بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
گرفتگی بینی بعد عمل طبیعی بوده که به مرور زمان با کاهش تورم داخل بافت بینی و رعایت مراقبت ها، میزان گرفتگی بینی نیز کاهش پیدا می‌کند. در ادامه مقاله با راهکارهای مناسب برای درمان گرفتگی بینی با ما همراه باشید:

گرفتگی بینی بعد عمل زیبایی یک واکنش طبیعی به عمل بوده که به دلیل التهاب و تورم بافت داخلی بینی اتفاق می‌افتد. معمولا با رعایت مراقبت‌های بعد عمل بینی تورم و گرفتگی آن به مرور زمان کاهش و بهبود می‌یابد. این مقاله به طور کامل در مورد دلیل گرفتگی بینی بعد جراحی، علائم و راه‌های درمان گرفتگی بینی بعد عمل و پاسخ به سوال " آیا گرفتگی بینی بعد از عمل طبیعی است" توضیح داده شده است. با ما همراه باشید:

گرفتگی بینی بعد از عمل+ دلایل و راه های رفع گرفتگی بینی بعد از عمل

گرفتگی بینی بعد از عمل چیست؟

بعد عمل زیبایی بینی تا چند روز دچار گرفتگی بینی و تورم خواهید شد که طبیعی است و جای نگرانی ندارد. گرفتگی و تورم بینی علاوه بر ناحیه خارجی بینی از داخل نیز وجود داشته و روی تنفس از طریق بینی تاثیرگذار است. زیرا تورم و التهاب بافت داخلی بینی باعث محدود شدن مجرای تنفسی شده و در نتیجه گرفتگی بینی رخ می‌دهد. معمولا گرفتگی بینی‌های گوشتی نسبت به بینی استخوانی بیشتر است که باید مراقبت‌ها را با دقت انجام دهید.

 

دلایل گرفتگی بینی بعد جراحی چیست؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد گرفتگی بینی بعد جراحی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • تورم و التهاب بینی: علت گرفتگی بینی بعد از عمل می‌تواند تورم و التهاب باشد. تورم بعد عمل بینی یک واکنش طبیعی بدن است که برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. معمولا تورم و التهاب بینی‌های گوشتی نسبت به بینی استخوانی بیشتر است.

  • جراح غیرماهر: یکی از دلایل گرفتگی بینی بعد از عمل رینوپلاستی می‌تواند مراجعه به پزشک غیرماهر باشد که در این صورت عمل بینی موفقی نخواهید داشت. برخی از جراحان به دلیل استفاده از غضروف در جای نامناسب، کوچک کردن بیش از حد تیغه بینی و یا سوراخ‌های آن باعث گرفتگی بینی بیمار شوند. برای انجام عمل بینی بهتر است به بهترین جراح بینی حاذق و باتجربه مراجعه کنید تا نتیجه رضایت‌بخش باشد.
  • سرماخوردگی: یکی از دلایل گرفتگی بینی بعد جراحی می‌تواند سرماخوردگی باشد. باید مراقب باشید که بعد عمل بینی دچار سرماخوردگی نشوید زیرا در این صورت دوران نقاهت شما طولانی‌تر می‌شود.
  • کوچک شدن تیغه بینی: اگر تیغه بینی بیش از حد در زمان عمل بینی کوچک شود، ممکن است مشکلاتی مانند گرفتکی بینی را به همراه داشته باشد.
  • غضروف اضافه داخل بینی: معمولا در عمل بینی برای فرم دادن به نوک بینی از غضروف استفاده می‌شود که اگر در جای مناسب قرار نداشته باشد ممکن است باعث گرفتگی بیش از حد بینی بعد جراحی شود.
  • مشکلات سینوس: علت گرفتگی بینی بعد از عمل می‌تواند مشکلات سینوس باشد که به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی ایجاد می‌شود. احساس فشار و گرفتگی بینی به مدت طولانی می‌تواند یکی از علائم عفونت سینوس باشد که باید به پزشک خود مراجعه کنید.
  • آلرژی و حساسیت: بعد عمل بینی ممکن است افراد به عوامل خارجی مختلف حساس شده و دچار آلرژی شوند که در این صورت باعث سرفه و در بیشتر موارد گرفتگی بینی می‌شود.
  • وجود تامپون: یکی از راه‌های جلوگیری از خونریزی بعد عمل بینی، استفاده از تامپون است که معمولا تا چند ساعت بعد عمل بینی برداشته می‌شود. با وجود تامپون راه تنفسی از راه بینی مسدود شده و سخت است ولی با برداشتن تامپون و به مرور زمان گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی کاهش پیدا می‌کند.

گرفتگی بینی بعد از عمل+ دلایل و راه های رفع گرفتگی بینی بعد از عمل

علائم گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

معمولا بعد عمل بینی، بافت داخلی دچار تورم و التهاب شدید شده که به مرور زمان برطرف خواهد شد. از علائم عمل بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم: بافت داخلی بینی به دلیل تجمع مایعات داخل آن، دچار تورم شده که التهاب آن پس از چند هفته بعد جراحی کاهش پیدا می‌کند.
  • بزرگ شدن بینی: یکی از علائم تورم بینی، بزرگ شدن آن است که معمولا در 6 ماه اول بعد جراحی به دلیل تورم داخل بینی، ظاهر آن بزرگ به نظر می‌رسد. به مرور زمان با چسب زدن بینی و رعایت مراقبت‌های بعد از آن فرم اصلی بینی مشخص خواهد شد.
  • خونریزی بینی: ممکن است تا 4 روز اول بعد عمل بینی، خونریزی داشته باشید که طبیعی است و به مرور زمان برطرف خواهد شد.

در صورت مشاهده علائم غیرمعمول باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

 

گرفتگی بینی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

گرفتگی بینی بعد عمل جراحی یک عارضه خیلی طبیعی بوده که برای بیشتر افراد به وجود می‌آید. با این وجود میزان گرفتگی بعد عمل زیبایی بینی در افراد مختلف با توجه به نوع بینی، روش جراحی، میزان واکنش بدن هر فرد متفاوت است. معمولا مدت زمان گرفتگی بینی بعد از عمل بین 1 تا 3 هفته می‌باشد که بعد جراحی بینی به مرور زمان برطرف خواهد شد. رعایت مراقبت‌های بعد عمل بینی و استفاده از کمپرس سرد در روزهای اول بعد عمل بینی تاثیر بسزایی در کاهش ورم بینی دارد.

 

برای گرفتگی بینی بعد از عمل چه کنیم؟

برای رفع ورم و گرفتگی داخل بینی بعد از عمل، راهکارهای متفاوتی است که در ادامه به آن اشاره شده:

  • استفاده از کمپرس سرد در 48 ساعت اول بعد جراحی بینی به کاهش تورم کمک می‌کند.
  • رعایت تمام مراقبت‌های بعد عمل بینی در کاهش ورم نقش دارند.
  • از دوش آب ولرم و کم فشار باید استفاده کنید.
  • تا 2 ماه بعد جراحی بینی به هیچ عنوان در غذاهای خود از نمک استفاده نکنید.
  • مدت زمان استحمام خود بعد جراحی بینی را در هفته‌های اول کوتاه کنید.
  • از داروهای تجویز شده پزشک برای کاهش تورم و التهاب بعد جراحی بینی با دقت استفاده کنید.
  • از مشروبات الکلی، سیگار و قلیان تا 2 ماه بعد جراحی بینی استفاده نکنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید.
  • فعالیت بدنی زیاد و خسته‌کننده تا 8 ماه بعد عمل بینی نداشته باشید.
  • طبق توصیه و دستور پزشک از سرم شستشو استفاده کنید.
  • در زمان خوابیدن و استراحت کردن از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.
  • غذاهای سبک و مقوی مصرف کنید.

گرفتگی بینی بعد از عمل+ دلایل و راه های رفع گرفتگی بینی بعد از عمل

ماساژ بینی بعد از عمل برای کاهش ورم

برای کاهش تورم بینی بعد عمل ماساژ می‌تواند گزینه مناسبی باشد که باید حتما با دستور پزشک انجام شود. ابتدا دو انگشت خود را روی بینی گذاشته و به سمت گونه‌ها به آرامی ماساژ دهید. به هیچ عنوان در زمان ماساژ بینی نوک آن و تیغه را دست نزنید. ماساژ بینی به منظور کاهش تورم باید حتما با تایید پزشک انجام شود.

 

آیا گرفتگی بینی یکسال بعد از عمل طبیعی است؟

التهاب و تورم بینی بعد جراحی تا 1 ماه اول طبیعی است و به مرور زمان با رعایت مراقبت‌ها برطرف خواهد شد. اگر گرفتگی بینی یکسال بعد عمل ادامه داشته باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

 

بهترین اسپری برای گرفتگی بینی بعد از عمل کدام است؟

بهترین اسپری رفع گرفتگی بینی بعد جراحی، اسپری هیدراته نمکی سرمایشی است که باید حتما با دستور پزشک استفاده کنید.

 

سخن نهایی

به طور کلی گرفتگی بینی بعد از عمل جراحی یک عارضه طبیعی است که معمولا بعد چند هفته بهبود می‌یابد. اگر برای عمل بینی خود، بهترین جراح بینی را انتخاب و به آن مراجعه کنید قطعا از نتیجه جراحی بینی خود رضایت دارید و با عوارض غیرقابل جبران مواجه نخواهید شد. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین جراح بینی در شهر خود به وبسایت پزشک 24 مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز