بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

معرفی طراح لباس معروف؛ ژان پل گوتیه

ژان پل گوتیه، یک طراح فرانسوی است که برند خود را دارد و توانست با معرفی اولین کلکسیون خود در سال ۱۹۷۶ به صورت رسمی معرفی شود. در آغاز به عنوان یک طراح لباس آماتور فعالیت خود را در زمینه مد و طراحی لباس آغاز کرد و سپس طرح‌ها و نمونه‌های خود را برای طراحانی که معروف بودند، ارسال می‌کرد. اگر تمایل دارید با زندگی ژان بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

بیوگرافی ژان پل گوتیه

اگر بخواهیم در ابتدا یک بیوگرافی از ژان پل گوتیه ارائه دهیم، باید بگوییم که این شخص یکی از ثروتمندترین طراحان مد در کشور فرانسه است که خانه طراحی نیز، دارد. ژان یک دوره هفت ساله را به عنوان طراح اصلی در هرمس گذراند و لازم به ذکر است که او متولد ۱۹۵۲ است و تنها با سن ۱۳ سال توانست برای مادر و مادربزرگ خود لباس طراحی کند. او علاقه زیادی به دنیای مد داشت و همیشه با اشتیاق به روزترین طراحان را دنبال می‌کرد. اقدام بعدی او در سن ۱۸ سالگی بود و در این سن بدون این که در زمینه طراحی لباس تحصیلاتی داشته باشد یا این که دوره‌ای را آموزش دیده باشد، به خاطر استعداد خود، توسط شخصی به نام پیرکاردن استخدام شد.

هنگامی که ژان نزد پیرگاردن مشغول به کار شد، هنوز تحصیلات مدرسه خود را به پایان نرسانده بود و برای همین امتحانات مدرسه او نیمه کار ماند. او در همان زمان تحصیل خود، خیلی تحت تاثیر طراحی‌های ایوسن لوران قرار گرفته بود و در ذهن خود ایده‌های نابی را پرورش می‌داد. ژان پس از این که یک سال با پیر‌گاردن کار کرد، به ژاک استرن منتقل شد و در آنجا با یک سری روش‌هایی آشنا شد که در نهایت این روش‌ها باعث شدند که امضای کار او تشکیل شود. در نهایت در سال ۱۹۷۴ برگشت؛ اما او را برای نمایندگی شعبه شرکت پیرگاردن به مانیل فرستادند. او یک مصاحبه با مجله ووگ هم دارد که این مصاحبه را در سال ۲۰۰۴ انجام داد. او در این مصاحبه عنوان کرد زمانی که من کار خود را با گاردن شروع کردم، هنوز یک خط تولید یا استایل برای خودم نداشتم؛ اما هنگامی که به پاتو رفتم، انگار که یک روح از طراحی او در من دمیده شد.

ژان پل گوتیه به عنوان یک چهره بین المللی

 

معرفی طراح لباس معروف؛ ژان پل گوتیه

ژان هنگامی که لباس مدونا خواننده معروف آمریکایی را در سال ۱۹۹۰ برای او طراحی کرد تا مدونا آن لباس را در کنسرت خود بپوشد، به یک چهره بین المللی تبدیل شد. این شخص در تمام دنیا شناخته شد و همینطور بخاطر برش‌های خاص و مخروطی شکلی که در طراحی لباس مدونا به کار برده بود، میان طراحان معروفیت بسیاری پیدا کرد و همچنان هم از سبک و روش این لباس برای طراحی‌های خاص بهره برده می‌شود. در گذشته و گاهی اوقات هم در زمان حال، ما می‌توانیم شاهد مدل‌های لباس شبی باشیم که بالاتنه‌های آن لباس‌ها به کرست‌های زنانه شباهت دارند و این دسته از لباس‌ها نیز، به مدل‌هایی که توسط ژان طراحی می‌شدند، شباهت دارد و از آن‌ها وام گرفته شده‌اند.

ژان علاوه بر طراحی لباس‌های مختلف، در زمینه اکسسوری و عطر نیز رونمایی کرد و در این باره باید گفت که در سال ۱۹۹۲ ژان از عطر گوتیر و همینطور اکسسوری رونمایی کرد که شیشه آن به طرح خاصی که با مدل مخروطی شکل بود، شباهت داشت. چند سال بعد ژان از طرح‌های خاص خود به عنوان طراح لباس در یک سری فیلم‌ها استفاده کرد. این یک امر مشخص است که گوتیه در این سال‌های اخیر دیگر آن جوان پرشور و گذشته نبود؛ اما می‌توان نام او را به عنوان یکی از خلاق‌ترین افراد در دنیای مد به حساب آورد. این شخص هنگامی که در سال ۱۹۹۹ با خانه مد هرمس همکاری خود را آغاز کرد، ۳۵ درصد از سهام این خانه مد را خرید و این سهام را قبل از این که بفروشد، به ۴۵ درصد افزایش داد.

گوتیه با گذشت زمان تصمیم گرفت تا کار خود را در زمینه طراحی لباس افزایش دهد و ایده او در این مورد این بود که خط تولید لباس کودکان را نیز، راه اندازی کند. او مورد توجه افراد مشهوری همچون ماریون کوتیلارد، نیکول کیدمن و غیره است که نیکول کیدمن در سال ۲۰۰۳ لباس گوتیه را به تن کرد.کیدمن زمانی این لباس را بر تن کرد که به عنوان بهترین بازیگر مورد توجه و تقدیر قرار گرفت. همینطور کوتیلارد نیز، در سال ۲۰۰۸ هنگامی که در آکادمی اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، یک لباس سفید و طلایی به تن داشت که این لباس هم، از برند گوتیه بود.

معرفی طراح لباس معروف؛ ژان پل گوتیه

در نهایت باید بگوییم که گوتیه تصمیم گرفت خود را در این زمینه بازنشست کند و قبل از برگزاری هفته مد پاریس، یک ویدیو از خود انتشار داد که در آن تلفنی با دوستان خود صحبت می‌کرد و از آن‌ها برای شرکت در جشن بازنشستگی خود دعوت می‌کرد. گوتیه یک فرد بسیار مثبت و خوشحال است و در واقع تلاش کرد که خوشبختی خود را از طریق مجموعه‌هایی که دارد، انتقال دهد. این شخص مجموعه خود را با بازی نور و همینطور موسیقی به نمایش می‌گذاشت و این خلاقیت هیچوقت در او تغییر نکرد. در کل گوتیه همیشه و طی این سال‌ها، شادی خود را در مجموعه‌هایی که داشت، به بیننده انتقال می‌داد. بسیاری از طراحی‌های گوتیه در سایت‌های مختلف اینترنتی وجود دارند که شما عزیزان می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و بر تن افراد معروف ببینید.

سخن پایانی

ما در این محتوا توضیح دادیم که ژان پل گوتیه کیست و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کرده است؟ گوتیه در همان سن کم، علاقه خود را به طراحی لباس نشان داد و در میان افراد مشهور هم محبوبیت پیدا کرد. در نهایت این شخص در سال ۲۰۰۴ تقریبا از دنیای مد خداحافظی کرد و این آخرین وداع او بود. گوتیه در مراسم خداحافظی که برای بازنشستگی خود ترتیب داده بود، از لباس‌هایی که در طول این سال‌ها طراحی کرده بود، رونمایی کرد و همینطور از مدل‌ها و سوپر مدل‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کرد، و لباس‌هایی که بر تن آن‌ها می‌کرد نیز، رونمایی کرد. این جشن تعداد مهمانان زیادی داشت و کلاً یک جشن شلوغ بود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز