بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی

یادگیری زبان ترکی در کلاس درس و خواندن کتاب های آموزشی می تواند کمی کسل کننده باشد در نتیجه استفاده از فیلم های ترکی برای یادگیری این زبان به شما کمک خواهند کرد تا روند یادگیری تان را جذاب کرده و همچنین کلی لغت و اصطلاح عامیانه را نیز یاد خواهید گرفت.

از این رو در این مطلب می خواهیم چند فیلم ترکی که می توانند برای یادگیری زبان ترکی مناسب باشند را به شما معرفی کنیم.

لیستی از بهترین فیلم های ترکی برای یادگیری زبان

در این بخش می خواهیم به لیستی از فیلم های ترکی جذاب که برای یادگیری زبان ترکی مفید می باشند اشاره کنیم:

۱. فیلم A Touch of Spice

این فیلم یک فیلم دارم، کمدی است که در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. این فیلم تصویری لطیف از کسانی را ارائه می دهد که زندگی آن ها در قتل عام استانبول در سال 1955 از هم پاشیده شد، جایی که خشونت سازمان یافته اوباش در استانبول به اقلیت یونانی شهر حمله کرد. این فیلم داستان یک آشپز عالی یونانی که از تخصص آشپزی خود برای جان بخشیدن به زندگی اطرافیان خود استفاده می کند را روایت می کند. مجموعه ای از وقایع سپس او را وادار می کنند که به زادگاهش در ترکیه بازگردد، جایی که متوجه مسئله مهمی می شود.

این فیلم چند زبانه، که قهرمان داستانی را دنبال می کند که بین دو جهان گیر افتاده است، بینش ارزشمندی را در مورد تأثیر درگیری یونان و ترکیه به زبان آموزان ترک می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا جنبه های این درگیری را می توان امروز در هر دو طرف مرز احساس کرد.

۲. فیلم G.O.R.A.

این فیلم یک فیلم کمدی، علمی و تخیلی است و محصول سال ۲۰۰۴ می باشد. داستان فیلم در مورد زندگی عارف، یک فروشنده فرش دست دوم است، زمانی که توسط بیگانگان از سیاره G.O.R.A ربوده می شود و مسیر زندگیش تغییر می کند. او سپس متوجه می شود که رئیس امنیتی سیاره در حال طرح یک نقشه شوم است.

این فیلم نوشته یکی از برجسته ترین کمدین های ترکیه، جم یلماز است. علیرغم برخی واژگان چالش برانگیز و ارجاعات مکرر به اکتشاف فضا، دنبال کردن دیالوگ در این فیلم نسبتاً آسان است و این فیلم را به یک فیلم طنز عالی برای زبان آموزان ترکی متوسط تا پیشرفته تبدیل می کند.

۳. فیلم Mustang

این فیلم یک فیلم درام، نوجوان پسند است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده. درام تحسین‌ شده دنیز گامزه ارگوون، تصویری صمیمی از دختران نوجوانی را ارائه می ‌دهد که در یک شهر روستایی در منطقه دریای سیاه بزرگ می‌ شوند. در حالی که این پنج دختر در دوران تغییر از حالت جوانی به بزرگسالی هستند، این اثر سینمایی جذاب به بررسی نقش‌ های جنسیتی سنتی در ترکیه و ارتباط آن ها در جامعه امروزی می‌ پردازد.

این فیلم با فیلمبرداری زیبای خود که مناطق کمتر دیده شده ترکیه را به نمایش می گذارد، تصویری جذابی از زندگی در ترکیه امروزی را به بینندگان ارائه می دهد. همچنین زبان محاوره ای روزمره، فیلم موستانگ را برای زبان آموزان متوسط مناسب می کند.

۴. فیلم Winter Sleep (Kış Uykusu)

فیلم خواب زمستانی یک فیلم درام، هیجان انگیز است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده. Kış Uykusu اثر Nuri Bilge Ceylan یک درام جذاب است که به بررسی نابرابری اجتماعی-اقتصادی بسیار رایج در ترکیه می پردازد. آیدین شخصیت اصلی و ضد قهرمان فیلم است و موقعیت ممتاز او به عنوان یک بازیگر ثروتمند بازنشسته به طور همزمان او را به یک بیگانه تبدیل کرده و همچنین این موضوع باعث شده تا با اطرافیانش رابطه ای عجیب برقرار نماید.

این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، با برنده شدن نخل طلای سال 2014 در صدمین سالگرد سینمای ترکیه، تاج رنسانس سینمای ترکیه محسوب می شود. علیرغم زبان و مضامین پیچیده فیلم، فیلم خواب زمستانی داستان جذابی ارائه می ‌کند که بیننده را کاملا جذب می ‌کند و آن را به منبعی عالی برای زبان ‌آموزان ترکی در سطح متوسط تا پیشرفته تبدیل می ‌کند.

۵. فیلم Once Upon A Time In Anatolia

فیلم روزی روزگاری آناتولیا یک فیلم جنایی، دارم است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. این فیلم ترکی که در شهر کوچک کسکین در مرکز آناتولی می گذرد، داستان فیلم در مورد یک افسر پلیس، یک پزشک و یک دادستان محلی است که تلاش می کنند هویت واقعی یک قاتل و محل قربانی های شان را کشف کنند. مظنونان کنان و برادرش هستند که به دلیل اعتراف هر دو دچار مشکل روانی هستند.

با این حال، یک جای کار درست نیست و ممکن است این افراد به اشتباه متهم شده باشند. جستجو برای یافتن جسد دشوار است زیرا کمان نمی تواند محل دقیق جسد را به خاطر بیاورد. این فیلم ترکی بسیار بیشتر از یک معمای قتل ساده است و موضوعات مختلفی را بررسی می کند.

روزی روزگاری در آناتولی به کارگردانی کارگردان مشهور نوری بیلگه جیلان، یکی از برندگان جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال 2011 ساخته شده.

کلاس زبان ترکی استانبولی

همانطور که گفتیم در کنار کلاس زبان ترکی و مطالعه کتاب های آموزش زبان ترکی باید از فیلم ها نیز برای بهبود مهارت های زبانی نیز استفاده کنیم.

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی موسسه زبان دهخدا به برگزاری کلاس های ترکی به صورت آنلاین و حضوری به شکل خصوصی و گروهی می پردازد.

این کلاس ها تمامی مهارت های زبان ترکی را به شما آموزش می دهند اما تمرکز ویژه ای بر روی مهارت مکالمه شما خواهند داشت.

کلاس آنلاین ترکی موسسه در پلتفرم اختصاصی موسسه با تمامی امکانات آنلاین و با پشتیبانی فنی در طول مدت کلاس برگزار می شود.

برای شرکت در کلاس های ترکی استانبولی ابتدا تعیین سطح می شوید و سپس با دریافت مشاوره و مشخص شدن برنامه کلاسی خود شروع به یادگیری این زبان خواهید کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز