بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

دسته گل عروسی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در انتخاب آن دقت و سلیقه‌ی زیادی به خرج دهید، چرا که دسته گل زیبا و منحصربه‌فرد می‌تواند زیبایی ظاهر و لباس عروس شما را چندین برابر بیشتر کند.

اما شاید شما هم در انتخاب دسته گل عروس با مشکل مواجه شده باشید؛ این انتخاب به عوامل مختلفی مانند نوع استایل، فصل مورد نظر، معنی هر گل، رنگ گل، سلیقه و... بستگی دارد. البته عده‌ای هم هستند که دسته گل عروس مصنوعی را برای جشن خود مناسب می‌دانند، اما اینکه دسته‌گل طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید، به سلیقه شما مربوط می‌شود.

در هرصورت در انتخاب دسته‌گل روز جشن خود حساسیت بیشتری داشته باشید، چرا که انتخاب شما نشان دهنده عواطف و احساسات شما است. در ادامه این متن همراه ما باشید تا شما را در انتخاب مناسب‌ترین دسته‌گل عروسی راهنمایی کنیم.

راهنمای جامع خرید دسته گل عروسی + نکاتی که نمی‌دانید!

 

انواع دسته گل عروس بر اساس نوع مدل

دسته گل عروسی بر اساس نوع مدل دارای دسته‌بندی‌های مختلف است؛ به این نکته توجه داشته باشید که دسته‌گل شما قرار است برای مدت طولانی در دستان شما باشد، به‌این‌ترتیب مدلی راحت و مناسب و البته هماهنگ با لباس خود انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید دسته گل در مشهد و یا انواع دسته گل از جمله دسته گل عروسی هستید؛ در ادامه انواع دسته گل عروس بر اساس نوع مدل و سبک را به شما معرفی می‌کنیم:

  • دسته گل آبشاری

دسته گل آبشاری درست مثل نام آن شبیه به آبشار است و گل‌ها، سبزه‌ها و روبان‌های به‌کاررفته در آن به‌شکل آبشار از دسته‌گل آویزان شده‌اند؛ این مدل دسته‌گل بیشتر برای مراسم‌های مجلل و تشریفاتی مناسب بوده و ظاهری شیک به شما می‌بخشد.

  • دسته گل بازویی

این نوع دسته‌گل‌ها دارای ساقه‌های بلندی هستند و زمانی که آن‌ها را در دست می‌گیرید، ساقه‌های آن‌ها تا روی آرنج شما را پوشش می‌دهند و به‌همین خاطر جزو دسته‌گل‌های کلاسیک و قدیمی به‌حساب می‌آیند.

  • دسته گل گرد

دسته گل عروسی مدل گرد جزو پرطرف‌دارترین مدل‌ها محسوب می‌شود و از آنجایی که ساخت آن به مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین باید آن را به یک فروشگاه گل‌فروشی معتبر و آنلاین بسپارید.

  • دسته گل کوچک

دسته‌گل کوچک اندازه و ابعاد بسیار کوچکی دارد و همین مسئله باعث شده تا عروس آن را به‌راحتی حمل و جابجا کند؛ برای مراسم‌های مختلف عقد، عروسی، فرمالیته و... می‌توانید آن را انتخاب کنید.

  • دسته گل کارمن رز

این دسته‌‌گل از ترکیب تعداد بسیار زیادی گلبرگ گل رز ساخته شده و در نهایت به‌شکل یک گل رز کامل و بزرگ در می‌آید و به‌عنوان دسته گل عروس لاکچری شناخته شده و هزینه ساخت نسبتا گرانی دارد.

  • دسته گل دستبندی یا مچی

اگر لباس عروس شما بسیار ساده بوده و از تجمل زیادی برخوردار نیست، ما به شما توصیه می‌کنیم تا از دسته‌گل دستبندی استفاده کنید که تنها با یک کش به دست شما بسته می‌شود.

  • دسته گل توپی

اگر به‌دنبال دسته‌گل خاص و متفاوت هستید، می‌توانید دسته‌گل توپی را خریداری کنید که تمامی گل‌های آن روی یک اسفنج کروی شکل سوار شده‌اند و برای عکاسی و داشتن استایل خاص بهترین انتخاب هستند.

  • دسته گل بیدرمایر

گل‌های این دسته ‌گل عروسی درواقع به شکل دایره مانند چیده شده‌اند و هر دایره آن می‌تواند از یک گل متفاوت با رنگی مجزا انتخاب شده باشد.

اگر قصد داشتید تا برای هدیه به صاحبین مجلس عروسی از گل استفاده کنید، ما به شما تاج گل تبریک مشهد را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با مراجعه به محتوای تاج گل از خصوصیات و مشخصات آن مطلع شده و آن را به‌عنوان هدیه‌ای خاص و ارزشمند در مراسم عروسی سفارش دهید.

  • دسته گل عروس اروپایی یا ترکیبی

برای ساخت این دسته‌گل‌ها از گل‌های مختلف و ترکیبی از چند گل استفاده می‌شود و سرانجام شاهکاری خاص و رنگی به‌وجود می‌آید.

راهنمای جامع خرید دسته گل عروسی + نکاتی که نمی‌دانید!

انواع دسته گل عروس بر اساس نوع گل

دسته گل عروسی بر اساس نوع گل به‌کاررفته در آن نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. برای ساخت دسته‌گل‌های عروس معمولا یک سری گل‌ها محبوبیت بیشتری دارند و زیبایی هرچه تمام‌تر را به اثر نهایی هدیه می‌کنند.

  • گل رز

از آنجایی که گل رز نماد عشق و وفاداری است و همیشه در میزان قابل توجهی یافت می‌شود، بنابراین می‌تواند انتخابی مقرون‌ به‌صرفه و در عین حال زیبا باشد. این گل از زمان‌های گذشته تا به‌حال جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دسته‌گل بوده است و با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، دسته گل عروس لاکچری را تقدیم حضورتان می‌کند.

  • گل صد تومانی

گل صدتومانی یا پیونی به‌خاطر زیبایی و ظرافت خیره‌کننده‌ای که دارد، همیشه به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در دسته‌ گل عروسی محسوب می‌شود. این گل از اواخر بهار تا اوایل تابستان در دسترس است و می‌توانید با این گل به تنهایی اثری زیبا خلق کنید.

  • گل شیپوری

این گل در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، نارنجی، صورتی روشن، صورتی تیره، قرمز و... در تمام طول سال یافت می‌شود، اما بهترین فصل گلدهی آن فصل زمستان تا اواخر بهار است. شکل شیپوری گلبرگ‌های این گل همیشه دلیل توجه مخاطبین به آن است.

  • گل داوودی

گل داوودی تنوع بسیار بالایی دارد و با نماد خوشحالی و عمر طولانی شناخته می‌شود که می‌توانید آن را در تمام طول سال به‌خصوص اواخر تابستان و پاییز به‌‌راحتی پیدا کنید.

  • گل ارکیده

برای دسته گل عروسی لاکچری می‌توانید از انواع گل ارکیده گران‌قیمت و باارزش مانند سیمبیدیوم، دندروبیوم و فلانوپسیس استفاده کنید که زیبایی خاصی را به شب عروسی شما می‌بخشند.

  • گل آلاله

گل آلاله تنوع بالایی در رنگ و اندازه دارد و در انواع دسته‌گل‌ها ترکیب می‌شود. شما می‌توانید این گل را در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز یافت کرده و آن را به‌عنوان انتخابی ارزان در نظر داشته باشید.

از دیگر گل‌های مناسب برای ساخت دسته گل عروسی می‌توان به گل کوکب، گل ادریسی، گل آلوسترومریا، گل لاله، گل زبان در قفا، گل یاسمن، گل لیسیانتوس و گل نرگس اشاره کرد.

 

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مهلت کمی تا برگزاری جشن عروسی خود دارید و برای تکمیل کردن استایل خود به‌دنبال یک دسته گل عروسی بی‌عیب و نقص هستید، باید یک سری نکات را برای داشتن انتخابی ایده‌آل در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • هماهنگ بودن دسته گل با لباس عروس

اگر می‌خواهید در روز عروسی زیبا و کامل به نظر برسید، حتما به هماهنگ بودن دسته‌گل خود با لباس، رنگ لباس، مدل، استایل و... توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر لباس عروس شما مدل دنباله‌دار است، باید دسته‌گل آبشاری و اگر پف‌دار و پرنسسی است، باید دسته‌گل گرد را انتخاب کنید.

راهنمای جامع خرید دسته گل عروسی + نکاتی که نمی‌دانید!

  • انتخاب گل های مناسب از نظر رایحه

اگر بوی خوش دسته گل عروسی برای شما اهمیت دارد یا حتی اگر به رایحه گل حساسیت دارید، باید به این مورد توجه کنید؛ چنانچه مجلس عروسی شما در فضای بسته برگزار می‌شود، بهتر است گل‌های بدون بو یا کم رایحه را انتخاب کنید که باعث آزار و اذیت دیگران نشود.

  • توجه به رنگ مناسب فصل

در هر فصلی که جشن خود را برگزار می‌کنید، سعی کنید نسبت به آن فصل رنگ دسته‌گل خود را انتخاب کنید؛ برای فصل زمستان رنگ‌های نقره‌ای و سفید، برای فصل پاییز رنگ‌های نارنجی و قرمز، برای فصل بهار رنگ‌های آبی، صورتی، بنفش ملایم و برای فصل تابستان رنگ‌های زرد و نارنجی بهترین انتخاب‌ها هستند.

  • خرید دسته گل عروسی از مکانی معتبر

امروزه اکثر افراد خریدهای خود را به‌شکل اینترنتی انجام می‌دهند، چه بهتر که خرید دسته گل عروسی خود را نیز اینترنتی انجام داده و در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید.

برای خرید آنلاین شما به یک سایت و فروشگاه گل معتبر نیاز دارید که با کیفیت بالا و به‌صورت انواع دسته‌گل، تاج گل، باکس گل و... برای مراسم‌های شادی و جهت عرض تبریک خریداری کنید. اگر ساکن مشهد هستید و به فروشگاه گل فروشی آنلاین معتبری با این ویژگی ها نیاز دارید؛ لیستی از بهترین گل‌فروشی های مشهد را تهیه شده که میتوانید بررسی کنید.

  • دسته گل طبیعی یا مصنوعی؟

یکی دیگر از دغدغه‌ها و موضوعاتی که هر عروسی در زمان انتخاب دسته‌گل خود به آن فکر می‌کند، این است که دسته گل عروس مصنوعی انتخاب کند یا طبیعی؟

اما این موضوع تا حد زیادی به سلیقه و طرز فکر شما بستگی دارد؛ عده‌ای تمایل دارند تا گل عروسی خود را درست مثل روز اول تا آخر عمر به‌عنوان یادگاری نگه دارند که در این صورت انتخاب دسته گل عروس مصنوعی بسیار منطقی است، اما ممکن است عده‌ای هم بخواهند گل طبیعی را خشک کرده و دسته‌گل خود را به‌صورت خشک شده یادگاری نگه دارند.

با تمام این تفاسیر انتخاب آخر با شما عروس خانم‌ها است تا با در نظر گرفتن شرایط و علاقه خود گل طبیعی یا مصنوعی را برای روز عروسی خود انتخاب کنید، اما فراموش نکنید که گل طبیعی حس و حال مثبت بیشتری را القا می‌کند.

  • چه میزان هزینه می کنید؟

زمانی که برای خرید دسته گل عروسی به‌صروت حضوری وارد مغازه می‌شود، باید قبل از هر کاری میزان موجودی خود را چک کنید، اما در واقع شما درست نمی‌دانید که کدام گل را انتخاب کنید تا با میزان بودجه شما هماهنگی داشته باشد، در این صورت بهترین کار مراجعه به سایت است که می‌توانید قیمت نهایی انواع دسته‌گل با نوع گل دلخواه خود را در آن مشاهده کرده و انتخابی عقلانی و سریع را تجربه کنید.

از طرفی برای اقتصادی تمام شدن خرید خود باید به‌سراغ گل‌هایی بروید که همیشه در دسترس هستند و به وفور یافت می‌شوند.

  • انتخاب دسته گل با توجه به معانی گل ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر گلی یک سری مفهوم و معانی خاصی را دارد و در ترکیب با دیگر گل‌ها و قرار گرفتن در دسته گل عروسی می‌تواند پیامی خاص را به مخاطب برساند؛ بنابراین در زمان انتخاب گل‌های دسته‌گل خود درباره معانی آن‌ها به‌خوبی تحقیق کرده و سپس دست به انتخاب‌های شایسته بزنید که حس و موج مثبتی را به بیننده القا کنند.

راهنمای جامع خرید دسته گل عروسی + نکاتی که نمی‌دانید!

  • دقت در اندازه دسته گل عروس

در انتخاب اندازه دسته گل عروسی باید بیش از هر چیزی به تناسب آن به قد و هیکل خود توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر قد بلند و هیکل درشت دارید از گل‌های کشیده و دنباله‌دار استفاده کنید یا اگر جثه کوچک و قد کوتاهی دارید، گل‌های گرد و کوچک بیشتر برای شما مناسب هستند.

هنگام انتخاب دسته گل عروس حتما به این نکته توجه کنید که دسته‌گل انتخابی شما آنقدر بزرگ نباشد که کل دست، جواهرات یا ساعت عروس را بپوشاند و از دیده شدن آن‌ها جلوگیری کند.

 

دسته گل عروس مناسب با هر فصل

در زمان انتخاب دسته گل عروس حتما دسته‌گلی مناسب با فصل انتخاب کنید تا زیبایی ظاهر و نگاه پرشوق اطرافیان را به خود جذب کنید. در ادامه دسته‌ گل عروسی مناسب هر فصل را به شما معرفی می‌کنیم:

  • دسته گل عروس مناسب برای فصل بهار

در فصل بهار دسته‌گلی را انتخاب کنید که گل‌هایی مانند گل رز مینیاتوری، گل لیسیانتوس، گل کوکب و گل ارکیده را داشته باشد.

  • دسته گل عروس مناسب برای فصل تابستان

در فصل تابستان دسته‌گلی را انتخاب کنید که گل‌هایی مانند گل‌ صدتومانی و نرگس درختی را داشته باشد.

  • دسته گل عروس مناسب برای فصل پاییز

در فصل پاییز دسته‌گلی را انتخاب کنید که حاوی گل‌هایی مانند گل داوودی، گل زبان در قفا و گل آلسترومریا باشد.

  • دسته گل عروس مناسب برای فصل زمستان

گل‌هایی مانند گل شیپوری، گل آلسترومریا و گل یاسمن برای دسته‌گل عروس در فصل زمستان مناسب هستند.

 

عروسی خاطره ای ماندگار

همان‌طور که می‌دانید جشن عروسی تنها در یک روز برگزار می‌شود و آن روز به خاطره‌ای ماندگار در تمام عمر شما تبدیل خواهد شد؛ بنابراین در این روز مهم سعی کنید تا همه چیز مانند دسته گل عروسی را با حساسیت و دقت بالا از فروشگاه گل‌فروشی باتجربه تهیه کنید تا خاطره‌ای زیبا و به‌یادماندنی را برای خود به ثبت برسانید.

 

جمع بندی

اهمیت انتخاب دسته گل عروسی برای همه واضح و روشن است، به‌همین خاطر سعی کردیم تا در این مقاله به نکته‌ها و مطالبی اشاره کنیم که شما را در امر انتخاب دسته گل عروس یاری کنند.

شما می‌توانید دسته‌گل روز جشن خود را با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده از بهترین گلفروشی ها تامین کنید؛ یادتان باشد که خودتان در انتخاب دسته گل عروس مصنوعی یا طبیعی مختار هستید و می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط مختلف یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز