بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

لمینت و بلیچینگ دندان برای چه افرادی توصیه می شود ؟

علاوه بر جنبه زیبایی ، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است همچنین اتصال صحیح و قوی دندان های طبیعی و لمینت بسیار ضروری است. دندانپزشک پس از نصب لمینت، از رزینهایی استفاده می کند تا لمینت با چشمک زدن اشعه مخصوص محکم شود. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟ خیر ، اگر دندانپزشک دانش و تجربه کافی داشته باشد، دندان های طبیعی شما آسیب نمی بینند.

آیا لمینت دندان درد دارد

دندانپزشک ابتدا دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت دندان برای شما انتخاب مناسبی است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست ، وی گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت ، ارتودنسی ، سفید شدن دندان یا بلیچینگ را به شما پیشنهاد می دهد. شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه ها داشته باشید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

درمان لمینت یکی از روش های کارآمد و کاربردی در پوشاندن عیوب دندان هاست که معمولا بیشتر دندانپزشکان زیبایی از آن برای طراحی و اصلاح لبخند استفاده می کنند. برای آنکه بتوانید مدت زمان لمینت دندان را برآورد نمایید لازم است ابتدا به طور کلی درباره مراحل انجام لمینت دندان بدانید. همان طور که می دانید لمینت های سرامیکی از جنس پرسیل هستند و دندانپزشک برای ساخت لمینت ها ابتدا با استفاده از ونیرهای آزمایشی و امتحان کردن آن ها بر روی دندان های شما ظاهر تقریبی لمینت ها بعد از نصب را بررسی می کند در صورت تراز نبودن دندان های جلو ابتدا لازم است برای تراز شدن آن ها اقداماتی انجام شود.

اگر می خواهید از ونیرهای سرامیکی استفاده نمایید لازم است مقداری از مینای دندان برای نصب تراشیده شود که مقدار تراشیده شدن مینای دندان کاملا بستگی به نوع لمینت دارد که معمولا دندانپزشکان سعی دارند کمترین مقدار ممکن را برای تراشیدن مینای دندان در نظر بگیرند. بعد از آن لازم است برای ساخت لمینت در لابراتوار از دندان ها قالب گرفته شود. در حقیقت مرحله زمان بر همین جاست که برای ساخت لمینت ها در لابراتوار باید بین یک الی دو هفته منتظر بمانید. در این بازه زمانی بیمار می تواند با استفاده از ونیرهای موقت سر کند. شما با استفاده از ونیرهای موقت می توانید فعالیت های روزمره را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید و نیاز به هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

لمینت و بلیچینگ دندان برای چه افرادی توصیه می شود ؟

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد

پذیرش هر تغییر کوچکی در زیبایی دندان ها می تواند برای اولین بار برایتان سخت باشد و شاید بر روی صحبت کردن شما هم تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع ممکن است باعث حساس شدن بافت های دهان و لثه شود و چاره ای ندارید تا زمانی که بدن شما به این تغییرات عادت کند. بیشترین زمان دو هفته می باشد که شما به لمینت ها عادت می کنید بنابراین هر گونه درد و ناراحتی بعد از کاشت لمینت ها طبیعی می باشد و موقتی است. بیشتر افرادی که تصمیم به لمینت کردن دندان ها دارند با شنیدن این موضوع که بخسی از مینای دندان تراشیده می شود شاید منصرف شوند و یا دچار نگرانی و دلهره شوند.

گاهی اوقات ممکن است از زرد شدن دندان ها نگران شوید و احساس کنید دچار یک بیماری شده اید اما لازم است بدانید زرد شدن دندان ها نشان از بیماری نیست. اما چرا دندان های ما زرد می شود همان طور که می دانید مصرف مواد غذایی و رژیم غذایی شما می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در تغییر رنگ دندان های شما می باشد به عنوان مثال کسانی که قهوه مصرف می کنند اگر چند دقیقه بعد از مصرف قهوه آب نمی نوشند شاهد زرد شدن دندان هایشان خواهند بود. همین طور خوردن میوه هایی که رنگدانه های قوی دارند مانند توت فرنگی و آلبالو می تواند در تغییر رنگ دادن دندان هایتان تاثیر گذار باشد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل لازم است نکات بهداشتی را رعایت نمایید.

به مرور زمان و با افزایش سن تغییر رنگ دندان ها طبیعی می باشد اما اگر این مورد برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است می توانید از روش ها و خدمات زیبایی دندان برای سفید کردن دندان ها استفاده نمایید که یکی از این روش ها بلیچینگ دندان است. همان طور که می دانید بلیچینگ به دو روش انجام می شود شما می توانید این کار را در خانه و یا در مطب دندانپزشک انجام دهید و باید بدانید که استفاده از این روش دائمی نیست و بعد از مدتی آثار آن از بین می رود در نتیجه باید تمدید شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز