بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

علائم بارداری دختر باکره چیست

بسیاری از افراد نمی‌دانند دختران باکره نیز ممکن است باردار شوند، بنابراین در این مطلب به سوال علائم بارداری دختر باکره چیست، پاسخ می‌دهیم.

ممکن است در مورد بارداری دختر باکره چیزهایی شنیده باشید و آن را یک شایعه بپندارید. اما باید بدانید این موضوع حقیقت دارد! به عبارت دیگر بارداری ممکن است بدون داشتن رابطه جنسی و دخول اتفاق بیافتد.

بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرم به تخمک برسد و این دو سلول با هم ادغام شوند و رشد کنند، این اتفاق ممکن است در پی دخول یا حتی بدون آن بیافتد. پس می‌توان نتیجه گرفت که بارداری حتی بدون دخول هم امکان پذیر است. در این مطلب درباره چگونگی لقاح و فعالیت‌های جنسی که ممکن است منجر به بارداری شود می‌پردازیم.

آیا بارداری بدون دخول امکان پذیر است؟

همانطور که در بالا گفتیم جواب مثبت است! در واقع می‌توان گفت هر فعالیتی که باعث ورود اسپرم به ناحیه واژن شود، امکان بارداری بدون دخول را فراهم می‌کند.

برای درک بهتر فرآیند بارداری بدون دخول، ابتدا روند معمول بارداری را با هم مرور می‌کنیم. برای وقوع بارداری، یک اسپرم (طی انزال مرد) باید با یک تخمک (که در زمان تخمک گذاری درون لوله‌های فالوپ قرار دارند) ادغام شود.

بعد از این که تخمک بارور شد، باید از لوله فالوپ حرکت کند و در دیواره رحم جای گیرد. در بهترین حالت، اسپرم از طریق آلت تناسلی مرد و طی فرآیند انزال وارد دهانه رحم می‌شود و میلیون‌ها اسپرم مسیر لقاح را می‌پیمایند اما معمولا فقط یک اسپرم می‌تواند به تخمک برسد. (در شرایط خاص 2 یا چند تخمک نیز بارور می‌شوند.)

تخمک تا زمانی که از تخمدان خارج نشود نمی‌تواند بارور شود. این اتفاق تخمک گذاری نام دارد و اکثرا یک مرتبه در ماه و تقریبا 14 روز قبل از دوره قاعدگی بعدی رخ می‌دهد.

در بازه تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم نازک می‌شود و ترشحات رحم افزایش می‌یابد تا اسپرم راحت‌تر به سمت تخمک شنا کند. (بافتی که دیواره رحم را در این بازه زمانی می‌پوشاند مشابه ترشحاتی است که در هنگام تحریک در رحم، کانال و دهانه واژن تولید می‌شود.)

هر فعالیت جنسی که به دنبال آن اسپرم به کانال واژن راه پیدا کند، می‌تواند باعث برخورد اسپرم به تخمک شود که نتیجه آن بارداری است.

قبل از انزال هم ممکن است در مایع منی اسپرم وجود داشته باشد. در یک میلی لیتر مایع منی طبیعی انزال بین 15 تا 200 میلیون اسپرم دارد.

براساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده است، 16.7 درصد مردان قبل از انزال در مایع منی اسپرم فعال دارند. تعداد اسپرم‌هایی که در هر انزال آزاد می‌شوند در هر فرد متفاوت است.

اگر آلت تناسلی مردانه حین انزال یا قبل از آن با ناحیه واژن تماس پیدا کند (در مورد دوم احتمال آن کمتر است)، ممکن است بارداری رخ دهد. به خاطر داشته باشید که این مایعات می‌توانند از طریق انگشتان و دهان نیز به واژن منتقل شوند.

علائم بارداری دختر باکره چیست

برای کسب اطلاعات کامل‌تر با پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید و جواب سوالات در مورد بارداری دختر باکره را از بهترین متخصصان زنان و زایمان بپرسید.

علائم بارداری دختر باکره چیست؟

علائمی که به همراه بارداری در یک دختر باکره بروز پیدا می‌کند، مانند علائمی است که یک زن حامله بعد از بارداری به‌صورت طبیعی دارد.

اگر عادت ماهیانه شما عقب افتاده است یا علائم اولیه بارداری را دارید، بهتر است هر چه سریع‌تر یک آزمایش بارداری در منزل انجام دهید.

علائم بارداری شامل مواردی مانند تکرر ادرار، حالت تهوع همراه با استفراغ یا بدون آن و خستگی است. همچنین ممکن است علائم شایع یا حتی عجیبی را مانند یبوست ، طعم فلزی دهان یا سرگیجه تجربه کنید.

خستگی

سطح پروژسترون بالا باعث خواب آلودگی و خستگی در اوایل بارداری شود.

تپش قلب

هفته‌های 8 تا 10، قلب شما ممکن است سریع‌تر و با شدت بیشتری خون را پمپاژ کند. تپش قلب و آریتمی در بارداری شایع است و به دلیل هورمون‌ها اتفاق می‌افتد.

تکرر ادرار و بی اختیاری

در دوران بارداری، بدن شما میزان خون پمپ شده را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که کلیه‌ها بیشتر از حد معمول مایعات بدن را تصفیه کنند و ادرار بیشتری در مثانه جمع شود.

حالت تهوع و استفراغ

زنان باردار حالت تهوع را معمولا در حدود هفته‌های 4 تا 6 تجربه می‌کنند. اگرچه به آن حالت تهوع صبحگاهی گفته می‌شود اما می‌تواند در هر زمان از روز یا شب رخ دهد. دقیقا مشخص نیست که چه عواملی باعث تهوع در بارداری می‌شوند، اما هورمون‌ها ممکن است در این امر نقش داشته باشند.

آزمایش‌های بارداری انواع مختلفی دارد، یکی از رایج‌ترین انواع آن کیت‌های خانگی هستند که ادرار را برای وجود گنادوتروپین جفتی انسان (هاش سی جی) آزمایش می‌کنند. این کیت‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید.

معمولا حساسیت آزمایش‌های خانگی محدود است و احتمال اشتباه بسیار بالایی دارند. بنابراین نتیجه منفی یک تست ادرار بارداری خانگی نمی‌تواند جوابی قطعی باشد.

پذیرش۲۴ گزینه مناسبی برای مشاوره گرفتن سریع، بدون اتلاف وقت و به شکل آنلاین در مورد انواع تست بارداری و اعتماد به نتیجه آن‌ها است. در این مجموعه دکتر‌های زنان و زایمان ماهر به شما مشاوره می‌دهند و سوالات شما را با پشتوانه علمی قوی پاسخ خواهند داد.

این پزشکان متخصص در مورد تشخیص باکره بودن دختر با عکس نیز شما را راهنمایی خواهند کرد.

چه زمانی برای انجام تست بارداری مناسب است؟

دقیقا یک هفته بعد از عقب افتادن اولین قاعدگی، بهترین زمان ممکن برای انجام تست بارداری است و در این بازه زمانی نتیجه تست به احتمال زیاد درست خواهد بود.

علائم بارداری دختر باکره چیست

اگر دوست ندارید که تا قاعدگی خود صبر کنید، حداقل باید یک تا دو هفته بعد از رابطه جنسی تست را انجام دهید. اگر باردار باشید بدن شما 7 تا 12 روز پس از کاشت موفقیت آمیز تخمک زمان نیاز دارد تا سطح HCG قابل تشخیص را در خون ایجاد کند.

این علائم حتی اگر باکره باشید نشان می‌دهند که شما باید یک آزمایش بارداری انجام دهید.

عقب افتادن قاعدگی

یکی از اولین و قابل اعتمادترین علائم بارداری، عقب افتادن قاعدگی است. اگر چرخه قاعدگی خود را به شکل دقیقی پیگیری نکنید، ممکن است تشخیص بارداری دشوار باشد. بسیاری از خانم‌ها سیکل قاعدگی 28 روزه دارند. اگر بیش از یک ماه از آخرین قاعدگی‌تان گذشته است، تست دهید.

به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات به دلیل استرس، رژیم غذایی، ورزش یا بعضی شرایط پزشکی ممکن است پریود شما به تاخیر بیافتد یا از آن بگذرد و اکثر اوقات دلیل عقب افتادن قاعدگی بارداری نیست!

گرفتگی بدن

تخمک گذاری (جای گرفتن تخمک بارور شده در رحم) می‌تواند حسی شبیه به گرفتگی‌های شکم در قاعدگی ایجاد کند. در اوایل بارداری، ممکن است این گرفتگی را در ناحیه شکم احساس کنید و فکر کنید دوران قاعدگی یا پریود شما نزدیک است و این دردها به دلیل آن هستند.

برای تشخیص بهتر این دردها بدون نیاز به مراجعه به پزشک کافی است در پذیرش 24 سوال خود را مطرح کنید.

درد سینه‌ها

از آن‌جایی که هنگام بارداری میزان تولید استروژن و پروژسترون برای حمایت از رشد کودک چند برابر می‌شود و این هورمون‌ها تغییرات اساسی در بدن شما ایجاد می‌کنند، ممکن است در سینه‌ها به دلیل افزایش جریان خون احساس ورم یا التهاب کنید و آن‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. همچنین احتمال دارد نوک پستان شما صدمه ببیند و رگ‌ها در زیر پوست تیره به نظر برسند.

بسیاری از زنان در روزهای منتهی به پریود درد در ناحیه پستان را نیز تجربه می‌کنند، پس این علامت همیشه نشان‌دهنده بارداری نیست.

علائم بارداری دختر باکره چیست

احساس عجیب

همراه با گرفتگی و پستان درد، اوایل بارداری ممکن است چنین احساساتی را تجربه کنید:

  • حالت تهوع
  • کم اشتهایی
  • خستگی
  • تکرر ادرار

با گذشت هفته‌ها، این علائم ممکن است قبل از اینکه سطح HCG شما در اواخر سه ماهه اول کاهش یابد، تقویت شود. شما خودتان را می‌شناسید، بنابراین به بدن خود توجه کنید. علائم جسمی غیرمعمول می‌تواند شما را وادار به انجام تست بارداری کند.

پیشگیری از بارداری

قرص‌های جلوگیری از بارداری، کاندوم و سایر انواع وسایل پیشگیری از بارداری 100 درصد از بارداری جلوگیری نمی‌کنند. به عبارت دیگر صرف نظر از استفاده از وسایل پیشگیری یا استفاده نکردن از آن‌ها، همیشه احتمال بارداری وجود دارد.

با توجه به غیر قابل کنترل بودن بارداری، اگر هر یک از علائم ذکر شده را تجربه کردید، حتما از تست بارداری استفاده کنید.

مشکل در عوامل پیشگیری می‌تواند منجر به بارداری ناخواسته شود. مصرف روزانه قرص‌های ضد بارداری کار دشواری است. آمار نشان می‌دهد که در هر 100 زن 9 نفر با وجود استفاده از قرص‌های پیشگیری بارداری را تجربه می‌کنند.

این احتمال نیز وجود دارد که کاندوم پاره شود یا از آن نادرست استفاده کنند. سالانه ​​از هر 100 زنی که برای پیشگیری از بارداری به کاندوم اعتماد می‌کنند، تقریبا 18 نفر باردار می‌شوند.

علائم بارداری دختر باکره چیست

همچنین بهتر است پیش از برقراری روابط جنسی با متخصص زنان مشورت کنید تا اطلاعاتی را که نیاز است به شکل صحیح کسب کنید.

اگر در این مورد خجالت می‌کشید، بهترین راهکار مجددا استفاده از بخش مشاوره پذیرش ۲۴ است تا با پزشک آنلاین به صورت 24 ساعته در تماس باشید. در ادامه این سایت را معرفی می‌کنیم.

پذیرش ۲۴ پاسخگوی تمام سوالات شما در مورد بارداری

در سطور بالا سعی کردیم به این سوال که ایا دختر باکره حامله میشود پاسخ دهیم. گرچه چنین مطلبی نمی‌تواند جوابگوی تمام سوالات احتمالی شما در مورد بارداری باشد.

از طرف دیگر ممکن است به هر دلیلی نتوانید به‌صورت حضوری پیش پزشکان متخصص زنان و زایمان بروید و البته علت آن را باید خجالت دختران جوان یا زندگی در محیط کوچک بدانیم.

مجموعه پذیرش 24 شرایط لازم برای رفع چنین مشکلاتی را فراهم کرده است و برای کمک گرفتن از یک پزشک نیاز به انجام کار زیادی ندارید.

تمام افراد همیشه با مشکل گرفتن نوبت از پزشک در زندگی خود مواجه شدند، چون اغلب مجبور شدند ساعت‌های زیادی را منتظر وقت خالی بمانند و شاید حتی موفق به انجام این کار نشوند.

نتیجه آن تنها عصبانیت و سردرگمی بیمارانی است که زودتر باید به وضع وخیم آن‌ها رسیدگی شود، اپلیکیشن و وب سایت پذیرش 24 به چنین مشکلاتی رسیدگی کرده است.

در حقیقت پذیرش۲۴ برای کاربران خود پلتفرمی را طراحی کرده است تا دیگر بیماران با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنند و با خیالی آسوده روند درمان خود را طی کنند.

تنها با ورود به سایت در هر مکان و زمانی می‌توانید حوزه متناسب با کار خود را انتخاب کنید و به دنبال پزشک دلخواه خود باشید.

گرفتن نوبت فرآیند خیلی ساده‌ای دارد، به این صورت که پس از جستجو انتخاب پزشک حال باید اطلاعاتی مانند نوع خدمت، تاریخ و ساعت را تکمیل کنید و پس از ثبت‌نام در سایت نوبتتان در سیستم ثبت خواهد شد.

استفاده از سایت، اپلیکیشن، تلفن و روش‌های دیگر از مزیت‌های این سایت محسوب می‌شود چرا که تنها با نصب اپلیکیشن می‌توانید برای گرفتن نوبت و مشاوره آنلاین در خصوص مسائل پزشکی اقدام کنید.

این مجموعه توانسته است انواع گوناگونی از پزشکان و مراکز درمانی را تحت نظر خود داشته باشد، به همین دلیل حتما پزشکی متناسب با نوع بیماری‌تان و مطابق با خواسته‌هایتان در این مجموعه وجود خواهد داشت.

علاوه بر گرفتن نوبت از دکتر و مراکز درمانی، مشاوره‌های آنلاین در حوزه پزشکی، روانشناسی و سایر موارد نیز در این سایت انجام می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند برای دریافت رژیم غذایی به صورت آنلاین و از راه دور کار خود را انجام دهند.

تولیدکنندگان محتوا این مجموعه نیز همیشه به‌ر‌وز هستند تا مجله سلامتی و دارویی سایت را تکمیل کنند و اطلاعات روز دنیا را در مورد مسائل پزشکی به کاربران خود ارائه دهند.

اما بهترین ویژگی سایت پذیرش 24 که آن را از تمام مراجع دیگر جدا کرده است وجود یک قسمت پرسش و پاسخ رایگان پزشکی است که می‌توانید در آن سوالات خود را مطرح کنید و همچنین سوال سایر کاربران و جواب پزشکان همیشه آنلاین این مجموعه را مطالعه کنید.

چنین شرایطی باعث شده است تا دختران جوان یا خانم‌ها برای درج سوالات پزشکی انلاین زنان رایگان هیچ دردسری نداشته باشند و پزشکان متخصص زنان و زایمان پذیرش 24 در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکل آن‌ها رسیدگی کنند.

فراهم کردن چنین شرایطی به کمک افرادی می‌آید که باید زودتر جواب سوالات خود را بگیرند و نمی‌توانند منتظر دریافت نوبت برای مراجعه به پزشک حضوری باشند.

نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴ حتی به شما اجازه می‌دهد با پزشکان در گوشی خود در ارتباط باشید و سوالات خود را بدون توجه به مکان و زمان مطرح کنید. استفاده از این سایت به معنای اطمینان از سلامت خود است، چون سوالات شما را پزشکان مجرب و متخصص پاسخ خواهند داد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(14 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)

نظرات شما:
  • مجتبی چهارشنبه, 06 بهمن 1400

    سلام من یک هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم دخول هم داشتیم اما باکره هستش متاسفانه اسپرم رو داخل ریختم ایا احتمال داره باردار بشه راهنمایی کنید توروخدا

  • ناشناس دوشنبه, 04 بهمن 1400

    ببخشید من ن رابطه ای داشتم ن هیچی اما نزدیک به ۱۰ روزه پریودیم عقب افتاده ترشح دارم درد پریودی هم دارم اما پریود نمیشم دلیلش چیه؟تو این دوران خیلی کاهش وزن داشتم و همینطور استرس برای امتحانات داشتم ممکن از این باشه؟

  • Plang شنبه, 04 دی 1400

    سلام خسته نباشید من حدود ی ماه پیش با یکی رابطه داشتم حالا میگه شکمش بعضی موقع بزرگ میشه... قسمت معدش!؟؟ میشه راهنمای کنید

  • فاطمه دوشنبه, 29 شهریور 1400

    من با نامزدم دو هفته پیش نزدیکی داشتم در حد 5 دقیقه اما دخول نبوده و الان 4روزه عقب انداختم امکان باردار شدن وجود داره؟

  • شهرزاد يكشنبه, 21 شهریور 1400

    من الان یکماه هست که پریودیم رو عقب انداختم و یه دختر باکره هستم و تا دیروز هم با نامزدم رابطه داشتم اما دخول نبوده امکان داره باردار باشم

  • نگین پنجشنبه, 28 مرداد 1400

    من بیست روز پیش با نامزدم رابطه داشتم اما دخولی نبوده الان پنج روزه از پریودیم میگذره خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنین؟

  • سنا پنجشنبه, 13 خرداد 1400

    سلام من یک ماه پیش با نامزدم رابطه داشتم ولی دخول نداشتیم و فک میکنی که اب منی همسرم به داخل واژن ریخته شده من ماه پیش پریود شدم ولی این امکان وجود داره که باردار باشم من یک دختر باکره هستم

  • زهره شنبه, 16 اسفند 1399

    ممنون برای این اطلاعات مفید

    پاسخ مدیر:

    مرسی از لطف و محبتتون دوست عزیز.