بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کدام پارچه‌ها برای تابستان مناسب هستند؟

یک پارچه تابستانی خنک و باکیفیت، می‌تواند راحتی و زیبایی استایل روزهای گرم شما را فراهم کند. با نزدیک شدن به فصل گرم تابستان، همه افراد برای اذیت نشدن در محیط بیرون از خانه به لباس‌های خنک و راحت نیاز دارند. لباس‌هایی در دسته لباس‌های تابستانی قرار می‌گیرند که پارچه آن‌ها الیاف مناسب برای کنترل گرما داشته باشد. در این مطلب به معرفی انواع پارچه های تابستانی مناسب روزهای گرم سال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های پارچه های تابستانی خنک

پارچه‌های تابستانی کاربرد بسیاری برای دوخت انواع شلوار، انواع دامن و انواع مدل مانتو دارند. پارچه‌های تابستانی باید در وهله اول خنک و راحت باشند. منظور از پارچه خنک پارچه‌ای است که به خوبی بتواند جریان هوا را از خود عبور دهد. این پارچه‌ها معمولاً ضخامت کمی دارند؛ اما بسیار مستحکم و منعطف هستند. پارچه های تابستانی همچنین باید رطوبت ناشی از تعریق بدن را به خود جذب کرده و آن را سریعاً تبخیر کنند. پارچه‌های تابستانی اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بسیار لطیف هستند و باعث ایجاد آلرژی نمی‌شوند.

انواع پارچه تابستانی

پارچه های تابستانی انواع بی‌شماری دارند که می‌توانند شامل الیاف طبیعی یا مصنوعی باشند. درادامه برخی از انواع پرکاربرد آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پارچه نخی پنبه‌ای

متداول‌ترین و پرطرفدارترین پارچه برای فصل تابستان، پارچه نخی است. پارچه‌های نخی جنس پنبه‌ای دارند و از الیاف طبیعی این گیاه ساخته می‌شوند. پارچه‌های نخی خنک، سبک، جاذب رطوبت و ضد حساسیت هستند. در مقابل، از ویژگی‌های منفی پارچه نخی می‌توان به آبرفت آن‌ها و چروک زیادشان پس از شستشو اشاره کرد. اما ویژگی‌های مثبت‌ این پارچه‌ها به قدری است که می‌توان از آبرفت و چروکی زیاد‌شان چشم‌پوشی کرد. در رابطه با آبرفت پارچه‌های نخی، توصیه می‌شود اندکی بیشتر از مقدار مورد نیاز خریداری کنید و قبل از دوخت این پارچه آن را در آب بگذارید تا آب برود؛ و سپس پارچه را بدوزید. پارچه نخی را می‌توانید برای دوخت انواع شلوار استفاده کرده و آن را با یک مدل تیشرت جذاب برای تابستان استایل کنید.

کدام پارچه‌ها برای تابستان مناسب هستند؟

پارچه لینن

پارچه‌های لینن پارچه‌های بسیار باکیفیت و راحتی هستند که این روزها حسابی ترند شده‌اند. از این پارچه برای تهیه انواع شومیز، مانتو و شلوارهای تابستانی استفاده می‌شود. پارچه لینن قدمتی طولانی دارد و از الیاف ساقه گیاه کتان جداسازی و تهیه می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این پارچه می‌توان به مقاومت بسیار بالا، قابلیت تنفس و خنکی زیاد آن اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این پارچه این است که، در اثر شستشو لطیف‌تر و نرم‌تر از قبل می‌شود. لینن رطوبت و آب زیادی را به خود جذب می‌کند و در کمترین زمان ممکن آن را تبخیر می‌کند. این پارچه همچنین رنگ‌پذیری بالایی دارد و از این رو بهتر است به صورت جداگانه شسته شود. این تابستان اگر قصد خرید شومیز مجلسی یا ساده دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده از شومیزهای لینن غافل نشوید.

کدام پارچه‌ها برای تابستان مناسب هستند؟

پارچه شانتون

در رابطه با یکی دیگر از انواع پارچه های تابستانی، می‌توان به پارچه پرطرفدار شانتون اشاره کرد. این پارچه بافتی کنفی مانند دارد و جریان هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهد. پارچه شانتون همچنین حرارت بالای بدن را جذب و به بیرون انتقال می‌دهد. شانتون را می‌توان با انواع لباس‌های دیگر شستشو دهید و نگران تغییر رنگ آن نباشید. البته بهتر است قبل از انجام شستشو لباس‌ها را پشت و رو کرده و از آب ولرم استفاده کنید.

پارچه ابروبادی

دسته‌ای دیگر از پارچه های تابستانی پارچه‌های ابروبادی هستند. این پارچه‌ها از لحاظ خنک بودن انتخاب مناسبی برای روزهای گرم سال هستند. پارچه‌های ابروبادی ظاهری خاص و ویژگی‌های مثبت بسیاری دارند. یکی از این ویژگی‌ها، چروک نشدن‌شان است. ابروبادی جزو معدود پارچه‌های تابستانی است که نه تنها چروک نمی‌شود، بلکه آبرفت نیز ندارد. در رابطه با شستشوی این پارچه نیز باید بگوییم، پارچه‌های ابروبادی شستشوی راحت و بدون دردسری دارند.

پارچه حریر

پارچه حریر یکی از لطیف‌ترین انواع پارچه است که در دوخت انواع لباس تابستانی کاربرد دارد. این پارچه نیز مانند ابریشم زیبایی و ظرافت خاصی دارد و می‌تواند جایگزین اقتصادی‌تری برای ابریشم باشد. درواقع حریرهای اصل، ترکیبی از ابریشم و نخ پنبه هستند. این پارچه‌ها به علت ظرافت‌شان به نگهداری مناسب احتیاج دارند. به این صورت که، بهتر است به صورت دستی، و با آب سرد یا ولرم شسته شوند. پارچه‌های حریر نازک و بدن‌نما، دارای کشسانی، دارای ریزش و براق هستند. در نهایت، توصیه می‌کنیم هنگام خرید بلوز زنانه، از بلوزهایی با جنس حریر نیز غافل نشوید.

کدام پارچه‌ها برای تابستان مناسب هستند؟

پارچه شیر شکری

پارچه‌هایی که تاکنون معرفی کردیم، معروف‌ترین و متداول‌ترین پارچه‌هایی هستند که برای آیتم‌های تابستانی کاربرد دارند. اما یکی از انواع خاص و زیبای پارچه های تابستانی، پارچه شیر شکری است. این پارچه نیز نوعی پارچه نخی است که به دلیل بافتی که دارد، حالتی چروک و بامزه به خود می‌گیرد. پارچه‌های شیر شکری تمامی ویژگی‌های مثبت پارچه‌های نخی مانند سبکی، قابل تنفس، نازکی و راحتی را دارا هستند.

در پایان باید بگوییم، انتخاب لباس با پارچه مناسب، تأثیر بسیاری در بی‌نقص بودن ظاهر نهایی یک استایل را دارد. در این میان، پارچه‌های تابستانی باید علاوه بر زیبایی، دارای کیفیت مناسب باشند و گرما را از بدن دفع کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان