بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

قطعی برق یا وجود اختلالات و نوسانات در برق باعث شده است که برخی از افراد به فکر خرید باتری یو پی اس باشند. یو پی اس که با نام منبع تغذیه بدون وقفه هم شناخته می‌شود، در شرایطی مثل قطعی جریان برق شهری، می‌تواند تامین کننده انرژی دستگاه‌های متصل باشد و دستگاه‌های ضروری حتی در مواقع قطعی برق نیز با وجود این منبع، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای خرید باتری یو پی اس می‌توانید برندهای ایرانی یا خارجی را انتخاب کنید اما با توجه به رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی، احتمالا انتخاب یک برند خوب برای شما سخت باشد. در این صفحه می‌خواهیم انواع برندهای باتری یو پی اس ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

باتری یو پی اس چیست و کاربردهای آن

پیش از بررسی رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی، می‌خواهیم بررسی کنیم که این باتری چیست و چه کاربردهایی دارد. یو پی اس، نوعی دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شود که کاربرد آن در تامین برق دستگاه‌ها در شرایطی مثل قطعی، نوسان و وجود اختلال در برق است. با وجود این باتری، برق مورد نیاز برای ادامه کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی تامین می‌شود و به نوعی منبع ذخیره انرژی محسوب می‌شود.

کاربردهای باتری یو پی اس بسیار است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم :

  • تامین برق مورد نیاز سیستم‌های برق خورشید
  • دیتا سرورها
  • تجهیزات بیمارستانی
  • سیستم‌های امنیتی و نظارتی
  • سیستم‌های برق اضطراری
  • و...

رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

باتری‌های یو پی اس تولید شده توسط برندهای ایرانی و خارجی، دارای برخی تفاوت‌های جزئی در مدارات و قطعات هستند همچنین از نظر تکنولوژی ساخت، انواع متفاوتی دارند. در کل آنچه که باعث تفاوت باتری‌های یو پی اس ایرانی و خارجی می‌شود، تفاوت در مدارات آنهاست. یو پی اس‌های ایرانی برای تجهیزات بیمارستانی و درمانی، کارخانجات، پالایشگاه‌ها و تجهیزات حساس، استفاده می‌شوند و شرکت‌های ایرانی تولید کننده این محصول با در نظر گرفتن صنعت بومی سازی و همچنین توجه به رضایت مشتریان، در تلاش هستند که باتری‌های با کیفیت و در حد رقابت با نمونه‌های وارداتی را عرضه بازار کنند.

رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

نکات انتخاب و خرید باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

برای خرید باتری یو پی اس از هر یک از برندهای ایرانی و خارجی لازم است به بعضی نکات توجه داشته باشید از جمله آنکه :

  • سایز و وزن باتری : اندازه و حجم باتری یو پی اس مورد انتخاب شما باید برای استفاده در مکان مورد نظر مناسب باشد.
  • زمان سوئیچ : فاصله زمانی بین سوئیچ از برق شهر به باتری و بالعکس باید در زمان خرید باتری یو پی اس مورد توجه قرار بگیرد.
  • زمان پشتیبانی : منظور از زمان پشتیبانی باتری یو پی اس، مدت زمان مورد نیاز برای پشتیبانی از باتری در زمان قطع برق شهری است.
  • نویز شنیداری : هنگامی که باتری یو پی اس روشن است، به دلیل صدای فن یا ترانس دستگاه، نویزی تولید می‌شود. بهتر است اگر باتری یو پی اس برای ادارات، بیمارستان و مکان‌هایی که حساسیت بالایی به صدا دارند، به نویز شنیداری آن توجه شود که کمترین نویز باشد.
  • استحکام و مقاومت : باتری یو پی اس ایرانی یا خارجی که انتخاب می‌کنید باید از استحکام و مقاومت لازم در شرایط آب و هوایی سخت و بحرانی برخوردار باشد.

مزایا و معایب خرید باتری یو پی اس ایرانی

خرید باتری یو پی اس از برندهای ایرانی، برخی مزایا و معایب را به همراه دارد از جمله آنکه :

حفاظت آنی باتری یو پی اس ایرانی

باتری یو پی اس داخلی می‌تواند در شرایطی که استابلایزرها در برابر نوسان و اختلال ولتاژ ناتوان هستند، به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار بگیرد و ولتاژ ثابت و بدون نوسانی را تامین نماید.

کاربرد بیشتر و کاربری آسان

باتری‌های یو پی اس داخلی به دلیل وزن کمتر و اندازه کوچک‌تر برای استفاده در فضاهای محدود و کوچک، کاربردی‌تر هستند.

نصب آسان

باتری‌های یو پی اس داخلی به دلیل آنکه نیاز به نصب جداگانه باتری‌ها ندارند، به نسبت باتری‌های یو پی اس خارجی، آسان‌تر و سریع‌تر نصب می‌شوند.

محدودیت در تامین توان

از معایب خرید باتری یو پی اس داخلی، محدودیت در تامین توان است. در واقع، باتری‌های یو پی اس تولید شده توسط برندهای داخلی، در تامین توان بسیار بالا و در موارد بارهای سنگین، محدودیت دارند و به همین خاطر در توان های بالا ساخته نمی‌شوند.

زمان محدود تامین برق

باتری‌های یو پی اس داخلی در مقایسه با باتری‌های یو پی اس خارجی، زمان محدودتری می‌توانند برق را تامین کنند و این مورد را می‌توانیم از معایب بزرگ نمونه‌های داخلی این محصول بدانیم.

مزایا و معایب خرید باتری یو پی اس باتری خارجی

برای خرید باتری یو پی اس از برندهای خارجی بهتر است با مزایا و معایب آنها آشنا شوید که در ادامه شرح می‌دهیم :

نصب جداگانه

یو پی اس خارجی به تنهایی باتری ندارد و برای عملکرد درست خود نیازمند نصب باتری بیرون از جعبه یو پی اس می‌باشد. باتری یو پی اس خارجی به صورت مجزا نصب می‌شود و برای جانمایی باتری نیز معمولا کابینت باتری مورد استفاده قرار می گیرد.

رفع محدودیت آمپرساعت باتری

مجزا بودن باتری یو پی اس خارجی باعث رفع محدودیت آمپرساعت باتری می‌شود البته مشخصات شارژر یو پی اس و به طور خاص جریان شارژ یو پی اس در محدودیت آمپرساعت باتری نقش دارد و توصیه می‌شود برای یو پی اس خارجی، باتری‌های کوچک و آمپر پایین بخرید تا هر زمان که نیازمند تعویض شدند، بتوانید باتری بزرگ و آمپر بالا را جایگزین آن کنید.

زمان طولانی‌تر در پشتیبانی تامین برق

باتری‌های یو پی اس خارجی نسبت به نمونه های داخلی، می‌توانند برای زمان طولانی‌تری تامین کننده برق باشند و این مزیت در زمان‌هایی که برق برای طولانی مدت مختل است یا قطع شده است، بسیار مفید می‌باشد.

توان اضافی برای بارهای بزرگ

باتری یو پی اس خارجی، امکان تامین بارهای بزرگ‌تر را فراهم می‌کند و برای تجهیزاتی که نیاز به توان بیشتری دارند می‌توان از باتری یو پی اس خارجی استفاده کرد.

حجم و اندازه بزرگ‌تر

از معایب یو پی اس خارجی می‌توانیم به حجم و اندازه بزرگ‌تر آن اشاره کنیم و باید برای نگهداری از این یو پی اس ها، فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

نیاز به مدیریت باتری‌ها

در صورت خرید یو پی اس خارجی، باتری‌ها به مدیریت دقیق‌تری نیازمند هستند و باید تست‌های منظم و تعویض دوره ای شوند.

معرفی انواع باتری یو پی اس خارجی

پس از اطلاع از مزایا و معایب باتری یو پی اس خارجی، می‌خواهیم برخی از معروف‌ترین انواع باتری یو پی اس خارجی را به شما معرفی کنیم :

باتری یو پی اس لانگ

باتری لانگ از تولیدات شرکت کونگ لانگ واقع شده در کشور تایوان است و محصولی کاربردی را برای روشنایی اضطراری، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های مخابراتی، سیستم اطفاء حریق، درب اتوماتیک، آسانسور و... تولید می‌کند. باتری‌های لانگ تایوانی طول عمر بالایی دارند ضمن اینکه از قابلیت شارژ و دشارژ بالایی برخوردار می‌باشند.

باتری یو پی اس ولتامکس

باتری ولتامکس نیز توسط کشور تایوان تولید می‌شود و با داشتن برخی ویژگی‌ها همچون قابلیت شارژ و دشارژ بالا، بدون نیاز به نگهداری، بدون نشت الکترولیت، قابل استفاده در دمای بالا و شرایط دمایی نامساعد، طول عمر بالا و ... تبدیل به یکی از یو پی اس‌های پرفروش در بازار جهانی شده است.

رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

باتری یو پی اس هیتاکو

از بهترین برندهای خارجی سازنده باتری یو پی اس می‌توانیم برند هیتاکو را معرفی کنیم که دو نوع باتری سرب اسیدی و نیکل کادمیوم تولید می‌کند. قابلیت شارژ و دشارژ بالا، قیمت مناسب و کیفیت بالا از ویژگی‌های باتری‌های تولیدی این برند هستند اما دارای برخی معایب مثل حساسیت نسبت به دما و نور هم می‌باشند.

انواع باتری یو پی اس ایرانی

برای خرید باتری یو پی اس از برند ایرانی نیز گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد که در ادامه به چند مورد از بهترین آنها اشاره می‌کنیم :

باتری یو پی اس یوفو

از بهترین برندهای ایرانی برای خرید باتری یو پی اس، برند یوفو است که جریان دهی، مقاومت درونی و ولتاژ بالایی دارد. باتری‌های یو پی اس یوفو در دو نوع AGM و GEL تولید می‌شوند و می‌توانید با قیمتی مناسب، محصول با کیفیت ایرانی تهیه کنید.

رقابت سخت باتری یو پی اس ایرانی و خارجی

باتری یو پی اس زیکو

باتری یو پی اس زیکو را شرکت آکو باتری تولید می‌کند و از نوع خشک سیلد اسید است. از باتری یو پی اس زیکو می‌توان برای تجهیزات امنیتی، دیتاسنترها و ... استفاده کرد و شما می‌توانید این محصول را همراه با گارانتی معتبر کارخانه تهیه کنید.

باتری یو پی اس سیلوکس

باتری یو پی اس سیلوکس را کارخانه سپاهان باتری تولید می‌کند که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. تکنولوژی این باتری از الکترولیت ژل است، سازگاری بالایی با محیط زیست دارد، طول عمر آن بالاست و نیازمند مراقبت و نگهداری نیست. باتری یو پی اس سیلوکس نیز دارای گارانتی 5 تا 18 ماهه از شرکت سپاهان می‌باشد.

سخن پایانی

شما برای خرید یو پی اس می‌توانید برندهای ایرانی و خارجی را انتخاب کنید اما اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید باتری یو پی اس ایرانی بخرید یا خارجی، باید بگوییم که با خرید از برندهای ایرانی، از تولیدکنندگان داخل کشور حمایت می‌کنید و می‌توانید محصولی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش تهیه کنید در حالی که دسترسی به نمایندگی محصولات خارجی سخت‌تر است.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز