بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

داشتن ریش تاثیر زیادی در چهره آقایان دارد و ظاهر فرد را پخته‌تر نشان می‌دهد؛ البته هر نوع ریشی جذاب نیست و درصورتی‌که، مدل انتخابی با فرم صورت تناسب نداشته باشد، نه‌تنها کمکی به جذابیت نمی‌کند، بلکه در زیبایی چهره هم تاثیرگذار است. انتخاب مدل ریش مانند مدل مو، فارغ از سلیقه، اصولی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه ضمن معرفی 20 مدل ریشه مردانه برای سال 2024 در مورد اصول و نکاتی که به داشتن ریشی جذاب کمک می‌کنند نیز صحبت خواهیم کرد. موارد گفته شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • اصول انتخاب حالت مناسب ریش باتوجه‌به صورت؛
  • 20 مدل ریش مردانه جذاب؛
  • وسایل‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی مدل ریش.

 

20 مدل ریش مردانه برای سال 2024

اصول انتخاب حالت مناسب ریش باتوجه‌به صورت

انتخاب مدل مناسب ریش در آقایان به‌اندازه مدل مو اهمیت دارد و زیبایی و جذابیت چهره آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. انتخاب حالت مناسب ریش اصولی دارد که مهم‌ترین آن توجه به فرم صورت است. هر فرد بسته به فیزیک بدن، استخوان‌بندی، ژنتیک، فعالیت‌ها و... فرم صورت مشخصی دارد که به انواع مثلثی، بیضی، گرد، الماسی، کشیده و مربعی تقسیم می‌شود. برای هر فرم صورت مدل مو و ریش مناسب متفاوت و به شرح زیر است:

  • صورت گرد: آقایانی که صورت گرد دارند باید مدلی برای ریش خود انتخاب کنند که صورت آن‌ها را زاویه دهد. ریش مناسب این فرم صورت باید با تاکید بر خطوط چانه طراحی شود، درواقع، کناره‌ها کاملا بریده و بیشتر حجم ریش در طول چانه باشد تا چهره کشیده‌تر نشان داده شود.
  • صورت کشیده: این فرم صورت نقطه مقابل صورت گرد است و مدل ریش باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که برجستگی چانه را کاهش دهد. ته ریش، مدل بزی کوتاه و سبیل برای این فرم صورت انتخابی مناسب هستند.
  • صورت بیضی: در این فرم صورت باید پهلو و کنارهای صورت پرتر و ناحیه چانه کوتاه‌تر باشد تا چهره به تعادل برسد. ریش کوتاه با خطوط تمیز برای این مدل چهره انتخابی مناسب است.
  • صورت مثلثی: ریش در صورت‌های مثلثی برای ایجاد تعادل در چهره استفاده می‌شود و باید حس تقارن ایجاد کند. ریش بلند برای این مدل صورت مناسب نیست و باید آن‌ها را کوتاه نگه داشت.

به‌جز فرم صورت، توجه به مدل مو و اندازه و شکل بینی هم در انتخاب حالت ریش اهمیت دارد؛ به‌علاوه آقایانی که از عینک استفاده می‌کنند باید این مورد را هم در انتخاب ریش در نظر داشته باشند.

20 مدل ریش مردانه برای سال 2024

20 مدل ریش مردانه جذاب

تنوع مدل‌های ریش مردانه و تنوع ابزار مناسب برای این مدل ریش‌ها بسیار زیاد است و این موضوع گاهی انتخاب را برای خرید ماشین اصلاح مناسب مدل‌های ریش مردانه سخت می‌کند. خوشبختانه، طراحی و فرم دادن به ریش صورت چندان سخت نیست و اگر مدلی را انتخاب کنید که با چهره شما سازگاری نداشته باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید. در ادامه به معرفی 20 مدل ریش مردانه برای سال 2024 که بسیار جذاب هستند، می‌پردازیم.

  1. ته ریش: نه‌فقط در سال 2024، بلکه در همه دوره‌ها ته ریش جذابیت به‌خصوصی دارد و همیشه مد است. این مدل کاملا کلاسیک بوده و با بیشتر فرم‌های صورت تناسب دارد. ته ریش این مزیت را دارد که بسته به فرم صورت امکان پر یا خلوت کردن آن را خواهید داشت.

  2. ریش سایه‌دار: مدل ریشه سایه‌دار از دیگر مدل‌های جذابی است که در چندسال اخیر محبوبیت زیاده داشته است. برای طراحی این مدل، باید قسمت پایین گونه‌ها را پرتر نگه داشت و در بالای گونه حجم کمتری به موها داد تا ریش سایه‌روشن دیده شود.

  3. ریش بلند: ریش بلند یک مدل جدید نیست؛ اما مانند ته ریش در هر دوره‌ای می‌توان از آن استفاده کرد، البته به شرطی که با فرم صورت هماهنگی داشته باشد. این مدل گزینه خوبی برای صورت‌های مستطیلی و قلبی شکل است، اما نیاز به رسیدگی و مراقبت زیادی دارد.

  4. ریش تجاری: این مدل ریش، مناسب افراد شاغل، به‌خصوص روسا و مدیران است و با مدل موی مناسب و کت‌شلوار، استایلی رسمی و کلاسیک ایجاد می‌کند. در مدل تجاری یک‌دست و تمیز بودن اهمیت زیادی دارد.

  5. ریش پروفسوری: برای افرادی که صورت گرد دارند، این مدل بهترین گزینه محسوب می‌شود. در این مدل می‌توان دو خط ریش در دو طرف صورت تا پایین چانه ایجاد کرد که زاویه‌ای مناسب برای صورت ایجاد کند.

  6. ریش بزی: از دیگر مدل‌هایی که همیشه مد است و در طول تاریخ طرفداران زیادی داشته می‌توان به ریش بزی اشاره کرد. ریش در این مدل تنها در ناحیه چانه بلند می‌شود و دیگر قسمت‌ها مانند خط چانه یا زیر گونه‌ها با اندازه مناسب کوتاه می‌شود.

  7. ریش انگلیسی: این مدل کلاسیک هم با یک سبیل بلند همراه است که اغلب به سمت بالا تاب داده می‌شود. ریش در این مدل تقریبا بلند است و استایل را مرموز نشان می‌دهد.

  8. ریش ون دایک: این مدل صورت را کشیده‌تر می‌کند و فرم T شکل دارد و معمولا تمرکز آن تنها در قسمت میانی چانه است.

  9. ریش دم اردکی: این ریش شبیه به دم اردک است و در چانه نوکی تیز دارد، به همین دلیل با بیشتر فرم‌های صورت تناسب داشته و قابل پیاده‌سازی است.

  10. ریش کوتاه: در مقابل ریش بلند، ریش کوتاه قرار دارد که در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. این مدل به رسیدگی کمتری نیاز داشته و احتیاجس به فرم به‌خصوصی برای پیاده‌سازی آن نیست. کافی است ریش خود را در اطراف چانه و گونه مرتب و کوتاه نگه دارید تا این مدل پیاده‌سازی شود.

  11. ریش جعبه‌ای: این مدل زیرمجموعه ریش شرکتی است و حالتی زاویه‌دار برای صورت ایجاد می‌کند. کافی است ریش خود را در ناحیه چانه بلند کرده و سپس به گونه‌ای حالت دهید که لبه تیز داشته باشد. این مدل برای فرم صورت بیضی انتخابی مناسب است.

20 مدل ریش مردانه برای سال 2024

  1. ریش کامل: ریش کامل و پر تقریبا شبیه به ریش کوتاه است، با این تفاوت که بیشتر بخش‌های صورت از گونه‌ تا چانه با ریش پوشانده می‌شود. این مدل تقریبا برای هر فرم صورتی به‌جز بیضی مناسب است.

  2. ریش کم پشت: بسیاری از آقایان به پر بودن ریش خود علاقه‌ای ندارند. این مدل که با کم کردن حجم ریش در استخوان گونه پیاده می‌شود، مناسب افرادی است که به ریش علاقه دارند، اما با جلب توجه آن در صورت میانه‌ای ندارند.

  3. ریش و سبیل: ترکیب ریش و سبیل هم در بیشتر دوره‌ها مد بوده و جذابیت زیادی دارد. این مدل برای افزایش اعتمادبه‌نفس مناسب است و به شکل‌های مختلفی قابل پیاده‌سازی است.

  4. ریش هالیوودی: در این مدل ریش در گونه‌ها کم‌پشت و خلوت بوده و در ناحیه چانه و خط فک پرتر می‌شود. در این مدل ناحیه گردن نباید کوتاه باشد تا خط فک برجسته‌تر دیده شود.

  5. ریش و سبیل شورون: این مدل جذاب و جدید هم ترکیبی از ریش و سبیل است که تمرکز بیشتری روی سبیل دارد. یک ته ریش و سبیلی که قسمت بالایی لب‌ها را کاملا پر کرده و لبه‌های گردی داشته باشد، این مدل جذاب را تشکیل می‌دهد.

  6. ریش بالبو: این مدل جذاب و همیشه شیک سه ویژگی دارد؛ ریش باید از سبیل جدا باشد، ریش بزی تنها قسمتی کوچک از چانه را بپوشاند و موازی با خط چانه باشد.

  7. ریش وایکینگی: این مدل حماسی است و حالتی جسورانه به چهره می‌دهد. در این مدل یک ریش بزی بلند و نسبتا پر نیاز است و اطراف صورت نیز باید کاملا پر باشند. طراحی ریش به این مدل زمان نسبتا زیادی نیاز دارد.

  8. ریش خط‌دار: در این مدل خط ریش کاملا واضح و صاف می‌شود، به‌گونه‌ای که مرز آن با خط‌کش مشخص شده باشد. این مدل صورت را کشیده نشان می‌دهد اما برای صورت‌های گرد چندان مناسب نیست.

  9. ریش وردی: این مدل که از یک آهنگساز ایتالیایی الهام گرفته شده، تقریبا به مدل کوتاه و پر شباهت دارد. در این مدل نظم ریش و سیبیل اهمیت دارد و باید در قسمت گونه و چانه هماهنگی وجود داشته باشد.

وسایل های مورد نیاز برای پیاده سازی مدل ریش

برای ایجاد هرکدام از 20 مدل ریش مردانه برای سال 2024 ابتدا باید ابزارهای مناسب طراحی را آماده کرد. برای اصلاح و پیاده‌سازی مدل‌های مختلف برای موی سر و صورت آقایان، ابزارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیچی

قیچی یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای رسیدگی به مو و ریش در آقایان است؛ البته کار با این ابزار نیاز به دقت و مهارت دارد و درصورتی‌که، تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشید، استفاده از آن سخت خواهد شد. از طرفی، اصلاح صورت و فرم دادن به ریش با قیچی زمان بیشتری می‌برد.

20 مدل ریش مردانه برای سال 2024

تیغ اصلاح

دیگر ابزاری که برای فرم دادن به ریش در آقایان مورد نیاز بوده و اهمیت دارد، تیغ اصلاح است. کار با تیغ اصلاح هم به مهارت کافی نیاز دارد. از طرفی، انتخاب تیغ مناسب نیز موضوعی بسیار مهم است. تیغ باید تیز، خوش‌دست و سبک باشد و کار با آن سخت نباشد.

شامپو یا فوم مخصوص

برای اصلاح ریش و حالت دادن به آن فوم مخصوص ریش‌تراشی هم مورد نیاز است. در انتخاب فوم باید به حساسیت‌های پوستی توجه کرد.

ریش تراش و ماشین اصلاح

بهترین گزینه برای حالت دادن به ریش در آقایان ماشین اصلاح و ریش تراش است با خرید ماشین اصلاح می‌توانید بهترین حالت های ریش را روی صورت خود پیاده کنید. کار با ریش تراش بسیار ساده‌تر از قیچی و تیغ اصلاح است و حتی افراد مبتدی هم به‌راحتی می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. از طرفی، کار با ریش تراش به‌اندازه تیغ اصلاح خطرناک نیست و احتمال آسیب زدن به صورت با این وسیله بسیار کم است. به‌خصوص اگر مدل‌های مناسب ریش تراش که دارای ابزارهای جانبی کامل هستند را انتخاب کنید، رسیدگی به ریش صورت و فرم دادن به آن ساده‌تر هم می‌شود.

جمع‌بندی

برای پیاده‌سازی هرکدام از 20 مدل ریش مردانه برای سال 2024 نیاز به ابزار مناسب است و بهترین وسیله‌ای که آقایان برای طراحی و رسیدگی به ریش خود در خانه می‌توانند از آن استفاده کنند، ریش تراش یا ماشین اصلاح است. این محصول انواع مختلفی دارد و توسط برندهای گوناگونی تولید می‌شود که بهترین آن را می‌توانید از نگان شاپ خریداری کنید. نگان شاپ نمایندگی معتبر و رسمی برندهای مطرح وسایل شخصی برقی مانند پرومکس است و محصولات خود را با گارانتی اصالت و قیمت عرضه می‌کند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز