بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کاهش وزن برای بسیاری از افراد سخت و گاهی نشدنی است. حال اگر قصد کاهش وزن سریع داشته باشید، شرایط برای شما چالش‌برانگیزتر می‌شود.

یکی از موارد ایمن و حتی سریع که امروزه محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است و منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اسلیو معده یا بای پس معده است.

بسیاری از رژیم‌هایی که وجود دارد ممکن است باعث شود تا در طول روز احساس گرسنگی داشته باشید یا حتی به نتیجه چشمگیری نرسید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چه مواردی به کاهش وزن سریع شما کمک می‌کند.

1.  تغییر طولانی مدت در سبک زندگی

معمولا رژیم گرفتن طی طولانی مدت باعث احساس گرسنگی دائمی در شما می‌شود. تنها برای کاهش وزن لازم است که گزینه‌های سالم‌تری از مواد غذایی را انتخاب کنید. همچنین عواملی که بر وزن شما تاثیر می‌گذارد مانند استرس و خواب را تحت کنترل داشته باشید.

2. تمرکز روی 5 تا 10 درصد از وزن

به جای اینکه اهداف بزرگ از کاهش وزن برای خود در نظر بگیرید که برای شما غیر ممکن به نظر برسد، اهداف کوچکتری را در ابتدای مسیر کاهش وزن در نظر داشته باشید.

کم کردن وزن 5 تا 10 درصد از کل وزن بدن باعث بهبود وضعیت شما تا حد زیادی می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و عروقی و… را کاهش می‌دهد.

چگونه کاهش وزن سریع داشته باشیم

3. کاهش مصرف شیرینی‌ها و کربوهیدرات‌های فراوری شده

آنچه که می‌خورید در پروسه کاهش وزن بسیار مهم است، اگر به کیفیت غذاهای خود توجه داشته باشید وزن بیشتری کم می‌کنید. یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات است. به‌طور مثال باید از مصرف مواردی مانند سیب زمینی سرخ شده، چیپس، نوشابه و... خودداری کنید.

4. سبزیجات بیشتری مصرف کنید

نتایج تحقیقات نشان داده است مصرف رژیم غذایی گیاهی یا سبزیجات نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه شما بیشتر پایبند این سبک رژیم غذایی خواهید بود تا موارد عجیب و غریب دیگر.

همانطور که می‌دانید سبزیجات سرشار از آب و فیبر است و هر دو نیز بدون کالری هستند. همچنین فضای بسیار زیادی از معده شما را نیز اشغال می‌کند تا احساس سیری داشته باشید.

در واقع می‌توان گفت که ارتباط مستقیمی بین افزایش مصرف میوه، سبزیجات و همچنین کاهش وزن وجود دارد.

5. میزان مصرف پروتئین را افزایش دهید

افزایش مصرف پروتئین به کاهش اشتها و همچنین جلوگیری از کاهش توده عضلانی کمک می‌کند. خانم‌ها پس از 50 سالگی به خصوص با نزدیک شدن به سن یائسگی به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارند؛ چرا که کاهش هورمون استروژن باعث از بین رفتن توده عضلانی می‌شود.

6. آب بیشتری بنوشید

مصرف آب کافی منجر به احساس سیری می شود و با تمایل به مصرف قند مقابله می‌کند. علاوه بر این مصرف آب برای فرایند چربی سوزی بدن بسیار مهم است. همچنین هوس مصرف غذای ناسالم و پرخوری به حداقل می‌رسد.

7. صبحانه کامل میل کنید

حذف وعده صبحانه نه تنها منجر به کاهش وزن نمی‌شود؛ بلکه با چاقی و اضافه وزن مرتبط است. افرادی که در رژیم خود صبحانه نمی‌خورند، رژیم غذایی با کیفیت کمتری دارند.

8. بیشتر حرکت داشته باشید

یکی از روش‌های ساده برای کاهش وزن کمی افزایش فعالیت در طی روز است. به‌طور مثال به جای استفاده از آسانسور توصیه می‌شود از پله استفاده کنید.

مثال دیگری که وجود دارد می‌توانید ماشین خود را کمی دورتر از مقصد پارک کنید یا سعی کنید مدت نشستن را کاهش داده و بیشتر بایستید.

9. وزنه بزنید

وجود عضلات در بدن بیشتر از چربی کالری می‌سوزاند. در نتیجه شما باید تمرین مقاومتی انجام دهید تا عضلات بیشتری برای سوزاندن کالری داشته باشید. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، میزان متابولیسم در حالت استراحت نیز بالاتر می‌رود.

چگونه کاهش وزن سریع داشته باشیم

10.   سخت گیرانه عمل نکنید

کاهش بسیار زیاد میزان کالری دریافتی ممکن است در کاهش وزن نتیجه عکس داشته باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند که هرچه بیشتر به خودشان سخت بگیرند نتایج بهتری را به دست می‌آورند؛ اما اینطور نیست. همه نکات را باید در حد اعتدال و تا جایی که لازم است رعایت کنید.

همه این نکاتی که برای شما گفتیم به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند؛ اما گاهی برای برخی از افراد که اضافه وزن زیادی دارند، وزن چندانی کم نمی‌شود.

سریع‌ترین و ایمن‌ترین روشی که در این مواقع به افراد از سوی متخصص جراحی لاغری توصیه می‌شود، جراحی لاغری از جمله اسلیو معده یا بای پس معده است.

در طی این روش که جراحی به صورت بسته انجام می‌گیرد، با کوچک‌تر شدن معده و عمل به دستورات پزشک متوجه کاهش وزن چشمگیری خواهید شد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز