بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

معمولا در آخر هفته‌ها افراد وقت آزاد بیشتری دارند. تعطیلی مدارس و بسیاری از مشاغل باعث می‌شود خانواده‌ها و دوستان زمان بیشتری را کنار هم بگذرانند؛ اما چگونه می‌توان از این زمان بهترین استفاده را کرد؟ با داشتن سرگرمی‌ های جذاب می‌توان ساعات خوش بیشتری کنار یکدیگر داشت. در این مطلب قصد داریم راجع‌به فعالیت‌های جذابی حرف بزنیم که می‌توانید با کمک آن‌ها آخر هفته بهتری داشته باشید.

سرگرمی های جذاب برای آخر هفته ها

گردش در دل طبیعت و انجام بازی‌های گروهی

اگر می‌توانید به دل طبیعت بروید، بدون‌شک انرژی مثبت طبیعت به تنهایی باعث می‌شود لحظات نابی را تجربه کنید. در کنار لذت بردن از طبیعت می‌توانید بازی‌های گروهی مختلفی را امتحان کنید تا از کنار هم بودن هم لذت ببرید. بازی‌هایی مثل والیبال، تنیس، بدمینتون، فوتبال، وسط‌بازی و ... ازجمله بازی‌هایی هستند که می‌توانند برای سرگرم کردن شما مفید باشند.

آشپزی کردن

چرا آشپزی کردن را یک سرگرمی به‌حساب نیاوریم؟ بدون‌شک آشپزی کردن آن هم به‌شکل گروهی می‌تواند فعالیتی بسیار جذاب باشد. کافیست یک دستورغذایی آسان و خوشمزه انتخاب کنید و به درست کردن یک کیک، شیرینی یا یک غذای خاص مشغول شوید؛ خواهید دید که طعم آشپزی کردن آن هم به شکل گروهی چقدر متفاوت خواهد بود.

تماشای فیلم و سریال

اگر شرایط بیرون رفتن را ندارید، می‌توانید در منزل از اوقات فراغت خود استفاده کنید؛ برای این منظور می‌توانید انواع فیلم‌ها و سریال‌های جذاب را دانلود کرده یا از سرورهای اختصاصی آن‌ها را مشاهده کنید. بدون‌شک تماشای فیلم و سریال جذاب می‌تواند برای شما ساعات خوشی را ایجاد کند. در کنار تماشای فیلم و سریال، خوردن تنقلات را فراموش نکنید! تنقلات پای ثابت همه فیلم‌ها و سریال‌هاست و باید برای انتخاب آن‌ها هم وقت بگذارید.

مرور خاطرات قدیمی

سرگرمی جذاب دیگری که می‌توانید به آن فکر کنید، مرور خاطرات قدیمی است. کافیست سری به آلبوم یا ویدئوهای قدیمی خود بزنید. خواهید دید که چه خاطرات نابی زنده خواهند شد. خاطرات جزو جدانشدنی زندگی ما هستند و مرور هرچند وقت یکبار آن‌ها می‌تواند برای ما بسیار لذت‌بخش باشد.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

به سراغ پیست‌های سلامت در اطراف خانه خود بروید. حتی می‌توانید یک مسیر زیبا در دل طبیعت را انتخاب کرده و آخر هفته خود را آنجا بگذرانید. برای جذابیت بیشتر، اطرافیان را تشویق کنید تا یک دوچرخه‌سواری گروهی داشته باشید. اگر دوچرخه در دسترس ندارید، می‌توانید مسیرهای کوتاه را به‌شکل گروهی با خانواده خود پیاده‌روی کنید. درهرصورت این فعالیت می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

سرگرمی های جذاب برای آخر هفته ها

بازی‌های گروهی فکری

بازی‌های فکری همیشه جزو سرگرمی‌های بسیار جذاب بوده‌اند. برای بسیاری از بازی‌های فکری امکانات خاصی لازم ندارید؛ کافیست یک مداد و کاغذ برداشته و اسم فامیل بازی کنید! البته بازی‌های گروهی فکری زیادی وجود دارند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب هستند. کافیست جستجوی کوتاهی داشته باشید و یکی را انتخاب کنید. امروزه بازی‌های گروهی فکری در قالب محصولات مختلفی در بازار هم فروخته می‌شوند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید خیلی متفاوت‌‌‌تر باشید، می‌توانید یک بازی گروهی فکری را از بازار خریداری کرده و ساعات سرگرم‌کننده‌ای را با خانواده پشت‌سر بگذارید.

به سینما بروید

هرچند دیدن فیلم و سریال در منزل، سرگرمی خوبی به‌شمار می‌رود؛ اما لذت سینما رفتن را هم نباید فراموش کرد. لیست فیلم‌های سینماهای اطراف خانه خود را بررسی کنید؛ کدام مورد برای شما جذاب‌‌‌تر است؟ کافیست بلیط تهیه کرده و اوقات فراغت متفاوتی را برای خود بسازید.

دیدن تئاتر

لذت دیدن تئاتر برای برخی از افراد با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. اگر اهل هنر هستید، بدون‌شک این پیشنهاد هم می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. فراموش نکنید که قبل از خرید بلیط تئاتر، موضوع آن را بررسی کنید تا انتخابی مطابق با سلیقه خود داشته باشید. قطعا دیدن تئاتر کمک بزرگی به ارتقا سطح فرهنگ و هنر جامعه می‌کند.

رفتن به استخر

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که می‌توانید به آن فکر کنید، شنا کردن است. یک استخر تمیز و مناسب انتخاب کنید و آخر هفته خود را با شناکردن سپری کنید. البته استفاده از سونا، جکوزی، غواصی و ... هم می‌تواند در لیست فعالیت‌های شما قرار داشته باشد؛ اما باید امکانات آن را داشته باشید.

بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها

آیا تمام اماکن تاریخی و موزه‌های شهر خود را دیده‌اید؟ چرا یک‌بار سری به تاریخ و بناهای قدیمی نزنیم؟ قطعا بازدید از این اماکن می‌تواند برای کل خانواده جذاب باشد. در اماکن تاریخی می‌توانید عکس‌های زیبایی را هم ثبت کنید تا لحظات خوش شما برای همیشه در خاطره‌ها ثبت شود.

رفتن به شهر بازی

امروزه شهر بازی‌ها نسبت‌به گذشته بسیار متفاوت‌‌‌تر شده‌اند؛ به‌همین دلیل می‌توان رفتن به شهربازی را سرگرمی مناسب همه سنین دانست. هیچ‌چیز به اندازه یک شهربازی هیجان‌انگیز نمی‌تواند برای شما خاطره‌انگیز باشد. اگر قرار است خانوادگی به شهربازی بروید، بهتر است شهربازی را انتخاب کنید که تنوع زیادی در وسایل داشته باشد؛ بدین ترتیب وسایل مناسب هر سن و سلیقه‌‌ای را می‌توانید استفاده کنید. در شهربازی‌ها می‌توان فعالیت‌هایی مثل اسکیت‌سواری یا دوچرخه‌سواری را هم انجام داد.

سرگرمی های جذاب برای آخر هفته ها

فوتبال دستی، بازی هیجان‌انگیز

یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین فعالیت‌ها برای آخر هفته، فوتبال دستی است. ماهیت بازی فوتبال دستی به گونه‌‌ای طراحی شده تا افراد در هر سن و جنسیتی بتوانند آن را بازی کنند. کافیست یک میز فوتبال دستی بخرید و در گوشه منزل خود هیجان و لذت را تجربه کنید.

رفتن به پارک‌های آبی

پارک‌های آبی یکی از سرگرمی‌های جذاب این روز‌ها هستند. در پارک‌های آبی می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی مانند سرسره آبی، شنا کردن در استخر مواج و ... را تجربه کنید. در اکثر پارک‌های آبی، محوطه‌‌ای مخصوص کودکان هم ساخته شده‌است. با این توضیح شما می‌توانید کودکان خود را هم با خیال راحت به پارک‌های آبی ببرید.

کلام آخر

آخر هفته‌ها فرصت خوبی برای تجدید انرژی و گذراندن وقت به بهترین شکل است؛ اما اکثر افراد نمی‌دانند چه فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌‌ای را می‌توانند برای آخر هفته‌ها داشته باشند. در این مطلب راجع‌به فعالیت‌هایی حرف زدیم که می‌توانند آخر هفته شما را بسیار جذاب‌‌‌تر و متفاوت‌‌‌تر از همیشه کنند. در کنار این مطلب، لازم است تا به مجله آسمونی اشاره داشته باشیم؛ مجله آسمونی یکی از جامع‌ترین وب‌سایت‌های حال حاضر در دنیای مجازی است. در این مجله موضوعاتی نظیر انواع سرگرمی، ورزشی، پزشکی، تغذیه، سلامت، بهداشت و .... عنوان می‌شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: