بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد

تشک مناسب برای کمر درد باید با‌توجه‌به مواردی مثل شناخت انواع آن، وزن فرد، نرمی و سفتی، تنظیم دما و مشورت با پزشک متخصص انتخاب شود؛ زیرا در‌صورت خرید تشک نامناسب، احتمال بیشتر شدن درد عضلات وجود خواهد داشت. اگر شما هم با مشکل کمر درد رو‌به‌رو هستید، با خوابیدن روی تشکی متناسب شرایط بدنی‌تان این معضل را بر‌طرف خواهید کرد. به‌همین‌خاطر قصد داریم در ادامه این مقاله به‌صورت‌کامل شما را با راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد آشنا کنیم. با مطالعه این مطلب و انتخاب تشک مناسب، درد در ناحیه کمر را به‌سادگی کم خواهید کرد.

شناخت انواع تشک؛ اولین نکته برای خرید تشک‌ مخصوص کمر‌درد

با شناخت انواع تشک می‌توانید گزینه‌ای را که با شرایط فیزیکی بدنتان منطبق است، تهیه کنید. در ادامه با چند نمونه تشک متناسب با کمر درد آشنا خواهیم شد تا در زمان خرید تشک با چالش مواجه نشوید.

  • تشک طبی اسفنجی: این تشک‌ها خاصیت ارتجاعی دارند، بدون فنر و سفت هستند.
  • تشک مموری فوم: خاصیت شکل‌پذیری این محصول باعث حمایت از قوس ستون فقرات می‌شود.
  • تشک با هسته لاتکس: فشار بدن در این محصول به‌صورت یکنواخت توزیع خواهد شد.
  • تشک فنری منفصل پاکتی: این تشک‌ها متناسب با قوس بدن شکل می‌گیرند.

تشک فنری منفصل پاکتی برای افراد مبتلا به دیسک کمر مناسب نیست؛ بنابراین اگر فقط با درد کمر مواجه هستید، این نوع تشک مناسب شما خواهد بود.

راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد

در زمان خرید تشک برای کمر درد، وزن فرد را در نظر بگیرید

به‌طور‌کلی وزن انسان‌ها برای قرارگیری روی تشک به سه دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم می‌شود که باید براساس آن، بهترین نوع تشک برای کمر درد را انتخاب کنید. افراد بر‌اساس این تقسیم‌بندی می‌توانند تشک مناسب را تهیه کنند. تشک‌ نرم برای وزن سبک فرد و تشک‌ سفت برای وزن سنگین طراحی شده است. در ادامه با این طبقه‌بندی بیشتر آشنا می‌شویم:

  • افراد لاغر: افراد کمتر از ۶۰ کیلو گرم در این دسته قرار می‌گیرند. بهترین تشک برای این گروه انواع نرم هستند تا فشار را کاهش دهند.
  • افراد با وزن متوسط: وزن بین ۶۰ تا ۱۰۴ کیلوگرم در این طبقه هستند. این دسته به یک تشک متوسط (نه خیلی سفت و نه خیلی نرم) نیاز خواهند داشت.
  • افراد سنگین وزن: افراد بالای ۱۰۴ کیلوگرم در این لیست قرار دارند. این افراد به تشک‌های سفت و محکم نیاز دارند.

توجه داشته باشید اگر تشک فرد سنگین وزن در طبقه دوم است، باید تخت‌های با‌کیفیت با اسکلت با‌دوام تهیه کند. طبیعتا با بالا رفتن کیفیت، قیمت تخت دو طبقه نیز بالا خواهد رفت.

نرمی و سفتی؛ مهم‌ترین ویژگی برای خرید بهترین تشک برای کمر درد

استفاده از یک تشک سفت، احتمالا به کمر فشار بالایی وارد کند. در مقابل تشک‌های نرم از کمر پشتیبانی نمی‌کنند. در واقع یک تشک استاندارد باید مثل یک قالب با فرم بدن شما شکل بگیرد. تشک‌های سفت قادر به حفظ حالت طبیعی ستون فقرات و مهره‌های آن نیستند که همین موضوع باعث ایجاد فشار و درد در ناحیه کمر خواهد شد. به‌همین خاطر مدل‌های ارتوپدی بهترین گزینه به‌شمار می‌روند.

برای انتخاب تشک مناسب به جنس فنر و رویه تشک توجه کنید

تشک‌های فنری معمولا باعث ایجاد تعریق بیش از حد نمی‌شوند؛ زیرا هسته‌های پشتیبانی آن‌ها از جنس فنرهای فولادی و کویل‌هایی است که به‌طورمساوی در تشک پراکنده شده‌اند. علاوه‌بر این، تشک‌های مموری فوم و لاتکس نیز در لیست محصولاتی هستند که گرما را در خود نگه نمی‌دارند.

با‌توجه‌به این مسئله، توجه به جنس پارچه تشک نیز حائز اهمیت است. وجود گرما در تشک علاوه‌بر تعریق بالا، باعث جا‌به‌جایی بدن در خواب می‌شود. پارچه‌های نخی سوزنی و ژاکارد از بهترین گزینه‌ها برای تشک هستند؛ بنابراین در زمان خرید، بهترین خوشخواب برای رفع کمر درد، به جنس پارچه توجه کنید.

در زمان خرید بهترین مارک تشک برای کمر درد با پزشک مشورت کنید

تشک‌های مموری فوم و لاتکس بهترین گزینه برای افرادی‌‌که با مشکل کمر درد رو‌به‌رو هستند، شناخته‌ شده‌اند. با‌این‌حال پیش از خرید، مشورت با پزشک متخصص به شما کمک می‌کند تا بهترین تشک برای کمر درد را انتخاب کنید. ممکن است یک نوع تشک برای فرد دیگری که مبتلا به درد کمر است، گزینه مناسبی باشد و برای شما نباشد. به‌همین خاطر بهتر است پیش از هرگونه اقدام ابتدا به پزشک مراجعه کنید. متخصص با بررسی کامل وضعیت بدن و درد کمر شما، بهترین نوع و مارک تشک را معرفی خواهد کرد.

راهنمای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد

برای خرید بهترین مارک تشک برای کمر درد به سایت بلج سر بزنید

در این مطلب با بهترین تشک برای کمر درد آشنا شدیم. شناخت انواع تشک، نرمی و سفتی، وزن، توجه به ویژگی تنظیم دما و در آخر مشورت با متخصص از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن‌ توجه کنید. به‌صورت کلی، تشک‌های بیش از اندازه سفت به‌دلیل فشار به کمر و تشک‌های نرم به‌خاطر اینکه از کمر پشتیبانی نمی‌کنند، انتخاب‌های مناسبی نخواهند بود.

شما می‌توانید برای خرید بهترین تشک برای کمر درد به وب‌سایت بلج مراجعه کنید. تشک‌های موجود در این فروشگاه با داشتن توضیحات کامل و استانداردهای جهانی از برندهای مطرح داخلی و خارجی است. علاوه‌بر این، کارشناسان این مجموعه شما را در مسیر انتخاب گزینه‌ای مناسب یاری خواهند کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان