بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آموزش 5 دمنوش خوشمزه برای مهمانی

انواع مختلفی از دمنوش های گیاهی و میوه ای وجود دارد که علاوه بر اینکه خوشمزه و خوش طعم هستند، خواص درمانی زیادی نیز دارند؛ اما علاوه بر همه اینها می توان از دمنوش های خوشمزه و مقوی برای مهمانی استفاده کرد. در این مطلب می خواهیم 5 مورد از دمنوش‌های خوشمزه برای مهمانی را معرفی کنیم.

نکته جذابی که در مورد انواع دمنوش ها وجود دارد، تهیه آسان و سریع آنهاست. شما می توانید خوشمزه ترین و شیک ترین انواع این نوشیدنی ها را ظرف چند دقیقه آماده کنید و در کنار خانواده و دوستانتان میل کنید و از آن لذت ببرید.

از جمله دمنوش هایی که می توانید در مهمانی ها استفاده کنید، دمنوش‌های میوه ای هستند چرا که مزه خاص و بی نظیری دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش درست کردن 5 دمنوش خوشمزه آشنا کنیم.شما می توانید آنها را به راحتی در منزل آماده کرده و در مهمانی ها استفاده کنید. بدین ترتیب پذیرایی متفاوت و به یاد ماندنی را خواهید داشت. این 5 دمنوش به شرح زیرند:

 

دمنوش آرامش بخش به لیمو

دمنوش به لیمو از جمله نوشیدنی های فاقد کافئین و سرشار از خواص تقویت کننده سلامتی می‌باشد که طرفداران زیادی نیز در ایران دارد.

روش آماده سازی دمنوش به لیمو

برای آماده سازی این نوشیدنی کافی است که برگهای تازه یا خشک به لیمو را به مدت حدود 5 دقیقه در آب تازه جوشانده شده بخیسانید. پس از آن مخلوط را صاف کرده و نوش جان کنید. می توانید ظاهر فنجان خود را با تزیینات میوه شکیل‌تر و مناسب پذیرایی کنید.

آموزش 5 دمنوش خوشمزه برای مهمانی

خواص به لیمو

به لیمو خواص مفید زیادی دارد که توسط متخصصان اعلام شده است. از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد اضطراب و ضد التهاب، افزایش سم زدایی و ایمنی، کمک به کاهش وزن طبیعی، کمک به خواب راحت، تقویت هضم غذا، جلوگیری از آسیب عضلانی در حین ورزش، مبارزه با تب و خلط آور که در قسمت زیر به شرح آنها می پردازیم.

سم زدایی

سم زدایی فرآیند حیاتی برای از بین بردن رادیکال های آزاد و سلامت بدن است. نوشیدن دمنوش به لیمو می تواند منجر به تحریک روند سم زدایی شود. بر اساس تحقیقات به لیمو دارای مقادیر زیادی از ترکیبات فنلی می باشد. این ترکیبات با سم زدایی و از بین بردن اثرات مضر رادیکال‌های آزاد به سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

فاقد کافئین

دمنوش به لیمو به طور طبیعی فاقد کافئین است که می توان آن را در طول روز نوشید ولی مخصوصا در شب بسیار قوی و تاثیرگذار می‌باشد.

مناسب جهت لاغری

مصرف دمنوش به لیمو جهت لاغری و کاهش وزن مناسب است. مشخص شده است که این ماده مغذی اشتها را سرکوب می کند. علاوه بر این باعث سوزاندن چربی و تنظیم متابولیسم می شود. نوشیدن آن بین وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند تا رژیم خود را کنترل کنید و به کاهش وزن ایده آل خود برسید.

آرام بخش

به لیمو خاصیت آرام بخشی دارد. مسلما صرف وقت برای لذت بردن از یک فنجان چای خوش عطر و خوشمزه می تواند به کاهش استرس کمک می کند. اما ترکیبات موجود در دمنوش به لیمو منجر به کاهش بیشتر استرس می شوند زیرا اثر آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند و به از بین بردن تنش عضلانی کمک می‌کنند.

مناسب برای ورزشکاران

مصرف به لیمو قبل از تمرین می تواند مانع از آسیب عضلانی در ورزشکاران شود. این خاصیت آنتی اکسیدانی به لیمو با قابلیت آن در مهار التهاب همراه است و با پیشگیری از آسیب و ترمیم بافت عضلانی مرتبط می باشد.

تب بر

مطالعات نشان داده است که به لیمو حاوی ترکیباتی موثر با خاصیت تب بر است. خاصیت دمنوش به لیمو در پایین آوردن تب و نیز خواص آنتی اکسیدانی و ترمیم کنندگی آن، آن را به یک نوشیدنی عالی برای مقابله طبیعی با بالا رفتن دمای بدن تبدیل کرده است..

خلط آور طبیعی

در نهایت یکی از مهم ترین فواید به لیمو برای سلامتی خاصیت آن به عنوان یک خلط آور طبیعی است که می تواند منجر به از بین بردن گرفتگی مجاری تنفسی شود.

 

دمنوش تسکین دهنده زنجبیل

در اینجا در مورد دمنوش زنجبیل صحبت می‌کنیم.

ترکیبات

ترکیبات مورد استفاده در این دمنوش عبارتند از:

  • 1 قاشق چایخوری ریشه زنجبیل رنده شده
  • 1 و 2/1 قاشق چایخوری عسل
  • 2 میخک
  • پوست دارچین
  • پوست پرتقال نواری

روش آماده سازی دمنوش زنجبیل

یک فنجان آب خود را به جوش بیاورید. سپس همه مواد را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید همه چیز حدود 15 دقیقه بخیسد. درون یک فنجان صاف کرده و بنوشید.

آموزش 5 دمنوش خوشمزه برای مهمانی

فواید دمنوش زنجبیل

از جمله فواید دمنوش زنجبیل می توان به بهبود مشکلات هضم، کاهش علائم سرماخوردگی، تقویت ایمنی بدن و کاهش التهاب اشاره کرد. به طور کلی ترکیب زنجبیل و دارچین به سلامت معده کمک می کند. در ادامه به شرح خواص زنجبیل می پردازیم.

کمک به بارداری و شیمی درمانی

تحقیقات نشان داده است که زنجبیل به رفع حالت تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی کمک می کند.

کمک به سیستم گوارش

زنجبیل همچنین می تواند در بهبود سیستم گوارش بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال نتایج یک بررسی نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از نفخ شکم و سوء هاضمه کمک کند.

رفع سرماخوردگی

علاوه بر این یک منبع معتبر پیشنهاد می کند که مصرف زنجبیل می تواند به شما کمک کند تا از سرماخوردگی جلوگیری کنید و گلو درد را تسکین می دهد.

سایر خواص

از آنجا که زنجبیل بر گلوکز خون، کلسترول و التهاب تأثیر می گذارد، ممکن است برای مقاومت به انسولین که یک عامل خطر قابل توجه در بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) است، مفید باشد. خواص ضد التهابی آن می تواند برای آرتروز و آرتریت روماتوئید نیز مفید واقع شود.

 

دمنوش سیب، گلابی، دارچین و مریم گلی

اکنون در مورد دمنوش سیب، گلابی، دارچین و مریم گلی صحبت می کنیم.

ترکیبات

ترکیبات مورد نیاز برای درست کردن 2 فنجان از این دمنوش عبارتند از:

  • 4/1 فنجان سیب خشک و یا برش های گلابی دارچین پاشی شده
  • 1 قاشق چایخوری مریم گلی خشک

روش آماده سازی دمنوش سیب، گلابی، دارچین و مریم گلی

مواد را در 2 فنجان آب داغ به مدت 7 دقیقه یا به میزان مطلوب بخیسانید و سپس میل کنید. در ادامه به شرح خواص دارچین به عنوان یکی از ترکیبات مفید در این دمنوش می پردازیم.

خواص دارچین

اعتقاد بر این است که دارچین از خواص دارویی و تسکین دهنده برخوردار است و در داروهای گیاهی استفاده می شود. سینامالدئید موجود در پوست آن خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. دارچین همچنین غنی از آنتی اکسیدان پلی فنول است. بر طبق تحقیقات مشخص شده است که آنتی اکسیدان های دارچین دارای اثرات ضد التهابی هستند.

کمک به سلامت روده

دارچین باعث رشد باکتری های مفید و سرکوب رشد باکتری های بیماری زا می شود. در نتیجه استفاده از این ادویه در رژیم غذایی شما به طور منظم می تواند منجر به بهبود سلامت روده شود.

کاهش فشار خون

برخی شواهد نشان می دهد که مصرف دارچین با کاهش فشار خون در کوتاه مدت مرتبط است. همچنین گفته شده است كه دارچین می تواند در بهبود كنترل قند خون و حمایت از کنترل دیابت نوع 2 تأثیر متوسطی داشته باشد.

سایر خواص

مدتهای طولانی است که در طب شرقی و غربی عصاره دارچین جهت تسکین مشکلات سیستم گوارش مصرف می شود. تصور می شود که گرمای دارچین باعث می شود که جریان خون افزایش پیدا کند و سطح اکسیژن خون بهبود یابد و بدین ترتیب به مقابله با بیماری کمک می کند.

آموزش 5 دمنوش خوشمزه برای مهمانی

دمنوش چای سبز، نعناع و لیمو

اکنون در مورد دمنوش چای سبز، نعناع و لیمو صحبت می کنیم.

ترکیبات

ترکیبات مورد نیاز برای آماده سازی 2 فنجان از این دمنوش طبیعی عبارتند از:

  • 2 قاشق چایخوری چای سبز
  • 4 برش لیمو خشک
  • 4 شاخه نعناع تازه

روش آماده سازی دمنوش چای سبز، نعناع و لیمو

ترکیبات را در 2 فنجان آب داغ به مدت 2 تا 3 دقیقه مخلوط کنید و پس از صاف کردن بنوشید.

خواص نعنا

در ادامه به شرح خواص نعناع به عنوان یکی از ترکیبات مفید در این دمنوش می پردازیم.

تسکین مشکلات معده

یکی از مشهورترین مزایای نعناع کمک به تسکین مشکلات معده است. برگ های نعناع حاوی روغن های اساسی ترکیبی از جمله منتول، منتوتو و لیمونن هستند که می توانند به آرام کردن معده و هضم غذای شما کمک کنند.

مفید برای روده

برگ های نعناع یا نعناع فلفلی را می توان با سایر مواد مفید مانند زنجبیل، ریشه گل ختمی و بابونه ترکیب کرد و یک دمنوش چای گیاهی تهیه کرد که می تواند طیف وسیعی از فواید گوارشی مانند کاهش یبوست را به همراه داشته باشد.

پزشکان اغلب کپسول های روغن نعناع را به عنوان یک داروی طبیعی برای کمک به بیمارانی که به دنبال توصیه پزشکی برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند، تجویز می کنند. بنابراین نوشیدن چای نعناع می تواند به کاهش علائم IBS از جمله درد معده و نفخ شکم کمک کند.

کمک به سیستم ایمنی بدن

نعناع حاوی ترکیباتی است که گفته می شود دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی هستند که همه برای کمک به سیستم ایمنی بدن مفید می باشند. نعناع همچنین می تواند به مبارزه با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کرده و به رفع گرفتگی بینی کمک کند.

 

دمنوش پرتقال، رزماری و گل محمدی

اکنون در مورد دمنوش پرتقال، رزماری و گل محمدی صحبت می کنیم.

ترکیبات

ترکیبات مورد نیاز برای آماده سازی 2 فنجان از این دمنوش بسیار خوشمزه و خوش طعم عبارتند از:

  • 1 قاشق غذاخوری گلبرگ گل محمدی خشک شده
  • 4 برش پرتقال خشک شده
  • 2/1 شاخه رزماری تازه

روش آماده سازی دمنوش پرتقال، رزماری و گل محمدی

مواد را در 2 فنجان آب داغ به مدت 7 دقیقه ریخته و پس از صاف کردن میل کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

خواص رزماری

در ادامه به توضیح برخی از خواص رزماری به عنوان ترکیبی مهم در این دمنوش می پردازیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رزماری سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون شود.

سرشار از آنتی اکسیدان

نتایج بررسی ها نشان داده است که رزماری سرشار از آنتی اکسیدان است که در خنثی سازی رادیکال های آزاد که ذرات مضری هستند نقش مهمی دارد. رزماری همچنین می تواند در درمان سوء هاضمه موثر باشد.

کمک به خلق و خو

طبق تحقیقات مشخص شده است که رایحه رزماری می تواند عملکرد، سرعت و دقت فرد و تا حدی خلق و خوی او را بهبود ببخشد.

مفید برای مغز

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که رزماری همچنین ممکن است خواص مفیدی برای مغز شما داشته باشد. وجود ماده کارنوزیک اسید در رزماری می تواند مانع از آسیب رادیکال های آزاد به مغز شود.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که رزماری می تواند به مقدار قابل توجهی در جلوگیری از پیری مغز کمک کننده باشد. بر اساس یک منبع معتبر نتایج امیدوار کننده ای برای خواص درمانی رزماری جهت پیشگیری از آلزایمر وجود دارد، اما به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

 

نکات مهم و قابل توجه هنگام خرید دمنوش

مسلما کسانی که دمنوش را به عنوان یک نوشیدنی برای مصرف روزانه و همچنین مهمانی انتخاب می کنند تمایل دارند که به اندازه انتظارشان طبیعی و با کیفیت باشد تا بتوانند نهایت لذت را از آن ببرند و همچنین به حفظ سلامتی خود کمک کنند.

بنابراین اهمیت خرید دمنوش از یک مکان معتبر بسیار بالاست. شما می توانید با خرید دمنوش از برادران حسینی به کیفیت مورد انتظارتان دست پیدا کنید و طعم واقعی این نوشیدنی های طبیعی و سالم را بچشید.

استفاده از انواع دمنوش به عنوان نوشیدنی های معجزه آسا روز به روز محبوب تر می شود چرا که علاوه یک نوشیدنی لذت بخش می تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. انواع دمنوش های آرامش بخش و نشاط آور با خواص عالی موجود می باشد. اما توصیه می شود که در مصرف آنها شرایط هر فرد، دوزهای استاندارد و دیگر نکات مورد توجه قرار گیرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:
  • حسن سه شنبه, 23 شهریور 1400

    خرید آجیل؛ از فروشگاه خشکبار هفت‌مفز با تازه ترین، مرغوب ترین و درجه یک ترین ترکییبات و مخلوط میوه های پوست سخت، در سراسر کشور عرضه می گردد. اگر قصد خرید آجیل آنلاین؛ را دارید می توانید با بهترین قیمت و تخفیف های ایام مخصوص مانند شب یلدا، عید نوروز و... از اجیل فروشی هفت مغز به صورت اینترنتی و غیر حضوری سفارش خود را ثبت کنید. فواید آجیل؛ بسیار زیاد است که در ادامه خواص و اسم انواع اجیل؛ را بیان میکنیم و شما را برای خرید آجیل تازه؛ درجه یک و مرغوب با قیمت مناسب راهنمایی میکنیم. قبل از این که برای خرید آجیل ارزان؛ از سایت های خشکبار اقدام کنیم! حتما ادامه این مطلب را مطالعه نمایید. جهت مشاهده ی بیشتر در رابطه با اجیل؛ روی عبارت آجیل چیست کلیک کنید .