بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر

 

همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی است که هر کسی می تواند بگیرد ! این تصمیم می تواند تمامی جنبه های زندگی شما را در بر بگیرد و نتایج این تصمیم تا آخر عمر با شماست ! برای اینکه این تصمیم به درستی اتخاذ شود مهم است سن یکی از فاکتور های مهم می باشد چرا که درصد تصمیمات اشتباه در سن های مختلف گوناگون می باشد و از این روست که بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر متفاوت اهمیت پیدا می کند !

اما واقعا بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر چیست ؟ روانشناسان بهترین سن برای ازدواج را چه سنی معرفی کرده اند ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهید !

ملاک انتخاب بهترین سن ازدواج برای دختر و پسر چیست ؟

در هر کسی شخصیتی در حال رشد و پرورش است و تکامل یافتن برخی از این شخصیت ها برای ازدواج مهم و واجب است ! از این روست که بهترین سن ازدواج زمانی می شود که این شخصیت ها چه در دختر و چه در پسر به تکامل رسیده باشد و طبیعتا به علت تفاوت دختر و پسر این سن و زمان تکامل این شخصیت ها در هر کدام متفاوت می باشد :

  • رشد و بلوغ جسمانی
  • رشد عقلانی
  • رشد عاطفی و رسیدن به تعادل روحی
  • رشد و تکامل استقلال برای زن و مرد
  • رسیدن به بلوغ و فکر مالی
  • رشد اخلاقی


 

در نظر داشته باشید که منظور از فکر مالی همان عقل معیشت است که برای اداره یک زندگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. همچنین بدیهی است که افراد مختلف در سن های مختلف به این تکامل می رسند که در این صورت بهترین سن ازدواج برای آن ها همان زمان می باشد. اما به طور معمول تحقیقات نشان داده است که میانگین دختر ها و پسر در یک بازه خاص به این رشد فکری می رسند که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

خوب است بدانید که برای احراز وجود این تکامل در شما و یا همسر آینده تان می توانید به کمک لینک رو به رو اقدام کنید و با یک مشاور متخصص صحبت کنید : روانشناس مشاور ازدواج

بهترین سن ازدواج برای دختر

مطابق برسی های صورت گرفته ازدواج دختر در سن های میان 25 تا 28 سال ایده آل می باشد چرا که در این سن همچنان انرژی فرد به قوت خود باقی مانده است و در عین حال به پختگی لازم برای اداره یک زندگی رسیده است.

خوب است بدانید که تجربه ثابت کرده است دخترانی که در سن 25 سال به بالا ازدواج کرده اند به نسبت دخترانی که در زیر این سن مخصوصا نزدیک به 20 سالگی ازدواج کرده اند 50 درصد کمتر در ازدواج خود شکست خورده و طلاق گرفته اند.

بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر

بهترین سن ازدواج برای پسر

با توجه به این که مطابق تحقیقات آقایان در سنین بالا تر آماده ازدواج می شوند و در نهایت از دختران بزرگ تر نیز باشند پیشنهاد شده است که بهترین سن برای ازدواج پسر 28 تا 32 قرار بگیرد.

به طور کلی تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است نشان داده افرادی که در سن 20 سالگی ازدواج می کنند 30 درصد احتمال طلاق ، افرادی که بین 25 تا 29 ازدواج کرده 14 درصد و در افراد بالا 30 تا 33 سالگی تنها 10 درصد امکان طلاق وجود دارد !

  • البته باید در نظر داشته باشید که که ازدواج در سن های بالاتر از این بازه های تعیین شده نیز می تواند مشکلاتی از قبیل سخت گیری بیش از اندازه ایجاد کند. به همین علت بازه های زیر حداقل و حداکثر تعیین کرده اند !
  • در آخر شاید کمک گرفتن از یک متخصص خوب در این زمینه برای برسی سن مناسب ازدواج برای شخص شما بسیار گزینه مناسبی باشد که بتوانید به سادگی از آن بهره مند شوید.

بدترین سن ازدواج برای دختر و پسر

همانطور که بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر تعیین شد بدون شک بد ترین سن نیز باید در نظر گرفته شود و شما از خطرات احتمالی آن آگاه شوید. به نظر می آید که بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی ازدواج های نا موفق ، سن 18 تا 21 سالگی پر خطر ترین سن برای ازدواج بوده است که به علت تصمیمات احساسی و عدم دستیابی به رشد فکری و البته روحی و عاطفی ، احتمال شکست در این سن بسیار بالا می رود.

معمولا به ندرت افراد این نسل در سن 20 سالگی آماده اداره یک زندگی می شوند که از این رو پیشنهاد می شود در این سن تصمیم به ازدواج به عنوان مهم ترین تصمیم زندگی با احتیاط بیشتری گرفته شود !

بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر

بهترین سن ازدواج برای دختر و پس در ایران

معیار های سن ازدواج و بازه ای که فوقا برای شما تعیین شد مشخصا در ایران نیز صادق می باشد. در حقیقت هم اکنون در ایران می توان تا حدودی اطمینان داشت که تا سن 32 سالگی برای آقایان و تا سن 27 تا 28 سالگی برای بانوان امکان اداره یک زندگی برای هر دو طرف وجود دارد و می توانند کنترل خوبی بر روی زندگی خود داشته باشند.

بهترین سن ازدواج دختر و پسر از نظر روانشناسی اسلامی

اسلام حداقل زمان برای ازدواج را زمانی تعیین کرده است که هر دو طرف به بلوغ جنسی و جسمی رسیده باشند ! اما بهترین زمان برای ازدواج را با توجه به تغییرات و ویژگی های هر جامعه و هر نسل مشخص کرده است و ملاک اصلی را همان رشد و بلوغ فکری و عقلی دانسته است. از این روست که روانشناسان ما در حوزه روانشناسی اسلامی نیز با برسی شخصیت دو طرف در می یابند که آیا دختر و پسر در سن مناسبی هستند یا خیر !

امیدواریم این مطلب در خصوص بهترین سن برای ازدواج دختر و پسر مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز