بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه شامل یخچال فریزر، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز، میز ناهار خوری و غذا ساز هستند. وسایل دیگری مثل آبمیوه‌گیری، مخلوط‌کن و ظرف و ظروف آشپزی هم در این دسته قرار می‌گیرند. اما خرید این همه کالا به بودجه زیادی احتیاج دارد و شاید نتوانید همه این وسایل را با هم بخرید. به‌علاوه، اگر بخواهید وسایل آشپزخانه را از بین برندهای خوب انتخاب کنید، باید هزینه زیادی پرداخت کنید. برای خرید لوازم باکیفیت می‌توانید از وام خرید کالا استفاده کنید. در این مقاله، انواع لوازم ضروری آشپزخانه را معرفی می‌کنیم و روش خرید قسطی را توضیح می‌دهیم.

وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه

معرفی انواع لوازم ضروری آشپزخانه

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت خانه است و بخش زیادی از وسایل جهیزیه را هم به خودش اختصاص می‌دهد. از طرف دیگر، لیست لوازم آشپزخانه آنقدر زیاد است که ممکن است بعضی از وسایل را از قلم بیاندازید. در این بخش، لوازم ضروری آشپزخانه را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید از خرید وسایل بزرگ و برقی شروع کنید و بعد سراغ لوازم کوچک بروید.

یخچال فریزر

یخچال فریزر مهم‌ترین وسیله آشپزخانه است. برای خرید این دستگاه باید به کیفیت لاستیک‌های یخچال، دستگیره‌ها، سیستم خنک‌کننده و فضای آشپزخانه توجه کنید. یخچال‌های جدید مجهز به آبریز و یخ‌ساز، نمایشگر LCD و قابلیت انجماد سریع هستند. بهتر است یخچال فریزر را از بین مدل‌هایی انتخاب کنید که یخچال بالا و فریزر پایین است، چون شما در طول روز بیشتر از یخچال استفاده می‌کنید و در این حالت دسترسی راحت‌تری به مواد غذایی خواهید داشت. نکته آخر اینکه اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است یخچال ساید بای ساید نخرید.

اجاق گاز

بعد از یخچال، اجاز گاز به عنوان مهم‌ترین وسیله آشپزخانه معرفی می‌شود. اجاق گاز را می‌توانید در مدل‌های مختلف خریداری کنید. اگر می‌خواهید غذاهای مختلف و شیرینی بپزید، بهتر است اجاق گاز فر دار بخرید. اجاق رومیزی هم برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. اجاق گاز رومیزی قابل حمل است و شما می‌توانید آن را به خانه‌های دیگر هم ببرید. در صورتی‌که اجاق رومیزی بخرید، به فر توکار هم احتیاج دارید.

سرویس چینی

اگر مهمانی‌های زیادی در خانه شما برگزار می‌شود، می‌توانید سرویس چینی را هم به لیست لوازم ضروری آشپزخانه اضافه کنید. برای خرید سرویس چینی به کیفیت، طرح و نقش و تعداد ظروف توجه کنید.

ایرفرایر

یکی از جدیدترین وسایل آشپزخانه، ایرفرایر است. این دستگاه به سرخ‌کن بدون روغن معروف است و بسیاری از کسانی که وقت زیادی برای آشپزی ندارند یا نمی‌خواهند از روغن استفاده کنند، ایرفرایر می‌خرند. شما با خرید ایرفرایر یا هواپز می‌توانید غذاهای مختلفی مثل مرغ سوخاری، لازانیا و سیب‌زمینی سرخ‌کرده درست کنید. هنگام خرید این دستگاه ضروری به ظرفیت و وزن آن توجه کنید.

میز ناهارخوری

اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید یک میز ناهارخوری بخرید. هنگام خرید میز ناهارخوری باید نکاتی مثل تعداد نفرات، شکل میز، پایه میز، رنگ و جنس میز را درنظر بگیرید. میزهای کوچک با طرح‌های ساده برای آشپزخانه‌های مدرن و مینیمال مناسب هستند.

وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه

مایکروفر

شاید مایکروفر جزو وسایل ضروری آشپزخانه نباشد، اما اگر در طول روز می‌خواهید مواد غذایی را گرم کنید، به مایکروفر احتیاج دارید. برای خرید مایکروفر باید به نکاتی مثل ظرفیت و اندازه، توان مصرفی، قفل کودک، قابلیت‌های گریل و یخ‌زدایی و کانوکشن توجه کنید. بهترین مایکروفرها از برندهای بوش، مایدیا، پاناسونیک و سولاردام هستند. مایکروفرهای ۲۰ و ۲۵ لیتری برای زوج‌های جوان مناسب است. با این مایکروفرها می‌توانید انواع غذاهای مختلف را بپزید و گرم کنید.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه است. با خرید این دستگاه لازم نیست وقت زیادی را برای شست‌وشوی ظرف‌ها بگذارید و می‌توانید از هم‌نشینی کنار مهمان‌ها و خانواده لذت ببرید. نکات مهم خرید ماشین ظرفشویی توان مصرفی، ظرفیت و برنامه‌های شست‌وشو است. هرچقدر برنامه‌های شست‌وشوی دستگاه بیشتر باشد، دستگاه شما کیفیت بالاتری دارد و گران‌تر است.

غذاساز

برای خرد کردن مواد غذایی و درست کردن سریع غذا به غذاساز احتیاج دارید. با خرید غذاساز می‌توانید فرایند پخت‌وپز را با سرعت بیشتری انجام دهید. برندهای خوب غذاساز، بوش، فیلیپس، کنوود، مولینکس و فلر هستند. اگر می‌خواهید غذاساز ایرانی بخرید، ناسا الکترونیک و سایا پارس‌خزر گزینه‌های خوبی هستند.

ماشین لباس‌شویی

خیلی وقت است که ماشین لباس‌شویی هم جزو وسایل آشپزخانه حساب می‌شود. برای خرید ماشین لباس‌شویی باید به برند و نوع آن دقت کنید و تعداد اعضای خانواده را درنظر بگیرید. کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند، می‌توانند ماشین لباس‌شویی ۶ کیلوگرمی بخرند. محبوب‌ترین ماشین‌ لباس‌شویی‌ها از نوع اتوماتیک هستند. در این ماشین‌ها از بالا باز می‌شوند و جای کمی را به خودشان اختصاص می‌دهند. اما نکته مهم این است که ماشین لباس‌شویی اتوماتیک آب زیادی مصرف می‌کند و لباس‌ها را آب‌کشی نمی‌کند.

ظرف و ظروف آشپزی

به غیر از وسایل برقی، ظرف و ظروف هم جزو لوازم ضروری آشپزخانه هستند. برای خرید این وسایل باید به اندازه کابینت، اندازه قفسه‌ها و جنس ظرف توجه کنید. بهتر است ظرف‌های سفید بخرید. ظروف سفید قدیمی نمی‌شوند و با هر رنگ و دکوراسیونی متناسب هستند. سعی کنید در خرید ظرف و ظروف زیاده‌روی نکنید. به‌علاوه شما باید حجم فضای آشپزخانه و کابینت‌ها را هم در نظر بگیرید.

سرویس قابلمه

سرویس قابلمه در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. تفلن، چدن، گرانیت و استیل از جمله انواع سرویس قابلمه هستند. بعضی از زوج‌ها هم به قابلمه‌های مسی علاقه‌مند هستند. در این قابلمه‌ها می‌توانید انواع خورشت و آش را درست کنید.

وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه

سرویس قاشق و چنگال

این سرویس شامل قاشق و چنگال غذاخوری، قاشق مرباخوری، کارد میوه‌خوری، کارد غذاخوری، چاقوه‌های مختلف برای آشپزی، قاشق سوپ‌‌خوری و غیره هستند. تعداد تجهیزات سرویس قاشق و چنگال به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

خرید قسطی لوازم آشپزخانه، راحت و سریع

اگر می‌خواهید خیلی زود آشپزخانه‌تان را با وسایل مختلف بچینید، می‌توانید از سایت‌های خرید لوازم آشپزخانه قسطی استفاده کنید. این سایت‌ها به شما اعتبار می‌دهند و شما با استفاده از این اعتبار می‌توانید انواع لوازم ضروری آشپزخانه را خریداری کنید. با شماره تلفن همراه می‌توانید در سایت‌های خرید اقساطی ثبت‌نام کنید و بعد از تکمیل اطلاعات هویتی و بانکی، کارشناس‌های اعتبارسنجی سابقه بانکی شما را بررسی می‌کنند. بعد از تایید حساب بانکی، باید مدارک شناسایی و چک صیادی را در سایت بارگذاری کنید. چک صیادی مدرک ضمانت شما است. در نهایت، اعتبار خرید قسطی لوازم آشپزخانه به حساب شما افزوده می‌شود و می‌توانید خرید را شروع کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز