بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

سفر و جا به جایی یکی از نیاز های اصلی ما انسان ها است. اما گاهی اوضاع به طریقی پیش می رود که ما برای جا به جایی دچار محدودیت هایی می شویم. امروزه و با همه گیری ویروس کرونا، مهم ترین مسئله به هنگام سفر، حفظ سلامتی است. هواپیما یکی از پر تردد ترین وسایل نقلیه است که مردم از آن استفاده می کنند. به نظر شما در این ایام و با وجود این بیماری، چه اقداماتی را باید پس از خرید بلیط هواپیما برای حفظ سلامتی خود انجام دهیم؟

در این مطلب قصد داریم تا با معرفی چند مورد از راهکار های حفظ سلامتی در سفر های هوایی، شما را در برابر بیماری های مختلف که امکان ابتلا به آن ها در این ایام بالا است، ایمن بداریم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

راهکار های حفظ سلامتی در سفرهای هوایی

حفظ سلامتی در سفر های هوایی

نکاتی که در ادامه قرار است برایتان بیان کنیم، خارج از قانون ها و پروتکل های تعیین شده سفر های هوایی است. در ادامه مطلب تنها چند مورد از مهم ترین راهکار های حفظ سلامتی در سفر های هوایی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف به خصوص بیمار کرونا است. سعی کنید این نکات را به خوبی به خاطر بسپارید.

شست و شوی دست ها

فرودگاه ها یکی از پرتردد ترین مکان های عمومی به شمار می روند. همه روزه و در زمان های مختلف، افراد زیادی از شهر ها و کشور های مختلف به فرودگاه ها می آیند تا با هواپیما سفر کنند. این مسئله و تردد بیش از هزاران نفر در روز باعث شده تا فرودگاه را یکی از پر خطر ترین مکان ها جهت ابتلا به بیماری کرونا بنامند.

برخورد با سطوح و فضای فرودگاه و حتی هواپیما باعث می شود شما به بیماری های گوناگونی مبتلا شوید. یکی از بهترین راهکار های حفظ سلامتی در این هنگام، شست و شوی مرتب دست ها است. اکثر بیماری ها ابتدا به دست و سپس به صورت شما می رسند. اگر دستتان آلوده باشد می تواند شما را به سرعت به بیماری های مختلف مبتلا کند. بهتر از در هر فرصت برای شست و شوی دست هایتان استفاده کنید تا منشا آلودگی ها بر طرف شود.

تحرک بدن

ثابت ماندن در یک موقعیت باعث گرفتگی عضلات و خستگی بیش از حد می شود و حتی می تواند به استخوان هایتان نیز آسیب برساند. متاسفانه اغلب افراد به این مسئله توجه کافی نمی کنند. در حین پرواز شما باید با هر دلیلی که شده حتی برای چند دقیقه نیز در راهرو هواپیما قدم بزنید.

شما حتی می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات، هنگامی که روی صندلی خود نشسته اید نیز ورزش کنید. بهتر از پس از چندین دقیقه نشستن، عضلات خود را شل کنید تا باعث گرفتگی نشود. سعی کنید از حرکات کششی استفاده کنید. ماساژ دست ها و پاهایتان نیز کمک خوبی برای تحرک داشتن بدنتان است.

راهکار های حفظ سلامتی در سفرهای هوایی

نوشیدن آب کافی

شاید از سفر به هواپیما تجربه سردرد و سرگیجه را داشته باشید. لازم است بگوییم که این دسته از مشکلات به خاطر کم آبی بدن است. فشار داخل کابین هواپیما زیاد است به همین دلیل بدن به آب بیشتری نیز دارد. اغلب افراد با بی اطلاعی از این موضوع و با فرض اینکه کمتر مایعات مصرف کنند تا در طول پرواز از سرویس بهداشتی استفاده نکنند، این مشکلات را برای خود بوجود می آورند.

بهترین راهکار برای رهایی از این مشکلات و بیماری های تنفسی، همراه داشتن یک بطری آب است. سعی کنید با خود یک بطری کوچک آب خنک داشته باشید تا در طول پرواز از آن استفاده کنید. با این راهکار بسیار ساده می توان این مشکلات بزرگ جلوگیری کرد.

استفاده از ضد عفونی کننده

داشتن یک ماده ضد عفونی کننده نه چندان بزرگ، می تواند به شما برای رفع آلودگی ها کمک کند. شاید شرایط شست و شوی دست ها همواره فراهم نباشد. بهتر است در هنگام سفر با هواپیما، یک ضد عفونی کننده شخصی را با خود داشته باشید تا قبل از استفاده از اشیا مختلف، از آن استفاده کنید.

"آمارها نشان می دهد که استفاده از ماسک بهترین روش برای پیشگیری از سرایت ویروس است. از همین رو در کلیه مسیرهای پروازی استفاده از ماسک اجباری است. استفاده از ماسک به قدری ضروری است که حتی قبل از سوار شدن به هواپیما، در داخل فرودگاه ها، قسمت چک این مورد ضروری و واجب است." (منبع)

خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر

اگر میخواهید از امکانات بی نظیر هواپیما در سفرهای انفرادی و خانوادگی خود استفاده کنید، حتما خرید یا رزرو بلیط هواپیما خود را از سایت های معتبر انجام دهید. بسیاری از مسافران با خرید بلیط هواپیما از سایت های غیر معتبر در پای پرواز دچار دردسر شده اند.

توصیه میکنیم بلیط هواپیمای خود را از سایت های معتبری چون تیک بان و علی بابا رزرو نمایید. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور ایران به شمار می روند.

تیک بان یکی از سایت هایی است که توانسته با ارائه خدماتی هوشمند مقدمات سفری هوشمند و نوین را برای شما فراهم سازد. در سامانه تیک بان به راحتی هرچه تمام تر می توانید بلیت مورد نظر خود را خریداری کنید. این سایت فیلتر هایی مانند نوع بلیط، کلاس های پروازی، ساعت پرواز و شرکت هواپیمایی را برای شما قرار داده است تا راحت تر بتوانید بلیط هواپیمای مورد نظر خود را تهیه نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما:
  • عبدالله زمانی شنبه, 21 فروردين 1400

    سلام، مطلب مفیدی بود. واقعا سایت هایی که تو حوزه گردشگری فعالیت می کنن زیادن اما این مواردی که شما عنوان کردین بسیار عالی هستن.


عناوین جذاب امروز