بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

پارکت لمینت چند لایه دارد؟ (بررسی ساختار)

یکی از پرفروش ترین پارکت های موجود در بازار، پارکت لمینت است. این نوع پارکت به عنوان یک کفپوش باکیفیت و با ظاهر جذاب، می تواند برای خانه های مسکونی، باغ، ویلا و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و کارایی بسیار خوبی داشته باشد. واژه لمینت به معنای چند لایه است و زمانی که در مورد پارکت لمینت صحبت می کنیم، منظورمان پارکت هایی است که به صورت چند لایه ساخته شده اند. شاید بسیاری از افراد ندانند که تعداد لایه های این نوع پارکت چقدر است و این لایه ها چه ساختاری دارند. به همین خاطر در ادامه مقاله قصد داریم شما را با لایه های این پارکت ضد آب آشنا کنیم.

لایه های پارکت لمینت

واژه لمینت به انگلیسی به معنای چند لایه است. اگرچه این واژه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، اما زمانی که در مورد کفپوش لمینت صحبت می کنیم، منظورمان کفپوش هایی است که به صورت چند لایه طراحی شده اند. پارکت لمینت از جمله کفپوش های چند لایه است که در عین نازکی دارای مقاومت بسیار زیادی نیز می باشد. با وجود اینکه ضخامت این نوع پارکت چندان زیاد نیست؛ اما همین تعداد لایه های مختلف برای این نوع پارکت است که دوام و ماندگاری آن را افزایش می دهد.

اگر برای مشاهده لیست قیمت پارکت لمینت به فروشگاه های مختلف مراجعه کرده باشید، حتما متوجه تنوع بالای این پارکت ها شده اید. دلیل این موضوع هم تفاوت میان لایه های مختلف در این پارکت ها است. بنابراین ممکن است تعداد لایه های هر یک از کفپوش های لمینت با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما به طور کلی لایه های زیر در این پارکت ها به کار رفته اند.

  1. بیرونی ترین لایه

بیرونی ترین لایه پارکت لمینت Wear or overlay layer نام دارد. با وجود نازک بودن این لایه، مقاومت آن بسیار بالا است. به همین خاطر می توان آن را به عنوان یک لایه پوششی بسیار مقاوم برای پارکت لمینت حساب کرد. تنوع زیادی برای طرح های بیرونی ترین لایه وجود دارد. مهم ترین تفاوت میان بیرونی ترین لایه های پارکت مات یا براق بودن این لایه ها است. در واقع اگر ظاهر پارکت مات است، باید بدانید که بیرونی ترین لایه آن مات در نظر گرفته است و برعکس، اگر پارکت ظاهر براقی دارد؛ بیرونی ترین لایه آن به صورت براق است.

پارکت لمینت چند لایه دارد؟ (بررسی ساختار)

  1. لایه دکوراتیو

لایه دکوراتیو یا Decorative paper Layer، از مواد ملامینه تولید می شود. این لایه یک لایه تزئینی است که بین لایه بیرونی و مرکزی قرار می گیرد و می تواند زیبایی پارکت لمینت ها را چندین برابر کند. لایه دکوراتیو نوعی کاغذ تزئینی است که در پارکت ها قرار می گیرد و در واقع بین لایه بیرونی و مرکزی است. این لایه تاثیر زیادی روی زیبایی پارکت ها دارد. برای مثال پارکت های لمینت طرح سنگ و چوب در این لایه با یکدیگر متفاوت هستند و سایر لایه های پارکت، با یکدیگر مشابه اند.

  1. لایه مرکزی

لایه مهم دیگری که در پارکت لمینت وجود دارد و استحکام و مقاومت آن را تامین می کند، لایه مرکزی است. این لایه به اصطلاح قلب کفپوش است. مواد خاصی برای تولید این لایه مرکزی مورد استفاده قرار می گیرند که کیفیت آن ها تاثیر زیادی روی استحکام و مقاومت پارکت چند لایه دارد.

  1. لایه زیرین

لایه آخر یا زیرین پارکت لمینت، لایه Backing Stabilizing Layer است. این لایه در هنگام نصب پارکت با کف زمین در ارتباط است و با داشتن خاصیت ضد آب، می تواند تاثیر زیادی روی ماندگاری پارکت ها پس از نصب روی زمین داشته باشد. این لایه با کمک نوعی رزین ساخته می شود که مانع از آسیب به کفپوش ها شده و به عنوان یک عایق عمل می کند.

پارکت لمینت چند لایه دارد؟ (بررسی ساختار)

قیمت پارکت لمینت چقدر است؟

با وجود چند لایه بودن پارکت لمینت، باید این واقعیت را بپذیریم که این محصول نسبت به برخی از محصولات موجود در بازار و کفپوش ها قیمت بالاتری دارد. البته بالا بودن قیمت این کفپوش نگرانی خاصی را برای افراد ایجاد نمی کند. چرا که ماندگاری این پارکت ها بالاست و نحوه نصب آن ها آنقدر ساده است که از جنبه می توان در هزینه های نصب کفپوش در ساختمان صرفه جویی کرد. با این حال باید بدانید که هر چقدر کیفیت لایه های پارکت بیشتر باشد، قیمت این پارکت ها نیز بالاتر می رود.

خرید پارکت لمینت با قیمت مناسب از ویستا افرند

برای خرید پارکت لمینت با قیمت مناسب از شرکت دکوراسیون داخلی ویستا افرند کمک بگیرید. این پارکت ها تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ دارند که می توانید هر کدام از مدل های این پارکت ها را در سایت شرکت ویستا افرند به آدرس اینترنتی vistaafrand مشاهده کنید. جهت خرید آنلاین و یا دریافت مشاوره برای خرید انواع کفپوش و دیوارپوش در سایت ویستا افرند، می توانید با کارشناسان این سایت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز