بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین مقاصد پیشنهادی برای ماه‌عسل

ماه‌عسل یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زوجین است. انتخاب مناسب مقصد سفر می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی از اولین سفر دونفره برای شما رقم بزند. تجربه‌ای که به‌احتمال زیاد خاطراتش تا سال‌ها در ذهنتان باقی می‌ماند و با یادآوری‌کردن آن هیجانات و احساسات اولی رابطه‌تان را دوباره زنده می­شود.

در این مقاله قصد داریم چند مقصد مناسب ماه‌عسل در داخل و خارج از کشور را معرفی کنیم تا بر اساس بودجه، علاقه و زمانی که دارید، هر کدام از آن‌ها را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

در ابتدای مقاله مقاصد داخلی برای ماه‌عسل را معرفی می‌کنیم.

جزیره کیش

کیش یکی از جزایر جذاب جنوب کشور برای گذراندن ماه‌عسل زوجین به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در یکی از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره این جزیره اتاق بگیرید، برای رفت‌وآمد در این جزیره به سراغ کرایه ماشین‌های خارجی بروید و به سراغ مکان‌های دیدنی و تفریحات هیجان‌انگیز این جزیره بروید.

علاوه بر این می‌توانید به مراکز خرید کیش سر بزنید یا به سراغ رستوران‌های این جزیره بروید و انواع غذاهای جنوبی و دریایی را امتحان کنید.

جزیره کیش مناسب زوج‌هایی است که می‌خواهند ماه‌عسل لوکسی را در داخل کشور داشته باشند و به تفریحات هیجان‌انگیز آبی و غیرآبی علاقه دارند و به‌دنبال سفر ماجراجویانه و هیجان‌انگیز می‌گردند.

شیراز

شهر شیراز شهر عشاق و یکی از زیباترین شهرهای استان فارس به‌حساب می‌آید. اگر دوست دارید تجربه منحصربه‌فردی از ماه‌عسل در داخل ایران داشته باشید، می‌توانید در فصل بهار به‌خصوص ماه اردیبهشت برای گذراندن ماه‌عسلتان به شیراز بروید. شیراز به شب­هایش هم معروف است. می­توانید در شب به گشت‌وگذار و قدم زدن در خیابان‌هایش بپردازید، به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های جذاب آن بروید و از لحظات دو نفره­تان نهایت لذت را ببرید.

در شهر شیراز هتل‌های متنوعی وجود دارد که بسته به بودجه­تان می‌توانید به سراغ هر کدام از آن‌ها بروید. می‌توانید اوایل زندگی مشترکتان را با سرزدن به آرامگاه حافظ و سعدی یا مزار کورش کبیر شروع کنید. بازدید از مسجد نصیرالملک، تخت‌جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام را نیز در برنامه سفر ماه‌عسل خود قرار دهید تا سفرتان جذاب­تر شود.

مشهد

اگر می‌خواهید ماه‌عسل متفاوتی را تجربه کنید به شما شهر مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. با انتخاب شهر مشهد به‌عنوان مقصد ماه‌عسل می‌توانید در کنار همسر خود تجربیات معنوی زیادی را کسب کنید. علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید به سراغ جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر مشهد بروید. هتل‌های متعددی در این شهر وجود دارد؛ از هتل­های یک ستاره و اقتصادی تا 5 ستاره و لوکس. بر اساس بودجه‌ای که کنار می‌گذارید می‌توانید به سراغ یکی از این هتل‌ها بروید. بازدید از مراکز خرید شهر مشهد، مراجعه به مکان‌های تفریحی یا شکم گردی در رستوران‌های این شهر می‌تواند تجربه ماه‌عسل شما را لذت‌بخش‌تر کند.

اصفهان

شهر اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران به‌حساب می‌آید. اگر شما و زوجتان به آثار تاریخی علاقه زیادی دارید، می‌توانید ماه‌عسل خود را در این شهر جذاب سپری کنید. ازجمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان نقش‌جهان
  • چهل‌ستون
  • سی‌وسه‌پل
  • باغ پرندگان

در شهر اصفهان هتل‌های متنوعی وجود دارد. شما می‌توانید در هتل‌های سنتی این شهر اتاق بگیرید و مدت‌زمان اقامتتان را بسیار متفاوت و جذاب بگذرانید. اگر هم به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما اصفهان می‌گردید می‌توانید سری به سفرمارکت بزنید تا در صفحه بلیط هواپیما یک لیست از بلیط هواپیمای ارائه‌شده توسط ایرلاین­های مختلف را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و متناسب با بودجه، علاقه و زمان سفرتان مناسب‌ترین بلیط را برگزینید.

در ادامه با مقاصد خارجی جذاب برای ماه‌عسل آشنا می‌شویم.

بهترین مقاصد پیشنهادی برای ماه‌عسل

پاریس

یکی از جذاب‌ترین مقاصد خارجی برای گذراندن ماه‌عسل شهر پاریس است. شهر پاریس یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. می‌توانید ماه‌عسل خود را دست در دست همسرتان در خیابان‌های این شهر قدم بزنید، به سراغ کافه‌های آن بروید و از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید. در ادامه نام برخی از این جاذبه‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • برج ایفل
  • موزه لوور
  • طاق پیروزی
  • اپرای پاریس
  • کاخ ورسای

بهترین زمان برای سفر به شهر پاریس برای گذراندن ماه‌عسل از ماه ژوئن تا آگوست (حدوداً از خرداد تا مردادماه) است.

جزیره سری‌لانکا

اگر عاشق مناظر طبیعی سرسبز و سواحل زیبا هستید، می‌توانید سری‌لانکا را به‌عنوان مقصد سفر ماه‌عسل خود انتخاب کنید تا تجربه خاطره‌انگیزی در ابتدای دوران زندگی مشترکتان کسب کنید. سریلانکا یک کشور جزیره‌ای در جنوب کشور هند، در اقیانوس هند است. در این جزیره می‌توانید سواحل و جنگل‌های بسیار زیبایی را تماشا کنید. علاوه بر این در این کشور جاذبه‌های تاریخی متنوعی وجود دارد که بازدید از آن‌ها تجربه متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. در ادامه نام این جاذبه‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • پارک ملی یالا
  • قله آدام کوچکف
  • صخره پیدورانگالا
  • ویرانه‌های انورادهاپورا

بهترین مقاصد پیشنهادی برای ماه‌عسل

جزایر سیشل

اگر می‌خواهید سفری متفاوت و هیجان‌انگیز در طول مدت ماه‌عسل خود داشته باشید، کشور سیشل را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. جزایر سیشل در نزدیکی خط استوا در اقیانوس هند قرار دارد. این جزایر در شرق قاره آفریقا قرار گرفته‌اند. با انتخاب این مقصد می‌توانید سفری بسیار رمانتیک را تجربه کنید. جالب است بدانید که این جزایر مقصد محبوبی در میان سلبریتی‌ها به‌حساب می‌آید.

درختان نخل، سواحل زیبا و طبیعت سرسبز این جزایر تجربه منحصربه‌فردی را به شما هدیه می‌کنند. اگر می‌خواهید یک سفر لوکس به جزایر استوایی داشته باشید و تجربه منحصربه‌فردی را برای خود و همسرتان رقم بزنید جزایر سیشل مناسب شما است.

بهترین زمان برای سفر به جزایر سیشل ماه آوریل تا ژوئن (فروردین تا خردادماه) و سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان‌ماه) است.

مالدیو

اگر به‌دنبال یک مقصد جذاب و خاطره‌انگیز برای ماه‌عسل خود می‌گردید، جزایر مالدیو را از دست ندهید. جزایر مالدیو نیز یکی دیگر از جزایر استوایی به‌حساب می­آید. این کشور جزیره­ای در نزدیکی سری­لانکا در اقیانوس هند قرار دارد. شما می‌توانید ویلاهای این جزایر را انتخاب کنید که مستقیماً بر روی آب‌های آبی اقیانوس هند قرار دارند. می‌توانید تا ساعت‌ها در کنار همسرتان بر روی تخت‌ها و صندلی‌های ویلای خود بنشینید، نوشیدنی و غذای موردعلاقه‌تان را میل کنید و لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو ماه می تا نوامبر (اردیبهشت‌ماه تا آبان‌ماه) است.

چگونه در سفر ماه‌عسل خود صرفه‌جویی کنیم؟

با مدیریت هزینه­های سفرتان می­توانید با همین بودجه­ای که در اختیار دارید، تجربه منحصربه‌فردی از ماه‌عسل خود داشته باشید، تنها کافی است که به نکات زیر توجه کنید:

  • مقاصد داخلی را برای سفر خود انتخاب کنید.
  • اگر اقامتگاه برایتان آن‌قدر مهم نیست، می‌توانید به سراغ هتل‌های ۳ ستاره و نهایتاً ۴ ستاره بروید و در هتل‌های لوکس اقامت نکنید.
  • در هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توانید به سراغ کلاس اکونومی یا نهایتاً بیزینس بروید.
  • اگر می‌خواهید بلیط هواپیمایی تخفیف‌دار پیدا کنید، باید به سراغ بلیط های چارتر لحظه آخری بروید، بلیت‌هایی که در لحظات آخر قیمت کمتری پیدا می‌کنند.

جمع‌بندی

ماه‌عسل یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی هر فرد است. انتخاب مقصد مناسب سفر به شما کمک می‌کند تا خاطره دلپذیری از اولین سفر دونفره خود تجربه کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم برخی از مقاصد جذاب داخلی و خارجی را برای گذراندن ماه‌عسل معرفی کنیم. باتوجه‌به علاقه، سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید به سراغ هر کدام از این مقاصد بروید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: