بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مزایا و معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست ؟

این روزها با توجه به پایین آمدن کیفیت آب آشامیدنی لوله کشی منازل ، بحث استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار مطرح شده است .

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و کاهش بارش های فصلی و خالی شدن سد ها ، استفاده از آب چاه برای تامین آب شرب شهری و روستایی بهناچار بیش از پیش شده است. همچنین با استفاده ی بیش از حد از سفره های زیر زمینی ، روز به روز کیفیت آب خروجی از این چاه ها پایین آمده است .

تصفیه خانه های سازمان آب توان تصفیه کامل این آب را با توجه به امکانات موجود ندارند. لوله های استفاده شدهبرای انتقال آب مستحلک شده و خود همین لوله ها آلودگی هایی مانند زنگابه به آب اضافه می کنند .

با همه این تفاسیر ، پیدا کردن راهی برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی حیاتی می باشد.

روش های تامین آب آشامیدنی سالم

استفاده از آب معدنی

در بسیاری از مناطق دنیا استفاده از بطری های آب معدنی یکی از روش های تامین آب آشامیدنی می باشد . استفاده از این روش دارای معایبی می باشد . استفاده از پلاستیک برای تولید بطری و مشکلات زیست محیطی آن و هزینه بالای خرید آب معدنی ازمعایب آن به شمار میرود.

استفاده از دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب یکی از بهترین روش های تصفیه آب خانگی به حساب می آید .استفاده از این روش مزایا ومعایبی دارد که به آن شاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست ؟

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب با روش اسمز معکوس مواد شیمیایی و سموم و ویروس و باکتری و قارچ آب ، فلزات سنگین و نیترات و کربنات کلسیم آب ، کلر و ذرات و ناخالصی های بزرگتر از 5 میکرون را به طور کامل از آب حذف می کند.

با مواردی از مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی اشاره می کنیم :

1-کتری شما دیگر رسوب نمی بندد.

2-می توانید از دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید انشعاب بگیرید تا دیگر نیازی به تعویض فیلتر یخچال نداشته باشید.

3-با کمک فیلتر مینرال مواد معدنی مفید به آب اضافه می شود .

4-با کمک فیلتر قلیایی آب از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل می شود که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای هضم غذا و دفع سنگ کلیه و مشکل ترش کردن معده مفید است .

5-قابلیت جابجایی دارد و با تغییر محل زندگی می توان در محل جدید نصب کرد.

6-هزینه ی نگهداری و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب مناسب و به صرفه می باشد.

7-برای مصارف پخت و پز و چای و قهوه و دمنوش بسیار مناسب بوده و طعم خوبی به آنها می دهد.

معایب دستگاه تصفیه آب خانگی

در کنار مزایای زیاد ، دستگاه تصفیه آب معایبی نیز دارد که به آنها اشاره می کنیم.

1 -هدر رفت آب ، تقریبا به همان مقداری که خروجی آب تصفیه شده از شیر برداشت خارج می شود ، به همان مقدار آب ناخالص و دارای مواد شیمیایی وارد فاضلاب می شود.

2-ابعاد نسبتا بزرگ دستگاه تصفیه آب همراه با یک مخزن ، یک در کابینت زیر سینک شما را اشغال می کند.

3-در روزهای اول استفاده از آب تصفیه شده ، ممکن است مزه ی آن برای شما کمی تلخ و نوشیدن آن سخت باشد که به مرور زمان برای شما عادی خواهد شد.

4-در صورت استفاده از فیلتر های بی کیفیت ، خروجی دستگاه تصفیه آب برای آشامیدن مناسب نمی باشد به همین دلیل حتما باید از فیلتر های با کیفیت و استاندارد استفاده نمایید.

جمع بندی

70 % بدن انسان از آب تشکیل شده است ، به همین دلیل یکی از حیاتی ترین ملزومات سلامتی ، نوشیدن مقدار مناسب آب سالم می باشد .

با توجه به نکاتی که بیان شد ، در حال حاضر بهینه ترین روش برای بدست آوردن آب سالم ، استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشد.

شرکت بازرگانی پاکاب گستر با 13 سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه ی تصفیه آب های خانگی و نیمه صنعتی و سرویس و خدمات تصفیه آب در سراسر کشور ، ارائه دهنده ی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی و مرغوب ترین فیلتر ها ، آماده ی مشاوره ی صادقانه به شما عزیزان می باشد .

مزایا و معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست ؟

برای استعلام قیمت دستگاه تصفیه آب فقط کافیست با شماره های 09126464625 و 02144575212 تماس بگیرید و یا به سایت بازرگانی پاکاب گستر مراجعه نموده و یا به صورت حضوری به نمایندگی اصلی تصفیه آب پاکاب گستر واقع در تهران ، تهرانسر بلوار لاله پلاک 125 مراجعه نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: