بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مسافرانی که می‌خواهند سفری امن، راحت، مقرون‌به‌صرفه و خاطره‌انگیز را تجربه کنند، بهتر است بلافاصله بعد از اعلام زمان پیش فروش بلیط قطار به یک سایت معتبر مراجعه کرده و بلیط قطار شهر مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. در ناوگان ریلی ایران قطارهای متنوعی مشغول جابه‌جایی مسافران در مسیرهای ریلی مختلف هستند.

برای تجربه یک سفر لذت بخش باید بلیط بهترین و باکیفیت‌ترین قطارهای ایرانی شامل قطار غزال، نور، فدک، زندگی و سروش را خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم به توضیح درباره ویژگی‌ها و امکانات موجود در این ۵ قطار ایرانی محبوب بپردازیم.

۵ قطار ایرانی که سفر را برای شما لذت‌بخش می‌کنند

معرفی ۵ قطار ایرانی معروف برای تجربه سفری به‌یادماندنی و لذت بخش

با توجه به افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما امروزه سفر با قطار به محبوب‌ترین روش مسافرت تبدیل شده است.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که با صرف هزینه‌ای کمتر در پیش فروش قطار برای خرید بلیط قطار ارزان مقصد موردنظر خود اقدام کنند. از مزایای مهم سفر با قطار می‌توان به قیمت مناسب بلیط قطار، امکان حمل بار به میزان دلخواه، وجود صندلی‌های تختخواب‌شو و امکان خوابیدن در داخل کوپه، وجود پزشک در قطار برای ارائه خدمات پزشکی در مواقع ضروری، عدم تاخیر در حرکت قطارها، امکان تماشای دیدنی‌های مسیر ریلی از پنجره قطار و غیره اشاره کرد.

پنج مورد از بهترین و محبوب‌ترین قطارهای ایرانی شامل موارد زیر هستند:

قطار غزال

یکی از محبوب‌ترین قطارهای ایرانی که با خرید بلیط آن در پیش فروش قطار می‌توانید سفری لذت‌بخش را تجربه کنید، قطار ۴ ستاره غزال نام دارد. این قطار در گروه قطارهای درجه یک قرار می‌گیرد و هر واگن آن دارای ۹ کوپه با ظرفیت ۴ مسافر است.

از مهم‌ترین مزایای قطار ۴ ستاره غزال می‌توان به مواردی مانند سرعت بالا و زمان کمتر سفر، راحتی و امکانات لوکس، استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد و مدرن، دسترسی به اینترنت و امکانات الکترونیکی، سازگاری با محیط‌زیست، صندلی‌های راحت با فضای کافی برای استراحت، لوازم خواب تمیز و بهداشتی، پذیرایی رایگان، امکانات سرگرمی مانند تماشای فیلم‌های سینمایی منتخب در مانیتور کوپه‌ها، وجود پریز برق در کوپه برای شارژ گوشی، لپ‌تاپ و غیره، وجود سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر واگن و سیستم تهویه هوا و نورپردازی مناسب اشاره کرد.

مسافران برای استفاده از امکاناتی مانند استفاده از مایکروویو برای گرم کردن غذا و تجهیزات پذیرایی باید به کوپه مهمانداران قطار مراجعه کنند. در قطار غزال VIP مسافران با پرداخت هزینه بیشتر برای تهیه بلیط از امکانات و خدمات ویژه‌تری برخوردار خواهند شد. در واگن‌های VIP با میوه، نسکافه، ساندویچ سرد، پک بهداشتی، دمپایی یکبار مصرف و سرویس خواب یکبارمصرف از مسافران پذیرایی می‌شود. پلتفرم آسانسوری، واگن‌های ویژه با فضای بیشتر برای حرکت ویلچرها، سیستم هشدار برای مسافران ناتوان، سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولین و غیره نیز از امکانات ویژه قطارهای VIP غزال به‌شمار می‌روند.

قطار فدک

یکی دیگر از قطارهای ایرانی که سفر لذت‌بخشی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد، قطار فدک است. این قطار به‌عنوان اولین قطار پنج‌ستاره ناوگان ریلی ایران محبوبیت بالایی در بین مسافران دارد. در کوپه‌های این قطار امکانات رفاهی در حد هتل‌های لوکس ارائه می‌شود.

برخی از امکانات و ویژگی‌های قطار فدک عبارت‌اند از: سیستم تهویه هوای مطبوع، تزیینات داخلی زیبا، سیستم صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم شده، رستوران با غذاهای باکیفیت، تختخواب‌های بزرگ و جادار، عایق صوتی و حرارتی و غیره.

۵ قطار ایرانی که سفر را برای شما لذت‌بخش می‌کنند

قطار زندگی

قطار زندگی نیز مانند قطار فدک از اولین قطارهای ۵ ستاره ایران است که توسط شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا وارد ناوگان ریلی کشور شد. در این قطار لوکس نیز امکانات و خدمات رفاهی بسیار باکیفیتی به مسافران ارائه می‌شود. درصد زیادی از مسافران در پیش‌خرید بلیط‌های قطار نوروزی بلیط قطار زندگی را انتخاب می‌کنند.

از امکانات این قطار می‌توان مواردی مانند پذیرایی تشریفاتی، رستوران، کافه، ارائه خوراکی، انواع نوشیدنی، سیستم تهویه‌مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی و تصویری به همراه شبکه‌های تلویزیون ملی، پریز برق برای شارژ وسایل الکترونیکی، تنظیم تابش نور از پنجره باشید، تنظیم ساعت بیداری، امکان احضار مهمانداران در کوپه، کتابخانه، روزنامه و مجله، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و غیره را نام برد.

قطار نور

یکی دیگر از قطارهای باکیفیت و پنج‌ستاره ایران که طرف‌داران بسیار زیادی دارد و با ارائه باکیفیت‌ترین امکانات رفاهی سفری لذت‌بخش را برای مسافران رقم می‌زند، قطار نور است.

در این قطار واگن‌های ویژه بانوان وجود دارد؛ بنابراین اگر خانمی بخواهد به تنهایی با قطار به مقصد مورد نظر خود برود، به‌راحتی می‌تواند بلیط کوپه ویژه بانوان قطار نور را خریداری کند. در واقع اولین قطار ایرانی که کوپه بانوان را به قابلیت‌های خود اضافه کرد، قطار نور بود. در این قطار نیز مانند سایر قطارهای لوکس امکاناتی نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، امکان احضار مهماندار به کوپه، سرویس خواب، غذاهای باکیفیت و غیره به مسافران ارائه می‌شود.

قطار سروش

قطار سروش یک قطار ۴ ستاره متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی بن ریل است که سفر با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. خدمات و امکانات ارائه‌شده در این قطار محبوب ایرانی عبارت‌اند از: سرو غذاهای سرد و گرم در داخل کوپه، رستوران با منوی انتخابی، مهمانداران حرفه‌ای، صندلی کودک، سرویس خواب یک‌بارمصرف، کتابخانه، سیستم وای‌فای، مایکروفر، یخچال، آب‌سردکن، سیستم صوتی و تصویری با آرشیو فیلم و موسیقی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و غیره.

۵ قطار ایرانی که سفر را برای شما لذت‌بخش می‌کنند

خرید بلیط قطار غزال، فدک، زندگی، نور و سروش از فلای تودی

در این مطلب ۵ مورد از قطارهای محبوب و باکیفیت ایرانی شامل قطار ۴ ستاره غزال، قطارهای ۵ ستاره فدک، زندگی و نور و قطار ۴ ستاره سروش را معرفی کردیم. مسافران با خرید بلیط این قطارها در زمان پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی می‌توانند یک سفر لذت‌بخش و به‌یادماندنی را در راحت‌ترین و لوکس‌ترین شرایط تجربه کنند.

برای خرید بلیط این قطارها وارد سایت فلای تودی شوید و از قسمت منوی سایت گزینه قطار را انتخاب کنید و مراحل خرید آنلاین بلیط را پشت سر بگذارید. از مزایای خرید بلیط قطار در سایت فلای تودی می‌توان مواردی مانند تنوع در ارائه بلیط، کسب اطلاعات کامل قبل از رزرو بلیط، امکان اطلاع از ارزان‌ترین بلیط‌ها، امکان استرداد و کنسلی آنلاین بلیط و خرید آسان تنها با استفاده از چند کلیک ساده را نام برد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز