بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

لباس زیبا همواره یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت انسان است و خواهد بود. از این رو پیدا کردن و تهیه لباس‌های مختلف با اندام به ویژه لباس شب، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درواقع فرقی ندارد که سلیقه شما چه نوع لباس شبی است، چرا که در قدم اول باید لباسی که انتخاب می‌‌کنید، با اندام شما هماهنگ باشد. در زمان خرید لباس شب مناسب با تیپ بدنی، رعایت برخی از نکات ضروری به شمار می‌آید. برای مثال اگر تیپ اندامی شما سیب شکل است، خرید لباسی که مناسب اندام ساعت شنی باشد، استایل شما را نامناسب نشان می‌‌دهد. این مطلب به بررسی انتخاب لباسی ایده‌آل با توجه به فرم اندام شما می‌پردازد، پس آن را از دست ندهید.

راهنمای انتخاب لباس شب مناسب براساس اندام و استایل

لباس شب چیست و چه انواعی دارد؟

قبل از بررسی موضوع انتخاب لباس براساس فرم بدن، باید بدانیم که لباس شب چیست و چه انواعی دارد. لباس شب در واقع لباس‌های مجلسی بلند یا کوتاه هستند که ز طراحان مختص به خود برخوردار هستند و همچنین از مد روز تبعیت نمی‌کنند. این لباس‌ها درست شبیه به دوخت لباس عروس متناسب با تیپ اندام افراد دوخته می‌شوند و دارای قالب خاصی هستند. برای انتخاب لباس شب مناسب باید به چندین المان مختلف دقت کرد که یکی از آن‌ها اندام است.

 علاوه بر این شما در انتخاب این لباس‌ها باید توجه ویژه‌ای به رنگ پوست خود داشته باشید. از نکات دیگر در خصوص این لباس‌ها می‌توان به اهمیت تناسب آن‌ها با مراسم‌های مختلف اشاره کرد. در واقع استفاده از یک لباس شب برای شرکت در مراسم‌های شاد و رسمی، اصلا درست نیست. از سوی دیگر رنگ لباس شب نیز باید با نوع مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید، هم‌خوانی داشته باشد. در ادامه به معرفی چند مورد از لباس‌های شب می‌پردازیم.

لباس شب کلوش

لباس کلوش از زیباترین انواع لباس شب به شمار می‌‌آید. این مدل از لباس دارای بالا تنه جذب است و همچنین قسمت پایین کمر آن نیز گشاد می‌باشد. این لباس‌ها برای افرادی که بالاتنه لاغر دارند، موردی مناسب است. لازم به ذکر است که لباس شب کلوش بیشتر در مراسم‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

راهنمای انتخاب لباس شب مناسب براساس اندام و استایل

لباس شب دکلته

لباس شب دکلته یکی دیگر از مدل‌های جذاب لباس شب است. این لباس از هیچ بندی برای ثابت نگه‌داشتن  بخش بالاتنه و سینه استفاده نمی‌کند. لباس شب دکلته مناسب مهمانی‌‌های گوناگون بوده اما ممکن است با استایل همه بانوان هم‌خوانی نداشته باشد. دوخت این لباس براساس حالت‌های بدنی خاص به انجام می‌رسد. در کلاس‌ آموزش لباس شب دوزی، شما می‌توانید طرز صحیح دوخت این لباس براساس اندام را یاد بگیرید.

لباس شب جذب

لباس شب جذب با توجه به نامی که دارد، مشخص است که به طور کامل به بدن جذب می‌شود. پوشیدن این لباس در واقع باعث بیشتر به چشم آمدن فرم بدن خواهد شد. این لباس بیشتر در مهمانی‌های رسمی کاربرد دارد و از لباس‌ شب‌های خاص به شمار می‌‌آید.

انتخاب بهترین لباس شب برای بانوان براساس فرم اندام

شاید این سوال در ذهن شما باشد که چگونه فرم بدن خود را بشناسم. به شکل بدن خود نگاه کنید و چنانچه از چگونگی فرم اندام خود اطمینان ندارید، بهتر است خودتان را در عرض شانه، کمر، باسم و سینه به طور دقیق اندازه‌گیری کنید.

در این صورت می‌توانید بفهمید که بدن شما به چه جهتی متمایل بوده و از کدام بخش بیشتر پهن است. با این فرمول اندازه‌گیری اندام خانم‌ها کار ساده‌ای خواهد بود. به این نکته دقت کنید که مهم نیست بدن شما چه سایزی دارد و شکل آن چگونه است.

راهنمای انتخاب لباس شب مناسب براساس اندام و استایل

 چرا که در هر صورت شما می‌توانید براساس نوع فرم بدن خود، یک لباس شب زیبا و شیک انتخاب کنید و با استفاده از آن در مجالس مختلف بدرخشید. اندام‌ها شامل موارد مختلفی هستند که برای مثال می‌توان به اندام سیب شکل، ساعت شنی، گلابی شکل، مستطیلی، ورزشی و ... اشاره کرد. در ادامه به معرفی اندام‌های مختلف و لباس شب‌هایی که با هر یک از این اندام‌ها همخوانی دارد، می‌پردازیم.

اندام ورزشی و باریک

اندام باریک که با نام اندام ورزشی و همچنین قدبلند هم شناخته می‌شود، یکی از اندام‌‌هایی است که هر اکثر بانوان به آن علاقه دارند. اگر شما از آن دسته از بانوانی هستید که اندام باریک یا ورزشی دارید، بهتر است دنبال لباس شبی باشید که سینه و ران را به همراه کمر باریک نشان می‌دهد. در زمان خرید لباس شب برای اندام باریک، شما باید لباسی را انتخاب کنید که به بدن شما حجم و بافت قوی بدهد.

به عنوان مثال، این لباس مجلسی به سبک پری دریایی با طراحی یک شانه متناسب. یقه‌های دلبر به ایجاد منحنی‌های جذاب و زنانگی در اندام شما کمک می‌کنند، به خصوص وقتی با لباس عروس دریایی یا دامن شیپور ست می‌شوند. سعی کنید از لباس های ستونی (لباس هایی که بالا و پایین هستند) دوری کنید. هنگام خرید، ظاهر سرگرم کننده ای را انتخاب کنید که بافت یا حجم ایجاد کند. استفاده از لباس شب دامن مجلسی یا کمر امپراتوری نیز می‌توانند گزینه‌های جذابی برای اندام ورزشی باشند.

اندام ساعت شنی

این فرم بدن به عنوان یکی از زیباترین و البته مناسب‌ترین فرم‌های اندام برای انتخاب لباس شب است و این نوع لباس در تیپ بدنی ساعت شنی بسیار زیبا خواهد بود. اندام ساعت شنی به معنای برخورداری از بالای تنه و پایین تنه باریک دارای برجستگی و برآمدگی‌های متناسب با بدن است. چنانچه اندامی شبیه به ساعت شنی دارید، برای انتخاب لباس شب کار دشواری نخواهید داشت.

شما باید لباس شبی انتخاب کنید که اندام شما را به بهترین شکل جلوه دهد. با توجه به اینکه شما از اندام جذابی برخوردار هستید، لباس شما نیز باید این اندام را به صورت متمرکز نشان دهد. سعی کنید لباس انتخابی شما گشاد نبوده و تا حدی که امکان دارد، جذب باشد.

به طور کلی این نوع اندام با هر لباس شبی همخوانی دارد، اما بهتر است که لباس‌های جذب‌ را برای اندام زیبای خود انتخاب کنید. از سایر نکات راهنمای انتخاب لباس شب مناسب با اندام ساعت شنی می‌توان به خرید لباسی اشاره کرد که خط کمر شما را محو نکند. تهیه لباس‌هایی که از یقه‌های باز، کمربندهای روی کمر و یا یقه V برخوردار هستند نیز برای این مدل اندام مناسب و جذاب است.

اندام شبیه به شکل سیب

اندام سیب شکل به معنای برخورداری از پا و ران‌های باریک و لاغر است. در این نوع اندام بالاتنه  پهن‌تر بوده و بخش مرکزی بدن نیز گرد می‌باشد. برای اینکه بهترین لباس شب را برای اندام سیبی شکل خود انتخاب کنید، در قدم اول به دنبال لباسی بگردید که ظاهر زیبایی در بخش کمر داشته باشد. انتخاب لباس شب با یقه V نیز می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند.

اگر در یک مهمانی و مراسم مهمی هستید، باید از فرصت خود به بهترین نحو استفاده کنید و پاهای خود را جذاب‌تر جلوه دهید. برای مهمانی‌های رسمی بهتر است که یک لباس مجلسی شیک بدون بند با حجم بالایی از دامن A شکل تهیه کرده و بپوشید. رعایت این راهنمایی‌ها در خرید لباس شب می‌تواند بهترین راهنمای خرید لباس عروس نیز برای شما باشد.

اندام شبیه به گلابی

اندام گلابی شکل از ران‌های بزرگ و بالاتنه باریک تشکیل می‌شود. در انتخاب لباس شب مناسب با این اندام باید به جزئیات بالای بدن خود اهمیت زیادی دهید. اگر اندام شما به شکل طبیعی گلابی شکل است، این را یک امتیاز برای خود بدانید؛ به این دلیل که بسیاری از افراد برای رسیدن به این اندام زیبا، اقدام به گرفتن رژیم‌های طولانی، ورزش‌های سخت و فعالیت‌های روزانه طاقت‌فرسا می‌کنند.

بهترین لباس شب برای این نوع فرم بدنی، لباسی است که دامنی کوتاه داشته و بیشتر تمرکز آن بر روی بالای تنه باشد. در واقع اگر اندام شبیه به گلابی دارید لباسی انتخاب کنید که بالاتنه زیبایی دارد و البته پایین‌تنه آن‌ها جذب بوده و مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

 یکی از مدل لباس‌ شب‌هایی که باید از آن دوری کنید، لباس‌هایی هستند که کلیه اندام را جذب می‌کنند. چنانچه علاقمند به خیاطی هستید و قصد دوخت لباس شب براساس اندام گلابی شکل را دارید، می‌توانید با حضور در کلاس‌های خیاطی از جمله کلاس آموزش خیاطی آسان، دوخت چنین لباس‌های را یاد بگیرید.

اندام دارای بالاتنه بزرگ‌تر

چنانچه از سینه پری برخوردار هستید، حتما این بخش از اندام خود را با ظاهری متناسب به همراه دور کمر خود نشان دهید. اگر اندام بزرگتری در بالاتنه خود دارید، بهتر است به دنبال لباس‌هایی باشید که باعث برجسته نشان داده شدن سینه شما شده و نیمه پایینی بدن شما را باریک نشان دهد.

انتخاب لباس مجلسی یا شب با دامن A شکل می‌توان استایل شما را خاص و زیباتر از همیشه جلوه دهد. یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای این نوع اندام، لباس شب فرم پری دریایی می‌باشد که اندام شما را به شکل کاملا طبیعی برجسته نشان می‌دهد.

علاوه بر این شما می‌توانید لباسی بخرید که دامنی تهیه کنید که پا  و کمر شما رو پوشش دهد. از طرفی تهیه لباس شب با یقه‌‌های هالترشکل نیز بدون‌تردید باعث خاص شدن استایل شما می‌شود. لباسی که یقه بسیار بلند دارد، گزینه مناسبی برای استایل بدنی شما نیست؛ چرا که یتیپ شما را غیرطبیعی جلوه می‌دهد.

اندام ریز و کوچک

بانوان ریزاندام به طور معمول قد نسبتا کوتاه، و همچنین بالاتنه باریک دارند. برای اینکه از این نوع اندام بهترین استفاده را ببرید، باید یک لباس شب با رنگی یکنواخت تهیه کنید. خانم‌‌هایی که از اندام کوچکی برخوردار هستند، بهتر است در مجالس مختلف از لباس شب تک رنگ استفاده کنند، چرا که این لباس‌ها استایلی جذاب را برای این دسته از بانوان ایجاد می‌کنند. انتخاب لباس شب با این مشخصات، باعث می‌شود که توجه افراد به تمامی بخش‌های لباس شما باشد و همچنین شما را قدبلندتر از حالت عادی نشان دهد. اگر قصد استفاده از لباس شب با سبکی متفاوت دارید، می‌توانید برای تهیه لباس‌‌هایی که از کمربند بلند برخوردار هستند و موجب بلندتر به چشم آمدن پاهای شما می‌شوند، اقدام کنید.

اندام مثلث وارونه

اندام مثلت وارونه به طور تقریبی برعکس فرم بدنی گلابی شکل می‌باشد. یعنی در بخش بالاتنه دارای پهنای زیادی است و در بخش پایین‌تنه نیز، تعادلی از لحاظ پهنی بدن با بالاتنه وجود ندارد. این فرم بدنی به شکلی است که در آن قفسه سینه و شانه‌‌ها پهن‌تر از باسن و کمر هستند.

 از این رو جهت انتخاب لباس برای اندام مثلث وارونه، شما باید بر روی حجم پایین‌تنه و میان‌تنه بدن خود تمرکز داشته باشید. بنابراین اگر چنین اندامی دارید سعی کنید لباس شبی انتخاب کنید که در قسمت بالاتنه ساده بوده و پایین‌تنه شما را جذاب و حجیم نشان دهد.

اندام مستطیلی

اندام مستطیلی یکی دیگر از اندام‌های جذاب است که هر بسیاری از بانوان آرزوی داشتن آن را دارند. در این نوع اندام حجم بدن از نوک پا تا شانه‌ها به شکل پیوسته یکسان و یک‌اندازه می‌باشد. اندام مستطیلی شباهت بسیار زیادی به اندام ساعت شنی دارد و تنها تفاوت میان این دو فرم بدنی، حجم برآمدگی‌ها برخی از اعضای بدن است.

 به منظور انتخاب بهترین لباس شب برای این اندام، باید لباسی انتخاب کنید که قفسه سینه و گردن شما را جذاب جلوه می‌‌دهد و برآمدگی‌های شما را پرحجم‌تر نمایان ‌می‌کند. برای این فرم بدنی، انتخاب لباس شبی که آستین حلقه‌ای یا کوتاه دارد هم بسیار جذاب است. علاوه بر این شما می‌توانید از لباس‌های یقه‌باز و جذب برای استایل زیبای خود استفاده کنید. اگر دارای اندام مستطیلی شکل هستید، به هیچ عنوان از لباس شب‌های گشاد استفاده نکنید.

راهنمای انتخاب لباس شب مناسب براساس اندام و استایل

انتخاب لباس شب براساس اندام از نکات مهم در جذابیت به شمار می‌آید

انتخاب لباس شب با توجه به نوع اندام، کار دشواری نیست. اگر شما بتوانید به بهترین شکل اندام خود را شناسایی کنید و با خصوصیات بدنی خود آشنا شوید، در انتخاب لباس شب به بهترین شکل عمل خواهید کرد. به طور کلی در دسته‌بندی اندام‌های مختلف، نمی‌توان گفت که اندامی نسبت به اندام دیگر برتری دارد یا زیباتر است. در واقع اگر فرم بدنی شما ساعت شنی باشد، دلیل بر این نیست که اندامی زیباتر از سایر فرم‌های بدنی دارید. چرا که برای تمامی اندام‌‌ها لباس شب زیبا و مناسب وجود دارد. در ضمن اگر حس می‌کنید که تهیه لباس شب مناسب با اندامتان برای شما سخت است، می‌توانید یک خیاط را برای دوخت لباس شب موردنظر خود استخدام کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: