بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شما هم پوست پاهاتون خشک و تیره شده؟ خصوصا در تابستون که دیگه هیچوقت فرصتی برای لذت‌بردن از صندل پیدا نمی‌کنید. این روزها یکی از راهکارهای خیلی معروف برای درمان پوست پا، پارافین تراپی پا هست. این روش درمانی، به شکل‌های مختلفی انجام می‌شه که استفاده از دستگاه پارافین تراپی یکی از بهترین روش‌هاست و به شما کمک می‌کنه توی خونه و خودتون پارافین تراپی رو انجام بدید.

پارافین چیه؟

پارافین یا همون موم پارافین، یک ماده جالبه که شکلش مثل موم هست، سفید یا بی‌رنگ و خیلی نرم و جامده. این ماده از هیدروکربن‌های اشباع ساخته شده، یعنی یه جورایی از مواد نفتیه. شاید تو شمع‌ها دیده باشید؛ چون پایه تولید شمعه و واسه این کار استفاده می‌شه.

از این ماده معمولا در سالن‌های زیبایی، روی دست و پاها و حتی ناخن‌ها استفاده می‌شه. خوبیش اینه که بی‌رنگه، بی‌مزه و بی‌بو، پس هیچ مزاحمتی برای حساسیت‌هاتون ایجاد نمی‌کنه. علاوه‌بر این، برای تسکین درد مفاصل و عضلات هم می‌شه ازش استفاده کرد.

جادوی پارافین تراپی برای پا

پارافین تراپی پا چیه؟

پارافین تراپی یک روش جدید و کاربردیه که برای درمان خشکی و خشک شدگی پوست دست، پا و بدن استفاده می‌شه. روش کارش اینه که دست و پاتون در یک موم پارافین ذوب ‌شده قرار میدید. خیالتونو راحت کنیم، نگران سوختگی نباشید؛ چون این موم حاوی روغن پارافینه و دمای ذوبش (از ۴۷ درجه سانتی‌گراد تا ۶۴ درجه) که خیلی پایینه. با این روش موم پارافین روی پوست حس گرما و آرامش ایجاد می‌کنه. این لایه موم هم مثل یک پوشش اضافی روی پوست عمل می‌کنه که باعث می‌شه پوستتون رطوبتشو از دست نده. در نتیجه پوست دست و پا به تدریج نرم و روشن می‌شه.

پارافین خودش یک مقداری گرما جذب و حفظ می‌کنه. دقیقا این خاصیتش باعث می‌شه که به درمان برخی مشکلات مثل آرتریت، روماتیسم و دردهای جزئی کمک کنه؛ چون انرژی برای ذوب شدن موم پارافین در خودش ذخیره می‌شه، وقتی لایه موم اطراف پوست خنک شد و یک لایه عایق ایجاد کرد، گرما رو به عمق مفاصل یا ناحیه آسیب‌دیده منتقل می‌کنه. ولی یک نکته داره؛ اگر فشار خونتون بالاست، دیابت یا واریس دارید، بهتون توصیه نمی‌شه از این روش استفاده کنید.

پارافین تراپی پا چه مزیت‌هایی داره؟

موم پارافین چندتا خاصیت داره که برای دست و پا خوبه. کلا پارافین تراپی به دلیل خاصیت‌های پارافین، مزیت‌های زیادی داره:

بالا بردن خاصیت الاستیسیته پوست

یکی از مزیت‌های پارافین تراپی اینه که الاستیسیته پوستتون رو بالا می‌بره. وقتی صندل یا کفش باز می‌پوشید، پوست پاتون خشک و زبر می‌شه، درسته؟ این موم می‌تونه بهشون یک حالت نرم و انعطاف‌پذیر برگردونه. خصوصا در هوای سرد که پاها زیاد خشک می‌شن، پارافین به بهبود رطوبت به پوست کمک می‌کنه.

بهبود درد عضلات

در مواقع درد عضلات و مفاصل، وقتی موم پارافین گرم می‌شه، حسابی بهتون کمک می‌کنه. این حرارت موم باعث افزایش جریان خون می‌شه و پاهاتون یک حالت جوان‌تر می‌گیرند. حتی می‌تونید یک روغن مثل اسطوخودوس یا روغن درخت چای بهش اضافه کنید تا اثر تسکین‌دهندگیش رو بیشتر کنید.

پاکسازی پوست

موم پارافین خودش توانایی پاک‌سازی پوست رو داره. اون سلول‌های مرده رو که اذیتتون می‌کنند، باهاشون حسابی کار می‌کنه. پینه‌های دست و پا رو نرم می‌کنه و ترک‌های خشک پاشنه رو بهتر می‌کنه.

جادوی پارافین تراپی برای پا

آموزش پارافین تراپی با دستگاه

یکی از روش‌های پارافین تراپی، استفاده از دستگاه‌های مخصوصه این کار هست. پارافین تراپی با دستگاه کار سختی نیست و خیلی سادس. در وبسایت کانواس، دستگاه پارافین تراپی کانواس هست که یکی از بهترین دستگاه‌های مخصوص این کاره.

روش پارافین تراپی با دستگاه پارافین تراپی پا به‌صورت زیر هست:

پاکسازی

اولین قدم برای پارافین تراپی پا با دستگاه اینه که پوستتون رو پاکسازی کنید. برای پاکسازی پوست از صابون ضد باکتریال یا هر محلول پاک‌کننده‌ای که دوست دارید استفاده کنید و پوست پا رو خوب بشویید. بعد از اینکه مواد پاک‌کننده رو با آب گرم شستید، وارد مرحله بعد بشید.

بخور پوست

اگر دلتون خواست، می‌تونید چند دقیقه پوستتون رو جلوی بخار آب بذارید. این کار باعث باز شدن منافذ پوست می‌شه و جذب پارافین بالا می‌ره.

ماساژ پا

یک کرم مناسب روی پوست بزنید و پوست رو ماساژ بدید. این کار باعث می‌شه پوست برای شروع پارافین تراپی آماده بشه. بعد کرم اضافی روی پوست رو پاک کنید و یک لوسیون مرطوب‌کننده بزنید. اهمیت این کار اینه که این لوسیون با گرمای پارافین راحت‌تر جذب می‌شه.

پارافین تراپی

یکی از پاهاتون رو (مثلا کف پا یا قوزک یا حتی زانو) داخل دستگاه پارافین بذارید و حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه اجازه بدید تا این ماده جادویی همه جا رو بپوشونه. وقتی پا رو می‌ذارید داخل، حتما انگشتاتون رو باز کنید که روغن به همه سطح پوست برسه.

سپس پا رو بیرون بیارید تا پارافین خشک بشه. دوباره همون پا رو داخل پارافین بذارید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بیرون بیارید و این کار رو چندین بار تکرار کنید. برای پارافین تراپی پا، مهمه که روغن به‌صورت لایه‌ای روی پوست بیفته تا یک لایه ضخیم تشکیل بشه و حرارت رو در لایه‌های زیرین نگه داره. بهتره این کار رو بین ۵ تا ۱۰ بار برای هر پا تکرار کنید.

حالا که لایه‌ ضخیم ایجاد شد، پا رو کامل داخل یک کیسه پلاستیک بذارید و بعدش با یک جوراب حوله‌ای بپوشونیدش. این کار باعث می‌شه که حرارت پارافین فقط به پا برسه و هدر نره. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا حرارت به خوبی از طریق پوست جذب بشه. بعد از این مدت، پارافین خشک می‌شه.

بعد از پانزده دقیقه، پا رو از پلاستیک در بیارید و همه پارافین رو از روی پوست جمع کنید. اگر کرم مرطوب‌کننده رو خوب زده باشید، این کار خیلی راحته. حالا می‌تونید از کرم ماساژ استفاده کنید و پوستتون رو خوب ماساژ بدید. پارافین باقی‌مونده رو داخل پلاستیک یا دستگاه پارافین تراپی برای استفاده‌های بعدی نگهداری کنید.

جادوی پارافین تراپی برای پا

سخن پایانی

جدا از زیبایی، بهداشت پوست پا خیلی مهمه؛ چون اثر زیبایی و بهداشت در همین قضیه خودش رو نشون می‌ده. به همین دلیل روش پارافین درمانی خیلی خوب پذیرفته شده. پارافین بدون بو و رنگه، حتی در طول درمان هم حس درد یا ناراحتی نمی‌ده. این باعث شده که خیلی سریع مورد توجه خانم‌ها قرار بگیره.

همونطور که توضیح دادیم، پارافین تراپی یک درمان خیلی خوب برای سلامتی پوسته و چون از مراکز ماساژ و سالن‌های زیبایی از این درمان استفاده می‌کنند؛ اما شما با دستگاه پارافین تراپی پا خیلی راحت می‌تونید خودتون در منزل این روش درمانی رو انجام بدید. ما پمپ لیکوئید کانواس رو در اختیار شما گذاشتیم تا به‌جای اینکه هر ماه به سالن‌های زیبایی برید، خیلی راحت توی خونه، پارافین تراپی رو انجام بدید و در زمان و هزینتون صرفه‌جویی کنید. کانواس تولید کننده لوازم تتو و کاشت ناخن در ایرانه و شما میتونید محصولاتشون در تمامی فروشگاههای حضوری و اینترنتی پیدا کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز