بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا ویپ به ترک سیگار کمک میکند ؟

یک مطالعه جدید از UC San Diego نشان داده است که میزان ترک سیگار در سال 2014 از 4.5 درصد به 5.6 درصد در سال 2015 افزایش یافته است . محققان دلیل این رشد را روی آوردن افراد سیگاری به دستگاه ویپ میداند .

گفته می شود که کمپین های تبلیغاتی تشویق به ترک سیگار در افزایش ترک اعتیاد تاثیر گذار بوده است .

این مطالعه بیش از 160000 نفر را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود آیا ویپ عاملی در کمک به آنها برای ترک سیگار است یا خیر . این مطالعه نشان داد افرادی که از ویپ استفاده میکنند ، 41% تا 65% تمایل بیشتری به ترک سیگار دارند .

مهم ترین کشف این تحقیق شواهدی بود که نشان می داد میزان موفقیت بیشتری در افرادی که از ویپ برای ترک سیگار استفاده میکنند نسبت به افرادی که از دستگاه ویپ استفاده نکرده اند ، وجود دارد . از بین تمام افراد مورد بررسی ، افرادی که از ویپ استفاده میکنند 8.2% موفق به ترک سیگار شده اند و افرادی که بدون استفاده از ویپ سیگار را ترک میکنند تنها 4.8% موفقیت داشته اند .

این آمار توسط افرادی که بیش از 3 ماه سیگار مصرف نکرده بوده اند اندازی گیری شده است . لازم به ذکر است که نتیجه گیری مطالعه از طریق مشاهده و تجزیه تحلیل داده ها بدست آمده است . با این اوصاف ، مردم نباید نتیجه گیری علت و معلولی در مورد ویپ انجام دهند .

منبع : https://digivape1.com/product-category/vape/

پیامدهای این تحقیق برای ویپ

هنوز خیلی زود است که بگوییم این مطالعه جدید چه اثری در سیاست خرید و فروش ویپ خواهد داشت . بحث اصلی در مورد این است که آیا دستگاه ویپ واقعا میتواند به افراد در ترک سیگار کمک کند ؟ به دلیل نوظهور بودن دستگاه های ویپ شواهد کافی برای اثبات این موضوع وجود نداشت ، اما با مطالعه جدیدی که در UC San Diego صورت گرفته است پاسخ به این سوال ممکن شده است .

این مطالعه شاید برای افراد بزرگ سال و افراد سیگاری جذاب باشد ، اما باید درنظر گرفت چه تعداد از افراد نوجوان در حال مصرف بی رویه دستگاه ویپ میباشند . عدم مطالعات کافی در تمامی جوانب دستگاه ویپ میتواند به صنعت ویپ و سلامت عمومی آسیب برساند .

آیا ویپ به ترک سیگار کمک میکند ؟

پیش بینی FDA از خرید و فروش دستگاه های ویپ تا سال 2028

ویپ برای ترک سیگار تولید شده است ، اما واقعا افراد از این وسیله برای ترک سیگار استفاده میکنند ؟ آیا نوجوانانی که سیگار مصرف نمیکردند و به ویپ روی آورده اند آمارگیری شده اند ؟

این صنعت نیازمند کنترل بیشتری میباشد تا بتوان تمامی جوانت آن را بررسی کرد و در یک چارچوب قانونی به فروش برسد . نیویورک در تلاش برای ارائه لایحه ای در مورد دستگاه ویپ در سال 2022 است .

عوارض دستگاه ویپ

در میان تمام جنجال های زیادی که در مورد اثرات ویپ بر سلامتی و عوارض ویپ وجود دارد ، یک موضوع وجود دارد که کارشناسان بهداشت عمومی در آن اتفاق نظر دارند ، آنها معتقدند آسیب ویپ بسیار کمتر از سیگار های سنتی است . تنباکوی سیگار سالانه باعث مرگ و میر بیش از نیمی از مصرف کنندگان سیگار در جهان میشود ، به همین دلیل سیگار کشنده ترین محصول مصرفی است که تا کنون به بازار عرضه شده است .

بر اساس نظرسنجی جدیدی که این هفته در JAMA منتشر شده است ، تعداد افرادی که فکر میکنند ویپ خطر مشابه سیگار سنتی دارد ، در ایالات متحدخ در حال افزایش است . این تحقیق نشان داد درصد بزرگسالانی که گفته اند مضرات ویپ بیشتر از سیگار است از سال 2017 تا 2018 از 29درصد به 26درصد کاهش یافته است .

در همین حال ، درصدی که معتقدند مضرات ویپ کمتر از سیگار سنتی است ، از 36درصد به 43درصد در همان دوره افزایش یافته است .

مایکل اریکسن ، یکی از نویسندگان مقاله و رئیس بنیانگذار دانشکده بهداشت در ایالت جورجیا ، به VOX گفت : مصرف سیگار سنتی به معنای واقعی کلمه مضرترین کاری است که هرکسی میتواند انجام دهد ، برای من ، عموم مردم که تصور میکنند مضرات ویپ و سیگار برابر است واقعا تعجب آور است .

مضرات ویپ در مقابل سیگار های سنتی

پیرو سخنان مایکل اریکسن ، مردم در ایجاد تمایز بین خطر مطلق و خطر نسبی تصورات اشتباهی دارند . اگرچه ویپ از سیگار های سنتی ایمن تر است ، اما خطرات سلامتی را به همراه دارد و همچنان آسیب های طولانی مدت این دستگاه مشخص نیست ، ویپ نیز خطرات و مضراتی دارد و مصرف بی رویه آن قطعا بدون ضرر نیست ، اما افرادی که قصد ترک سیگار را دارند ، میتوانند از این وسیله یعنی ویپ کمک بگیرند.

آیا ویپ به ترک سیگار کمک میکند ؟

مصرف خودسرانه و بی رویه ویپ مضرات زیادی دارد ، مایکل اریکسن در مورد ترک سیگار با ویپ گفت : افراد سیگاری که قصد ترک سیگار را دارند ، میتوانند با مراجعه به پزشکان متخصص از آنها مشورت بگیرند و مصرف روزانه آنها تحت نظر پزشکان و متخصصان باشد .

امروزه شواهد قطعی وجود دارد که ویپ جایگزینی کامل و بسیار کم ضرر تر نسبت به سیگار های سنتی است و باعث کاهش مواجه افراد با مواد سرطان زای بیشماری که در سیگار وجود دارد ، خواهد شد .



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: