائده مستثنی نیست. اگر قصد خرید و نصب آنها را برای ساختمانتان دارید، در مرحله اول علاوه بر آگاهی از مزایا، باید درباره معایب و مشکلات آنها نیز اطلاعاتی به دست آورید. در ادامه مهمترین عیب های این مصالح را تشریح می کنیم:

عدم مقاومت در برابر ضربه

مجریان این صفحات باید حتما روی آنها را با گچ بپوشانند، در غیر این صورت مقاومت زیادی در برابر ضربه نخواهند داشت. البته این مصالح در صورت پارگی یا شکستگی قابل ترمیم نیز هستند.

ایجاد گرد و خاک

حین فرآیند نصب این مصالح گرد و خاک زیادی ایجاد می شود و تمام محیط خانه را در بر می گیرد. از این رو کسانی که قصد نصب آنها را برای واحدهای مختلف آپارتمانشان دارند، باید از قبل فکری به حال وسایل خانه کنند.

تاثیر بسیار زیاد مواد اولیه

مواد اولیه در ساخت این مصالح از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. اگر می خواهید محصولی با کیفیت عالی بخرید، باید حتما به مواد اولیه آن توجه داشته باشید و خریدتان را از مراکز فروشگاهی معتبری انجام دهید. در صورت نامرغوب بودن مواد اولیه، کیفیت این صفحات نیز پایین می آید و مقاومت زیادی نخواهند داشت.

در واقع این مصالح در صورت بی کیفیت بودن مواد اولیه بعد از مدتی دچار ترک خوردگی می شوند یا شکم می آورند.

کناف چیست؟ (مزایا + معایب + تاثیر آن در دکوراسیون داخلی)

کناف، مصالحی مهم در ساختمان های امروزی

هر چند کناف ها ویژگی های منفی دارند، اما به دلیل مزایای مثبت بسیار زیاد توانسته اند همچنان در صدر بهترین و باکیفیتترین مصالح قرار بگیرند و تبدیل به انتخاب اول بسیاری از صنعتگران شوند.

حال که دانستیم کناف چیست و چه ویژگی ها، کاربردها، مزایا و معایبی دارد، کافیست به سراغ مراکز حرفه ای و معتبر در زمینه فروش این مصالح بروید. این مراکز با تکیه بر علم و آگاهی و کارشناسان خبره کمکتان می کنند تا خریدی کاملا آگاهانه داشته باشید.

مراکز فروش این محصولات به صورت گسترده در تمام کشور فعالیت دارند که پیشنهاد می دهیم فقط به سراغ فروشگاه های معتبری چون سلام دکور بروید که علاوه بر داشتن کارشناسان حرفه ای، بابت کیفیت محصولات خود ضمانت نامه نیز ارائه می دهند.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز