بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در این مطلب به ۸ مورد از اسامی گل آپارتمانی همیشه سبز اشاره می‌کنیم و از بین آنها چندین گونه معروف را به طور کامل شرح می‌دهیم. گل‌های دائمی باغچه و گل‌های باغچه‌ای همیشه سبز هم جزو همین دسته قرار می‌گیرند. از آنجایی که آنها در فضای باز هستند مقاومت بیشتری از نظر دمایی نسبت با دیگر گیاهان همیشه سبز آپارتمانی دارند که در قسمت سوالات متداول به چند نمونه از گیاهان همیشه سبز برای باغچه، فضای باز و نوع کاربرد آنها نیز پرداخته شده است. برای سفارش آنلاین خرید گل این مدل نگران نباشید. با مراجعه به فروشگاه VIP Shop می توانید با انواع گیاهان همیشه سبز آشنا شوید.

معرفی بهترین گل آپارتمانی همیشه سبز

معجزه‌ای به رنگ سبز

وجود گیاه و گلدان در هر خانه فواید و مزایایی به همراه دارد که کم و بیش با آن آشنا هستید. رنگ سبز گیاهان هارمونی بسیار خوبی با فضا و دکوراسیون داخلی خانه ایجاد می‌کند. همچنین از گیاهانی که جثه بزرگی دارند می‌توان به عنوان حائل و دیوار جهت مرزبندی در ادارات استفاده کرد. گیاه آپارتمانی همیشه سبز (Evergreen plants) در تصفیه هوا و هم حفظ میزان رطوبت اتاق نقش بسزایی دارند که موضوع اصلی این مطلب هستند. اما پیش از آن به سوالات پر تکرار شما پاسخ خواهیم داد تا در ادامه ابهامی در ذهن تان باقی نماند.

 

انواع گلدان های همیشه سبز VIP

گیاهان همیشه سبز به چه گیاهانی گفته می شوند؟

به گل و گیاهانی گفته می شود که در طول چهار فصل سال تغییر ظاهر زادی نداشته باشند و در مقابل گرما، سرما و کم آبی مقاوم هستند. گیاهان همیشه سبز لزوما در انواع مختلف به صورت درختچه همیشه سبز، گل آپارتمانی گلدار همیشه سبز، گیاهان رونده همیشه سبز، گیاهان باغچه و فضای باز و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد گیاهان همیشه سبز چیست؟

۱- طراحی فضای سبز به عنوان پرچین و حائل (مثل شمشاد)
۲- طراحی محوطه باغ (مثل ماهونیا)
۳- گیاه پوششی
۴- به عنوان تک بوته زینتی (مثل زرشک)
۵- استفاده در دسته گل به عنوان شاخه بریدهاستفاده در دسته گل به عنوان شاخه بریده (مثل میخک هندی)
۶- پیچ امین الدوله (درختچه بالارونده و مناسب استفاده در آلاچیق)
۷- کاشت کنار دیوار و نرده (مثل پیروکانتا)
گیاهان چهار فصل و همیشه سبز برای حیاط کدام اند؟

با استفاده از این گیاهان باغچه ای، در تمام طول سال محوطه و فضای سبز حیاط شما همیشه با طراوت و شاداب است.
شمشاد معمولی (Boxwood)، ماهونیا (Mahonia)، زرشک زینتی (Red Barberry)، میخک هندی یا میخک ژاپنی (Pittosporum)، پیچ امین الدوله (Honeysuckle)، پیروکانتا (Fire Thorn)، اکالیپتوس (Eucalyptus)، کاملیا (Eucalyptus)

گیاهان پوششی چه گیاهانی هستند؟

یک فضای سبز خوب زمانی میتواند زیبا باشد که در طول چهار فصل سال زیبایی خود را حفظ کند. پس گیاهان پوششی مورد استفاده در روف گاردن، دیوار سبز و کلیه محوطه های سبز بیرونی باید با استفاده از گیاهان یا درختچه های همیشه سبز باشند که در متن مقاله به چند نمونه از آنها اشاره شد. شما می توانید برای خرید گل آنلاین وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.
چه گیاهانی برای نگهداری در بالکن مناسب هستند؟

۱) گیاهان گلدار: مثل اطلسی، شمعدانی، حنا
۲) درختچه های همیشه سبز: مثل درختچه کالادیوم، درختچه آندرومدا، درختچه، درختچه گلدار بروگمانسیا یا سُرناگل، درختچه بودلیا
۳) گل‌های پاییزی بالکن: زنگ‌های مرجانی،  اُگزالیس یا شبدر ایرلندی، سوسن چشم سیاه
۴) گیاهان رونده: موچسب، پاپیتال، پتوس

معرفی گلهای آپارتمانی همیشه سبز

این نوع گیاهان با خزان (برگ‌ریزان) نامانوس هستند، یعنی در فصول سرد سال، سبزی خود را حفظ می‌کنند و شادی و نشاط را به شما هدیه می‌دهند. فهرستی از این گیاهان در ادامه آمده و سپس هر یک از آنها در بخش بعدی به طور کامل شرح داده شده‌اند. شما می توانید برای سفارش آنلاین خرید گل وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

معرفی بهترین گل آپارتمانی همیشه سبز

  •     آگلونما
  •     برگ انجیری
  •     بگونیا
  •     سانسوریا
  •     پوتوس
  •     دراسنا
  •     دیفن باخیا
  •     لیندا (پافیلی)

۱) آگلونما (Chinese Evergreen)

آگلونما یا یکی از درختان زینتی همیشه سبز است که در زمره گل مخصوص آپارتمان با نگهداری آسان قرار می‌گیرد. ظاهر زیبای آگلونما به خاطر ساقه کوتاه و برگ‌ها نیزه‌ای شکلی است که طول آنها به ۲۵-۳۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. این گیاه مقاومت عجیبی به سایه و خشکی دارد که از این‌رو می‌تواند در دسته گیاهان همیشه سبز مقاوم هم قرار بگیرد. شما می توانید برای خرید گل آپارتمانی آگلونما  وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

شرایط نگهداری

نور متوسط و حتی کم شرایط ایده‌آل رشد آگلونما است. توجه داشته باشید هرگز خورشید به صورت مستقیم نباید به برگ‌های این گیاه بتابد. زادگاه این گیاه جنگل‌های نسبتا گرمسیری است از این جهت جزو گیاهان همیشه سبز مقاوم به سرما به شمار نمی‌رود و در طول زمستان باید محیط اطراف آگلونما را تا حدودی گرم نگه‌دارید. آبیاری این گیاه هم بسیار ساده است؛ کافی است اجازه دهید سطح خاک کاملا خشک شود، سپس آبیاری را ملایمت انجام دهید.

۲) برگ انجیری (Swiss Cheese)

گیاه برگ انجیری یا پنیر سوئیسی با برگ‌های بسیار پهن و بریدگی عمیقی که در آنها مشاهده می‌شود،
یکی دیگر از گل مخصوص آپارتمان همیشه سبز دلبرایی است که می‌توانید در محیط منزل خود پرورش دهید. گیاه برگ انجیری جزو گیاهان همیشه سبز رونده (بالا رونده) به حساب می‌آید که جثه نسبتا بزرگی دارد و از آن برای تقسیم کردن اتاق‌ها و ایجاد فضاهای خصوصی در ادارات و منازل استفاده می‌شود.

شرایط نگهداری

این گیاه تغییرات دمایی را می‌تواند تاب بیاورد اما شرایط ایده‌آل برای رشد برگ انجیری محیطی با دمای نسبتا بالا و مرطوب در نظر گرفته می‌شود. برگ انجیری در دماهای کمتر از ده درجه سانتیگراد رشد نخواهد کرد و حتی ممکن است به خشک شدن آن منجر شود.

این گیاه نیمه سایه دوست است! به شکلی که با سایه کامل و با تابش مستقیم نور خورشید کاملا در تضاد است. نور کم باعث کم شدن تعداد برگ‌ها و نور مستقیم باعث زرد شدن آنها خواهد شد. همچنین برای آبیاری این گیاه عجله نکنید، قبل از آبیاری مجدد مطمئن شوید سطح خاک تا عمق سه سانتی‌متری کاملا خشک شده باشد.
۳) بگونیا (Beegonia Soil)

بگونیا یک گیاه همیشه سبز گلدار به حساب می‌آید که برای نگهداری در فضای داخل خانه گزینه بسیار خوبی است. اغلب افراد از بگونیا به عنوان گیاه یک ساله نام می‌برند، علت این است که نگهداری از این گیاه کمی حساس است و اغلب به دلیل نگهداری ناصحیح بیشتر از یک سال دوام نمی‌آورند. بیش از ۲۰۰۰ گونه متفاوت از بگونیا در حال حاضر شناخته شده است.

شرایط نگهداری

این گیاه در طول روز به دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در طول شب به ۱۶ درجه سانتی‌گراد احتیاج دارد. اگر چنین شرایطی برای رشد گیاه بوجود آید، به عمر بیشتر گل مخصوص آپارتمان و شادابی آن کمک قابل توجهی کرده‌اید. بگونیا به نور غیرمستقیم اما زیاد احتیاج دارد. پشت پنجره پشتی بهترین مکان برای نگهداری این گیاه است.

بگونیا از جمله گیاهان آپارتمانی همیشه سبز جزیره دوست به حساب می‌آید، پس در تامین رطوبت مورد نیاز بگونیا تمام سعی و تلاش خود را بکنید.
۴) سانسوریا (sansevieria)
 
سانسوریا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که به خاطر زیبایی و فواید که دارد جزو گیاهان آپارتمانی گران قیمت به حساب می‌آید. البته سانسوریا دارای کیفیت‌های متفاوتی است که می‌توانند در قیمت این گیاه نقش بسزایی داشته باشند. سانسوریا یکی از گیاهانی است که ناسا برای تصفیه هوای فضاپیماهای خود از آن استفاده می‌کند.

این گیاه نقش فوق العاده‌ای در تصفیه هوا و کاهش آلاینده‌های مضر و تبدیل آنها به اکسیژن خالص دارد. همچنین نگهداری از این گیاه در آپارتمان‌های کوچک و تاریک میسر است.

شرایط نگهداری

معرفی بهترین گل آپارتمانی همیشه سبز

سانسوریا به دلیل داشتن برگ‌های بلند وکم زبر به زبان مادر شوهر نیز شهرت دارد! این گیاه نه به آب‌پاشی (آب اسپری کردن) احتیاج دارد و نه به نور بسیار زیاد. همچنین به دلیل داشتن ساقه گوشتی، به خوبی می‌تواند آب را در ساقه خود ذخیره کند، پس گیاه سانسوریای خود را هر دو هفته یکبار آبیاری کنید تا از پژمردگی و پوسیده شدن ریشه این گیاه زیبا جلوگیری شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 2.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز