بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
انتخاب بهترین لباس عروس که با اندام ما تناسب خوبی داشته باشد فقط یافتن مزون‌های عروس که لباس شیک برای ما درست کند نیست. انتخاب یک لباس زیر متناسب هم مهم است. در این مطلب سعی کردیم انواع لباس زیر مناسب برای یک لباس عروس را توضیح دهیم.

روز عروسی، جشنی برای آغاز زندگی مشترک و پر از حس خوب و هیجان است. اما این روز خاص برای عروس خانم ها و آقا دامادها بدون چالش نیست. از خریدهای ریز و درشت گرفته تا هماهنگی با آرایشگاه ها، آتلیه، تالار، گل فروشی و ساقدوش‌ها. همه عروس خانم‌ها دوست دارند که در این روز بهترین باشد. لازمه این کار این است که از مدت ها قبل برنامه ریزی داشته باشیم. برای آرایش، مدل‌های مختلف را سرچ کنیم و به آرایشگران مختلف سر بزنیم و مشورت کنیم. برای لباس عروس نیز مزون‌های عروس را ببینیم و با افراد هم سلیقه خودمان یک مدل مناسب را انتخاب کنیم.

اما سوال بسیاری از عروس خانم ها این است که زیر لباس عروس چی بپوشیم؟! اصلا زیر لباس عروس نیازی به سوتین هست؟!

11 مدل لباس زیر مناسب برای لباس عروس

زیر لباس عروسی چه باید بپوشیم؟!

به طور کلی می‌توان گفت:

  • لباس زیر (شامل سوتین و شورت)
  • گن (در صورت لزوم)
  • شلوارک یا جوراب شلواری سفید یا رنگ بدن (در صورت سرد بودن هوا)
  • کفش پاشنه بلند
  • کفش راحتی برای گرفتن فیلم در باغ و آتلیه (در صورت دلخواه)

لباس زیر عروسی چه رنگی باید باشد؟

بدیهی است که لباس زیر عروس، باید رنگ روشنی داشته باشد. اگر مجلس نامزدی است و لباس شما کاملا سفید نیست؛ بهتر است لباس زیر به رنگ بدن شما نزدیک باشد. اما اگر مجلس عروسی است و لباس شما کاملا سفید است؛ لباس زیر نیز بهتر است سفید باشد.

چرا پوشیدن سوتین در زیر لباس عروس ضروری است؟ | 3 دلیل برای پوشیدن سوتین در زیر لباس عروس!

برخی از افراد به دلیل وجود کاپ در لباس عروسی و مجلسی می‌گویند که نیازی به پوشیدن سوتین نیست. اما بهتر است که یک ست سوتین مخصوص لباس مجلسی پوشیده شود.

  • این کار باعث می‌شود تا سینه‌ها به بالا لیفت و بهم نزدیک شوند و فرم زیباتری بگیرند.
  • پوشیدن سوتین زیر لباس مجلسی، باعث می‌شود سینه ها کاملا در جای خود قرار بگیرند و در زمان حرکت کردن و دویدن جابه‌جا نشوند.
  • پوشیدن سوتین، حس بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مدل سوتین عروس چه باید باشد؟

مدل سوتینی که روز عروسی می‌پوشید، با مدل لباس عروس در ارتباط است. اگر لباس عروس شما قرار است توسط یک خیاط و صرفا برای شما دوخته شود، یادتان باشد که باید اندازه های شما در زمان پوشیدن همان سوتین عروسی یا چیزی شبیه به آن گرفته شود. در غیر این صورت ممکن است لباس در زمان پرو چندان مطلوب به نظر نیاید.

اما در بیش‌تر مواقع لباس عروس آماده تهیه می‌شود. در این صورت ابتدا مدل لباس را باید انتخاب کرد. سپس براساس مدل انتخابی، مدل سوتین مناسب را پیدا کرد.

برای مثال در زیر یک لباس پشت باز، نمی‌توان یک سوتین با دستک‌های معمولی پوشید. بلکه باید سوتین ژله‌ای یا سوتین پشت نامرئی پوشید. برای لباسی که یقه ی باز دارد نیز بهتر است سوتین پلانچ پوشیده شود تا جلوه‌ی لباس گرفته نشود.

11 مدل سوتین مناسب برای روز عروسی:

1. سوتین پلانچ (Plinth bra)

این نوع سوتین به نام سوتین چاک دار نیز شناخته‌می‌شود. طراحی این سینه‌بند، به شکل V است. این مدل برای پوشیدن با البسه ای که یقه ی آن‌ها باز و چاک سینه را نمایان می کند، مناسب است. بنابراین سوتین پلانچ را می‌توان یک سوتین مناسب برای لباس عروسی یا مجلسی جلوباز دانست.

11 مدل لباس زیر مناسب برای لباس عروس

2. سوتین مجلسی دکلته (Bandeau strapless bras)

مدل دکلته، نیز یکی از انواع سوتین مناسب لباس عروس است. طراحی این مدل به گونه‌ای است که نیازی به بند سرشانه نیست. البته معمولا دارای جایی برای اضافه کردن بند نیز هست. معمولا ارتفاع سوتین دکلته، بلند‌تر از سایر سوتین‌ها است.

این مدل برای پوشیدن زیر لباس‌ عروس دکلته یا پیراهن‌ فرمالیته که یقه و آستین خاصی دارند، عالی است. به این مدل سوتین‌ باندوا یا سوتین بدون بند نیز گفته می‌شود.

3. سوتین نیم کاپ (Balcony bra)

این نوع از سوتین‌ها هم می‌توانند برای استفاده‌ی روزمره مناسب باشند؛ هم با برخی از مدل‌های لباس عروسی و مجلسی پوشیده شوند. زیرا ارتفاع کاپ‌ها در این مدل کم است. بنابراین سینه‌ها به زیبایی نمایان می شوند. البته معمولا سوتین نیم کاپ، برای سینه‌های بزرگ چندان مناسب نیست. اما سینه‌های کوچک را به خوبی فرم دهی می‌کند. به این نوع  بالکنی نیز گفته می شود.

4.  انواع سوتین چسبی (Jelly or adhesive bra or sticky bra)

سوتین‌های چسبی، معمولا از جنس سیلیکون هستند. بنابراین سوتین ژله ای یا سیلیکونی نیز نامیده‌می‌شوند. همچنین به آن سوتین بدون بند مجلسی می‌گویند.  سوتین پروانه ای را نیز می‌توان تقریبا جز انواع سوتین پشت باز دانست.
تمامی سوتین‌های پشت باز جز انواع سوتین مجلسی هستند. این مدل‌ها برای لباس مجلسی و عروس و لباس‌های پشت باز یا جلو باز بهترین گزینه هستند. زیرا هیچ‌گونه بند و پوششی در سرشانه و پشت کمر ندارد. در واقع در این مدل تنها خود سینه‌ها پوشانده می شوند، نه بیش‌تر!

11 مدل لباس زیر مناسب برای لباس عروس

5.  چسب رولی سینه (boob type)

این مدل در ظاهر یک چسب رولی ساده است. اما در واقع یک سوتین قابل تبدیل است! به آن‌ چسب لیفت سینه نیز گفته می‌شود. این نوع چسب امروزه بسیار پرطرفدار شده است. دلیل محبوبیت شان نیز طرز استفاده‌ی راحت ولی فوق حرفه ای آن‌هاست. قیمت آن نیز نسبتا مناسب و خریدشان به صرفه است. این نوع از چسب‌ها به شما اجازه می‌دهند هر قسمت از سینه ها را که نیاز است بپوشانید و لیفت و فرم دهی نمایید. چسب رولی نیز یک لباس زیر مناسب برای لباس عروس به حساب می‌آید.

6. سوتین پشت نامرئی مجلسی (Invisible bra strap)

قسمت جلویی این سوتین مانند یک سوتین معمولی است اما بند پشتی آن جنسی شفاف دارد. این مزیت باعث می شود تا برای پوشیدن با لباس عروس‌ پشت باز گزینه ی مناسبی باشند.

11 مدل لباس زیر مناسب برای لباس عروس

7. سوتین شیشه ای

سوتین شیشه ای در تن بسیار راحت و محکم است. زیرا طراحی این نوع سوتین مانند انواع معمولی است اما کاملا شفاف است. بنابراین برای پوشیدن با انواع لباس عروس، نامزدی، عقد و مجلسی مناسب است. 

8. انواع سوتین مجلسی جک دار (PushUp Bra)

سوتین جک دار را نیز می‌توان از انواع سوتین مناسب عروس دانست. این مدل اگرچه نوعی سوتین اسفنجی است اما به دلیل وجود جک در آن می‌تواند زیبایی سینه‌ها را دوچندان نماید. سوتین جک دار را با بند نامرئی برای لباس عروس یقه دلبری و یقه قایقی می توان استفاده کرد.

9. انواع سوتین مجلسی چندمنظوره یا قابل تبدیل (Convertible Bra)

این مورد نیز یکی دیگر از انواع سوتین مناسب برای روز عروسی به شمار می آید. سوتین قابل تبدیل، به اشکال مختلفی قابل استفاده است:

  • بدون بند (دکلته)
  • یک بند (پشت گردنی)
  • دو بند (معمولی)
  • دو بند (ضربدری)
  • بند کمری بلند

بنابراین این سوتین، یک سوتین همه کاره است که هم برای روز عقد و عروسی به کارتان می‌آید و هم در روزمره!

10. سوتین فنردار توری

یکی از سوتین‌هایی که به عنوان لباس زیر عروس پیشنهاد می‌شود؛ یک سوتین فنردار توری سفید ساده است. این نوع سوتین در عین سادگی بسیار راحت و کاربردی است. زیرا فنرها سینه ها را بالا نگه‌می‌دارند. همچنین تور باعث می‌شود جریان هوا به خوبی صورت گیرد و مانع از تعرق می‌شود.

11. کرست یا گن اسکارلتی

این نوع کرست در واقع ترکیب گن و سوتین است. برای افرادی که تمایل دارند لاغرتر به نظر بیایند و می‌خواهند از گن استفاده‌ کنند گن سوتینی عالی است.

در قسمت پهلوهای این گن فنر کار شده است. این فنرها، به خوبی پهلوها را جمع می‌کنند و اندام را بسیار جذاب‌تر می‌نمایند. معمولا گن اسکارلتی در دو رنگ مشکی و کرم در بازار وجود دارد. برای لباس عروس، رنگ کرم و برای لباس مجلسی تیره، رنگ مشکی آن پیشنهاد می‌شود.

آیا لباس زیر عروس حتما باید ست باشد؟

دلیلی برای ست بودن وجود ندارد! مدل سوتین عروس باید با توجه به مدل لباس عروس انتخاب شود. اما مدل شورت باید ساده و راحت باشد. مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی حرکت نمایید. همچنین از نظر جنس و سایز نیز تنگ، سفت و آزار دهنده نباشد. فروشگاه لباس زیر لناسنتر تنوع کالا و رنگ بندی و سایز بندی مختلفی در لباس زیر زنانه ایجاد کرده است و میتوانید جهت خرید لباس زیر زنانه مثل ست شورت و سوتین، شورت های لامبادا، مایوهای زنانه و لباس خواب به فروشگاه اینترنتی لناسنتر سر بزنید.

در این مطلب در مورد سوتین عروس صحبت کردیم. گفتیم که هرچند بعضی از افراد پوشیدن سوتین در زیر لباس عروسی را ضروری نمی‌دانند اما یک سوتین مناسب می‌تواند زیبایی را دوچندان نماید. سوتین مناسب لباس عروس، سینه ها را لیفت و بهم نزدیک می‌نماید. در این مطلب در مورد نکات انتخاب شورت و سوتین عروسی مطالبی عنوان کردیم. همچنین 10 مدل از بهترین سوتین‌های عروس را معرفی نمودیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز